Hop til indhold

Førstegangs hundejer af enten Malteser, Fransk Bulldog eller en helt 3.


Natacha
 Share

Recommended Posts

Jeg er fatsvag og kan stadig ikke helt forstå hvad der menes med gåtur på 20-40 min dagligt. En tur på 20 minutter anser jeg for at være en tissetur, fordi hunde har brug for at bevæge sig inden de kan skide,.. altså, hvis det ikke er lige op over.

 

Hvis man skal være væk fra sin hund i 8-9 timer (personligt synes jeg det er for længe) kræver det altså at hunden er kørt ordentligt træt inden man forlader den, og igen bliver aktiveret en del når man kommer hjem igen. Det gælder alle hunde, også de små selskabsracer, som faktisk ofte har et større behov for at være sammen med sine mennesker end lidt mere selvstændige racer. Den med katten synes jeg stadig ikke er helt dum, for at anskaffe sig en hund vil jeg synes er synd under de forhold der er beskrevet.

 

Jeg er lidt uenig i forhold til at hunden skal køres træt først, da vores hund (Dexter) var alene i 8-9 timer om dagen, var det totalt ødelæggende at køre ham træt først. Han fik en kort morgentur, og så sov han hele dagen. Hvis vi f.eks. gik i skoven eller lignende tog det i hvert fald en time eller to før han faldte til ro igen og kunne være alene.

 

Så jeg mener det kommer an på den individuelle hund; Men det kan man selvfølgelig ikke vide på forhånd!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

En kat vil ikke lide under det som en hund. De er trods alt ikke flokdyr, kan langt hen ad vejen aktivere sig selv med legetøj og sover desuden i over 20 timer i døgnet (så vidt jeg husker at have lært). Men personligt synes jeg at man bør afstå fra at have dyr, hvis man har så travlt med alt muligt andet at der ikke er mere en ca. en time dagligt til at have med dyret at gøre,... så må man hellere låne andres.

 

En inde kat vil lide under det akkurat på samme måde som en hund. Katte trænger også til aktivering og underholdning akkurat som en hund, så hellere ikke for en kat er det optimal at der ikke er tid til den.

Hunden kan også underholde sig selv med legetøj akkurat som du siger om katten, men selv om katten har legetøj, så er det stadig ikke aktivering.

Hunden og katten sover næsten lige meget. Hunden sover i gennemsnit 16-18 timer, det gør katten også..

 

Med det budget og den tid som er til rådighed skal man ikke have sig hverken hund eller kat.

Link til indlæg
Del på andre sites

En inde kat vil lide under det akkurat på samme måde som en hund. Katte trænger også til aktivering og underholdning akkurat som en hund, så hellere ikke for en kat er det optimal at der ikke er tid til den.

Hunden kan også underholde sig selv med legetøj akkurat som du siger om katten, men selv om katten har legetøj, så er det stadig ikke aktivering.

Hunden og katten sover næsten lige meget. Hunden sover i gennemsnit 16-18 timer, det gør katten også..

 

Med det budget og den tid som er til rådighed skal man ikke have sig hverken hund eller kat.

 

Har du læst op på tråden? Der er tilsyneladende mere tid til hunden, både hvad angår gåture og aktivering, end først antaget.

Link til indlæg
Del på andre sites

En inde kat vil lide under det akkurat på samme måde som en hund. Katte trænger også til aktivering og underholdning akkurat som en hund, så hellere ikke for en kat er det optimal at der ikke er tid til den.

Hunden kan også underholde sig selv med legetøj akkurat som du siger om katten, men selv om katten har legetøj, så er det stadig ikke aktivering.

Hunden og katten sover næsten lige meget. Hunden sover i gennemsnit 16-18 timer, det gør katten også..

 

Med det budget og den tid som er til rådighed skal man ikke have sig hverken hund eller kat.

 

Og mulighed for øget budget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en papillon..? :vedikke: Lille og handy i størrelse, ikke den store pelspleje, og mit indtryk er at rigtig mange af dem er ret robuste på trods af den lille størrelse. Tit meget lærenemme og træningsglade også, men uden at kræve masser af aktivering. Aner ikke hvor de ligger mht. sygdomme og skavanker dog...

 

En Papillon? Sådan har jeg aldrig hørt om, men jeg vil med det samme tjekke op på det. Mange tak :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dine nævnte racer er ikke nogen jeg kender specielt godt.

 

Efter 10 dage syntes jeg stadig ikke at en hvalp kan være så meget alene, men der forskellige meninger, dog hvis det en meget social race bliver det endnu svære for den. Din bror kan dog kikke forbi og det hjælper, kan han være hos den nogle timer?

 

Bugtet er for mig lavt, men ikke umuligt.

Med det måneder buget skal du nok se på følgende:

Mad, stor hund meget mad, lille hund lidt, sart hund brug for mere special mad, som er dyrt.

dyrelæge, nogle racer er mere disponeret gå efter en sund race.

forsikring, hvad vil den koste dig? Der variere fra sted til sted og efter race, og selvfølgelig også alt efter hvad du vælger ud over ansvar. Med lille buede vil jeg anbefale en sygeforsikring, ellers skal du helt sikkert spare op.

hvordan vil du gå til træning? Det koster men er meget godt for jer begge

 

Den første tid med hvalpen er ekstra dyr, og det ikke bare hvalpens pris, det også vacineres, ødelagte ting, nye ting til hvalpen m.m.

så måske skal der spares op så du har en konti/sparebøtte klar som en buffer til hvalpens behov? Du kan så beholde den og lægge lidt tilsidesætter være måneder når du har hunden, det kan hjælpe med uforudset udgifter.

 

Jeg har taget dit gode råd med en opsparing og en lille buffer, til mig. Jeg starter med det samme :engel:

Ang. træning, så kunne jeg godt finde på at gå til hvalpe træning, dels for at min hund møder andre hunde og mennesker og dels for at få en glad og dygtigt hund, så tidligt som muligt. Med hensyn til træning efter hvalpe tiden, så var det ikke noget jeg havde tænkt mig faktisk. Jeg vil gerne aktivere hunden og træne den selv, her hjemme (i gården, på vores gå ture). Jeg har ikke et stort behov for en mega trænet hund, men den skal ikke hoppe op, gø voldsomt og må gerne kunne forstå en vent/kom kommando. Disse basale 'kunstner' tænker jeg godt jeg kan varetage selv, med en mindre selskabshund. Måske er jeg helt galt på den? :hmm:

 

Hvor mange dage synes du jeg skal bruge til opstartsfasen med hvalpen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det første jeg tænker er hvorfor du ikke kan tilbyde mere aktivering og gature? Hvad laver du efter arbejde nu?

 

Jeg tror dog malteser er for livlig til det.

 

Måske pekingeser eller lahsa apso? De kan klippes.

 

Jeg fik formuleret mig forkert ang tid til aktivering. En intensiv gåtur på 40 min. om dagen, var ment udover de 'selvskrevet' 3xdagligt morgen, efter job og aften. Jeg laver ikke en sk*d efter arbejde lige nu :-D så selvfølgelig ville jeg kunne have mere tid end de 20-40 min. jeg fik skrevet - meget mere tid. Bare ikke til en jagthund der kræver LAAANGE ture 2 timer 3xdagligt og ikke kan sidde stille når man er hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, mit direkte svar - men 40 minutters gåture og 40 minutter til soignering, træning osv. er altså ikke meget!

Hvis du kun har godt en time til en hunds behov, skal du nok overveje om du overhovedet skal ha' en hund....

 

Alene hjemme 8-9 timer og så max. 80 minutter til hunden - det er altså ikke nok, en hund har behov for andet end at være sofakartoffel og nusseklud!

 

kære Hofferne.

 

Tak for dit direkte svar :klap: fantastisk med mennesker der kan sige det som det er. Og lade mig først sige, at jeg er så enig i det du skriver. Mit første indlæg bære en del præg af en masse implicitte fakta. Jeg håber du har læst mit svar (på side 3-4 stykker). Jeg er ikke typen der render på cafe og biograf i tide og utide, så du kan tro min hund vil have min fulde opmærksomhed, lige så snart jeg vågner og når jeg igen er hjemme fra arbejde. Mine beskrevne tider var sat MEGET på spidsen og jeg kan godt se jeg missede pointen, hvilke var at jeg ikke ønsker en jagthund der ikke kan sidde stille i 10 minutter og kræver 2 timer x3 dagligt motion. Jeg håber jeg har fået gjort mig lidt mere forståelig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

FRA TS

 

kan man få lov at redigere i sit første oplæg?

Jeg får helt ondt i hjertet over, at jeg har fået formuleret mig sådan, at jeg ikke gider/har tid til at være sammen med min hund mere end en time om dagen :cry: Det er selvfølgelig overhovedet ikke tilfældet. Det var sat meget på spidsen og de 40 min. inkluderede selvfølgelig ikke de 3 'obligatoriske' gåture morgen/middag/aften. Samtidig nævnte jeg mit gårdmiljø, hvilket mellem linierne betød at jeg selv (og min hund) efter arbejde om sommeren vil være ude, måske 70 % af tiden. Min gård er fantastisk, masser af græs, skygge, andre hunde, børn og voksne. De 40 minutter var ment som guideline til, at jeg ikke ønske højt aktivitetskrævende hunde, der ikke kan sidde stille i 10 minutter og kræver 2 timers gå tur HVER GANG. Absolut ikke som, at jeg KUN har 40 minutter til min hund om dagen. Jeg er ked af hvis jeg har stødt nogle hundehjerter der ude :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget dit gode råd med en opsparing og en lille buffer, til mig. Jeg starter med det samme :engel:

Ang. træning, så kunne jeg godt finde på at gå til hvalpe træning, dels for at min hund møder andre hunde og mennesker og dels for at få en glad og dygtigt hund, så tidligt som muligt. Med hensyn til træning efter hvalpe tiden, så var det ikke noget jeg havde tænkt mig faktisk. Jeg vil gerne aktivere hunden og træne den selv, her hjemme (i gården, på vores gå ture). Jeg har ikke et stort behov for en mega trænet hund, men den skal ikke hoppe op, gø voldsomt og må gerne kunne forstå en vent/kom kommando. Disse basale 'kunstner' tænker jeg godt jeg kan varetage selv, med en mindre selskabshund. Måske er jeg helt galt på den? :hmm:

 

Hvor mange dage synes du jeg skal bruge til opstartsfasen med hvalpen?

 

Det meget rart at få andre øjne på hvordan træning går, men man skal også være enig om mål og metode, så et hold af en slags er godt.

selv er jeg ikke til lydighed kunkurence og sådan, så lidt I tvivl efter jeg besøgte lokale trænings sted, da de gik meget op i at gøre klar til det....

 

Når du nu har fundet hvalpen er der heldigvis også jul og fødselsdag at ønske sig ekstra lækre ting i.....

 

Altså optimalt syntes jeg jo så lang tid den individuelle hvalp har behov for..... men mindst 3-4 uger....... Zorro er slet ikke klar til at være alene hjemme længere tid... og jeg har haft ham 3 en halv uge, men det har så heler ikke været noget vi har haft travlt med at trænne da jeg er hjemme.

nu kan det være svært at tage lænegre ferie, så det jo fint hvis du kan havde hundesitter eller havde den med på arbejde. Det jo også noget med hvor længe hvalpen kan holde sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk den er rigtig god i størrelsen, men måske den bliver for temperamentsfuld og ilter for mig ?

 

Og så skal det jo ikke være den

 

Selv er jeg glad for min dværgschnauzer hvalp....

selskabelig, sjov, ikke så stor, men trimning, og en del lyd, aktiv, men putte fis. .... og pt ren krokodille pga tænder

Link til indlæg
Del på andre sites

FRA TS

 

kan man få lov at redigere i sit første oplæg?

Jeg får helt ondt i hjertet over, at jeg har fået formuleret mig sådan, at jeg ikke gider/har tid til at være sammen med min hund mere end en time om dagen :cry: Det er selvfølgelig overhovedet ikke tilfældet. Det var sat meget på spidsen og de 40 min. inkluderede selvfølgelig ikke de 3 'obligatoriske' gåture morgen/middag/aften. Samtidig nævnte jeg mit gårdmiljø, hvilket mellem linierne betød at jeg selv (og min hund) efter arbejde om sommeren vil være ude, måske 70 % af tiden. Min gård er fantastisk, masser af græs, skygge, andre hunde, børn og voksne. De 40 minutter var ment som guideline til, at jeg ikke ønske højt aktivitetskrævende hunde, der ikke kan sidde stille i 10 minutter og kræver 2 timers gå tur HVER GANG. Absolut ikke som, at jeg KUN har 40 minutter til min hund om dagen. Jeg er ked af hvis jeg har stødt nogle hundehjerter der ude :engel:

 

Spørg en admin (ved ikke hvem det er)

Ellers kan du kun gøre det inden for 30 minutter desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

FRA TS

 

kan man få lov at redigere i sit første oplæg?

Jeg får helt ondt i hjertet over, at jeg har fået formuleret mig sådan, at jeg ikke gider/har tid til at være sammen med min hund mere end en time om dagen :cry: Det er selvfølgelig overhovedet ikke tilfældet. Det var sat meget på spidsen og de 40 min. inkluderede selvfølgelig ikke de 3 'obligatoriske' gåture morgen/middag/aften. Samtidig nævnte jeg mit gårdmiljø, hvilket mellem linierne betød at jeg selv (og min hund) efter arbejde om sommeren vil være ude, måske 70 % af tiden. Min gård er fantastisk, masser af græs, skygge, andre hunde, børn og voksne. De 40 minutter var ment som guideline til, at jeg ikke ønske højt aktivitetskrævende hunde, der ikke kan sidde stille i 10 minutter og kræver 2 timers gå tur HVER GANG. Absolut ikke som, at jeg KUN har 40 minutter til min hund om dagen. Jeg er ked af hvis jeg har stødt nogle hundehjerter der ude :engel:

 

Du kan ikke redigere dit første indlæg, desværre. Tror nu også de fleste har fået et andet billed end det du beskrev til start. Og tror nu heller ikke nogen er stødt... :blink: Synes lige du skal Google den Tjekkisk rottehund jeg skrev om tidligere. På gipote.dk er der en fin beskrivelse og jeg tror den måske kunne være et hit...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Nej du har ikke stødt nogen, vi har vist alle på et tidspunkt skrevet noget som vi selv har inde i hovedet, men ikke fik skrevet godt nok. Det er nu meget nemmere at tale sammen end skrive, det kan hurtigt blive misforstået. Og du har jo gjort det tydeligt i dine næste indlæg.

Det lyder da dejligt med gården og dine mange timer udenfor det ville en hund da elske ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dit liv lyder ikke vildt forskelligt fra vores, da vi fik hund - bortset fra, at vi var to og var studerende noget af tiden. Når du bor i København og der er andre hunde i gården osv., ville jeg gå efter en hund der med stor sandsynlighed kan omgås andre hunde rimeligt uproblematisk, også som voksen. Der er bare så mange hunde alle steder - især i byens parker.

 

Her er bichoner som malteser, puddel, havaneser etc. oplagte. Et andet godt bud kunne være en shih tzu, de er både søde, legesyge og rimeligt rolige og afbalancerede, når de bliver voksne. Og måske er de en tand mere selvstændige end bichoner, som måske ikke vil have så let ved at trives med at være alene i 8-9 timer. Andre bud i den mere selvstændige afdeling kunne være tibetansk spaniel og lhasa apso. Chinese Crested er også virkelig søde, blide hunde, hvis man kan leve med det lidt aparte udseende. Og så kunne en griffon måske også være et bud på en lille hund med lidt krudt og personlighed i, uden at den af den grund er voldsomt krævende.

 

Jeg ville selv tage fri mindst 3 uger for at få en god start, og jeg vil mene, at 2 uger er minimum. Og selv efter 2-3 uger skal du nok have noget hundesitning i baghånden, for 8-9 timer alene er meget lang tid for en hvalp på 10-12 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at en Bichon Havanese kunne være et godt bud. Dem jeg har mødt har været lidt mere robuste og fremme i skoene end Malteseren. Men jeg har ikke ejet nogen af racerne, så det er ren observation.

 

Ellers så tænker jeg at en Tibetansk spaniel ville være et fornuftigt bud, den er lidt mere selvstændig hvilket kan være en fordel når de skal være alene en del timer.

 

Men en selskabsrace kan sagtens være alene, jeg har selv en Cavalier King Charles Spaniel, og hun kan godt være alene 8-9 timer uden problemer, dog er det ikke en race jeg vil anbefale da den ligesom den franske bulldog har alt for mange skavanker, og hurtigt kan blive fast inventar hos dyrlægen.

 

Hvad med en pomeranian, ja de kan have en tendens til at gø, men udover det er det en lille selvstændig race med masser af charme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstod det som, at der blev gået med hunden udover de først beskrevne minutter. Og hvis broderen yderligere kan tage sig af hunden i dagtimerne, er det vel ok? :vedikke:

Hvis det skal forstås på den måde, nej, så er der ingen problemer. Og jeg har da også fået et lidt anderledes indtryk af det liv hunden vil få, jo længere tråden er skredet frem. Og det er jo fint nok at man får udredt evt. misforståelser.

 

Jeg er lidt uenig i forhold til at hunden skal køres træt først, da vores hund (Dexter) var alene i 8-9 timer om dagen, var det totalt ødelæggende at køre ham træt først. Han fik en kort morgentur, og så sov han hele dagen. Hvis vi f.eks. gik i skoven eller lignende tog det i hvert fald en time eller to før han faldte til ro igen og kunne være alene.

 

Så jeg mener det kommer an på den individuelle hund; Men det kan man selvfølgelig ikke vide på forhånd!

Jeg skriver jo ikke at man skal gå fra hunden mens den stadig er opkørt. Men at forlade en hund i 8-9 timer hvor den kun lige har været ude at tisse, efter at have sovet i måske 10 timer,.. det synes jeg ikke er i orden.

 

Jeg har selv haft en stressbombe af en hund, men 1-2 timer synes jeg lyder meget voldsomt. Ingen af mine hunde har som voksne haft brug for mere end max. 2 minutter, selvom Thailo i sine unge dage havde lidt brug for hjælp til at falde ned igen. Langt hen ad vejen er det et spørgsmål om hvad man vænner dem til.

 

En inde kat vil lide under det akkurat på samme måde som en hund. Katte trænger også til aktivering og underholdning akkurat som en hund, så hellere ikke for en kat er det optimal at der ikke er tid til den.

Hunden kan også underholde sig selv med legetøj akkurat som du siger om katten, men selv om katten har legetøj, så er det stadig ikke aktivering.

Hunden og katten sover næsten lige meget. Hunden sover i gennemsnit 16-18 timer, det gør katten også..

 

Med det budget og den tid som er til rådighed skal man ikke have sig hverken hund eller kat.

Hunden er et flokdyr der er genetisk programmeret til at hvile når flokken er inaktiv, det er katten altså ikke. Du må synes hvad du vil, men jeg gider ikke at diskutere det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke redigere dit første indlæg, desværre. Tror nu også de fleste har fået et andet billed end det du beskrev til start. Og tror nu heller ikke nogen er stødt... :blink: Synes lige du skal Google den Tjekkisk rottehund jeg skrev om tidligere. På gipote.dk er der en fin beskrivelse og jeg tror den måske kunne være et hit...

 

Jeg vil ikke anbefale en gøende race som tjekkisk rottehund, når hun bor i lejlighed. Ej heller pomeranian, der også er nævnt. :-) Jeg bor selv i lejlighed med en pomeranianblanding, og det har krævet MEGET arbejde at lære ham ikke at gø af alle lyde i opgangen (og ude fra gaden, når altandøren er åben). En yderligere gø-udfordring har været i forhold til pasning, for selv efter at han lærte, at han ikke må gø af alt muligt hjemme hos os selv, så generaliserede han ikke denne lærdom til andre steder, så kan skulle lære det igen, der hvor han blev passet.

 

Jeg tænker også, at det er også upraktisk med sådan en lille vagthund, når de skal være meget i gården, hvor der nok hele tiden er folk, der kommer og går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke anbefale en gøende race som tjekkisk rottehund, når hun bor i lejlighed. Ej heller pomeranian, der også er nævnt. :-) Jeg bor selv i lejlighed med en pomeranianblanding, og det har krævet MEGET arbejde at lære ham ikke at gø af alle lyde i opgangen (og ude fra gaden, når altandøren er åben). En yderligere gø-udfordring har været i forhold til pasning, for selv efter at han lærte, at han ikke må gø af alt muligt hjemme hos os selv, så generaliserede han ikke denne lærdom til andre steder, så kan skulle lære det igen, der hvor han blev passet.

 

Jeg tænker også, at det er også upraktisk med sådan en lille vagthund, når de skal være meget i gården, hvor der nok hele tiden er folk, der kommer og går.

 

Kan du nok have ret i. De giver lidt lyd fra sig. Jeg tænkte ud fra størrelse og nemhed, lærevilje og legesyge. Og, at der er en lille kælepotte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stor ros til du kommer herind for at søge indput og gør dig overvejelser inden du kaster dig ud i det som så mange andre :5up:

 

Ang. budgettet, så holder det sikkert meget fint, hvis ikke hunden skal til frisøren. Vores vejer 10 kg og spiser for ca 200 kr om måneden af kvalitetsfoder, så det er jo ikke galt. Vi har sygeforsikring og årlige dyrlægebesøg, som nok også sammenlagt render op i 200 om måneden. Derudover skal hun klippes (malteser/border collie blanding) hver 3. måned og så bruger jeg ret mange penge på godbidder og legetøj, da vi går til diverse former for hundesport og konkurrencer, men det er jo ikke noget must for alle.

 

Jeg vil stærkt fraråde at købe franske bulldogs, mops m.m., men det er en personlig holdning omkring man ikke bør støtte avl af hunderacer med så mange helbredsproblemer. En ven, som er dyrlæge fortæller om hvordan rigtig mange franske bulldogs får opereret drøblen for ikke at blive kvalt, og efterfølgende klager ejerne over at hunden er rastløs og irriterende - så grunden til den franske bulldog før var doven og ikke gad gå tur er i virkeligheden fordi den havde svært ved at trække vejret :???:

 

Dermed ikke sagt at konceptet med at avle mere stille og rolige lejlighedsvenlige hunde ikke er fint, men jeg synes vi som købere virkelig bør overveje, hvad vi støtter, når vi vælger en hund - når det kommer derud hvor hunden er nem og rolig fordi den er avlet med skavanker er det for meget.

 

Du er selv inde på malteser, og det synes jeg lyder som et fint bud. Hvad med bichon havanais, bichon frisé eller coton de tulear? Det er racer der minder meget om hinanden. Et alternativt bud kunne være en gravhund. Kender flere af disse, der fungerer fint i lejlighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten vil jeg lige tilslutte mig det med bufferen. Når nu det er en nødvendighed at hunden skal være alene i mange timer hver dag, er det rigtig rart at have råd til at få en adfærdsspecialist på sagen. Det er ikke for at afskrække dig, men der er MANGE hunde med alene hjemme problemer (det er det hyppigste adfærdsproblem), og rigtig mange bliver solgt videre eller aflivet, hvilket er så trist. Meget kan undgås ved at være godt forberedt, og alligevel.. det er ikke altid nemt selvom man følger en opskrift. Jeg kender selv problemet, da jeg fra starten og med de bedste intentioner prøvede at lære min hund at være alene - det lykkedes bare ikke. Hun raserede hele lejligheden og var dybt ulykkelig. Har haft adfærdsterapeut ude 2 gange, som har hjulpet meget, men hun er stadig ikke begejstret for det. Nu er hun 1½ år og kan endelig være alene omkring 5 timer uden at bide noget i stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

@mixpuppy så enig med mops og buldogs, også når man møder dem og de hiver efter vejret gør det næsten ondt i mig.

ikke sikker på gravhund, tænker det kan blive hårdt på trapperne, men den kunne jo bæres. Dog den der boede nær mig for et par år siden var meget hysterisk (syntes jeg mange er) men det kunne være manglende aktivering :vedikke: Under alle omstændigheder skal man huske det en hund med meget jagt I sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...