Hop til indhold

Hvilken type halsbånd foretrækker I?


Umulia
 Share

Hvilken type halsbånd foretrækker du?  

92 stemmer

  1. 1. Hvilken type halsbånd foretrækker du?

    • Fast læder
      21
    • Fast kunststof
      12
    • Fast m. pynt, sten el. lign.
      4
    • Kvæler kæde
      7
    • Kvæler læder el. andet
      5
    • Halvkvæler
      10
    • Jeg bruger sele
      29
    • Andet
      4


Recommended Posts

Jeg sværger selv til kvæler og halvkvæler, da jeg mener det må være mest behageligt for hunden at gå med løsthængende halsbånd (har måske noget med at gøre at jeg selv ikke engang kan holde ud at have en rullekravesweater på ;))

 

Andre synes at halsbånd med fast længde er det eneste rigtige. Hvad mener I? Giv gerne en begrundelse!

 

(ps: det er muligt at sætte flere "krydser" i afstemningen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret halsbånd, Det bruger vi når vi træner eller hun skal lege med andre hunde. Er det længere gåture hvor hun skal være i snor f.eks. skoven har hun sele på.

Da hun bare kan rende ind og ud af huset, bære hun altid halsbånd.

Men jeg har valgt et dejligt blødt læder halsbånd fra Timely.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte en Puppia sele til Herr Flick i starten, men den gnavede hul i ham :neutral: den er blevet degrageret til cykeltrailersele, for så længe han ikke skal bevæge sig i den, så er den jo rigtig god :-)

 

og nu bruger vi et blødt nylonhalsbånd, jeg så ikke så meget på mærker, men mere på om det kunne finde på at gnave ham i stykker... jeg mener at mærket hedder Karlie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortrækker forskellige halvkvælere, jeg har to der sidder på to forskl. liner så jeg ikke behøver at skifte (ja jeg har en line og halsbånds fetich :oops: ), de bruges på de kortere gåture eller hvor hun ikke må være løs og når jeg cykler i line med hende.

 

Jeg bruger en Hurtta sele til når vi er steder med mange andre mennesker og hunde og hun ikke kan være løs og på de daglige gåture nede i mosen hvor hun kommer løs efter 5 min. gang, har jeg lavet et halsbånd af to sammensnoet elastik snore med hendes navneskilt i. Det kan hun altid krænge af, om hun skulle hænge fast i noget og jeg ikke lige ser det (det er aldrig sket men rart at vide hun kan krænge det af selv, hvis det er..).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg bruger seler og nomehalsbånd, det sidste sider løst, men har ikke kvælfunktion, det er bredt (fordeler tryk) og blødt, meget behageligt :-D

 

Seler fordeler trykket bedst synes jeg, men Mika vil kun gå med bløde nomehalsbånd, og ja, det er rigtigt, det er det enste hun ikke vægrer sig ved :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg foretrækker kæde og læder halsbånd :-D

 

Kæden er nem at holde - og den kan tåle alt... mudder, vand, saltvand, sand, you name it... Og den er jo et krav ifb. det program jeg træner. Dog bruger jeg ikke kvæler funktionen, men har det altid låst når jeg har snor i det.

 

Læder fordi det er meget holdbart. Og så er der ikke noget flottere end et bredt læderhalsbånd ;-)

 

Selvom jeg ikke har sat kryds i svarmulighederne, så går mine også med web/neopren halsbånd, samt sele. Har halsbånd fra Hurrta, seler fra K9 + Wolfsong, Kenjan og læderseler. Men foretrækker kæden og læderhalsbånd.

 

Og seler og læderhalsbånd skal bare være fra Kenjan :blink:

 

(Har også nomehalsbåndene, men er faktisk gladere for Hurrta´s - som er samme princip ;-) )

Link til indlæg
Del på andre sites

har halvkvæler halsbånd, fordi det var billigt og så pænt ud, men vi bruger kun sele til at gå tur med.

Halsbåndet er altid på.

alt er nylon.

Alt er fra bustergear, sort og med refleks syning.

 

[media]http://dyfo-svendborg.dk/images/thumbnails/bustergear_kvaelerhalsbaand-600x360.jpg[/media]

 

[media]http://www.soepet-dyrehandel.dk/upload_dir/shop/2008021814133028.jpg[/media]

 

Dog overvejer jeg en ny sele pga. cujo er så ivrig når han møder hunde han kender og hopper og danser rundt og er lidt nervøs for "ryk" på ryghvirvlerne...

 

evt. denne

http://loppetjansen.dk/traeningsudstyr_jagt_agility/seler/ruff_wear_web_master_sele_large_sort_7586_da.html

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt fast læder og kvæler læder el. andet. Thailo går enten med et Kenjan læderhalbånd med snaplås eller et smalt rundsyet læderhalsbånd med stop, så det ikke kan blive strammere end et alm. halsbånd.

 

Jeg er for doven til at skulle spænde både her og der og da min hund stort set ikke trækker, gider jeg ikke besværet med en sele. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Faste brede halsbånd eller seler. Det med at trække/sele, jeg finder også at når hunden snuser og bærer halsbånd, vikler den let forbenene om snoren, eller når den gå dingler snoren lige ved forbenet, det kan jeg ikke lide. Hvis de snuser i en sele er snoren jo på ryggen af dem, hvilket for det f¢rste giver HUNDEN mere hoved/haldfrihed til at snuse rundt, og dels den ikke bliver viklet ind i snoren. Det er nok værre når man går med 3 end kun med en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Faste brede halsbånd eller seler. Det med at trække/sele, jeg finder også at når hunden snuser og bærer halsbånd, vikler den let forbenene om snoren, eller når den gå dingler snoren lige ved forbenet, det kan jeg ikke lide. Hvis de snuser i en sele er snoren jo på ryggen af dem, hvilket for det f¢rste giver HUNDEN mere hoved/haldfrihed til at snuse rundt, og dels den ikke bliver viklet ind i snoren. Det er nok værre når man går med 3 end kun med en.

 

Du kan godt have en pointe, men jeg lader snoren være Thailos ansvar på turen. Jeg kan vikle ham fuldstændig ind i snoren og så stepper han som en bedre Fred Astair og i løbet af et øjeblik er kan kludret ud igen. Sådan var det også da jeg havde to hunde.... men jeg er nok født doven. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

nææ, hvis det er en ivrig ambul i linien, som danser lambada når han ser en tæve, er det mindst lige så træls :mrgreen: så hvis du har 3 af den slags bukker jeg mig i støvet for dig... :5up:

 

 

Det er en nøjagtig beskrivelse af Herr Flick når han ser en Fasan

han rejser sig på bagbenene og vrikker helt vildt med numsen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger sele - tanken om noget, der strammer om hundens hals er mig så inderligt imod. Selvom Stasia aldrig har været slem til at trække, kan der opstå situationer, hvor man er nødt til at trække i hunden, og så kan jeg virkelig godt lide at have fat om hele forkroppen fremfor kun den følsomme hals. Jeg har set for mange og for alvorlige skader til at jeg tør løbe risikoen.

Til at bære hundeskiltet har hun et rundsyet halsbånd i lammeskind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Must love dogs

Jeg bruger halvkvæler lavet af nylon og kæde, når vi skal nogle steder, det altid er løst og hvis det strammer ind så er det normalt halsbåndsstørrelse og når hun høre de der små "klik klik klik" fra kæden, så ved hun at hun går for hurtigt og venter på mig.

 

Hun trækker normalt ikke ellers ville jeg nok overveje en sele. Herhjemme går hun uden halsbånd, fordi jeg er bange for at hun kan sidde fast. Vi har prøvet lidt forskellige halsbånd, men jeg er faktisk mest tilfreds med det her:

 

[ATTACH]6992[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke hund endnu, men jeg satser på, at blive selemenneske :blink:

 

Og så skal det være en af Kenjans læderseler, de er bare rigtig lækre, har en brugt en herhjemme, som Naja bruger, når hun er her - og den er bare så lækker :-D

 

Dog skal jeg også have halsbånd, men om det skal være et bredt læderhalsbånd eller sådan et noomeagtigt ét ved jeg ikke helt endnu - måske jeg skal have et af hvert, til hvilket slags humør jeg er i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi er til træning og når vi går tur i byen (som dog ikke er så stor) har Liva Ezydog-sele på.

 

Når vi skal i plantagen eller på brakmarken får hun kæden på. Hun er stort set aldrig i snor de to steder og kæden er et udtryk for min egen dovenskab :mrgreen:.

 

Hvis vi møder nogen, kan jeg lige tage fat indtil jeg får konstateret, om hun må hilse eller ej.

 

Hjemme og i haven er hun nøgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg foretrækker et læderhalsbånd med refleks i eller hasbånd med sjove farver jeg bruger ikke kæde mere selvom mange på træningspladsen mener de skal have det på til træning men ikke mine to de har deres alm læderhalsbånd på eller et hetz halsbånd i bredt læder

 

jeg valgte og stoppe med kæde da jeg synes de er for smalle til deres hals og de slider pelsen af

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt forskelligt som bruges på forskellige tidspunkter...

 

Svea har sele, halvkvæl læder halsbånd (som er Oscars og snart afløses af et nomehalsbånd ligeledes med halvkvæl) og et fast halsbånd i kunststof.

Selen og halsbåndet med halvkvæl bruges til gåture og træning. Det faste bruges når hun skal være smart, det er lilla med prikker :lun:

 

Oscar har et whippet læder halsbånd med halvkvæl. Dette bruges både til træning og gåture. Han har også seler, men jeg bruger dem primært til schweiss, sjældent til gåture. Derudiver har han et ezydog fast halsbånd til rally o og et lækker læderhalsbånd til når han skal være smart :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg foretrækker en haltie lavet af pigtråd...og pighalsbånd...:5up:

 

Ej...jeg sværger til brede læderhalsbånd...hundene synes vist de er meget behagelige, og så kan man også få nogen der er rigtigt flotte...og så længe man husker at det vigtigste er at hunden kan lide at gå med det, så må det jo gerne være lidt lækkert også...:mrgreen:

 

Og så bruger jeg lidt kvæl på Pablo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...