Hop til indhold

vad bør min hund kunne.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

vad bør en hund kunne som minimum.

er det foreksempel formeget af forlange af hunden skal komme selvom den er i gang men noget MEGET spene foreksempel en anden hund:roll:.

istet for af stelle tusen spørgsmål så vil jeg hellere prøve af sammen line

med di minimums krav i steller til jeres hunde:-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Den skal kunne det som du synes er vigtigt ;-)

 

Jeg synes foreksempel det er vigtigt, at min hund kan gå pænt uden snor og blive ved mig indtil den får lov til at løbe afsted... det kan ses tydeligt, at jeg har syntes det var vigtigere, end jeg synes det er, at hun går pænt i snor... :stupid:

 

Jeg synes også det er vigtigt at hun kommer når jeg kalder, men har forståelse for, at nogen gange er legen super spændende, og så skal jeg ikke kalde (da jeg så er sikker på at fejle) - med mindre det er tvingende nødvendigt....

 

Jeg synes også det er vigtigt at hun ikke tigger ved bordene, og at hun kan opføre sig anstændigt når vi er i byen. Derfor har jeg arbejdet meget med at lære hende at slappe af på hendes eget tæppe (som altid er med når vi tager nogen steder)

 

Jeg synes også det er vigtigt, at hun kan blive / vente et sted hun får besked på.... hvis jeg fx er ved at slæbe skraldeposer ud til skraldemændene, så vil jeg ikke have at hun går med ud på gaden...

 

Det er vigtigt for mig, at hun kan med alle de hunde vi har i familien, derfor er hun blevet trukket rundt til samtlige af dem, mange gange, mens hun var helt lille og gør det stadigvæk...

 

Så synes jeg det er vigtigt, at hun synes det er sjovt at træne med mig, og at vi har et godt samarbejde. Derfor går jeg til træning med hende 2 gange om ugen og træner selv ca 10-15 gange om ugen...

 

Jeg synes egentlig ikke, at det er specielt vigtigt for min dagligdag, at hun kan sitte, dække, gi pote, bakke, vinke, bukke osv. osv. Men jeg synes det er vigtigt at træne, og alle disse "talenter" er et biprodukt af dette ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bør kunne de ting DU syntes er nødvendige for at jeres hverdag fungere :-D

 

Hvad mig selv og mine egne hunde angår, så har jeg ikke voldsmt mange krav og på trods af at 3 ud af mine 4 hunde har indtil flere lydighedstitler, så er de faktisk ikke særligt velopdraget :oops::mrgreen: Det vigtigste for mig, det er at de ikke er til unødig gene for deres omgivelser, når vi er ude, men jeg opstille ikke en masse regler på forhånd, jeg tager lidt tingene som de kommer :blink:

 

Hvis hunden kan:

Komme når man kalder

Forstå og respektere et 'nej'

Gå så man selv kan holde ud at gå med dyret

Og slappe af eller lægge sig på kommando, så vil jeg sige at man har et godt grundlag for en almindelig familiehund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke så mange krav til Hektor...

 

Jeg vil have at han ikke er god mod børn og ikke tumler for voldsomt med dem... hvilket han opfylder fra naturens side.

 

Jeg vil have at han skal kunne kommandoerne: sit, dæk og kom her. ...Giv pote og andre småting kan han også, men de er i realiteten ligegyldige i mine øjne.

 

Jeg vil have at han kommer når jeg kalder! Det gør han også 9,5 ud af 10 gange. Hvis han ser en hund der er "tæt på", så kommer han dog ikke...for så er den aaaalt for spændende. Men det ville jeg så heller ikke turde at løbe an på, hvis han var aggressiv. Han er god mod alle og jeg derfor ikke bange for at han skal springe til angreb når vi er i hundeskov osv. Han får altid lov at løbe fri på store arealer.

 

Jeg vil ikke have at han tigger ved bordet.

 

Han må ikke være madaggressiv overfor hverken andre eller mig selv...hvilket han heller ikke er.

 

Han skal være renlig...hvilket han naturligvis også er.

 

Han må ikke springe op... hvilket vi arbejder på, men det går ikke suuuuper godt :lol:

 

Øøøh... det tror jeg er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis jeg havde en GD ville jeg absolut have at den kunne gå pænt, (så man ikke ligner Umulias signatur :blink: )

 

Og at den er lydig, kommer når du kalder. Forstår hvornår den ikke må gø (for sådan en basse, kan altså være pænt skræmmende).

 

Men altså at du har krav til hunden er én ting. Den har også krav til dig, for at blive en dejlig hund :blink:

 

For har du ikke 100% styr på hunden, kan den blive en plage for andre mennesker (og dig selv). Og du kan blive pænt upopulær når du går tur, hvis du ikke kan styre den.

 

(det var så bare et lille bitte sidespring :oops: :blink: :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er ultravigtigt at kende ordet STOP, hvis hunden er på vej ud på cykelstien eller andet farligt. Udover det så forventer jeg at den kan gå pænt i snor, komme når jeg kalder, ikke overfalder andre hunde uanset hvor håbløse de måtte være og ikke tigger ved bordet - bortset fra det er jeg rimeligt large

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er ultravigtigt at kende ordet STOP, hvis hunden er på vej ud på cykelstien eller andet farligt. Udover det så forventer jeg at den kan gå pænt i snor, komme når jeg kalder, ikke overfalder andre hunde uanset hvor håbløse de måtte være og ikke tigger ved bordet - bortset fra det er jeg rimeligt large

 

Ja det med tiggeriet:rolleyes: jeg har forsøgt at overtale min mormor til at LOVE højt og helligt aldrig at give efter for :engel:

 

Men jeg tvivler på det bliver overholdt :rolleyes::lol: (typisk bedstemødre :roll::lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis jeg havde en GD ville jeg absolut have at den kunne gå pænt, (så man ikke ligner Umulias signatur :blink: )

 

Og at den er lydig, kommer når du kalder. Forstår hvornår den ikke må gø (for sådan en basse, kan altså være pænt skræmmende).

 

Men altså at du har krav til hunden er én ting. Den har også krav til dig, for at blive en dejlig hund :blink:

 

For har du ikke 100% styr på hunden, kan den blive en plage for andre mennesker (og dig selv). Og du kan blive pænt upopulær når du går tur, hvis du ikke kan styre den.

 

(det var så bare et lille bitte sidespring :oops: :blink: :lol: )

 

hø jeg har vist ikke 100% styr på hinne men om jeg er en plage for mine

omgivelser det kommer nog an på vem du spørg. men jeg syns alsår heller

ikke alle mensker er lige gode til lige af treke bollen til sig di kunne jo bare

trygge på knappen på spole linen også ser man hunden som stikket på støvsuger ledningen:mrgreen::mrgreen::mrgreen:.

 

det skal måske lige siges af det ikke er for af køre på mindre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste lærer hurtigt, hvor det kan betale sig at tigge, selvom Petrine aldrig tigger hjemme, så får den fuld skrue når vi er hos mine forældre eller når hun er hjemme hos sin gamle mor, det får de lov til at hygge med, jeg synes bare det er irriterende og hos mig tigger hun aldrig :-D så lad bare andre fodre ved bordet

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahaha ... Jeg tror at der sneg sig et "ikke" med ind i den sætning, som IKKE skulle have været der! BAH!

 

Så må jeg bare lave mine krav om. Fra nu af vil jeg have at Hektor skal spise ALLE børn i en radius af 3 km fra vores hjem.

 

stakkels b¢rn :lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahaha ... Jeg tror at der sneg sig et "ikke" med ind i den sætning, som IKKE skulle have været der! BAH!

 

Så må jeg bare lave mine krav om. Fra nu af vil jeg have at Hektor skal spise ALLE børn i en radius af 3 km fra vores hjem.

 

jeg syns det er den mest useriøse foderplan jeg har hørt om

er du slet ikke klar over af en hund skal ha annet en kød:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...