Hop til indhold

Min moar!


Aslan
 Share

Recommended Posts

Om jeg skal tage det som et kompliment eller ej, ved jeg ikke............men i dag til hundetræning (jeg var lige med ude og kigge) når jeg snakkede med andre hunde, kom Aslan hen og pustede sig op og knurrede af de hunde jeg snakkede med og stillede sig ind imellem den anden hund og mig:???: Det plejer han ikke, men de var alle sammen en flok homonbefængte han-hunde og teede sig udnerligt :rolleyes:

 

 

Jeg har altid, siden vi fik aslan, snakket med andre hunde, nogle gange var han med til at snakke og andre gange måtte han vente indtil det blev hans tur. Netop for at undgå situtioner osm i dag.

 

 

I dag valgte jeg at skubbe ham væk, når han gjorde det samt at sige nej. Og så snakke videre med hunden, og Aslan accepterede det fint, og løb ud for at finde et nyt "offer" at lege med :mrgreen:

 

 

Men, måååååååååååå man egentlig godt gøre det på den måde?

 

Eller er der en mere korrekt måde at gører det på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg ville have gjort som du gør, men om det er rigtigt ved jeg ikke :mrgreen: Mine forældre har en hanhund, der ikke kan med andre hanhunde og det er ikke rart. Så jeg ville altid fortælle hunden, at det ikke er iorden at knurre andre hunde væk fra dig. Inden det sætter sig fast som en dårlig vane. Men som sagt ved jeg ikke om fremgangsmåden er helt rigtig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg ville have gjort som du gør, men om det er rigtigt ved jeg ikke :mrgreen: Mine forældre har en hanhund, der ikke kan med andre hanhunde og det er ikke rart. Så jeg ville altid fortælle hunden, at det ikke er iorden at knurre andre hunde væk fra dig. Inden det sætter sig fast som en dårlig vane. Men som sagt ved jeg ikke om fremgangsmåden er helt rigtig :-)

 

Jeg ved så heller ikke om det er pædagogisk korrekt, men jeg ville også gøre det samme. Gider ikke høre på det pjat dér !

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville IKKE gøre det således. Jeg vil ikke afvise min egen hund, frem for en fremmed hund. Hvis min hund ikke bryder sig om at jeg snakke med andre, så ville jeg vente til min egen hund var sat i bilen e.l.

 

 

Men så lærer han jo ikke at det er uønsket.

 

De løber jo rundt og leger, og i det jeg snakker med en anden hund, finder Aslan ud af at det skal ikke lige foregå.

 

Så finder Aslan vel ud af at "det er en ok adfærd, eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så lærer han jo ikke at det er uønsket.

 

De løber jo rundt og leger, og i det jeg snakker med en anden hund, finder Aslan ud af at det skal ikke lige foregå.

 

Så finder Aslan vel ud af at "det er en ok adfærd, eller?

 

Jeg forstår ikke hvad du mener :confused::oops:

 

I min verden tager jeg ikke kontakt til fremmede hunde, hvis min hund er med og viser mig at de ikke er glade ved situationen.

 

Ved at tage kontakt skaber jeg en (unødvendig) konflikt. Derfor venter jeg til min egen hund er fjernet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Lige en updat, grundet sygdom, påske, skifte træning til andre dage og deres hjemmeside var nede..........er det nu en måned side vi sidst var til træning.

 

 

Og osm altid var jeg jo med på en kigger.

Og inden de gik igang med at træne, skulle hundene lige lege af.

Og igen pustede aslan sig op og knurrede, denne gang af en golden på 6 mdr :rolleyes:

 

 

Da dette ikke sker andre steder verken på sti eller i hundeskov, er jegnu kommet til den konklution, at jeg bare bliver i bilen HELE tiden :mrgreen:

Da det kun er et problem derude, formoder jeg at det er stress og homon betinget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en updat, grundet sygdom, påske, skifte træning til andre dage og deres hjemmeside var nede..........er det nu en måned side vi sidst var til træning.

 

 

Og osm altid var jeg jo med på en kigger.

Og inden de gik igang med at træne, skulle hundene lige lege af.

Og igen pustede aslan sig op og knurrede, denne gang af en golden på 6 mdr :rolleyes:

 

 

Da dette ikke sker andre steder verken på sti eller i hundeskov, er jegnu kommet til den konklution, at jeg bare bliver i bilen HELE tiden :mrgreen:

Da det kun er et problem derude, formoder jeg at det er stress og homon betinget!

ellers er han bare træt af sin pylremoar :engel::engel::engel::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også gribe det anderledes an. Hvis Martin har ham i snor, og står ved dig når du snakker med en anden hund, og Aslan begynder at give tegn på knurren, ville jeg få Martin til at "hive" Aslan væk fra dig. Martin skal vende ryggen til dig, når han går væk fra dig og den fremmede hund. Du skal virke passiv, altså som om intet sker.

 

Når Aslan så er "faldet" ned igen, kan Martin lige så stille gå hen imod dig igen. Processen fortsætter, hvis han bliver ved. Martin skal ikke skælde ud eller sige nej, men rose ham, når han er faldet ned igen.

 

Det er min metode.... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også gribe det anderledes an. Hvis Martin har ham i snor, og står ved dig når du snakker med en anden hund, og Aslan begynder at give tegn på knurren, ville jeg få Martin til at "hive" Aslan væk fra dig. Martin skal vende ryggen til dig, når han går væk fra dig og den fremmede hund. Du skal virke passiv, altså som om intet sker.

 

Når Aslan så er "faldet" ned igen, kan Martin lige så stille gå hen imod dig igen. Processen fortsætter, hvis han bliver ved. Martin skal ikke skælde ud eller sige nej, men rose ham, når han er faldet ned igen.

 

Det er min metode.... :engel:

 

De løber rundt og krudter af uden snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gøre noget helt andet, nemlig belønne og rose ham hver gang du snakker med en anden hund, så han lærer at det ikke er en dårlig ting.

Men nu er det jo en gammel tråd, så problemet er måske løst.

 

Nix, det er ikke løst, jeg lavede lige en update :mrgreen:

 

Da problemet ikke er løst, men det foregår kun derude (til træning)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gøre noget helt andet, nemlig belønne og rose ham hver gang du snakker med en anden hund, så han lærer at det ikke er en dårlig ting.

Men nu er det jo en gammel tråd, så problemet er måske løst.

 

Sådan gør jeg også. Ville aldrig afvise min egen hund. Men ville forsøge at inddrage begge. Give dem en godbid skiftevis etc.

Men min hund må aldrig være i tvivl om at den hører til mig og jeg hører til den - i mine øjne er vi en flok og andre hilser man på, men man går ikke med dem hjem eller koncentrerer sig mere om dem end om ens egne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan syntes det er helt vildt sjovt når mor snakker med andre hunde OG ham :mrgreen:

 

Specielt når mor sætter i en bunke elefant pis :evil:

 

 

Stor succe igår, og det hjalp da også på hans tumlen af en brun lab, da jeg snakkede med den, og han også fik lov, så holdt han op med at jagte lege den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Konflikt + godbid = slagsmål, hos mig i det mindste, er det fordi jeg har haft hysteriske hunde eller?

 

Hmmm - sådan en hund har vi også på træningsholdet. Når ejer eller jeg sidder på hug med en hund på hver side, så går det. Mon ikke det skal øves langsomt med hundene længere fra hinanden. I starten giver du din egen hund masser af godbidder og rykker hende lidt væk hvis hun forsøger at slås med den anden hund. Hun skal ikke have chancen for at komme om på den anden side af dig.

Når du sidder på hug støtter du også din hund bedre. Hun er åbenbart usikker på om den anden hund tager alle hendes godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...