Ane Skrevet Januar 24, 2017 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2017 Kan en hund have for meget mavesyrer? Min Aqua på 1,5 år kaster nogle gange og kun om morgenen lidt gult op. Og det kommer lige pluseligt og hun er frisk både før og efter. Hun har fin mave og der kommer ikke mad med op så maden er fordøjet. Jeg vil selvfølgelig snakke med dyrlægen om det, men tænkte om nogle af der har prøvet noget lignede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sitto Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Vores ene hund døjer med det samme og det sker simpelthen hvis maven går tom for mad - hendes mave skal helst have noget at arbejde med hele tiden. Derfor får vores hunde mad 4 gange om dagen og den sidste gang er lige inden sengetid. Så kaster hun nemlig ikke galde op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ane Besvaret Januar 24, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Tak for svar. Det er faktisk og typisk i weekenden eller ferie det sker hvor vi sover lidt længere. Dog ikke i dag hvor det skete på en arbejdes dag, jeg vil være mere obs på hun skal ha noget i maven hele tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Miss_M Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Jeps, har bøvlet med Bamses mave i mange år, indtil hans nye dyrlæge spurgte om han aldrig havde fået noget syre neutraliserende. Det fik han så - billig håndkøbsmedicin og der har ikke været problemer med maven siden. Meget rarere for ham, da det blev tiltagende værre selvom vi fodrede mange gange dagligt, men han kunne jo ikke få mad mens vi var på arbejde og den tid var nok til at han fik ondt i maven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Jeg har haft to hunde, der har haft problemer med mavesyre. Den ene, der var det meget fysisk aktivitet, der udløste det. Hun begyndte simpelthen at kaste galde op i bilen på vej hjem fra agilitytræning, det var næste stensikkert hver gang, vi havde været til agility, ind til jeg begyndte at give ende "et skud" link/alminox eller hvad det nu hedder i dag, i munden, umiddelbart efter agilitytræningen, så kunne vi køre hjem uden hun kastede galde op. -hun led op ingen måde af køresyge og det var kun efter agilitytræning = hård fysisk aktivtet, at hun kastede galde op, der var aldrig noget efter fx. lydigheds eller spor træning Den anden der var det lissom Sitto siger, hvis maven gik tom, for hans vedkommende var det noget der kom da han blev ældre, men det kunne reguleres ved at sørge for at han fik mad inden for et bestemt interval. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Jeps, har bøvlet med Bamses mave i mange år, indtil hans nye dyrlæge spurgte om han aldrig havde fået noget syre neutraliserende. Det fik han så - billig håndkøbsmedicin og der har ikke været problemer med maven siden. Meget rarere for ham, da det blev tiltagende værre selvom vi fodrede mange gange dagligt, men han kunne jo ikke få mad mens vi var på arbejde og den tid var nok til at han fik ondt i maven. . Hvad får bamse? Luna får nemlig noget, men det vil jeg ikke kalde billigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Jeps Walther har det samme (brun labrador) især om morgenen hvis han er meget sulten så vil han slet ikke spise og kaster op i stedet for - og vil rigtig gerne spise græs på morgenturen netop for at kunne kaste op. Det forekommer også mest i weekender hvor han ikke får sin morgenmad så tidligt som til hver dag... derfor får han lidt natmad (inden vi går i seng) fredag og lørdag aften - og det kan tage det synes jeg. Jeg er dog obs på det da jeg synes det er lidt synd for ham han skal være så dårlig om morgenen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Miss_M Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 .Hvad får bamse? Luna får nemlig noget, men det vil jeg ikke kalde billigt. ....... Skal lige tjekke hvad det hedder når jeg kommer hjem. Men dyrt var det i hvertfald ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Loui har det med at kaste op kl 0345 og igen kl 0500 (sådan ca altså....) - tror også det er hvis hun får for tidlig aftensmad så vil da prøve at give hende aftensmad over 2 gange får Bamse "Noacid"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Beaglepack Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Min Oscar havde det samme problem også selvom han fik mad 4 x om dagen og stadig gør. Det har så vist sig at være noget andet efterfølgende som jeg nu har fået nogenlunde styr på. Men han kastede også gult galde op som ledte tanken hen på mavesyre - hvilket det så ikke var - så det behøver ikke altid være for meget mavesyre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Miss_M Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Loui har det med at kaste op kl 0345 og igen kl 0500 (sådan ca altså....) - tror også det er hvis hun får for tidlig aftensmad så vil da prøve at give hende aftensmad over 2 gange får Bamse "Noacid"? Nej, har lige tjekket - Det hedder Omestad det han får. Vist et håndkøbsprodukt og mener det kostede i omegnen af 80-90 kr for 60 piller og han får en om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Nej, har lige tjekket - Det hedder Omestad det han får.Vist et håndkøbsprodukt og mener det kostede i omegnen af 80-90 kr for 60 piller og han får en om dagen. Kan ikke lige finde det - hvor køber du det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Nej, har lige tjekket - Det hedder Omestad det han får.Vist et håndkøbsprodukt og mener det kostede i omegnen af 80-90 kr for 60 piller og han får en om dagen. , Tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Miss_M Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Kan ikke lige finde det - hvor køber du det? På apoteket - Det er ikke specifikt til dyr, mig bekendt. Men fik recept på hele skidtet fra dyrlægen, som bare nævnte at det vist var håndkøbsmedicin, men hun ville være sikker på jeg kom hjem med det rigtige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Aha - læste det som ormestad først Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Miss_M Besvaret Januar 24, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2017 Aha - læste det som ormestad først Haha, ja så finder du nok ikke rigtig noget hvis du googler det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ane Besvaret Januar 25, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2017 Tusind tak for jeres svar, og det er åbenbart ikke så ualmindeligt. Tænker jeg vil prøve at give hende det som Bamse får og hjælper det ikke må vi tur til dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Miss_M Besvaret Januar 25, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2017 Tusind tak for jeres svar, og det er åbenbart ikke så ualmindeligt. Tænker jeg vil prøve at give hende det som Bamse får og hjælper det ikke må vi tur til dyrlægen. Tænker det er en god ide at vende det med dyrlægen først. Der kan jo være grunde til at min dyrlæge har valgt omestad i stedet for de andre muligheder og omvendt. Så vil altid lige konferere med en dyrlæge inden jeg eksperimenterer med medicin - også ifht dosis. Så ville smutte en tur forbi dyrlægen for en sikkerheds skyld så du er sikker på ikke at risikere at gøre problemet værre eller maskere et helt andet problem med medicin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ane Besvaret Januar 25, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2017 Jeg vender den lige med min dyrlæge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Januar 27, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2017 Har lige været til foredrag med Anett Weber, Barf-guru/Dyrlæge Hun fortalte at det er en naturlig reaktion hos hunde med faste spisetider. Hjernen sender signal videre om, at nu er det ved at være spisetid. Og så begynder maven at producere mere syre til fordøjelsen. Hvis maden så ikke kommer til sædvanlig tid. Så er det at de kaster galde op.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 27, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2017 Har lige været til foredrag med Anett Weber, Barf-guru/Dyrlæge Hun fortalte at det er en naturlig reaktion hos hunde med faste spisetider. Hjernen sender signal videre om, at nu er det ved at være spisetid. Og så begynder maven at producere mere syre til fordøjelsen. Hvis maden så ikke kommer til sædvanlig tid. Så er det at de kaster galde op.. . Vi har aldrig haft faste spisetider, og min ene hund gør det alligevel, så det er ikke så forenklet som hun gør det til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 27, 2017 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2017 Har lige været til foredrag med Anett Weber, Barf-guru/Dyrlæge Hun fortalte at det er en naturlig reaktion hos hunde med faste spisetider. Hjernen sender signal videre om, at nu er det ved at være spisetid. Og så begynder maven at producere mere syre til fordøjelsen. Hvis maden så ikke kommer til sædvanlig tid. Så er det at de kaster galde op.. .Vi har aldrig haft faste spisetider, og min ene hund gør det alligevel, så det er ikke så forenklet som hun gør det til. Jeg tænker også at der er noget der ikke stemmer i den forklaring. Lillefut kaster op når maven går tom, men så får hun 6 foderpiller inden sengetid, og det afhjælper problemet. Med den dyrlæges forklaring, burde hendes krop jo også vænne sig til natmaden, som også er på et fast tidspunkt. I øvrigt kan vi skubbe sengetid og morgenmad et par timer i weekenden uden at det betyder noget, men uden natmad, kaster hun op inden de 12 timer der går fra aftensmad til morgenmad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts