Jane Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Fredag var ikke Victors bedste dag. På vores morgentur blev han overfaldet af en stor hund, det lød ret voldsom og Victor skreg og skreg. Heldigvis skete der ingenting med Victor men jeg fik en tand i hånden af den anden hund, da jeg greb fat i den og ja jog den sådan væk, at den ikke var i tvivl om at den bare havde at forsvinde. Jeg har aldrig før skældt så meget ud på en hund, ejeren kom til og undskyldte mange gange men på dette tidspunkt var jeg ikke modtagelig for undskyldninger, man går ikke ind i hundeskov med en aggrevsiv hund. Vores morgentur blev noget forkortet. Victor var selvfølgelig noget forskræmt og selv om jeg prøvede at muntre ham op, så kunne han jo sagtens føle hvor rystet jeg var. Hjemme fik han sit foder smidt ud på græsset, vi plejer ellers at smide det på vores morgentur og bruge det som godbidder når han laver f.sk. øvelser. Min tanke var at Victor skulle have nogle gode rolige aktiviteter og en god lur. Vi tog en alle 3 en lur på en time, hvor vi lå tæt som vi plejer og nussede. Vi lavede lidt hjernegymnastik med at finde godbidder og legetøj under skåle og gemt rundt omkring. Vi har en sjov leg hvor 2 bøtter er sat oveni hinanden, meningen er at de skal fjerne den øverste bøtte for at komme til godbidden der er i den nederste. Victor løber altid en æresrunde når han har fået den øverste bøtte løftet af inden han kommer tilbage og får godbidden. Jeg var noget spændt da vi tog afsted på vores eftermiddags tur heldigvis legede Victor med de hunde han mødte som vanlig. Det var som en sagde til mig, Victor har en psykisk meget stærk hund og ja han har ret. Hjemme opdager jeg at Victor har knækket en negl på den ene bagpote, neglen sidder i en skæv vinkel og det gør ondt når jeg rører ved den. Jeg ringer til dyrelægen og får en tid samme dag men inden vi kommer afsted er neglen faldet af. Victor er nu på pencillin for at undgå infektion. Det var Victors uheldige fredag. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 :ae: til dig og den smukke isbjørneunge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Øv for en dag for Victor :ae: Husker du nu også at forkæle ham ekstra meget? Der skal jo ligesom noget til for at opveje alt det dumme Og god bedring med den stakkels pote :ae: Og så krydser vi for, at han er lige så stærk psykisk, som du siger - og sådan virker det da heldigvis også til at være Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 :ae: ¢v altså.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 øv da også Godtat victor har så mange gode oplevelser medi bagagen at han kunne "tåle"det:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Sikke da noget, hvad er det da for en hund der overfalder en hvalp og hvad laver den løs i en hundeskov udenfor ejers rækkevidde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Årh nej da Sikke da en dag :ae:Sådan en dum hund Håber i begge er kommet jer ordentligt over det :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Meget ærgerlig oplevelse Godt at lille Victor tager det så pænt :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Øv, sikke en dum oplevelse! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 :ae: Oskar :kys: Håber han har det godt nu, sikke en dum hund der sprang på ham:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 :ae: Oskar :kys: Håber han har det godt nu, sikke en dum hund der sprang på ham:evil: Jeg tror at Oskar til enhver tid vil nyde dine møzzer. Men det var Victor der var uheldig. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Jeg tror at Oskar til enhver tid vil nyde dine møzzer. Men det var Victor der var uheldig. :blink: :kys: til dem begge, det var da osse Victor jeg mente Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Sikke da noget, hvad er det da for en hund der overfalder en hvalp og hvad laver den løs i en hundeskov udenfor ejers rækkevidde? Det var en blandning af amstaff og labrador. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2009 Møg dag og stakkels vovse !!! Håber han er fit for fight igen :kys:...og så kommer jeg aldrig til at begribe, hvorfor nogle voksne hunde kan finde på at overfalde hvalpe...altså sådan rent adfærdsmæssigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2009 Stakkels victor, godt han mentalt virker til at komme ovenpå igen :ae: kender kun følelsen alt for godt.. Hvordan har du det selv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Februar 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2009 Æv, sikke en dum oplevelse. Hvorfor i alverden kunne den hund dog finde på at overfalde en hvalp! Godt at Victor tog det så pænt! :ae: til jer begge to. Hvrdan har han det idag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Februar 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2009 Stakkels pus :ae: Godt at han har psyken i orden til at kunne klare det :5up: Kender godt fornemmelsen fra Jacki blev bidt Tror det vigtigste i en sådan situation - uanset hvor chokkeret man er - er at afdramatisere episoden. Hurtigt finde tilbage i normal hverdag og derefter hurtigt at lade hvalpen/hunden vende tilbage til "åstedet" og undersøge dette i eget tempo - og om muligt lade hvalpen/hunden hilse på andre søde hunde af samme race/blanding, så evt. traumaer imødegås. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Februar 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2009 Fredag var ikke Victors bedste dag. På vores morgentur blev han overfaldet af en stor hund, det lød ret voldsom og Victor skreg og skreg. Heldigvis skete der ingenting med Victor men jeg fik en tand i hånden af den anden hund, da jeg greb fat i den og ja jog den sådan væk, at den ikke var i tvivl om at den bare havde at forsvinde. Jeg har aldrig før skældt så meget ud på en hund, ejeren kom til og undskyldte mange gange men på dette tidspunkt var jeg ikke modtagelig for undskyldninger, man går ikke ind i hundeskov med en aggrevsiv hund. Vores morgentur blev noget forkortet. Victor var selvfølgelig noget forskræmt og selv om jeg prøvede at muntre ham op, så kunne han jo sagtens føle hvor rystet jeg var. Hjemme fik han sit foder smidt ud på græsset, vi plejer ellers at smide det på vores morgentur og bruge det som godbidder når han laver f.sk. øvelser. Min tanke var at Victor skulle have nogle gode rolige aktiviteter og en god lur. Vi tog en alle 3 en lur på en time, hvor vi lå tæt som vi plejer og nussede. Vi lavede lidt hjernegymnastik med at finde godbidder og legetøj under skåle og gemt rundt omkring. Vi har en sjov leg hvor 2 bøtter er sat oveni hinanden, meningen er at de skal fjerne den øverste bøtte for at komme til godbidden der er i den nederste. Victor løber altid en æresrunde når han har fået den øverste bøtte løftet af inden han kommer tilbage og får godbidden. Jeg var noget spændt da vi tog afsted på vores eftermiddags tur heldigvis legede Victor med de hunde han mødte som vanlig. Det var som en sagde til mig, Victor har en psykisk meget stærk hund og ja han har ret. Hjemme opdager jeg at Victor har knækket en negl på den ene bagpote, neglen sidder i en skæv vinkel og det gør ondt når jeg rører ved den. Jeg ringer til dyrelægen og får en tid samme dag men inden vi kommer afsted er neglen faldet af. Victor er nu på pencillin for at undgå infektion. Det var Victors uheldige fredag. Sikke en grim oplevelse stakkels Victorhar fået sig. Fik du ejerens forsikrings oplysninger? En masse til dig og Victor :ae: :ae: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 :ae: æv hvor en oplevelse i skulle have jer :ae: Dejligt at Victor ikke har mistet tilliden til alle andre hunde. Hvem har det mon værst, mor eller victor (host jane hoooost ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 :ae::ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Øv hvor grimt... Godt at han tager det i stiv pote, og ikke virker påvirket :5up: Det er en fin Victor du har dig Hvordan reagerede Oscar på overfaldet??? Og hvad med dig... Har du fået tjekket hånden, og er du stivkrampevaccineret... :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Stakkel:ae:. Dum oplevelse:neutral: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts