Hop til indhold

Hvad synes I vil være en fair pris?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne have en hund til, men det er desværre ikke muligt med mindre jeg er villig til at leve med at hundene skal være alene en hel arbejdsdag, så jeg overvejer lidt at prøve at passe en fremmed hund. Hvad synes I det skal koste pr. døgn?.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil gerne have en hund til, men det er desværre ikke muligt med mindre jeg er villig til at leve med at hundene skal være alene en hel arbejdsdag, så jeg overvejer lidt at prøve at passe en fremmed hund. Hvad synes I det skal koste pr. døgn?.

 

selvom det er en fremmed hund, skal de vel alligevel være alene, eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tanker gik i retning af pasning i en uges tid, hvor jeg så ville tage ferie, men jeg kan godt se at jeg ikke er helt med på jeres priser. Selvom det ikke er for at tjene penge, så skal jeg trods alt bruge min ferie på det og vil desuden blive fuldstændig bundet hjemme. Der tror jeg nok at 150,- i døgnet er for lidt til at jeg vil prøve det af,.. det er trods alt et enormt ansvar også. Men tak for svarene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tanker gik i retning af pasning i en uges tid, hvor jeg så ville tage ferie, men jeg kan godt se at jeg ikke er helt med på jeres priser. Selvom det ikke er for at tjene penge, så skal jeg trods alt bruge min ferie på det og vil desuden blive fuldstændig bundet hjemme. Der tror jeg nok at 150,- i døgnet er for lidt til at jeg vil prøve det af,.. det er trods alt et enormt ansvar også. Men tak for svarene.

 

Hvad ville du selv give, hvis det var omvendt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha, hvis det er for at prøve det af, så kunne du overveje at passe af lyst, og så ikke kigge så meget på pengene. Så er det også nemmere at sige nej, hvis du ikke synes hunden passer ind. Og hvis du alligevel har ferie (det går jeg ud fra du har 5-6 uger om året), så er det jo ikke noget der koster penge. Hvis hunden ellers kan fungere med at være alene mens du er et smut inde i byen osv., så er du jo altså ikke bundet til dit hjem.

 

Sat på spidsen skal du jo betale skat af beløbet, hvis du tager penge for det. Og når du er oppe imod pensioner, som trods alt har godkendelser og forsikringer, skal du jo også levere varen. Og hvis det skal kunne finansiere at du tager ulønnet fri fra dit arbejde, skal du op på et svimlende beløb.

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan være man har pasningsmulighed for 1 hund, men ikke for 2?

 

Men det giver egentlig stadig ikke mening:vedikke: Altså hvis man læser startindlægget: jeg vil gerne have en hund mere, men så skal de være alene en hel dag. Derfor vil jeg gerne passe en.....

 

Jeg har læst det som at hun vil se om hunden kan være sammen med en anden 24/7, og om det derfor er forsvarligt med nr. 2.

 

Mange hunde ER jo alene en arbejdsdag:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det giver egentlig stadig ikke mening:vedikke: Altså hvis man læser startindlægget: jeg vil gerne have en hund mere, men så skal de være alene en hel dag. Derfor vil jeg gerne passe en.....

 

Jeg har læst det som at hun vil se om hunden kan være sammen med en anden 24/7, og om det derfor er forsvarligt med nr. 2.

 

Mange hunde ER jo alene en arbejdsdag:hmm:

 

Og netop derfor mistede jeg forståelses evnen... Måske Ascha kan præcisere, hvis hun har lyst.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville faktisk ikke bekymre mig at have 2 hunde som skal være alene 5 arbejdsdage om ugen, hvis man så tager sig tid til dem når man har fri.

 

Det ville være værre hvis man kun har en hund. Det kommer selvfølgelig også an på hvordan man kan indrette sig - hundegård er en god ting, hvis 2 hunde skal være alene 9 timer dagligt.

 

En fair pris er nok 200 kr / dag hvis nogen har behov for at få passet en hund, vil jeg tro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det giver egentlig stadig ikke mening:vedikke: Altså hvis man læser startindlægget: jeg vil gerne have en hund mere, men så skal de være alene en hel dag. Derfor vil jeg gerne passe en.....

 

Jeg har læst det som at hun vil se om hunden kan være sammen med en anden 24/7, og om det derfor er forsvarligt med nr. 2.

 

Mange hunde ER jo alene en arbejdsdag:hmm:

 

jeg har læst det som at Ascha bliver nød til at arbejde fuldtids for at have råd til hund nr 2

 

 

En ide kunne være at få en hund i pleje. Militæret bruger det så jeg på TV2 om elitehundene. Men ellers er det ikke noget jeg ved ret meget om. Men jeg vil tro at alle udgifterne bliver betalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg gætter bare :mrgreen:

 

Så vidt jeg ved har du ret. Hendes mor passer hunden når hun er på arbejde. I hvert fald noget af tiden. Og to hunde nok for stor en mundfuld

 

Så den forstod jeg godt.

 

Og jeg forstod også godt at man har lyst til følelsen af flere hunde sammen.

 

Og så måske tænkte pasning en gang i mellem kunne være en mulighed.

 

Vil hermed foreslå dig noget ascha

Du kan passe hunde der ikke bor for langt fra dig og som kan være alene hjemme ved dem selv

Så kører du hunden hjem når du skal på arbejde og Sandie til din mor og du kan passe dit arbejde som du plejer

 

Det vil stadig være luksus pasning for de fleste hunde

Sådan gør jeg når jeg passer hund og ikke har fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved har du ret. Hendes mor passer hunden når hun er på arbejde. I hvert fald noget af tiden. Og to hunde nok for stor en mundfuld

 

Så den forstod jeg godt.

 

Og jeg forstod også godt at man har lyst til følelsen af flere hunde sammen.

 

Og så måske tænkte pasning en gang i mellem kunne være en mulighed.

 

Vil hermed foreslå dig noget ascha

Du kan passe hunde der ikke bor for langt fra dig og som kan være alene hjemme ved dem selv

Så kører du hunden hjem når du skal på arbejde og Sandie til din mor og du kan passe dit arbejde som du plejer

 

Det vil stadig være luksus pasning for de fleste hunde

Sådan gør jeg når jeg passer hund og ikke har fri.

 

Men hvordan opklarer pasning af en hund så noget som helst? Altså, der lægges op til at hun vil prøve at passe en nr. 2 (mens hun har ferie), for at se om ........ hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan opklarer pasning af en hund så noget som helst? Altså, der lægges op til at hun vil prøve at passe en nr. 2 (mens hun har ferie), for at se om ........ hvad?

 

Vi kan gætte i lange baner her...

 

Måske for at se om hun overkommer at have to hunde, det er nogle år siden sidst, måske for at se om 1. hund ændrer sig, måske, måske, måske.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

vi tager £25 per dag.

Og hvad er det i danske kroner?.

 

Hvad ville du selv give, hvis det var omvendt?

Jeg har jo brændt mig den ene gang jeg havde hund i pension, så derfor er jeg super, super mistroiske og tvivlende på andre menneskers forstand (for at sige det lidt groft). Min hund skal overhovedet ikke i nærheden af andre hunde, når jeg ikke er der, med mindre hun er sammen med sådan en som dig f.eks. Og så ved jeg jo godt at prisen på en uge sagtens kan løbe op i samme pris som en uges charterferie, hvilket jeg sagtens ville kunne acceptere.

 

Ascha, hvis det er for at prøve det af, så kunne du overveje at passe af lyst, og så ikke kigge så meget på pengene. Så er det også nemmere at sige nej, hvis du ikke synes hunden passer ind. Og hvis du alligevel har ferie (det går jeg ud fra du har 5-6 uger om året), så er det jo ikke noget der koster penge. Hvis hunden ellers kan fungere med at være alene mens du er et smut inde i byen osv., så er du jo altså ikke bundet til dit hjem.

Jeg kunne godt tænke mig at se om Shandie rent faktisk ville få så meget glæde ud af det som jeg regner med, men det vil jo betyde at jeg skal ofre en del på det eksperiment og er der ikke en økonomisk gulerod, så ville jeg føle mig lidt til grin. En hund der havner i "pension" hos mig, vil jo leve efter samme kriterier som min egen og det er et mere trygt og indholdsrigt liv end i de fleste andre hjem. Det kan da ikke sammenlignes med den opbevaring, selv den bedste pension kan tilbyde. At passe andres hunde er bestemt ikke i nærheden af at være det samme som at være sammen med sin egen hund. Jeg synes faktisk det er lidt anstrengende at skulle forholde sig til helt andre vaner end min egen hunds, så det kan ikke blive af ren lyst.

 

Jeg ville aldrig acceptere at nogen efterlod min hund alene sammen med en hund jeg ikke kendte (det har jeg prøvet på en pension og det blev ikke opdaget hvor bange Thailo var) så det vil jeg selvfølgelig heller ikke udsætte andre for. Min egen hund skal heller ikke udsættes for det.

 

Sat på spidsen skal du jo betale skat af beløbet, hvis du tager penge for det. Og når du er oppe imod pensioner, som trods alt har godkendelser og forsikringer, skal du jo også levere varen. Og hvis det skal kunne finansiere at du tager ulønnet fri fra dit arbejde, skal du op på et svimlende beløb.

Det sidste ved jeg ikke hvorfor du bringer på bane, det er der jo ikke tale om. Min tid er bare ikke gratis og for mig vil det blive som om jeg havde fodlænke på, hvilket jo ikke er helt som at have ferie.

 

Men det giver egentlig stadig ikke mening:vedikke: Altså hvis man læser startindlægget: jeg vil gerne have en hund mere, men så skal de være alene en hel dag. Derfor vil jeg gerne passe en.....

 

Jeg har læst det som at hun vil se om hunden kan være sammen med en anden 24/7, og om det derfor er forsvarligt med nr. 2.

Nej. Egentlig er det bare for at se om hun har så stor glæde af at have hundeselskab, at jeg måske skal ud i at overveje at anskaffe en hund mere og så droppe at min mor passer hende. Og der kommer måske også en dag hvor min mor ikke længere kan tage vare på Shandie og at jeg så skal have fundet en anden løsning.

 

Det ville faktisk ikke bekymre mig at have 2 hunde som skal være alene 5 arbejdsdage om ugen, hvis man så tager sig tid til dem når man har fri.

 

Det ville være værre hvis man kun har en hund. Det kommer selvfølgelig også an på hvordan man kan indrette sig - hundegård er en god ting, hvis 2 hunde skal være alene 9 timer dagligt.

 

En fair pris er nok 200 kr / dag hvis nogen har behov for at få passet en hund, vil jeg tro.

Det er også det jeg overvejer, at to hunde har det bedre alene end en enkelt. JEG vil sikkert bare ikke have det ret meget bedre med den løsning.

 

Så vidt jeg ved har du ret. Hendes mor passer hunden når hun er på arbejde. I hvert fald noget af tiden. Og to hunde nok for stor en mundfuld
:5up:

 

Og jeg forstod også godt at man har lyst til følelsen af flere hunde sammen.

:5up:

 

Og så måske tænkte pasning en gang i mellem kunne være en mulighed.

Men det gør vi allerede jævnligt, ved at jeg sommetider passer mine veninders hunde.

 

Vil hermed foreslå dig noget ascha

Du kan passe hunde der ikke bor for langt fra dig og som kan være alene hjemme ved dem selv

Så kører du hunden hjem når du skal på arbejde og Sandie til din mor og du kan passe dit arbejde som du plejer

 

Det vil stadig være luksus pasning for de fleste hunde

Sådan gør jeg når jeg passer hund og ikke har fri.

Ja, det kunne man selvfølgelig overveje. Dog ved jeg ikke om jeg ville kunne få mig selv til at låse døren og vide at hunden skulle være alene i mindst 8½ time. Det skal ikke udvikle sig til en diskussion om hvorvidt det er synd for en hund at være alene hjemme i 8-9 timer, men jeg kan bare ikke selv være medvirkende til at det sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...