Hop til indhold

Halsbånd og line Hjæææælp


Roadie
 Share

Recommended Posts

Min lille loppe (Aussie han på 10 md) er total deform:roll: Ja det skal man jo være på et tidspunkt. Hans hals er 41 og hans hoved 41,5. Så han kan lige sno sig ud af halsbåndet, den skurk. Seler er en by i Rusland, fordi han pt er så deform. Kæmpe omkring brystkassen og smal fortil. Så Loppen har fundet ud af, at bakker man, kan man sørme også komme ud af selen :damn:

Nu er der bestilt en ny sele fra Ruffwear. Håber det hjælper.

Har så forelsket mig lidt i Ruffwears liner Flatout Leash og Knot a Leash.

Nogen der har erfaring med disse?Den sidste er til træning.

Plus nogen der har et bud på et halsbånd?

Alt mit udstyr er for stort, har før haft schæfer og Berner Sennen. Så skal have nyt i alt :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille loppe (Aussie han på 10 md) er total deform:roll: Ja det skal man jo være på et tidspunkt. Hans hals er 41 og hans hoved 41,5. Så han kan lige sno sig ud af halsbåndet, den skurk. Seler er en by i Rusland, fordi han pt er så deform. Kæmpe omkring brystkassen og smal fortil. Så Loppen har fundet ud af, at bakker man, kan man sørme også komme ud af selen :damn:

Nu er der bestilt en ny sele fra Ruffwear. Håber det hjælper.

Har så forelsket mig lidt i Ruffwears liner Flatout Leash og Knot a Leash.

Nogen der har erfaring med disse?Den sidste er til træning.

Plus nogen der har et bud på et halsbånd?

Alt mit udstyr er for stort, har før haft schæfer og Berner Sennen. Så skal have nyt i alt :slem:

 

Kig her: http://www.hooks.dk/ Jeg blev anbefalet et af deres halvkvæl halsbånd. Jeg havde samme problem, Aslan smuttede baglæns ud af halsbåndet et par gange. Det virker perfekt. Det virker ikke som normalt kvælerhalsbånd, der er stop på så det kun lige strammes tilpas så baglæns tricket ikke virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ikke deres liner - bruger en dressur læder rundsyet line til mine beagler.

Selen som jeg går ud fra er front range selen? Den har jeg haft hjemme til min yngste beagle og det var da den værste sele jeg har haft mellem hænderne - ved godt hundene er forskellige - men den (selen) er ret tung og kraftig - så den returnerede jeg igen og i stedet fik han en Hurtta.

Link til indlæg
Del på andre sites

#Niels M Tak har hest så kender hjemmesiden. Uhh det bliver dyrt.

 

#Beaglepack Blev anbefalet den sele, så håber den passer ellers ryger den retur. Har altid købt Kenjan liner, men de er for brede og den smalle for smal til mig. Så måske jeg skulle kigge på en rundsyet. Det havde jeg ikke lige tænkt over, tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også halvkvæl til mine whipper, der er nemlig heller ikke stor forskel på hals og hovedmål hos dem. De er også mestre til at sno sig ud af almindelige halsbånd, men halvkvæl kan de ikke komme ud af :-)

[ATTACH=CONFIG]131785[/ATTACH]

 

Smuk hund, med et smukt halsbånd! De klæder hinanden..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et sikkert dumt spørgsmål: Jeg overvejer at prøve et halvkvæl til mine, men er i tvivl om måleriet. Hvordan skal jeg måle - altså skal målet være, når jeg "strammer" helt til - altså så meget, som jeg aldrig ville stramme et almindeligt halsbånd ind? Giver det mening? :-D

 

God butik, Niels. Jeg vil nemlig gerne have rundsyet (p.gr.af al pelsen) og er ikke stødt på disse som halvkvæl andre steder.

 

PS. Hvorfor kalder butikken dem mon kvælerhalsbånd og ikke halvkvælerhalsbånd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et sikkert dumt spørgsmål: Jeg overvejer at prøve et halvkvæl til mine, men er i tvivl om måleriet. Hvordan skal jeg måle - altså skal målet være, når jeg "strammer" helt til - altså så meget, som jeg aldrig ville stramme et almindeligt halsbånd ind? Giver det mening? :-D

 

Dit største mål skal være din hunds hovedmål - altså der hvor du trækker halsbåndet over hovedet for at få det på. Det mindste mål skal være din hunds halsmål. Ikke noget med at stramme.

 

PS. Hvorfor kalder butikken dem mon kvælerhalsbånd og ikke halvkvælerhalsbånd?

 

Fordi de ikke er klogere :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg bruger også halvkvæl til mine whipper, der er nemlig heller ikke stor forskel på hals og hovedmål hos dem. De er også mestre til at sno sig ud af almindelige halsbånd, men halvkvæl kan de ikke komme ud af :-)

[ATTACH=CONFIG]131785[/ATTACH]

 

Smukt :lun:

 

 

Bruger halvkvæl til begge mine labber ;-) især den lille sorte bandit kan sagtens komme ud af et almindelig halsbånd, så af sikkerhedsårsager bruger jeg halvkvæl ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et sikkert dumt spørgsmål: Jeg overvejer at prøve et halvkvæl til mine, men er i tvivl om måleriet. Hvordan skal jeg måle - altså skal målet være, når jeg "strammer" helt til - altså så meget, som jeg aldrig ville stramme et almindeligt halsbånd ind? Giver det mening? :-D

 

God butik, Niels. Jeg vil nemlig gerne have rundsyet (p.gr.af al pelsen) og er ikke stødt på disse som halvkvæl andre steder.

 

PS. Hvorfor kalder butikken dem mon kvælerhalsbånd og ikke halvkvælerhalsbånd?

 

Her køber jeg rundsyede liner til whipperne, de har også halsbånd med halvkvæl, Xingu vores gravhund har et :-)

 

http://www.maulhundezubehoer.de/de/halsbaender-leinen-leder/rundgenaehtes-leder.html

 

 

Smukt :lun:

 

 

Bruger halvkvæl til begge mine labber ;-) isæ;-)r den lille sorte bandit kan sagtens komme ud af et almindelig halsbånd, så af sikkerhedsårsager bruger jeg halvkvæl

 

Tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De ser fine ud, Kirsten - og jeg kan egentlig godt lide, at der ikke er en raslende kæde.

Er de angivne mål halsmål?

 

Jeg elsker deres rundsyede produkter, de er stærkt vanedannende ;-)

 

Målene er hele halsbåndets længde, for at finde den størrelse du skal have, måler du rundt om hovedet det "tykkeste" sted og lægger 2-3 cm. til, så passer det og har lænde nok, til at det er nemt at få af og på. Er målene skæve, så køb hellere et som er 4-5 cm større end hovedstørrelsen end 1-2, er halsbåndet for kort, er det bøvlet at få af og på, en af fordelene ved halkvæl, når man har flere hunde, er også at det er hurtigt at give halsbånd på, når flokken skal på tur :-)

 

Jeg bruger deres tyndeste liner til whipperne, de er super bløde og skarver ikke i fingrene. En 2 meter line med karabin i begge ender vejer kun 100 gram, det er dejligt, når man har løse hunde og skal "slæbe" flere :-) Holdbarheden er også fin, de plejer at holde 5-6 år.Ikke navngivet 1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for flere tips, Kirsten - og JA, det vil være skønt bare at kunne kaste halsbåndet over hovedet på hundene i stedet for at stå og bøvle med spænder. Jeg vil fluks bestille et til Fie og lige prøve det af, før jeg køber til Lina og Kela. Liner har jeg en del af - og går med dem om halsen (nemt), så her vil jeg lige spare indtil videre :cool:

 

PS. Og undskyld, at jeg lige lånte din tråd, TS.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for flere tips, Kirsten - og JA, det vil være skønt bare at kunne kaste halsbåndet over hovedet på hundene i stedet for at stå og bøvle med spænder. Jeg vil fluks bestille et til Fie og lige prøve det af, før jeg køber til Lina og Kela. Liner har jeg en del af - og går med dem om halsen (nemt), så her vil jeg lige spare indtil videre :cool:

 

PS. Og undskyld, at jeg lige lånte din tråd, TS.

 

Man bliver magelig, når man først har vænnet sig til bare at smide halsbåndet over hovedet. Jeg havde en del brede myndehalsbånd med spænde, de er foræret væk, jeg brugte dem efterhånden aldrig. Det samme med liner, der har jeg kun de runde tilbage og en enkelt flexline, hvis nu en hund bliver skadet og ikke kan løbe løs.

 

Jeg startede også med en enkelt line og det viste sig at blive dyrt, for de andre blev udskiftet kort efter ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv. Jeg kan ikke købe i den tyske butik. De vil ikke acceptere min mailadresse - eller hvad det nu er. Jeg må prøve at finde en dansk forhandler.

 

Mystisk, jeg har bestilt derfra flere gange helt uden problemer og plejer at få tingene i løbet af 3-5 dage. Kan du ikke prøve at skrive til dem, evt. via FB, søg på Maul Hundezubehör

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...