Hop til indhold

Giv mig jeres positive historier om epilepsi...


Nollike
 Share

Recommended Posts

Jeg havde håbet på at de viste noget der kunne behandles :cry:

Men at de ikke viser noget kan vel også betyde at han ikke har epilepsi?. Altså jeg spørger som jeg har forstand til, men er det ikke også lidt tidligt at man ser anfald, når hunden er under et år gammel?.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 157
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men at de ikke viser noget kan vel også betyde at han ikke har epilepsi?. Altså jeg spørger som jeg har forstand til, men er det ikke også lidt tidligt at man ser anfald, når hunden er under et år gammel?.

 

Næh det er den anden vej rundt. Epilepsi er en udelukkelsesdiagnose, så hvis ikke man kan finde andet, så bliver det stemplet som epilepsi :cry:

Zaro er lige fyldt 1 år og jeg synes godt nok også at det er tidligt, men har ikke rigtigt fundet svar på om det er ualmindeligt tidligt :vedikke:Men man KAN godt se anfald hos unghunde som så aldrig kommer igen (jeg har spurgt mig for efter at Ninjamor fortalte om Rasmus), så på den konto er det måske også lidt voldsomt at trække Zaro gennem en kæmpe neurologisk undersøgelse før vi har set i hvert fald et anfald mere. Som min opdrætter sagde "du har en tendens til at gå all in på den hund" og det har hun ret i :oops: så måske skulle jeg lige slå koldt vand i blodet og vente og se hvad der sker. Det er bare den venten uden at kunne gøre noget jeg har det så svært med... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh det er den anden vej rundt. Epilepsi er en udelukkelsesdiagnose, så hvis ikke man kan finde andet, så bliver det stemplet som epilepsi :cry:

Zaro er lige fyldt 1 år og jeg synes godt nok også at det er tidligt, men har ikke rigtigt fundet svar på om det er ualmindeligt tidligt :vedikke:Men man KAN godt se anfald hos unghunde som så aldrig kommer igen (jeg har spurgt mig for efter at Ninjamor fortalte om Rasmus), så på den konto er det måske også lidt voldsomt at trække Zaro gennem en kæmpe neurologisk undersøgelse før vi har set i hvert fald et anfald mere. Som min opdrætter sagde "du har en tendens til at gå all in på den hund" og det har hun ret i :oops: så måske skulle jeg lige slå koldt vand i blodet og vente og se hvad der sker. Det er bare den venten uden at kunne gøre noget jeg har det så svært med... :cry:

Aaaah, på den måde.

 

Sagde hun virkelig det?. :shock: Det har jeg slet ikke lagt mærke til. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke du går all in på ham - jeg havde gjort præcis det samme og jeg havde også fået ham scannet. Jeg synes dine reaktioner er totalt fornuftige!

 

Epilepsi er ikke unormalt i den alder - typisk alder for første anfald er omkring 2 år, men tidligere er helt "normalt". Kender til en del, der har fået det meget tidligt, som 6-7 måneder gamle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke du går all in på ham - jeg havde gjort præcis det samme og jeg havde også fået ham scannet. Jeg synes dine reaktioner er totalt fornuftige!

 

Epilepsi er ikke unormalt i den alder - typisk alder for første anfald er omkring 2 år, men tidligere er helt "normalt". Kender til en del, der har fået det meget tidligt, som 6-7 måneder gamle.

Jeg er helt enig, jeg ville afgjort få undersøgt alt nu! Ærligtalt må det da også være i opdrætteres interesse, der er jo en del hunde som skal trækkes ud af avl hvis det er epilepsi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke du går all in på ham - jeg havde gjort præcis det samme og jeg havde også fået ham scannet. Jeg synes dine reaktioner er totalt fornuftige!

 

Epilepsi er ikke unormalt i den alder - typisk alder for første anfald er omkring 2 år, men tidligere er helt "normalt". Kender til en del, der har fået det meget tidligt, som 6-7 måneder gamle.

 

Jeg er helt enig, jeg ville afgjort få undersøgt alt nu! Ærligtalt må det da også være i opdrætteres interesse, der er jo en del hunde som skal trækkes ud af avl hvis det er epilepsi.

 

Det hun mente var at jeg lige skulle trække vejret og se om der kommer flere før jeg trækker ham igennem en kæmpe neurologisk undersøgelse med rygmarvsprøver og alt muligt og det er da fornuftigt nok. Hun går naturligvis helt ind for det hvis der kommer flere :-D Dyrlægen mener at det er usandsynligt med en tumor i hans alder, så enten er der jo formentlig tale om et enkelt anfald og ellers kan vi tage den tilbundsgående undersøgelse hvis der kommer flere, hvilket giver god mening i min verden. I mellemtiden forsøger jeg mig med de piller du anbefalede Siri og bliver i løbet af eftermiddagen/aftenen ringet op af en med forstand på fodring af dyr med problemer, så jeg forhåbentlig den vej også kan hjælpe ham lidt på vej. Mandag skal vi som sagt til kiropraktor, så jeg tænker at jeg har gang i masser lige nu og så ellers lige må trække vejret, for Zaros skyld, ikke for min egen :genert:

 

Det er rart at vide at det ikke er unormalt at komme i 1-års alderen, jeg tænkte at prognosen så kunne være dårligere, men det er den vel så ikke?

 

Alfen: Bare rolig, Zaros opdrætter er MEGET opmærksom på epilepsi, har opdrættet i mange år efterhånden og han er kun den 3. hvalp som er ramt, hvilket er ret flot ud af så mange, så hun tager alle de forholdsregler der kan tages :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:x:'er for at det var en engangsforestilling.

 

Og det er jo ikke usandsynligt, så jeg ville også vente, inden det helt store maskineri blev sat i gang.

 

Og skulle det ske igen (det gør det ikke!), så sker det vel inden at der bliver lavet flere kuld på forældrene.

 

Tak Doberfan :kys:

Opdrætter er fuldt informeret (det blev hun fra dagen efter anfaldet og er med på sidelinjen) og hun er den sidste der er interesseret i at få problemer med epilepsi. Jeg har ikke spurgt så meget ind til det (indrømmet, det er Zaro jeg koncentrerer mig om :oops:), hun er en gammel rotte i faget, så hun ved meget mere om den slags end mig og skal nok tage de forholdsregler der skal tages, jeg er slet ikke bekymret på den konto :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nok dumt af mig at trække opdrætteren ind i denne debat, jeg syntes bare at det var lidt sjovt, for hun har fuldstændig ret i at jeg går all in på den hund (på alle fronter), jeg har ventet og ledt i så mange år og nu har jeg ENDELIG fået min lækre belgier og jeg elsker ham så det er helt sygeligt :genert: Zaros opdrætter er et ansvarsfuldt og dejligt menneske og hun har formået at give mig den hund jeg ikke troede eksisterede: En værdig afløser for Futte :lun: At Zaro nu (nok) bliver ramt af epilepsi er rent og skært sort uheld og jeg er dybt ulykkelig, det samme er opdrætteren, som ellers har en sindssygt flot statistik i forhold til epilepsi, som belgierne desværre er disponeret for :cry:

Jeg vil meget gerne hvis vi kan holde denne tråd fri for debat omkring Zaros opdrætter, jeg har absolut intet at udsætte på hende og har udelukkende oprettet denne tråd for at få gode historier og hjælp til at tackle den situation Zaro og jeg nu er havnet i. Jeg er dybt taknemmelig for den hjælp og støtte jeg har fået indtil videre, det er guld værd, tusind tak for det! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nok dumt af mig at trække opdrætteren ind i denne debat, jeg syntes bare at det var lidt sjovt, for hun har fuldstændig ret i at jeg går all in på den hund (på alle fronter), jeg har ventet og ledt i så mange år og nu har jeg ENDELIG fået min lækre belgier og jeg elsker ham så det er helt sygeligt :genert: Zaros opdrætter er et ansvarsfuldt og dejligt menneske og hun har formået at give mig den hund jeg ikke troede eksisterede: En værdig afløser for Futte :lun: At Zaro nu (nok) bliver ramt af epilepsi er rent og skært sort uheld og jeg er dybt ulykkelig, det samme er opdrætteren, som ellers har en sindssygt flot statistik i forhold til epilepsi, som belgierne desværre er disponeret for :cry:

Jeg vil meget gerne hvis vi kan holde denne tråd fri for debat omkring Zaros opdrætter, jeg har absolut intet at udsætte på hende og har udelukkende oprettet denne tråd for at få gode historier og hjælp til at tackle den situation Zaro og jeg nu er havnet i. Jeg er dybt taknemmelig for den hjælp og støtte jeg har fået indtil videre, det er guld værd, tusind tak for det! :bighug:

 

Jeg tror ikke at nogen klandrer opdrætter. Jeg kender SÅ godt til det - har selv "lavet" epilepsihunde, da min hanhund pludselig og helt uventet gav EP i afkom. Det havde ingen set komme og ingen ønsker det mindre end opdrætter selv - det kan jeg love. Jeg forstår virkelig opdrætter og hvor ked af det man bliver over at have lavet hvalpe, som ikke er sunde. Ingen ønsker at avle syge hvalpe!

Men jeg synes altså ikke du går for meget all in - jeg havde gjort præcis det samme selv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at nogen klandrer opdrætter. Jeg kender SÅ godt til det - har selv "lavet" epilepsihunde, da min hanhund pludselig og helt uventet gav EP i afkom. Det havde ingen set komme og ingen ønsker det mindre end opdrætter selv - det kan jeg love. Jeg forstår virkelig opdrætter og hvor ked af det man bliver over at have lavet hvalpe, som ikke er sunde. Ingen ønsker at avle syge hvalpe!

Men jeg synes altså ikke du går for meget all in - jeg havde gjort præcis det samme selv!

 

Tak Siri :kys:

 

I dag skal vi til kiropraktoren som har sat ekstra tid af til os, så kan vi få en god snak om det hele :-D Jeg har været til højskolejubilæum denne weekend (25 år, tiden flyver godt nok :shock:) og ud over at det var balsam for sjælen at komme lidt væk og dog i velkendte omgivelser, vel vidende at Zaro var i gode hænder hos min mand, så var det også givende på Zaro-fronten, for en af mine gamle medhøjskoleelever havde haft en golden som også fik et voldsomt anfald, nogle få mindre anfald igen i løbet af den næste 1,5 måned og så aldrig mere og han blev aflivet som 11-årig pga. alderdom :banan:Den historie indgav virkelig håb! Og Zaro har (7-9-13) ikke haft nogle anfald siden, så jeg håber stadig... :x: Derudover venter vi på det kosttilskud (det skulle komme i dag) og hende jeg købte det ved er ved at udarbejde en kostplan sammen med en anden "kost-nørd" i håb om at kunne styrke ham den vej rundt også. Så lige nu gør jeg ikke mere andet end at vente og se hvordan det går, selv om det godt nok er hårdt at have antennerne ude hele tiden :cry: Kommer der flere, må vi tage den derfra... Kryds fingre ik'? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik rigtig godt hos kiropraktoren i går :banan: Kiropraktikken rettes ikke som sådan mod epilepsi, men har en positiv sidegevinst forstået på den måde, at den behandling han får alligevel påvirker hele hjernen/nervesystemet og kan nedsætte antallet af anfald :-D Desuden sagde hun at der var en god chance for at han ikke får flere fordi han er så ung og at hun ikke har måttet aflive en hund pga. epilepsi og hvis han får flere anfald og skal på medicin, så skal det nok gå alligevel. Besøget i går har givet mig lidt mere ro i sindet :-D Kosttilskuddet kom i går, så det er han startet op på :5up: Så nu har jeg bare brug for jeres krydsede fingre for at der ikke kommer flere anfald :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik rigtig godt hos kiropraktoren i går :banan: Kiropraktikken rettes ikke som sådan mod epilepsi, men har en positiv sidegevinst forstået på den måde, at den behandling han får alligevel påvirker hele hjernen/nervesystemet og kan nedsætte antallet af anfald :-D Desuden sagde hun at der var en god chance for at han ikke får flere fordi han er så ung og at hun ikke har måttet aflive en hund pga. epilepsi og hvis han får flere anfald og skal på medicin, så skal det nok gå alligevel. Besøget i går har givet mig lidt mere ro i sindet :-D Kosttilskuddet kom i går, så det er han startet op på :5up: Så nu har jeg bare brug for jeres krydsede fingre for at der ikke kommer flere anfald :x:

 

Det var da fantastiske nyheder

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...