Hop til indhold

Når hunden spiser afføring.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Min hund spiser afføring fra mennesker og katte (hundelort rører hun heldigvis ikke) og det er jeg ved at være PÆNT træt af. Selvfølgelig kunne løsningen være det simple, at gøre mit "nej" stærkt nok (det er det ikke nu) men ofte kan jeg ikke nå at reagere på at hun ikke bare snuser, før lorten er slugt. Desuden reagerer hun nærmest manisk for at få slugt lorten, så hurtigt som muligt, hvilket jeg selvfølgelig selv har lært hende fordi jeg bliver helt hysterisk og mega vred.

 

Jeg har overvejet alt fra at anskaffe mig et ulovligt elhalsbånd, over at camouflere cayennepeber i lortene, til at sætte dem i mussefælder eller at give en lukket mundkurv på... så hidsig kan jeg blive over det. Og så tænkte jeg at jeg måske hellere skulle spørge om råd herinde. :lol:

 

Er der nogen der ligger inde med nogle idéer jeg kunne bruge, inden jeg kommer til at tage mit bilbatteri og lave en hjemmefabrikeret kattelorte-boobietrap?.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Som alt andet er det meget nemmere at øve i konstruerede situationer, hvor du har kontrol med omgivelserne.

 

Jeg ville træne seriøst på indsamlet kattelort hjemme, så adfærden bliver grundlagt f.eks. at opdagelsen af en kattelort kombineres med en sit eller returløb til dig for at blive belønnet. Dette bliver dermed positivt i stedet for negativt og konfliktet at finde en lort.

 

Jeg vil vædde en kattelort på, at du ikke har tænkt i de baner ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vipse var seriøs kattelortspiser da hun kom til Holtevej;) jeg kan bare slet ikke have det, jeg købte kaprotabs ;) et middel som skulle forhindre hunde i at spise afføring, jeg tror altså det virker, efter 2-3 uger holdt hun i altfald gradvis op, nu har vi ikke problemet længere;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes et kost tilskud der for nogle hunde nedsætter lysten til lort.... virkede på Jackie men det aftog lidt 3 måneder efter behandling sluttede. Kan ikke lige huske hvad det hed købte det hos dyrlægen.

at hendes lyst var mindsket gjort træning nemere, så en kombination måske god.

 

Ananas skulle gør at lort en smager skidt, men du kan jo ikke tvangsauktion fodre alle kattene med ananas.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vipse var seriøs kattelortspiser da hun kom til Holtevej;) jeg kan bare slet ikke have det, jeg købte kaprotabs ;) et middel som skulle forhindre hunde i at spise afføring, jeg tror altså det virker, efter 2-3 uger holdt hun i altfald gradvis op, nu har vi ikke problemet længere;)

 

Det var det det hed....

ja selvv om det aftog i virkning på Jackie kom vi aldrig nær samme grad af indtagelse igen, og ellers kan man jo gentage kuren efter 1 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som alt andet er det meget nemmere at øve i konstruerede situationer, hvor du har kontrol med omgivelserne.

 

Jeg ville træne seriøst på indsamlet kattelort hjemme, så adfærden bliver grundlagt f.eks. at opdagelsen af en kattelort kombineres med en sit eller returløb til dig for at blive belønnet. Dette bliver dermed positivt i stedet for negativt og konfliktet at finde en lort.

 

Jeg vil vædde en kattelort på, at du ikke har tænkt i de baner ;-)

 

Et elhalsbånd ville også give mig kontrol. :slem: Men begynd du bare at samle, for jeg skal nok bruge en hel del og sidste gang jeg var på besøg havde damen jo ikke brugt sin bakke, men gjort det udenfor. Du fryser dem ned så de holder sig friske, ikk'?. :bigsmile: :lol:

 

For lige at være alvorlig, så er der to ting i det som gør at jeg tænker i baner hvor jeg ikke er med i indlæringen. Dels har jeg monster svært ved at styre mit temperament, når det drejer sig om at hun æder lort og dels fordi jeg simpelthen ikke kan komme i tanke om forstærkninger der kan slå at æde sådan en lort. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mysla spiser også katte lort, men hvis jeg ser det så kan jeg sagtens stoppe hende med nej og hun spytter endda ud, hvis hun er gået igang. Også med alt andet spiseligt. Det samme gjorde Sheila da hun kunne høre.

 

Mit nej er også indlært en smule skrapt i forhold til dagens træning.

 

Men alligevel med meget belønning for at adlyde.

 

Har du lavet nej øvelser hvor du kaster lækre godbidder væk fra dig og stopper hende i fart?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Zeus spiser både katte lorte og menneske lorte og det er så klamt. Får Zeus færten af en katte lort trækker han helt vild som Walther ville ha gjort hvis der er hun hunde i løbetid. Derfor kan jeg stoppe Zeus inden han æder den da jeg ved at trækkeri lig med katte lort. Det er jo mere svært når han løber løs.

Så jeg følger lige med her. Det værste er menneske lortene føj det er over klamt heldigvis sjældent vi vælter over dem.

Har desværre ingen gode råd ;-)

Dog er nej også indlært temmelig skrapt så han ved godt at når der blir sagt nej bestemt og surt så holder man op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg har hørt om Kaprotabs men troede det kun var til hunde der åd hundelort. I min hjerne er der forskel på om der stadig er næringsstoffer i lortene som hunden kan udnytte, men der er måske ingen forskel på lort.

Jeg kender ikke produktet men er sikker på at der er forskel på lort. Min ide er at katte og menneske lort dufter af madrester for hunden. Mens hunde lort bare stinker af lort :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt om Kaprotabs men troede det kun var til hunde der åd hundelort. I min hjerne er der forskel på om der stadig er næringsstoffer i lortene som hunden kan udnytte, men der er måske ingen forskel på lort.

Aner det ikke, jeg ved bare at her virkede det tilsyneladende ;) der skulle ca dobbelt dosis til, men jeg er altså ret sikker på det var det der virkede, jeg gjorde ikke andet, altså bortset fra den der seriøse banden og svovlen når hun gik i en når jeg var der, eller når hun kom ind med lort i alt pelsen om munden og ville "kysse"

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit nej er også indlært en smule skrapt i forhold til dagens træning.

Tro mig, i disse tilfælde er mit nej også indlært så en gammel forstokket jæger ville blive imponeret. :lol: Jeg kan slet ikke styre det, for det er SÅ KLAMT. :badr:

 

Har du lavet nej øvelser hvor du kaster lækre godbidder væk fra dig og stopper hende i fart?

Ja og det virker okay. Men det ville ikke virke med en kattelort.

 

Zeus spiser både katte lorte og menneske lorte og det er så klamt. Får Zeus færten af en katte lort trækker han helt vild som Walther ville ha gjort hvis der er hun hunde i løbetid. Derfor kan jeg stoppe Zeus inden han æder den da jeg ved at trækkeri lig med katte lort. Det er jo mere svært når han løber løs.

Så jeg følger lige med her. Det værste er menneske lortene føj det er over klamt heldigvis sjældent vi vælter over dem.

Har desværre ingen gode råd ;-)

Dog er nej også indlært temmelig skrapt så han ved godt at når der blir sagt nej bestemt og surt så holder man op.

I line kan jeg få hende til at opgive, men det er linen der gør at hun bliver stoppet i at spise den. Jeg opdager jo altid lorten senere end hende og hun er temmelig hurtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt om Kaprotabs men troede det kun var til hunde der åd hundelort. I min hjerne er der forskel på om der stadig er næringsstoffer i lortene som hunden kan udnytte, men der er måske ingen forskel på lort.

 

Du er jo oppe imod tre ting her, selve trangen til at æde lorten, vanen for adfærden og den forstærkende konflikt i situationen. Derfor tænker jeg i andre baner end aversiver i opdragelsen.

 

Hun må slå for lort også når hun er i line, så du må da kunne indsamle nogle kattebæer til træning?

 

Jeg opstiller gerne et trin for trin program begyndende med belønning for bare at registrere lorten. Selv om lorten muligvis er det bedste kræs for hende, kan dette vendes, for meget handler om vane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner det ikke, jeg ved bare at her virkede det tilsyneladende ;) der skulle ca dobbelt dosis til, men jeg er altså ret sikker på det var det der virkede, jeg gjorde ikke andet, altså bortset fra den der seriøse banden og svovlen når hun gik i en når jeg var der, eller når hun kom ind med lort i alt pelsen om munden og ville "kysse"

 

Så tror jeg altså at jeg prøver det. Tak for fif'et.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er jo oppe imod tre ting her, selve trangen til at æde lorten, vanen for adfærden og den forstærkende konflikt i situationen. Derfor tænker jeg i andre baner end aversiver i opdragelsen.

 

Hun må slå for lort også når hun er i line, så du må da kunne indsamle nogle kattebæer til træning?

Jeg har svært ved at forstå hvis det første egentlig har ret meget at sige, selvom det umiddelbart virker sådan. Hun er jo ikke madglad nok til at jeg f.eks. har kunne undvære leg som forstærkning ved indkald. Der er slet ingen tvivl om at jeg selv har lært hende, at det er simpelthen er noget der skal ned i mørket i en fart.

 

Jeg går temmelig sjældent med hende i snor og så er det langs veje, og der skider katte ikke.

 

Jeg opstiller gerne et trin for trin program begyndende med belønning for bare at registrere lorten. Selv om lorten muligvis er det bedste kræs for hende, kan dette vendes, for meget handler om vane.

Ja tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå når du skal træne på menneskelort:mrgreen:

De er måske nemmere at få fat i (wc) i forhold til katte lortene :hmm::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi prøvede på Luna fik hun de der kaprotabs piller og det de skulle gøre var at gøre sådan at hendes lort fik en ækel smag - de virkede ikke her.

Så skulle der ananas i maden, det ville HELT sikkert stoppe hende - det virkede heller ikke, men hey hunden elsker ananas.

Så strøede jeg chili på de lort der var i haven - hunden fnyser bare lidt når hun spiser dem ellers ingen reaktion.

 

Men folk herinde belærte mig gerne om at så måtte jeg jo have hunden i snor og forhindre hende i at æde lort - det har jeg ikke i haven og hun tager den gerne HELT frisk.

 

Det er i perioder hun æder lort (kan hendes egen) og så i lange perioder rører hun dem ikke. Så det er åbenbart et eller andet behov hun har.

Redigeret af pivpiv
huskede forkert navn på stopmedatædelortpiller
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svært ved at forstå hvis det første egentlig har ret meget at sige, selvom det umiddelbart virker sådan. Hun er jo ikke madglad nok til at jeg f.eks. har kunne undvære leg som forstærkning ved indkald. Der er slet ingen tvivl om at jeg selv har lært hende, at det er simpelthen er noget der skal ned i mørket i en fart.

 

Jeg går temmelig sjældent med hende i snor og så er det langs veje, og der skider katte ikke.

 

 

Ja tak.

 

Hvis du ingen lorte har at træne på kan et program jo være ligegyldigt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi prøvede på Luna fik hun de der cartropen piller og det de skulle gøre var at gøre sådan at hendes lort fik en ækel smag - de virkede ikke her.

Så skulle der ananas i maden, det ville HELT sikkert stoppe hende - det virkede heller ikke, men hey hunden elsker ananas.

Så strøede jeg chili på de lort der var i haven - hunden fnyser bare lidt når hun spiser dem ellers ingen reaktion.

 

Men folk herinde belærte mig gerne om at så måtte jeg jo have hunden i snor og forhindre hende i at æde lort - det har jeg ikke i haven og hun tager den gerne HELT frisk.

 

Det er i perioder hun æder lort (kan hendes egen) og så i lange perioder rører hun dem ikke. Så det er åbenbart et eller andet behov hun har.

Prøv evnt med kaprotabs ;) jeg forstår det sådan at de i deholder et eller andet enzym som hunden skulle mangle ;) men ærlig talt, jeg troede ikke en skid på det, prøvede kun fordi jeg var ved at blive vanvittig over ikke bare at kunne lukke kræet ud uden at risikere at hun kom ind stinkende af katte eller hundelort ;(

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv evnt med kaprotabs ;) jeg forstår det sådan at de i deholder et eller andet enzym som hunden skulle mangle ;) men ærlig talt, jeg troede ikke en skid på det, prøvede kun fordi jeg var ved at blive vanvittig over ikke bare at kunne lukke kræet ud uden at risikere at hun kom ind stinkende af katte eller hundelort ;(

 

Det er dem jeg skriver i øverste linie at hun har fået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...