Hop til indhold

meget dårlig mave


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Stakkels gamle Sheila har diarré som jeg aldrig har oplevet det før.

 

Hun har stort set villet ud hver anden time hele døgnet de sidste 3 dage. Og da hun ikke spiser ret meget, så er det stort set kun vand der kommer ud af hende.

 

Hun var ved dyrlægen i morges og har fået antibiotika og skånekost med hjem.

 

Nu er det så op til min opfindsomhed at få mad i hende. .

 

Til aften var kogt torsk oveni lidt skånekost i en anden skål end hendes mad skål, ok. Og en most kartoffel med lidt smør på min tallerken gik også.

 

Hun har tabt sig to kilo siden 1 juni grundet dårlig appetit og nu diarré. Det meste af det er så nok sket her over weekenden og skylder nok også væske. Hun er dog heldigvis ikke dehydreret.

 

Har i nogle gode ideer til hjemmelavet skåne kost?

 

Havregrød og torskerogn gad hun en dag, men ikke længere.

 

Kylling kan hun ikke tåle, men det kan skiftes ud med kalkun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

mine får altid godt kogt ris med kylling(kalkun i dit tilfælde)

 

Havregrød evt med lidt ris og HUSK i.

 

Jeg bruger også zoolac og de har også fået en sjat A38 i deres mad nogle gange.

 

De nævnte ting kan også blandes lidt .....havregrød er nemlig godt til at "samle"det hele .

 

God bedring med din hund.

 

V. H . Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Kogte ris og torskerogn, havre grød, A38 og yougurt naturel, det plejer at hjælpe her men synes ex ved Walther det tager lidt tid, Zeus er hurtigt ovre det, det tager måske længere tid at komme over ved ældre hunde?

 

Ønsker i hvert fald rigtig god bedring med den ældre hunde-pige :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når det er rigtig slemt bruger jeg cous cous (knust pasta) som overhældes med kogt vand og står og trækker 15 min under låg - derefter tilsætter jeg lyst kød - kalvekød er også godt. Pasta er suveræn ved dårlig mave - eller også lyst brød som forslåes. Canikur virker bedre på mine hunde end zoolac.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg adopterede en gadehund fra Bulgarien her i januar måned og engang i marts eller april fik hun også en ordentlig omgang diarre, hvor det bare løb ud af hende og til sidst bare var det rene vand...prøvede med ris og torskerogn uden virkning, men så fik jeg det brilliante råd fra dem der har med hundene, at gøre i Bulgarien, at koge nogle ganske almindelige skruer og give hende. Jeg var godt nok meget skeptisk for det harmonere jo slet ikke med hvad man plejer, at gøre herhjemme, men det skulle da afprøves og jeg må sige, at aldrig nogensinde har jeg set nogle af mine hunde med dårlig mave, blive kurreret så hurtigt. Allerede dagen efter var der karrygule, men fine faste pøller :-)...det var et gammelt bulgarsk husråd, de bruger dernede...håber, at det måske kan hjælpe Sheila.

Link til indlæg
Del på andre sites

Går det lidt bedre i dag?

 

Ja det går meget bedre. Hun er faktisk sit friske jeg igen. Hun har ikke pruttet i to døgn nu, så dyrlæge behandling hjalp med det samme.

 

Hun spiser også ok det hun skal og ser ikke så skrækkelig indfalden ud længere.

 

Hun er en sej gammel dame, der ikke er sådan at slå ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det går meget bedre. Hun er faktisk sit friske jeg igen. Hun har ikke pruttet i to døgn nu, så dyrlæge behandling hjalp med det samme.

 

Hun spiser også ok det hun skal og ser ikke så skrækkelig indfalden ud længere.

 

Hun er en sej gammel dame, der ikke er sådan at slå ud.

 

Åh det var godt at høre

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh det var godt at høre

 

Det er meget dejligt. Hun havde en lignende tur i december. Hvor dyrlægen tog alverdens prøver og troede måske lidt at der var noget alvorligt undervejs. Men nej alle prøver kunne ligeså godt være en halvt så gammel hund. Det er vist det samme nu:-)

 

Hun har lige pruttet. Helt normal og faktisk til den tørre side.

 

Har købt nyt mad til hende i dag. I/ d sensitiv som jeg mener at huske hun godt kan lide. Også i længere tid. Hun har jo faktisk større problemer med hård mave generelt, så forhåbentlig hjælper det også lidt på det.

 

I morgen skal hun med en tur til Thisted, så det er godt hun er blevet frisk igen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget dejligt. Hun havde en lignende tur i december. Hvor dyrlægen tog alverdens prøver og troede måske lidt at der var noget alvorligt undervejs. Men nej alle prøver kunne ligeså godt være en halvt så gammel hund. Det er vist det samme nu:-)

 

Hun har lige pruttet. Helt normal og faktisk til den tørre side.

 

Har købt nyt mad til hende i dag. I/ d sensitiv som jeg mener at huske hun godt kan lide. Også i længere tid. Hun har jo faktisk større problemer med hård mave generelt, så forhåbentlig hjælper det også lidt på det.

 

I morgen skal hun med en tur til Thisted, så det er godt hun er blevet frisk igen:-)

 

Hos mennesker kan længrtid hård mave give diarré ligne når det endelig kommer ud.... måske det samme hos hunde :vedikke:

 

Fedt hun er så ung i test... god tur til Thisted

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...