Hop til indhold

Mig med de 2 blacknosekillerdogs.


Recommended Posts

For de HF brugere, som ikke kender mig fra HG (der kender langt de fleste mig vist), så hedder jeg Mette. Jeg er 54 år og bosiddende på østsjælland.

 

Min hundeverden startede før jeg blev født. Jeg er vokset op med hud, kat, fugle, fisk og senere heste. En lige så dyretosset mor som jeg er som hendes datter. Familiens første hund (udover mine forældres slædehundespand på Grønland) var en collie/ bordercollie blanding (synes jeg at kunne se nu, når jeg ser billeder af hende). Da hun døde mæt af dage skulle vi ABSOLUT ikke have hund igen, bestemte min mor. Men sagde dog også at HVIS vi nogensinde skulle have hund, så skulle det være en golden retriever (der var ikke mange af dem i Danmark, men min kusine havde hentet en hjem fra England og min mor var solgt). Så en af mine forældres venner kørte en dag en tur og kom tilbage med en goldentævehvalp og sagde at han havde 3 timer til at komme tilbage og aflevere den i. Og han kendte jo min mor. Den hvalp kom ingen steder. Da jeg havde heste på det tidspunkt havde jeg nok at se til. Men da jeg mistede en af hestene da jeg var 18, fik jeg et gavekort i julegave på en golden retriever. Den blev så født i marts året efter. I mange år havde jeg op til 3 goldens ad gangen (jeg udstillede rigtig meget og jeg trænede dem. Samtidig var jeg instruktør i retrieverklubben i 15 år). Da den sidste af dem måtte lade livet (alle blev mellem 11 og 13 år) synes jeg at goldens var blevet rovavlet i stykker. jeg oplevede hannerne som værende store, hvide og ret skarpe (nu skriver jeg generelt) og tæverne oplevede jeg som en stor undskyldning for sig selv. Det var ikke det jeg havde brug for i mit liv. Min veninde havde den mest pragtfulde lab. Udmærket afstamning. Det lækreste temperament ever. Hu fik et kuld hvalpe og herfra fik vi Lotus, som bliver 11 år i næste måned. I forvejen havde vi en gammel blanding, Blackie. Vi tænkte at hans dage var talte. Så jeg begyndte at kigge efter endnu en labtæve fra linier, som jeg syntes om. Efter nogle måneders søgen fandt jeg endelig parringen. Jeg kastede mig ind fra sidelinien og fik lov at købe Kaido. De to blver kaldt lig-slæberne, fordi der engang var en på H, som blev meget personlig og vred på mig i en diskussion og det værste han mente at kunne genere mig med ang. mine hunde var at kalde dem for lig-slæbere. Jeg synes at udtrykket er genialt, for i realiteten er det jo det, de er lavet til. Så det bruges ind imellem. Og blacknosekillerdogs, for alle ved jo at labber også kan bide. Nu har mine ikke røde næser, men sorte næser. Derudover bliver de kaldt Møgherne. Jeg kunne sagtens se Kaido (knap 8) som Misse Møghe, der drager, komme kørende med Fru Fernando Møghe (Lotus knap 11), som kan sidde med stokken og give de utugtige undersvende et drag over nakken, når de bliver for fjantede.

 

Udover det, så er Møgherne notoriske kendt for deres passion for vand, ej at forglemme.

 

Har jeg glemt noget?......... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Derudover bliver de kaldt Møgherne. Jeg kunne sagtens se Kaido (knap 8) som Misse Møghe, der drager, komme kørende med Fru Fernando Møghe (Lotus knap 11), som kan sidde med stokken og give de utugtige undersvende et drag over nakken, når de bliver for fjantede.

 

Udover det, så er Møgherne notoriske kendt for deres passion for vand, ej at forglemme.

 

Det er snart hele persongalleriet fra Matador, som er samlet ;-)

 

Ghini, min ældste whippet har jo øgenavnet Maude, hun er meget selektiv i valg af omgangskreds, foretrækker klart andre lige så snobbede mynder og er der noget, som ikke passer hende går hun i sengen og lægger sig.

 

Mette har en hulens masse gode historier i ærmet om ligslæberne og er et rigtig dejligt menneske :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak for alle jeres velkomster. Det varmer et gammelt hundehjerte. Nej, Møgherne er begge af udstillingslinier, men eftersom ingen af dem rigtig har DET der fanger dommeren øje, er de nu blevet mine mentale pædagogiske støttehunde istedet. Mindst lige så godt <3 De er begge steriliseret. Verdens skønneste hunde. men ser jeg kritisk på dem, så har de begge nogle små ting som gør at de ikke bør indgå i avl. Eller rettere, at avlen fint klarer sig uden dem. Så jeg har brutalt frataget dem en eventuel drøm om at blive mor:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...