Hop til indhold

Canicross 2017


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Bantus skrev:

Tak, jeg synes det er en vildt lækker sele, og den sidder så godt på hendes lange slanke krop. Jeg må lige få set på det til cykel til foråret, men den line jeg har, den sidder jo i mit løbebælte, så jeg skal vel have en ved siden af, som sidder fast på cyklen ikk? 

Fedt, jeg kunne ikke umiddelbart se om de kom til jylland. Kommer du til dirty paws i århus? Trine og jeg gør, jeg tror hun skal løbe med flittig. 

 

Bantus

Satser på at løbe Århus og evt også Slette Strand.  Løber ikke Blåvand i 18.  Det der strandløb var ikke mig, synes terræn er så meget sjovere.  Og ja, så regner jeg med at tage Vomløbet og evt Tisvilde sammen med min søster....  Skal dog til at stramme op.  Har simpelthen haft så presset et program, så har slet ikke fået løbet og når jeg endelig kommer afsted bliver det til alt for korte småture...  

Link til indlæg
Del på andre sites

3 minutter siden, Amocca skrev:

Satser på at løbe Århus og evt også Slette Strand.  Løber ikke Blåvand i 18.  Det der strandløb var ikke mig, synes terræn er så meget sjovere.  Og ja, så regner jeg med at tage Vomløbet og evt Tisvilde sammen med min søster....  Skal dog til at stramme op.  Har simpelthen haft så presset et program, så har slet ikke fået løbet og når jeg endelig kommer afsted bliver det til alt for korte småture...  

Jeg hader seriøst også at løbe i sand også fordi at ingeborg hun bliver så fjollet på stranden, så skal hun lige fange noget tang og sådan,  og hoppe lidt rundt i det, hun er ligesom med sand som med sne. Nå men så ses vi nok i Århus og tror også at jeg kommer til slette strand det kommer lidt an på arbejde osv. Jeg har haft Ingeborg med ude at løbe nytårs cup og full moon run. Det er bare almindelige motionsløb i skov og terræn, og det har været helt vildt fedt. Jeg elsker at overhale alle de andre, når vi løbe op ad bakker, fordi Ingeborg hun har seriøst det sygeste træk, man skulle tro hun var en slæde hund. Full moon run var fedt fordi at det var i Mørke og vi kun havde vores pandelygte med løb, ej det var en god oplevelse. Jeg har ingen ide om hvor jeg løb henne, men fedt det var det. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 11/12/2017 den 22:01 , Bantus skrev:

Tak, jeg synes det er en vildt lækker sele, og den sidder så godt på hendes lange slanke krop. Jeg må lige få set på det til cykel til foråret, men den line jeg har, den sidder jo i mit løbebælte, så jeg skal vel have en ved siden af, som sidder fast på cyklen ikk? 

Fedt, jeg kunne ikke umiddelbart se om de kom til jylland. Kommer du til dirty paws i århus? Trine og jeg gør, jeg tror hun skal løbe med flittig. 

 

Bantus

jeg har 6 liner, man skal ikk gå ned på udstyr xD men altså, hvis din løbeline er lang nok kan du vel bare tage den af? Mine løbeliner er ikke lange nok til cyklen, så jeg har en seperat.  Noget du måske skal tænke på når du løber med hende i løb der ikke er specifikke canicrossløb, er at hvis din line er for lang, kan det godt virke lidt intimiderende for "almindelige" løbere.. og det er også lidt sværere at være sikker på at hunden ikke fysisk kommer i vejen for andre løbere. Canicross er så nyt, og der findes altid mennesker der leder efter en undskyldning for at brokke sig. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

37 minutter siden, PinPoynter skrev:

jeg har 6 liner, man skal ikk gå ned på udstyr xD men altså, hvis din løbeline er lang nok kan du vel bare tage den af? Mine løbeliner er ikke lange nok til cyklen, så jeg har en seperat.  Noget du måske skal tænke på når du løber med hende i løb der ikke er specifikke canicrossløb, er at hvis din line er for lang, kan det godt virke lidt intimiderende for "almindelige" løbere.. og det er også lidt sværere at være sikker på at hunden ikke fysisk kommer i vejen for andre løbere. Canicross er så nyt, og der findes altid mennesker der leder efter en undskyldning for at brokke sig. 

Jamen det er fordi at min line den er en del af det bælte jeg har. Jeg skal have købt mig et andet bælte men jeg er bare så glad for det jeg har, det er virkelig behageligt og sidder så godt. Ja, jeg starter altid helt bagerst til løbene holder god god afstand til løberne, og overhaler kun når der er god plads,  heldigvis har jeg kun indtil videre oplevet positiv respons. 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
9 timer siden, PinPoynter skrev:

Billeder fra vores canicrossløb i Lørdags.  Jeg havde ikke løbet i 2 uger op til pga sygdom, så det holdt lidt hårdt de sidste par km  men vi fik overstået 12km på 1 time og 4 sekunder, og endte som nr 13 ud af 43 i vores kategori (female - one dog - long distance). 

 

26734364_1736724366394817_3267531568920253729_n.jpg

26804673_1736736689726918_6688191471608004817_n.jpg

26815202_1736732989727288_5761733055906180106_n.jpg

26907234_1736736773060243_5424148176244054056_n.jpg

DAMN hvor er I bare seje!!!

Hunden har dog visse ligheder med tegneseriefigurer på nogle af billederne :sjov: Hvor ser det altså bare fedt ud.

Jeg gad godt kunne løbe med tøserne, men her er der fladt og kun veje, ingen stier og skove og nååå ja kroppen ville nok ikke nyde det. Men du sælger knagme sporten godt!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men håber nogle har nogle gode råd.

Jeg har løbet en del med Tessa, men hun har jo snust og skulle tisse mm. undervejs, det har bare været sådan det nu er. Men hvis man vil løbe "rigtigt" så skal hunden vel bare løbe fremad hele tiden uden ophold/snusning mm, hvordan har i trænet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, pivpiv skrev:

DAMN hvor er I bare seje!!!

Hunden har dog visse ligheder med tegneseriefigurer på nogle af billederne :sjov: Hvor ser det altså bare fedt ud.

Jeg gad godt kunne løbe med tøserne, men her er der fladt og kun veje, ingen stier og skove og nååå ja kroppen ville nok ikke nyde det. Men du sælger knagme sporten godt!

Tak for de pæne ord :x

3 timer siden, skade skrev:

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men håber nogle har nogle gode råd.

Jeg har løbet en del med Tessa, men hun har jo snust og skulle tisse mm. undervejs, det har bare været sådan det nu er. Men hvis man vil løbe "rigtigt" så skal hunden vel bare løbe fremad hele tiden uden ophold/snusning mm, hvordan har i trænet det?

Det bedste er at løbe med andre, så hunden lærer at det er et job, og man ikke behøver stoppe hele tiden for at snuse og tisse.  Min hund er meget koncentreret, og stopper meget sjældent, men selvfølgelig skal de have lov at tisse hvis de har brug for det. Canicross (eller bare løb) skal være sjovt for hunden, ellers er der jo ingen pointe i det. så det handler om at finde ud af at lære dem det på en positiv måde ^_^
Som eksempel oplevede jeg her i morges, en hund lære det. Det er en af mine veninder fra agility, som i lang tid har snakket om at prøve canicross, hun havde endda allerede en sele til hunden (Skye, lille border collie) men Skye brød sig ikke om den, og ville knap bevæge sig med den på derhjemme.  Det var koldt i morges, ca 1.5 grader, og det pissede ned! Skye var ikke imponeret, men efter ca 500 meter, fandt hun ud af at alle hundene omkring hende bare var ellevilde og ville løbe fremad, og det begyndte at smitte af.  Hun trak stort set resten af en 7km løbetur!  Min veninde var så imponeret, hun troede slet ikke hun ville fange ideen så hurtigt,  men det illustrerer perfekt forskellen mellem at løbe alene eller i en gruppe. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

2 minutter siden, PinPoynter skrev:

Tak for de pæne ord :x

Det bedste er at løbe med andre, så hunden lærer at det er et job, og man ikke behøver stoppe hele tiden for at snuse og tisse.  Min hund er meget koncentreret, og stopper meget sjældent, men selvfølgelig skal de have lov at tisse hvis de har brug for det. Canicross (eller bare løb) skal være sjovt for hunden, ellers er der jo ingen pointe i det. så det handler om at finde ud af at lære dem det på en positiv måde ^_^
Som eksempel oplevede jeg her i morges, en hund lære det. Det er en af mine veninder fra agility, som i lang tid har snakket om at prøve canicross, hun havde endda allerede en sele til hunden (Skye, lille border collie) men Skye brød sig ikke om den, og ville knap bevæge sig med den på derhjemme.  Det var koldt i morges, ca 1.5 grader, og det pissede ned! Skye var ikke imponeret, men efter ca 500 meter, fandt hun ud af at alle hundene omkring hende bare var ellevilde og ville løbe fremad, og det begyndte at smitte af.  Hun trak stort set resten af en 7km løbetur!  Min veninde var så imponeret, hun troede slet ikke hun ville fange ideen så hurtigt,  men det illustrerer perfekt forskellen mellem at løbe alene eller i en gruppe. 

Tak for svar:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
På 1/20/2018 den 11:27 , skade skrev:

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men håber nogle har nogle gode råd.

Jeg har løbet en del med Tessa, men hun har jo snust og skulle tisse mm. undervejs, det har bare været sådan det nu er. Men hvis man vil løbe "rigtigt" så skal hunden vel bare løbe fremad hele tiden uden ophold/snusning mm, hvordan har i trænet det?

For mig har det ikke været en problem, Wilma vilbare fremad og er helt klar over hvad der skal ske når hun får løbeselen på.  <Så hun tisser og skider som regel indenfor de første få meter af at være kommet udenfor og så er der ikke flere svinkeærinder.  Men som Anne skriver, så kan det trænes ved at have en pacer oppe foran, eller ved at løbe flere sammen.  Har ingen ide om hvor du er henne i verden?  Men hvis det geografisk er muligt vil vi meget gerne løbe en tur sammen med jer?  Jeg er dog totalt ude af form igen, da vi nærmest ikke har været ude i løbet af vinteren, men vi er langsomt ved at komme igang igen...  Vi løber som regel mellem 3 og 5 km, men kan sagtens mere, hvis vi har nogen der slæber os med ;)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Amocca skrev:

For mig har det ikke været en problem, Wilma vilbare fremad og er helt klar over hvad der skal ske når hun får løbeselen på.  <Så hun tisser og skider som regel indenfor de første få meter af at være kommet udenfor og så er der ikke flere svinkeærinder.  Men som Anne skriver, så kan det trænes ved at have en pacer oppe foran, eller ved at løbe flere sammen.  Har ingen ide om hvor du er henne i verden?  Men hvis det geografisk er muligt vil vi meget gerne løbe en tur sammen med jer?  Jeg er dog totalt ude af form igen, da vi nærmest ikke har været ude i løbet af vinteren, men vi er langsomt ved at komme igang igen...  Vi løber som regel mellem 3 og 5 km, men kan sagtens mere, hvis vi har nogen der slæber os med

Tak for svar. Vi bor i Århus, har holdt løbe pause et godt stykke tid, pga. sterilisation, flytning og pt. pga jeg har haft problemer med ryggen. Så vi er temmelig meget ude af form:$ 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

46 minutter siden, skade skrev:

Tak for svar. Vi bor i Århus, har holdt løbe pause et godt stykke tid, pga. sterilisation, flytning og pt. pga jeg har haft problemer med ryggen. Så vi er temmelig meget ude af form:$ 

Jeg er i Hedensted - ml Horsens og Vejle.  Men vi kunne jo evt finde et lækkert sted halvvejs fx i Skanderborg (hvis du har bil) og mødes der... eller hvis du ikke har bil kan jeg komme til dig... kan dog ikke lige i denne weekend, men hvis det har interesse, så finder vi en dag

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Amocca skrev:

Jeg er i Hedensted - ml Horsens og Vejle.  Men vi kunne jo evt finde et lækkert sted halvvejs fx i Skanderborg (hvis du har bil) og mødes der... eller hvis du ikke har bil kan jeg komme til dig... kan dog ikke lige i denne weekend, men hvis det har interesse, så finder vi en dag

Det kunne være fedt, jeg har desværre ikke bil, men kan godt tage tog el. bus. Jeg skal dog lige være sikker på at min ryg er gået i orden, kan dog ikke i næste weekend, men ellers er jeg ret flexibel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh Ingeborg og jeg skal ud og løbe 10 km i morgen. Tror det bliver en lidt kold fornemmelse men forhåbenligt ikke ligeså vådt og koldt som det var for 14 dage siden. Så længe det bare er koldt og ikke blæser for meget eller regner så er det fint. Lidt sne er også ok. 

Ingeborg hun både tisser og skider inden for de første 90 sek, og nogle gange så tisser hun bare i farten. Hun trækker bare og vil fremad. Bananna hende har jeg aldrig kunnet få til at løbe sådan som jeg kan med Ingeborg, Bananna hun stopper konstant igen og igen. Det er nok bare ikke noget for hende. Men for hunde hvor er det fedt at løbe med ingeborg. 

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Bantus skrev:

Uhh Ingeborg og jeg skal ud og løbe 10 km i morgen. Tror det bliver en lidt kold fornemmelse men forhåbenligt ikke ligeså vådt og koldt som det var for 14 dage siden. Så længe det bare er koldt og ikke blæser for meget eller regner så er det fint. Lidt sne er også ok. 

sørg for at du har handsker på, det værste er at fryse hænderne! (resten af dig skal nok holde sig varm helt af sig selv hehe)

Link til indlæg
Del på andre sites

12 timer siden, Bantus skrev:

Uhh Ingeborg og jeg skal ud og løbe 10 km i morgen. Tror det bliver en lidt kold fornemmelse men forhåbenligt ikke ligeså vådt og koldt som det var for 14 dage siden. Så længe det bare er koldt og ikke blæser for meget eller regner så er det fint. Lidt sne er også ok. 

Ingeborg hun både tisser og skider inden for de første 90 sek, og nogle gange så tisser hun bare i farten. Hun trækker bare og vil fremad. Bananna hende har jeg aldrig kunnet få til at løbe sådan som jeg kan med Ingeborg, Bananna hun stopper konstant igen og igen. Det er nok bare ikke noget for hende. Men for hunde hvor er det fedt at løbe med ingeborg. 

Samme med mine de to gamle, jeg har helt opgivet dem.  De mener tydeligvis at en tur udenfor er spildt hvis man ikke skal stoppe hver 5 meter for at sniffe eller pismarkere på et eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...