Hop til indhold

Morgenmad før eller efter gåtur


Stjernetosse
 Share

Hvornår spiser din hund morgenmad?  

43 stemmer

  1. 1. Hvornår spiser din hund morgenmad?

    • Altid før gåturen
    • Altid efter gåturen
    • Nogle gange før, nogle gange efter
    • Min hund spiser ikke morgenmad


Recommended Posts

Ja som titlen siger, så er jeg nysgerrig efter at høre om jeres hund(e) spiser før eller efter morgengåturen? Og hvorfor I gør det i den rækkefølge.

 

Som regel spiser mine efter gåturen, nogle gange får de dog inden gåturen, men det er kun hvis vi ikke går med det samme vi står op. Jeg overvejer dog at give dem mad før gåturen, men kan ikke blive enig med mig selv...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Der er ikke nogen afkrydsningsmuligheder der passer på mine hundes forhold - de får nemlig ikke en morgengåtur :oops:

 

De er med ude og fodre heste og får, men det er ikke en gåtur som sådan, mere et stykke arbejde - jeg fodrer og de holder styr på menageriet, samt hjælper hvis fårene skal flyttes.

 

Bagefter går vi ind og som oftest får de et eller andet let i retning af en gulerod eller en tørfisk, mens jeg får min kaffe - som oftest skal vi dog ud og træne eller andet lige bagefter, hvor en fuld mave ikke altid er lige positivt for hverken hund eller ejer.

 

Deres måltider er som oftest eftermiddag og et sent aftensmåltid

Link til indlæg
Del på andre sites

Moren fungerer ikke om morgenen før hun har klaret badeværelset og lavet kaffe... aller aller helst skal hun osse ha druknet den første kop. Og hun står helst op ved 7 tiden.

Hunden sover nogengange til kl 6 nogengange til kl 9... så alt efter hvordan den kabale er lagt lige den dag... spises eller gåes der først.

MEN hendes appetit er for nedadgående... så vi går en periode i møde hvor jeg skal være fornuftig... fast morgenmadstid.. og fjernelse af maden efter 10 minutter... puhhhh.... såååå hårdt, men skal lige bevise jeg ka være konsekvent :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice får altid før vi går. Der skal input før der kan komme output :mrgreen: som min mand plejer at sige :-)

 

Det er altid mig der giver morgenmad og går morgentur og det passer så med, at når vi kommer hjem for morgenturen går Alice i seng igen og så kan jeg koncentrere mig om mig selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det bedre at de spiser om morgenen? Cleo spiser ved 17 tiden:shock:

Nogle fodrer deres hunde 2 gange om dagen og andre 1 gang. Jeg gør der det 2 gange fordi Cujo er et madhoved og bare æder, så han får det som foder søgning morgen og aften, til dels for at han ikke skal forsluge sig og for at hans mave ikke skal være helt fyldt i perioder. Han spiser trods alt cirka 500 gram tørkost :-)

Og ikke mindst for at får brugt lidt krudt om morgen og aften ved at skal snuse sig frem til det i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle fodrer deres hunde 2 gange om dagen og andre 1 gang. Jeg gør der det 2 gange fordi Cujo er et madhoved og bare æder, så han får det som foder søgning morgen og aften, til dels for at han ikke skal forsluge sig og for at hans mave ikke skal være helt fyldt i perioder. Han spiser trods alt cirka 500 gram tørkost :-)

Og ikke mindst for at får brugt lidt krudt om morgen og aften ved at skal snuse sig frem til det i haven.

 

Vi fodrer som 3-4 gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

mine får aldirg morgenmad de får altid først mad henad aftenen når dagen er ved at slutte så de kan slappe af når de har spist

 

 

Pelle slapper fint af mellem sine 4 - 5 måltider, så det kan sagtens lade sig gøre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...