Gæst Assist4dogs Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Ja, det er rigtig nok... I morgen søndag den 8/2 09 starter der helt gratis hundetræning i Givskud. Kom og vær med... det starter kl 13.00 Derud over er der efter træningen teori, men forskellig tema hver søndag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Ja, det er rigtig nok... I morgen søndag den 8/2 09 starter der helt gratis hundetræning i Givskud. Kom og vær med... det starter kl 13.00 Derud over er der efter træningen teori, men forskellig tema hver søndag. Nu bor jeg på Sjælland, så det er ikke relevant for mig. Men jeg tænker, at dem der bor i nærheden, måske gerne ville have lidt flere oplysninger - f.eks. hvor træningen foregår? :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 hvorfor starter det kl.13 en mandag?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 hvorfor starter det kl.13 en mandag?? Det startede kl. 13 i dag. Tråden blev lavet i går :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 (rettet) Som Sonja skriver, ku det være en idé med lidt flere oplysninger :blink: Jeg bor 10 km fra Givskud og ved godt at det ikke just er en storby, men en adresse ville da alligevel hjælpe en del Hvilken slags træning er der tale om og for hvilke hunde? Er der nogle krav eller nødvendig info at tage i betragtning inden man møder op? Hvem er instruktør! Dig selv, eller...? EDIT: Jeg har fundet en hjemmeside der må antages at være Assist4dogs' Redigeret Februar 8, 2009 af lillefod Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Det startede kl. 13 i dag. Tråden blev lavet i går :blink: nåå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 for mig kunne det da være interessant at vide hvem træneren er og hvilken uddannelse vedkommende har! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 EDIT: Jeg har fundet en hjemmeside der må antages at være Assist4dogs' Det er godt nok en mystisk hjemmeside! Der er kurser og foredrag i meget forskelligt, fra dogdancing til klikkertræning, ulveadfærd og hundekørekort, men ikke et eneste ord om hvem personen er og hvilken uddannelse / baggrund vedkommende har Men måske er hjemmesiden slet ikke færdig endnu... -Der står blot under "kontakt" hendes navn, efterfulgt af ordene "adfærdsbehandler og hundeinstruktør" Men da det ikke er beskyttede titler, men enhver kan kalde sig det, nytter det jo ikke noget at de titler står alene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Flot sat op hjemmeside, men kedelige råd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Flot sat op hjemmeside, men kedelige råd Tænker du på noget specielt? Som f.eks. den med at den mest fremmelige hvalp ofte er den, der bliver aggressiv som voksen? Interessant tilgang, at 1 hvalp pr. kuld pr. automatik bliver aggressiv.... eller noget Synes det er et lidt underligt koncept hun har... men overvejer da sådan et foredrag om hundefrisbee - tror bare ikke jeg kan kaste Kimmi så langt 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Flot sat op hjemmeside, men kedelige råd det må man sige: http://www.assist4dogs.dk/hundenerangstforandrehunde.html der er ihvertfald noget seriøst gammelt ævl under dette menupunkt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 det må man sige: http://www.assist4dogs.dk/hundenerangstforandrehunde.html der er ihvertfald noget seriøst gammelt ævl under dette menupunkt Ja, det er ikke lige det sidste nye. >>- Afmærkningen af territoriet er lederens opgave. Denneher morede jeg mig lidt over. Skal jeg gå og tisse ude på vores hæk? Gad vide hvad naboerne synes om det? Hun går ud fra at aggression altid skyldes dominans. Hvis man behandler en angstbider på den måde skal det nok gå rigtigt galt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Ja, det er ikke lige det sidste nye. >>- Afmærkningen af territoriet er lederens opgave. Denneher morede jeg mig lidt over. Skal jeg gå og tisse ude på vores hæk? Gad vide hvad naboerne synes om det? Jeg synes du skal prøve det og se hvad der sker :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Jeg synes du skal prøve det og se hvad der sker :lol: He he... jeg prøvede jo i skoven i dag ;o) Med det resultat at Thor tissede på mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 He he... jeg prøvede jo i skoven i dag ;o) Med det resultat at Thor tissede på mig Her bør du nok straks slå hårdt ned, for han er tydeligvis igang med at overtage verdensherredømmet.... Har du lagt mærke til om han er begyndt at anlægge et lille veltrimmet overskæg på det sidste? Det er som oftest tegn nr 2, efter tisseriet .... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Synes det er et lidt underligt koncept hun har... men overvejer da sådan et foredrag om hundefrisbee - tror bare ikke jeg kan kaste Kimmi så langt :lol: det må man sige: http://www.assist4dogs.dk/hundenerangstforandrehunde.html der er ihvertfald noget seriøst gammelt ævl under dette menupunkt Det var lige præcis den jeg havde set Hvis Martin tisser i skoven, letter Akita ben henover det... hun har endnu tilgode at være den der står for husholdning/indk¢b, endsige verdensherred¢mmet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 :lol: Det var lige præcis den jeg havde set Hvis Martin tisser i skoven, letter Akita ben henover det... hun har endnu tilgode at være den der står for husholdning/indk¢b, endsige verdensherred¢mmet! Amatør-hund, men det skyldes muligvis hendes manglende evne til at anlægge overskæg ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 Her bør du nok straks slå hårdt ned, for han er tydeligvis igang med at overtage verdensherredømmet.... Har du lagt mærke til om han er begyndt at anlægge et lille veltrimmet overskæg på det sidste? Det er som oftest tegn nr 2, efter tisseriet .... Altså der er faktisk tegn på begyndende overskæg.... han har bare ikke fået det trimmet endnu ;o) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Februar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2009 :lol: Det var lige præcis den jeg havde set Hvis Martin tisser i skoven, letter Akita ben henover det... hun har endnu tilgode at være den der står for husholdning/indk¢b, endsige verdensherred¢mmet! Udelukkende fordi du giver hende for få lommepenge!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Altså der er faktisk tegn på begyndende overskæg.... han har bare ikke fået det trimmet endnu ;o) Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at få det trimmet inden han besætter Polen (tegn nr 3 efter tisseriet ) 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 det må man sige: http://www.assist4dogs.dk/hundenerangstforandrehunde.html der er ihvertfald noget seriøst gammelt ævl under dette menupunkt Hold da op, ja! Nu kan jeg da i hvert fald regne ud hvor hun IKKE har taget sin uddannelse. Og det kan vist ikke være fornylig hun har taget uddannelsen, for de der gammeldags principper er jo blevet gennemhullet af førende etologer for mindst 15 år siden! Men måske består uddannelsen af at have læst et par Jan Fennelbøger :pift: Ej, det er ondt dette her, jeg håber trådstarter kommer på banen igen, så hun kan forklare/forsvare sine synspunkter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Hold da op, ja! Nu kan jeg da i hvert fald regne ud hvor hun IKKE har taget sin uddannelse. Og det kan vist ikke være fornylig hun har taget uddannelsen, for de der gammeldags principper er jo blevet gennemhullet af førende etologer for mindst 15 år siden! Men måske består uddannelsen af at have læst et par Jan Fennelbøger :pift: Ej, det er ondt dette her, jeg håber trådstarter kommer på banen igen, så hun kan forklare/forsvare sine synspunkter. Jeg har lige luret på hg hvor annoncen også var postet, og hvor hun havde en profil inde. Hun er 27 år, så kan ikke forstå hvilken nyere adfærdsbehandleruddannelse (og det må jo da være en nyere en!) der skulle promovere disse gammeldags regler??? Eller er jeg for naiv nu? er der stadig steder hvor de uddanner adfærdselsbehandlere efter disse "regler om lederskab"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Jeg har lige luret på hg hvor annoncen også var postet, og hvor hun havde en profil inde. Hun er 27 år, så kan ikke forstå hvilken nyere adfærdsbehandleruddannelse (og det må jo da være en nyere en!) der skulle promovere disse gammeldags regler??? Eller er jeg for naiv nu? er der stadig steder hvor de uddanner adfærdselsbehandlere efter disse "regler om lederskab"? Ja da. F.eks. der hvor vi går til træning med Bassen. Han er en total stok-døv unghund på 1 år, men uha, vi har lederskabsproblemer hjemme ved os, så nu skal vi ikke træne lydighed med ham på LP1. Nej, vi skal træne lederskabsøvelser med ham fra næste gang, så han ikke også griber verdensherredømmet, anlægger overskæg og besætter Polen. Hvis det ikke var så sørgeligt, så var det faktisk sjovt ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Assist4dogs Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Hej Undskyld at jeg ikke har fået svaret på alle jeres indlæg. Jeg vil nu prøve at besvare så mange spørgsmålene som mulig. Først lidt om træningen. Det er alm. lydigheds træning for alle hunde. Det er på den store sportsplads bag ved givskud skole og vandrehjem (løveparkvej 2) Det foregår hver søndag kl 13.00 og er gratis alle gangene lige meget hvor mange gange man kommer. (sidste gang er den 12/4) Lidt om mig. Jeg er uddannet dyreadfærdsterapeut og hundeinstruktør på etologisk institut på sjælland for 3 år siden. Jeg har haft mange hunde trænings hold, både i hundeklubber, igennem FOF og nu for mig selv. Jeg tilbyder mange ting, men underviser eller holder kurser kun om det jeg selv har styr på, og prøvet. Angående mine råd på siden, så er faktisk lige netop det med hvalpene stadig et meget stort problem, og grunden til at mange har adfærdsproblemer. Jeg håber at det var svar nok... ellers må I spørger igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Du kan starte med at forklare hvordan/hvorfor du konsekvent vil nægte hunden at knurre (du skriver at det er første tegn på en aggressiv hund!!!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts