Hop til indhold

Pomeranier og hvad mere?


sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo tidligere set tråde, hvor folk har bedt HF'ere om at gætte på, hvilke racer en hund indeholder. Jeg tænkte derfor på, om der er nogle, der har lyst til at gætte på, hvad der mon kan være i Tyson udover pomeranier? Det er selvfølgelig kun gæt, det ved jeg godt, men jeg er selv så nysgerrig efter at vide det, så selv gæt er bedre end ingenting. :-D

 

Til dem, der ikke har set ham "live", kan jeg fortælle, at han er større end en raceren pomeranier.

 

Der er folk, der har sagt, at han ligner en mittlespitz. Men er det ikke en ret sjælden race herhjemme? Jeg tænker derfor, at det måske ikke er så sandsynligt?

 

sonja77-albums-sode-tyson-picture2019-tyson-i-sengen-2.jpg

 

sonja77-albums-sode-tyson-picture3341-tyson-pa-traestamme1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes han virker mere "spids" i ansigtet og mere "robust" at se på end en pomeranier... men det er svært at skønne hvor stor han er i virkeligheden...

 

Har du selv nogen ide? Foreksempel ud fra væremåde / talent / egenskaber / temperament? Eller er han "typisk pomeranier" (hvordan sådan een end er) ...

 

vedhæftet billede af en ren pomeranier

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne han være en blanding af pomser og papillon ? Det er vist en meget normalt blanding. Han behøver jo ikke have "arvet" totterne på ørerne.

 

Han er i hvert fald smukkere end en ren pomser, DET er sikkert :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, nu er det lidt svært at vurdere størrelse ud far et billede :blink:

 

Derfor skrev jeg også i startindlægget, at han er større end en raceren pom: :blink:

 

Til dem, der ikke har set ham "live", kan jeg fortælle, at han er større end en raceren pomeranier.

 

 

 

jeg synes han virker mere "spids" i ansigtet og mere "robust" at se på end en pomeranier... men det er svært at skønne hvor stor han er i virkeligheden...

 

Har du selv nogen ide? Foreksempel ud fra væremåde / talent / egenskaber / temperament? Eller er han "typisk pomeranier" (hvordan sådan een end er) ...

 

Han er nemlig mere spids i ansigtet end en typisk pomeranier, og nok også lidt mere robust, selvom han har spinkle knogler.

 

I væremåde svarer han ret godt til racebeskrivelsen af en pomeranier... og også til spitz'erne, for beskrivelsen er mere eller mindre den samme med kun størrelsen til forskel. :-) De nedstammer alle fra de tyske spitzer.

 

Kunne han være en blanding af pomser og papillon ? Det er vist en meget normalt blanding. Han behøver jo ikke have "arvet" totterne på ørerne.

 

Måske? Jeg er nogle gange stødt på en hvalp, der bor i nærheden, som er en blanding af en pom og en papillon. Jeg kan jo vente til den er blevet voksen for at se, om den kommer til at ligne Tyson. :blink:

 

Han er i hvert fald smukkere end en ren pomser, DET er sikkert :lun:

 

Ja, det synes jeg også. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han var blandet med en papillon ville han nok veje max 3-4 kg? Papsen er jo også ret lille.

 

Det kunne også godt tænkes, at han har fået størrelsen fra fx. en dansk/svensk gårdhund el. lign. Måske moren har været en poms og faren fx. halv poms og halv dansk/svensk. I så fald ville hvalpene jo stadig ligne pommeranier, men nok bare være større?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes Tyson virker for kraftig og for lang i snudepartiet til at kunne være papillon. Hvad med dansk-svensk gårdhund?.

 

Hvis han var blandet med en papillon ville han nok veje max 3-4 kg? Papsen er jo også ret lille.

 

Det kunne også godt tænkes, at han har fået størrelsen fra fx. en dansk/svensk gårdhund el. lign. Måske moren har været en poms og faren fx. halv poms og halv dansk/svensk. I så fald ville hvalpene jo stadig ligne pommeranier, men nok bare være større?

 

Hmm, jeg har slet ikke tænkt i den retning, jeg har mest tænkt på spidshunde (dog nogle knap så store af slagsen som Samson :-)). Men det kan da godt være, at der kunne være noget D/S i ham? Han er i hvert fald en meget kvik og lærenem hund, men det kan jo også komme fra pomsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg har slet ikke tænkt i den retning, jeg har mest tænkt på spidshunde (dog nogle knap så store af slagsen som Samson :-)). Men det kan da godt være, at der kunne være noget D/S i ham? Han er i hvert fald en meget kvik og lærenem hund, men det kan jo også komme fra pomsen.

 

Jeg har i hvert fald set en poms/ds-blanding og den lignede en lidt større pommeranian bare uden "kraven". Den var samme farve som Tyson, men havde lige langt hår over hele kroppen. D/S'en er jo også rimelig spidssnudet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt lige et billede af en blanding af en pomeranian og en jack russell terrier (det var ret umuligt at finde en D/S/Pom blanding!:mrgreen:)... Det er godt nok en hvalp og en jack russell er jo også mindre end en d/s, men hvis man forestiller sig den lidt større, så er det da ikke helt umuligt at Tysons mor/far kunne være sådan en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt lige et billede af en blanding af en pomeranian og en jack russell terrier (det var ret umuligt at finde en D/S/Pom blanding!:mrgreen:)... Det er godt nok en hvalp og en jack russell er jo også mindre end en d/s, men hvis man forestiller sig den lidt større, så er det da ikke helt umuligt at Tysons mor/far kunne være sådan en.

 

Jeg tror nu ikke, at der er terrier i ham, i hvert fald ikke når jeg tænker på hans temperament. Men sød er den. :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu ikke, at der er terrier i ham, i hvert fald ikke når jeg tænker på hans temperament. Men sød er den. :-P

 

Jeg tror heller ikke der er jack russell i ham - det var mere for at vise en korthåret race/pom blanding:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...