Hop til indhold

Alene hjemme!! Hvor meget plads!?


Gæst Elly
 Share

Recommended Posts

Min hvalp/unghund på 7 måneder er normalt i køkkenet og gangen, når hun er alene hjemme.

 

Men her på det sidste har hun fundet ud af at åbne døren fra gangen ind til mine stuer. Hun skubber døren, så den åbner (klog lille hund)! Det er jo fest for hende inde i stuen. I dag havde hun sprættet en skotøjsæske ad, ødelagt noget papirkunst og endnu værre spist det giftige chokolade, der lå på sofabordet!!

 

Derfor overvejer jeg nu at lukke hende ud i køkkenet fremover, så hun kun må være der. Det er bare i verdens største køkken (vel 10 kvm.), så vil det være synd? Hun er en lille hund på 8 kg.

 

Det skal lige siges, at jeg lufter hende i mindst en time om morgenen, inden jeg tager afsted, hvor hun leger med andre hunde. Og hun er normalt 'kun' alene i max 5-7 timer. Hun er desuden meget selvstændig og har ikke - indtil nu i hvert fald - haft problemer med at være alene.

 

Hvor meget plads har jeres hunde, når de er alene? Og hvor opholder de sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke det er for lidt plads.

 

Det er jo ikke fordi den skal løbe rundt mens den er alene!

 

 

Og du kan jo afprøve det.

Aslan havde det meste af huset, så fik alderen til at han havde overskud til at spise en fjernbetjener, nogle dvd'er og en halv bærbar pc :mrgreen:

 

Så kom han i køkken/bryggers og siden da har det gået bedre (lige ud over tapetet :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla stresser hvis hun har for meget plads. Hun er kun i køkkenet ... ca 10 kvm... der er så børnegitter i døren, den er ikke lukket. Så hun kan se resten af huset, selvom hun ikke kan komme derind...

 

Det er op til den enkelte hund og ejer hvor meget plads der er passende. For os var hele huset IKKE løsningen... så løb hun fra rum til rum for at passe på. I køkkenet ligger hun sig blot til at sove...

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla stresser hvis hun har for meget plads. Hun er kun i køkkenet ... ca 10 kvm... der er så børnegitter i døren, den er ikke lukket. Så hun kan se resten af huset, selvom hun ikke kan komme derind...

 

Det er op til den enkelte hund og ejer hvor meget plads der er passende. For os var hele huset IKKE løsningen... så løb hun fra rum til rum for at passe på. I køkkenet ligger hun sig blot til at sove...

 

Det er også vores oplevelse med vores Berner bamse. I starten havde vi ham i soveværelset hos os om natten, men det blev for varmt. Så åbnede vi så han kunne rende i hele huset, men så vandrede han rundt meget af natten - løsningen blev at han om natten ligger i gangen, ligesom han nu gør når han er alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva er i bryggers og badeværelse. I starten var det af den grund, at der er fliser på (resten af huset har trægulve og gulvtæpper), og at det er nemmere at gøre rent efter hende, når der var "uheld" når jeg kom hjem.

 

Jeg har overvejet lidt at give hende lidt mere af underetagen, men har et lille problem ... :blink: Hun får et frossent marvben med fyld af tørfoder og leverpostej og hendes rutine er altså, at det skal spises, mens hun ligger op af døren ind til køkkenet. Hun får benet ude i bryggeret og står så bare og kigger på mig og venter på at jeg lukker døren. Når jeg så har lukket døren, lægger hun sig og går i gang med benet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...