Hop til indhold

Erfaringer med disse hvalpebøger?


Gæst Deaddollface
 Share

Recommended Posts

Gæst Deaddollface

Så kunne jeg godt tænke jer, at høre jeres mening om disse hvalpebøger, som jeg har lånt på biblioteket.. :-D

 

 

Hvalpen af Lone Greva .. (Hvis bogen er god, bliver jeg nødt til at prale med, at hun bor i samme by som mig, men kun hvis den er god.. Hihi.. :lol:)

 

  • Bogen synes jeg er god, men dog lidt svær at komme til..

Hvalpe træning af Gwen Bailey ..

 

  • Virker som en rigtig god bog, og tror det er den jeg vil tage udgangspunkt i, når jeg skal træne min hvalp, den virker nemlig meget overskuelig og fremadskridende.. :5up:

Få bugt med din hunds dårlige vaner af Colin Tennant

  • Den bog synes jeg virker lidt gammeldag :???:

Hvalpe - glade - klodsede - søde af Brigitte Harries

  • Den virker lidt, som om den er mest til børn, men det var sådan et sødt forside billede.. :oops:

9788778575586auto%5C9788778575586_20000_550.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Den sidste kender jeg ikke, så den kan jeg ikke udtale mig om, men de andre har jeg selv.

 

"Hvalpe træning" og "hvalpen" er gode bøger. Vidt forskellige, men begge gode og hvad den ene ikke har med, har den anden, så jeg synes det er en god kombination med disse to bøger.

 

"få bugt med din hunds dårlige vaner" er også en bog jeg har, men som du selv er inde på, så er den "lidt" gammeldags og jeg synes ikke personligt selv, den er værd at bruge tid på. :-)

 

Hvalpen af Lone Greva .. (Hvis bogen er god, bliver jeg nødt til at prale med, at hun bor i samme by som mig, men kun hvis den er god.. Hihi.. :lol:)
Så pral du blot :mrgreen:

Jeg har været på flere kurser med hende, og hun var min sensor, da jeg skulle til instruktøreksamen... må jeg så også prale lidt hihi :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lånt 1 og 2 på biblioteket. De er begge rigtig gode, men 1'eren er grundigere (mange flere læsesider). 2'eren er der flere billeder i og handler mest om træning, der er ikke så meget baggrundsstof i som 1'eren. Men mange billeder og konkrete løsningsforslag, og den er let at slå op i.

 

Jeg kan rigtig godt lide ''Fra hvalp til hund'' af Irene Jarnvig - den har du måske allerede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Den sidste kender jeg ikke, så den kan jeg ikke udtale mig om, men de andre har jeg selv.

 

"Hvalpe træning" og "hvalpen" er gode bøger. Vidt forskellige, men begge gode og hvad den ene ikke har med, har den anden, så jeg synes det er en god kombination med disse to bøger.

 

"få bugt med din hunds dårlige vaner" er også en bog jeg har, men som du selv er inde på, så er den "lidt" gammeldags og jeg synes ikke personligt selv, den er værd at bruge tid på. :-)

 

Så pral du blot :mrgreen:

Jeg har været på flere kurser med hende, og hun var min sensor, da jeg skulle til instruktøreksamen... må jeg så også prale lidt hihi :blink:

 

Ja, synes også 1 og 2 virker som en god kombi og 3'eren lidt mærkelig.. ;-)

 

Iiih, så er mit pral jo slet ikke noget værd nu.. :mad::megaked:

 

:-P:lol:

 

Jeg har lånt 1 og 2 på biblioteket. De er begge rigtig gode, men 1'eren er grundigere (mange flere læsesider). 2'eren er der flere billeder i og handler mest om træning, der er ikke så meget baggrundsstof i som 1'eren. Men mange billeder og konkrete løsningsforslag, og den er let at slå op i.

 

Jeg kan rigtig godt lide ''Fra hvalp til hund'' af Irene Jarnvig - den har du måske allerede...

 

Jeg har ikke den bog du nævner, den vil jeg forsøge at finde.. :-D

 

Og ja, er enig i at 1'eren er grundigere, og 2'eren er med gode billeder, men ikke så meget baggrundsviden.. :-)

 

Kender 1 og 2. To er sådan set fin nok, hvis du dropper alt det hvalp i bur halløjsa, der er i den...

 

Hvilket "hvalpe-i-bur-halløjsa" mener du? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, synes også 1 og 2 virker som en god kombi og 3'eren lidt mærkelig.. ;-)

 

Iiih, så er mit pral jo slet ikke noget værd nu.. :mad::megaked:

 

:-P:lol:

 

 

 

Jeg har ikke den bog du nævner, den vil jeg forsøge at finde.. :-D

 

Og ja, er enig i at 1'eren er grundigere, og 2'eren er med gode billeder, men ikke så meget baggrundsviden.. :-)

 

 

 

Hvilket "hvalpe-i-bur-halløjsa" mener du? :oops:

 

Hvalpen skal sove i bur etc bla-bla-bla. Hvalpen skal sove, hvor den vælter efter min mening, meeeeeen det skal du nu ikke hænge dig i, hvis du er af anden mening. Som helhed er bogen ok. Vi trænede Simba efter den, da han var bitte og skidtet virker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Hvalpen skal sove i bur etc bla-bla-bla. Hvalpen skal sove, hvor den vælter efter min mening, meeeeeen det skal du nu ikke hænge dig i, hvis du er af anden mening. Som helhed er bogen ok. Vi trænede Simba efter den, da han var bitte og skidtet virker :-)

 

Super.. Tror også det er den jeg vil bruge.. Og som du kan læse i min anden tråd, tror jeg at min hvalp skal sove i bur om natten, eller en papkasse med høje kanter.. Men kunne jo se, at du er anti-bur.. :rolleyes:

 

Jeg tænker bare lidt.. Som menneske.. Hvis man skal sove i en kæmpe gymnastik hal, så vælger man ikke midten af det store gulv, men trækker istedet ud i hjørnet, helst noget lidt overdækket, hvor der ikke er 1000 meter til loftet.. Kunne da forestille mig, at en så lille hvalp ville foretrække burets "komfort" og tryghed.. ? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super.. Tror også det er den jeg vil bruge.. Og som du kan læse i min anden tråd, tror jeg at min hvalp skal sove i bur om natten, eller en papkasse med høje kanter.. Men kunne jo se, at du er anti-bur.. :rolleyes:

 

Jeg tænker bare lidt.. Som menneske.. Hvis man skal sove i en kæmpe gymnastik hal, så vælger man ikke midten af det store gulv, men trækker istedet ud i hjørnet, helst noget lidt overdækket, hvor der ikke er 1000 meter til loftet.. Kunne da forestille mig, at en så lille hvalp ville foretrække burets "komfort" og tryghed.. ? :shock:

 

Det tror jeg ikke du skal regne med. Jeg tror du skal regne med, at dem, der anbefaler, at hvalpen sover i sengen hos jer har ret. Det den søger er tryghed og nærvær med de eneste levende væsner den har, når den pludselig bliver revet væk fra sin hundefamilie...nemlig dig / jer.

 

Vi har ikke Simba i sengen. Han er jo en mega stor vovse, så vi prøvede at løse nærværs-tingen, da han var helt lille og lige flyttet ind ved, at vi sov på gulvet hos ham det første stykke tid. Nu sover han ved siden af sengen og det virker også udemærket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Det tror jeg ikke du skal regne med. Jeg tror du skal regne med, at dem, der anbefaler, at hvalpen sover i sengen hos jer har ret. Det den søger er tryghed og nærvær med de eneste levende væsner den har, når den pludselig bliver revet væk fra sin hundefamilie...nemlig dig / jer.

 

Vi har ikke Simba i sengen. Han er jo en mega stor vovse, så vi prøvede at løse nærværs-tingen, da han var helt lille og lige flyttet ind ved, at vi sov på gulvet hos ham det første stykke tid. Nu sover han ved siden af sengen og det virker også udemærket.

 

Ja, det lyder også rigtigt.. Men, hvis hunden ikke skal sove i sengen, er det vel vigtigt man er ved siden af den.. Som du siger med at sove på gulvet, eller have en hånd nede ved hvalpen mm.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det lyder også rigtigt.. Men, hvis hunden ikke skal sove i sengen, er det vel vigtigt man er ved siden af den.. Som du siger med at sove på gulvet, eller have en hånd nede ved hvalpen mm.. :blink:

 

Jeps. Det må være alternativet, hvis man af en eller anden grund ikke synes, at vaps skal ligge og brede sig i dynerne og tro mig, man bliver slet ikke mørbanket af at sove på gulvet ved hvalpen indtil den vænner sig til at være i sit nye hjem. Altså overhovedet ikke...eller nowet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke have mine i sengen da de var små..... vågnede dog op en nat og kunne ikke bevæge hovedet :confused: ...Indy var kravlet op i min seng og lå rundt om mit hoved, med bagebene på min ene skulder, og forbenene på den anden :hjerte: :lol: Jeg var dog meget kold og kynisk, og hun r¢g tilbage ned i sin kasse på gulvet :megaked: (også godt det samme! Det har jo senere i flere sammenhænge vist sig at rækker man hende en lillefinger, tager hun hele armen, sådan i overf¢rt betydning :blink: ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Jeps. Det må være alternativet, hvis man af en eller anden grund ikke synes, at vaps skal ligge og brede sig i dynerne og tro mig, man bliver slet ikke mørbanket af at sove på gulvet ved hvalpen indtil den vænner sig til at være i sit nye hjem. Altså overhovedet ikke...eller nowet :mrgreen:

 

Nej, det er da vel meget behageligt.. :-D

 

Jeg ville ikke have mine i sengen da de var små..... vågnede dog op en nat og kunne ikke bevæge hovedet :confused: ...Indy var kravlet op i min seng og lå rundt om mit hoved, med bagebene på min ene skulder, og forbenene på den anden :hjerte: :lol: Jeg var dog meget kold og kynisk, og hun r¢g tilbage ned i sin kasse på gulvet :megaked: (også godt det samme! Det har jo senere i flere sammenhynge vist sig at rækker man hende en lillefinger, tager hun hele armen, sådan i overf¢rt betydning :blink: ).

 

Haha, mental billede! :lol::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst librian

Jeg har med interesse læst Lone Greva's Hvalpen og Familiehunden. Hun er dygtig, har også været til foredrag med hende i Framlev forsamlingshus. Hun er letlæselig og forståelig. Mht. at sove med sin hvalp, så sov jeg på madras ved siden af Frida de første 2 uger. Jeg tror vi ad den vej også klarede, at hun kunne komme ud når hun skulle besørge. Vi fik Frida som 3mdr. fra Internat, hvor hun havde været i 4 uger sammen med sine 7 søskende.

vh Lisbet

Link til indlæg
Del på andre sites

"Hvalpe træning" og "hvalpen" er gode bøger. Vidt forskellige, men begge gode og hvad den ene ikke har med, har den anden, så jeg synes det er en god kombination med disse to bøger.

 

:5up:

Helt enig, Jan er ikke så glad ved at læse, men Hvalpetræning er fyldt med billeder og er let læselig. Han har haft megen glæde af den, og jeg har læst "hvalpen".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
:5up:

Helt enig, Jan er ikke så glad ved at læse, men Hvalpetræning er fyldt med billeder og er let læselig. Han har haft megen glæde af den, og jeg har læst "hvalpen".

 

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
[Jeg tænker bare lidt.. Som menneske.. Hvis man skal sove i en kæmpe gymnastik hal, så vælger man ikke midten af det store gulv, men trækker istedet ud i hjørnet, helst noget lidt overdækket, hvor der ikke er 1000 meter til loftet.. Kunne da forestille mig, at en så lille hvalp ville foretrække burets "komfort" og tryghed.. ? :shock:

 

Det er jeg helt enig i........:blink: Om man vælger et bur eller en kurv med høje beskyttende kanter, en papkasse eller hvad man nu finder på er vel underordnet.

Det gode ved at vælge buret er at så er hvalpen tryg ved det når man skal ud og køre bil.......:5up:To fluer med ét bur..... he he

 

Hvordan kan man svare på flere forskellige citater i samme svar????? lød det kryptisk?? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Det er jeg helt enig i........:blink: Om man vælger et bur eller en kurv med høje beskyttende kanter, en papkasse eller hvad man nu finder på er vel underordnet.

Det gode ved at vælge buret er at så er hvalpen tryg ved det når man skal ud og køre bil.......:5up:To fluer med ét bur..... he he

 

Hvordan kan man svare på flere forskellige citater i samme svar????? lød det kryptisk?? :blink:

 

To fluer med et bur.. :5up:

 

Til højre for Quote knappen er der en der hedder multiquote, den trykker du på, i alle de beskeder du vil citere, så den bliver rød og derefter trykker dy bare besvar..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...