Hop til indhold

Tyggestænger, hvalp?


Quitte
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

 

må Selfie (dansk svensk gårdhund på næsten 9 uger) få tyggestænger som vedlagte billede?

 

Skal forbi dyrehandlen i dag, så hvad kan I ellers anbefale? Han er begyndt at bruge sine tænder i rigtigt mange ting, så lidt afledning vil være rart (vi kan og vil ikke være over ham hele tiden) :-)

 

tygge.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Giv ham sådan noget som klove, dem er der god gnavetid i for spidse tænder (og for gamle nedslidte også).

Lad være med at købe de der tyggeben med knuder i enden, de kan være farlige hvis de får knuden løs og sluger den.

 

Se hvad der er af naturlige ting, tørrede oksehud, energistænger (tyrepenis) og lign. Man kan simpelthen få ALT.

Hundene elsker de der små tørrede fisk men de stinker SÅ forfærdenligt. De er de eneste jeg slet ikke kan have lugten af, FØJ.

 

Vi er gået helt væk fra de der almindelige tyggestænger fordi der findes så meget lækkert naturligt guf. Nogle er også glade for gevire, det tør jeg dog ikke give vores (jagthunde tænk hvis Luna en dag står og gnaver i et gevir på en jagt*GG*).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke give mine hunde de der tyggeben - de er badet i alt muligt kemi - i stedet kan du vælge de "hvide" raw hide tyggeben som fås i forskellige former og faconer. Mine får "chips" som er helt flade og som vi klipper i stykker med en stålsaks i passende str.

 

Udover det vil jeg anbefale stofbleer (dem til babyer) binde knuder på dem og lade ham lege med det - det kan også kommes i fryseren så de er godt kolde når tandskiftet sætter ind. Bare bind knuderne op og vask dem - så er de klar til brug - vask i et neutralt vaskemiddel uden parfume

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan få nogle halvstore og meget store tygge ting af okse yderhud. De er hvide og dem vil han helt sikkert kunne bruge mange timer på. De bliver stille og roligt blødgjort når han gnaver og der plejer ikke, at ryge stykker af han kan sluge og kløjs i.

 

 

Hørte en sælger engang fortælle at de fleste af de ben du mener, bliver blevet med klorin. Han fortalte at man kunne teste det ved at putte dem i mibroovnen i 10-20 sek og så lugte til dem.

Om det er sandt, ved jeg ikke.

 

 

Jeg ville købe naturlige tyggeting til min hvalp, og så er man NØD til at være over en hvalp, så godt som konstant. Specielt når den er 9 uger!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hørte en sælger engang fortælle at de fleste af de ben du mener, bliver blevet med klorin. Han fortalte at man kunne teste det ved at putte dem i mibroovnen i 10-20 sek og så lugte til dem.

Om det er sandt, ved jeg ikke.

 

 

Jeg ville købe naturlige tyggeting til min hvalp, og så er man NØD til at være over en hvalp, så godt som konstant. Specielt når den er 9 uger!

 

Hmm.. Den jeg køber hos min lokale dyrepusher er øko. Jeg vil da lige høre næste gang jeg kommer derind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...