Hop til indhold

Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!


Gæst Martin Buddha Hansen
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke den store muskelhunde fan :genert: Zacko hilser ikke på dem, jo hvis det er hvalpe som ikke er kønsmodne, eller en sød tæve med en sød ejer, og det er det, det samme med Rotter (dem har jag haft så mange dårlige oplevelser med) og desværre er der her hvor vi bor en tends til at små tøsepigebørn skal have muskelhunde, og at de ikke har nogen ide om hvad det kræver, de tror at de kan elske instektet ud af dem, og så er jeg stået af helt og aldeles, hvis man skal have en muskelhund må man indse hvilke gener de indeholder ligesom jagthunden og alle andre slags hunde.Og så må man forholde sig til det :shock: Ja der er da helt sikkert rigtig mange totalt fornuftige muskelhunde ejer, tvivler jeg slet ikke på, men derfor ændre det ikke at Zacko ikke skal hilse på fuldvoksne muskel hanhunde, og det er ikke udelukkende pga af muskel hunden, nej det har også noget med Zacko at gøre, jeg vurdrere simpelhen risikoen er for stor med 2 store hanhunde hvor den ene oveni købtet har nogle gener som jeg er lidt små bange for :oops: og det at jeg er lidt utryg ved dem, ja det går lige i snoren ned til min egen hund, og det gør jo bare det hele endnu værre.

 

2 ting som så kan gøre mig vred er den store trang til altid at vise hvor utrolig gode familie hunde de er, jo det er da helt sikkert rigtigt men er jo bare ikke brugbart uden for hjemmet, for der er det jo ikke familien, men fremmede hunde og mennesker, så er det jo ligegyldigt om der er små børn i huset hvor den bor, den anden ting er den der med at alle siger at uha min muskelhund er bare en af de gode jo det er de jo alle indtil det går galt, så igen kan ikke bruges til noget. Så de enste ejer af den slags hunde jeg har tiltro til er dem som virkelig ved og vil være ved hvad type hund de har :5up: og dem har jeg jo så fundet nogle af herinde hatten af for det. men den der med at elske sin muskelhund ud af alt den kan hidse mig helt vild op SORRY.

 

Så jeg er nok bare kommet dertil at det er et valg jeg har taget for min egen og min hunds sikkerhed at det ikke lige er den type hunde som er legevenner, ikke noget dramtisk i det og ikke noget råberi herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 753
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen

jeg bryder mig ikke om den type hunde og min holdning er ikke til og ændre da jeg mener der er en masse bortforklaringer og undskyldninger fra ejernes side og en mangel på forståelse for os andre som er bange for og få vores hunde ædt levende:cry:

 

samt en mangel på erkendelse af at disse hunde kan være noget mere farlige med andre hunde end andre racer

 

så i de fleste tilfælde går jeg udenom disse hunde men det gør jeg også med andre hunde men jeg er mere mistroisk med at de hilser på muskelhundene som jeg mener er sund fornuft ;-) jeg kigger dog mest på hundeejeren når jeg lufter og derefter hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Frem til juni 09 havde jeg respekt for ambull, amstaff osv.. Men nu er det slut. Luna får IKKE lov til at hilse på amstaffer længere (med 2 undtagelser.. Vi skal møde Luna herinde fra, og vi har en Zera herhjemme i blokken). Famer nej om jeg har lyst til at min hund skal overfaldes igen..

 

Folk må godt have dem, hvis de da kan finde ud af at tage ansvaret. Jeg nævner igen igen (sorry, det er sagt mange gange før), personen i nabo-opgangen.

 

Hun fatter hat af, hvad det er hun har imellem hænderne.. Hun har en tæve, der ikke kan fordrage andre hunde. Hunden er altid i snor, 5 meter flexiline. Det er fint nok, men det nytter jo ikke at man inde mellem blokke lader hunden have alle 5 meter. Ejer har da ikke en jordisk chance for at se, hvad der kommer rundt om hjørnet.. Eller ud af en af opgangene. 2-3 gange om ugen er vi nødt til at springe for livet, fordi vi desværre kommer ud samtidig med hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Venus222

Jeg er jo selv ejer af en muskelhund og jeg deltager da også i debatterne på fx. hundegalleri og hold da op hvor er der mange fjolser blandt ejerne af muskelhunde. Naturligvis er der også kompetente dygtige ejere, men nogen gange føler jeg at tosserne er i overtal.

Jeg forstår udemærket at andre mennekser er utrygge ved muskelhundene og jeg gør da også mit for at tage hensyn og vise folk at ikke alle muskelhundeejere er ansvarsløse og inkompetente, men det er altså en Sissyfos opgave når man igen og igen støder på de før omtalte tosser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at I muskelhundeejere skal huske, at når folk går udenom, så er det ikke fordi, at vi hader jer eller jeres hunde, men fordi at der har været så mange sager om muskelhundeoverfald, at man simpelthen ikke vil løbe risikoen på ens egen hunds vegne. Det er meget svært for ikke at sige umuligt, når man bare er forbipasserende, på få sekunder at afgøre, om du har styr på din hund, og om din hund er godsindet. Det sidste er der jo endda flere ejere, der selv har svært ved at afgøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at I muskelhundeejere skal huske, at når folk går udenom, så er det ikke fordi, at vi hader jer eller jeres hunde, men fordi at der har været så mange sager om muskelhundeoverfald, at man simpelthen ikke vil løbe risikoen på ens egen hunds vegne. Det er meget svært for ikke at sige umuligt, når man bare er forbipasserende, på få sekunder at afgøre, om du har styr på din hund, og om din hund er godsindet. Det sidste er der jo endda flere ejere, der selv har svært ved at afgøre.

jeg har intet imod andre folk går udenom med deres hund, men de når det sjældent fordi vi har skiftet fortov først. Og de få der skal udtale sig om ens hund kunne tie stille og nøjes med at tænke.

 

dog har jeg noget imod forældre der skal give deres børn forkert indtryk af hunde..

heldigvis sjældent jeg oplevet der, men det skete da i går.

en mor og barn kommer med en kælk bagfra, cujo opdager dem, nysgerrig som han er stopper han op, sitter og kigger på dem, de går over på den anden side af vejen

barnet "hvorfor går vi herover?"

moren "vi skal ikke hen til den hund"

Barnet"hvorfor må jeg ikke hen til den søde hund?"

moren "fordi den bider!"

barnet "okay mor"

 

hun var vel 5-6 år...

 

Kan godt være moren er bange for hunde, men hun kan da lyve for sit barn eller noget andet så barnet ikke skal have overført morens frygt...

 

Det er heldigvis ikke så tit man hører negativitet her omkring, det er oftest positivt.

 

Til gengæld bød dagen også på ros i går. En hund lænhere henne af vejen fra løbet væk, ejeren spurgte om jeg havde set, havde jeg ikke men ville kigge, da jeg kom hjem fra gå turen, tog jeg cyklen kørte hen til manden og sagde jeg ville cykle rundt og kigge efter hans hund også.

Så fik jeg ros og han var meget glad for nogen gad hjælpe, ingen han havde mødt på 1 time havde tilbudt det og han troede slet ikke en kamphund ejer ville det.

Men selvfølgelig, det er sku ikek sjovt at ens hund løber væk.

Han fandt den selv til sidst på dagen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har intet imod andre folk går udenom med deres hund, men de når det sjældent fordi vi har skiftet fortov først. Og de få der skal udtale sig om ens hund kunne tie stille og nøjes med at tænke.

 

dog har jeg noget imod forældre der skal give deres børn forkert indtryk af hunde..

heldigvis sjældent jeg oplevet der, men det skete da i går.

en mor og barn kommer med en kælk bagfra, cujo opdager dem, nysgerrig som han er stopper han op, sitter og kigger på dem, de går over på den anden side af vejen

barnet "hvorfor går vi herover?"

moren "vi skal ikke hen til den hund"

Barnet"hvorfor må jeg ikke hen til den søde hund?"

moren "fordi den bider!"

barnet "okay mor"

 

hun var vel 5-6 år...

 

Kan godt være moren er bange for hunde, men hun kan da lyve for sit barn eller noget andet så barnet ikke skal have overført morens frygt...

 

Det er heldigvis ikke så tit man hører negativitet her omkring, det er oftest positivt.

 

Til gengæld bød dagen også på ros i går. En hund lænhere henne af vejen fra løbet væk, ejeren spurgte om jeg havde set, havde jeg ikke men ville kigge, da jeg kom hjem fra gå turen, tog jeg cyklen kørte hen til manden og sagde jeg ville cykle rundt og kigge efter hans hund også.

Så fik jeg ros og han var meget glad for nogen gad hjælpe, ingen han havde mødt på 1 time havde tilbudt det og han troede slet ikke en kamphund ejer ville det.

Men selvfølgelig, det er sku ikek sjovt at ens hund løber væk.

Han fandt den selv til sidst på dagen.

 

Uh ja, forældres kommentarer om hunde til deres børn er også noget, der kan få mig til at vende det hvide ud af øjnene - der skal såmænd ikke en kamphund til at opleve den slags. Det værste der de børn, der skriger højt og løber væk, så straks de får øje på hunden, og hvor forældrene støtter dem i, at det er en meget farlig ting. :roll: Jeg sagde engang til en dame, at hun burde tage sit barn til psykolog, for det var jo synd for pigen, at hun skulle skabe sig på den måde, hver gang hun så en hund. Faktisk tog moderen mig det ikke ilde op, så jeg håber, at de har overvejet det.

 

Nej, det er dumt at sige uhøflige ting til forbipasserende, også for ens egen skyld. Hvis kamphundeejeren nu virkelig var en af de her Brian Båtnakker, så er det jo ikke typen, man skal provokere, og det gør under ingen omstændigheder noget godt for nogen.

 

Det bedste, man kan gøre som kamphundeejer for at blive respekteret og behandlet ordentligt er, ikke at feje folks bekymringer af bordet med kommentarer om, at man bare er fordomsfuld, eller ved at sammenligne folks forbehold over for kamphunde med racisme. Der har været nok hændelser til, at det er reelt at have en frygt for den type hunde, og det kan man ikke lukke øjnene for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedste, man kan gøre som kamphundeejer for at blive respekteret og behandlet ordentligt er, ikke at feje folks bekymringer af bordet med kommentarer om, at man bare er fordomsfuld, eller ved at sammenligne folks forbehold over for kamphunde med racisme.

 

Der har været nok hændelser til, at det er reelt at have en frygt for den type hunde, og det kan man ikke lukke øjnene for.

 

afhænger jo af øjnene der ser/læser sladrer blade og ikke andet.

 

Og jo det handler om fordomme når folk håner ens hund og valg af denne.

 

Hvad er hverdagsracisme?

 

Hverdagsracisme er betegnelsen på situationer i hverdagen, i familien, på jobbet, i skolen, igennem samtaler og i forskellige offentlige eller kulturelle sammenhænge, hvor mennesker reagerer mod andre mennesker som om disse var mindreværdige, på grund af race, køn eller kulturel eller etnisk tilhørsforhold.

 

 

 

Hvad er en fordom?

 

Fordomme kan defineres som negative holdninger imod individer som tilhører en bestemt gruppe. Man bedømmer eller har en opfattelse om et individ eller en gruppe, men opfattelsen er baseret på generaliseringer, fantasier, forudfattede meninger eller forestillinger. Fordomme findes hos de fleste mennesker, men det gør en forskel når fordommene bliver kombineret med magt. Vi må passe på overfor følelsesladede stemninger og et tankeklima som forstærker de fordomme som allerede findes i samfundet, og som fører til øget mistro imod alt hvad vi opfatter som fremmed.

Fremmedfjendtlige partier har altid brugt indvandringen som forklaring på en række samfundsproblemer. Holocaust, folkemordet under anden verdenskrig, er en konstant advarselsklokke om hvad der kan ske, hvis debatten om demokrati og medmenneskelighed ikke holdes i live.

”Det er meget nedslående at leve i en tid hvor det er lettere at sprænge et atom end en fordom”

Albert Einstein

 

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det bedste, man kan gøre som kamphundeejer for at blive respekteret og behandlet ordentligt er, ikke at feje folks bekymringer af bordet med kommentarer om, at man bare er fordomsfuld, eller ved at sammenligne folks forbehold over for kamphunde med racisme. Der har været nok hændelser til, at det er reelt at have en frygt for den type hunde, og det kan man ikke lukke øjnene for.

Nu tager du samtlige kamphunde OG vagt og vogert hundene med. Jeg kan så fortælle dig at der har ikke været et eneste bideuheld med DdB de sidste 10 år

Link til indlæg
Del på andre sites

afhænger jo af øjnene der ser/læser sladrer blade og ikke andet.

 

Nu er du selv meget fordomsfuld og dermed med til at styrke mistroen til din hundetype og dens ejere.

Ulykkerne har også været omtalt i seriøse medier, og rigtig mange har efterhånden selv været vidner til dem eller har folk i omgangskredsen, der har.

Hvis I vil tages seriøst, må I holde op med konstant at skyde skylden på andre, såsom "hysteriske medier" og "fordomsfulde, racistiske mennesker". Det kan godt være, at Ekstrabladet serverer en kamphundehistorie på en usmagelig måde, men du vil ofte kunne finde den samme historie i Politiken eller i en lokalavis præsenteret anderledes.

 

Og jo det handler om fordomme når folk håner ens hund og valg af denne.

 

Hvad er hverdagsracisme?

 

Hverdagsracisme er betegnelsen på situationer i hverdagen, i familien, på jobbet, i skolen, igennem samtaler og i forskellige offentlige eller kulturelle sammenhænge, hvor mennesker reagerer mod andre mennesker som om disse var mindreværdige, på grund af race, køn eller kulturel eller etnisk tilhørsforhold.

 

 

Jeg har på intet tidspunkt gjort mig til talsmand for at håne nogen, men blot sagt, at jeg ikke kan se det hånende i, at man går over på den anden side af fortovet. Har heller ikke påstået, at kamphundene er mindreværdige, onde eller dumme - men bare uegnede som kæledyr. Så nej, det har intet med racisme at gøre. Desuden står der jo højt og tydeligt (min fremhævning), at racisme handler om mennesker, der reagerer imod MENNESKER pga. race osv. - ikke mennesker, der reagerer imod HUNDE. Hvorfor? Fordi det ikke giver mening at dømme et menneskes egenskaber pga. dets nationalitet, men man kan godt udtale sig om egenskaber hos en hund på baggrund af dens race.

 

Hvad er en fordom?

 

Fordomme kan defineres som negative holdninger imod individer som tilhører en bestemt gruppe. Man bedømmer eller har en opfattelse om et individ eller en gruppe, men opfattelsen er baseret på generaliseringer, fantasier, forudfattede meninger eller forestillinger. Fordomme findes hos de fleste mennesker, men det gør en forskel når fordommene bliver kombineret med magt. Vi må passe på overfor følelsesladede stemninger og et tankeklima som forstærker de fordomme som allerede findes i samfundet, og som fører til øget mistro imod alt hvad vi opfatter som fremmed.

Fremmedfjendtlige partier har altid brugt indvandringen som forklaring på en række samfundsproblemer. Holocaust, folkemordet under anden verdenskrig, er en konstant advarselsklokke om hvad der kan ske, hvis debatten om demokrati og medmenneskelighed ikke holdes i live.

”Det er meget nedslående at leve i en tid hvor det er lettere at sprænge et atom end en fordom”

Albert Einstein

 

 

Igen skudt forbi. Når man går over på den anden side af fortovet, skyldes det ikke en fantasi, men at der rent faktisk HAR været rigtig mange alvorlige ulykker med f.eks. amstaffs. At det så ikke lige er din amstaff, det kan jeg jo som forbipasserende ikke vide, vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er du selv meget fordomsfuld og dermed med til at styrke mistroen til din hundetype og dens ejere.

:shock:

nej det er jeg så ikke. Hvordan man lsæer historierne handler om ens "viden" omkring hvad der generelt rører sig i dagens Danmark, der er meget forskel på en engageret hundeejer og en der i forvejen ikke bryder sig om hunde. Det hedder at puste til ilden.

Hvis I vil tages seriøst, må I holde op med konstant at skyde skylden på andre, såsom "hysteriske medier" og "fordomsfulde, racistiske mennesker".

Jeg er da nød til at "skyde" skylden på andre, da jeg ikke ejer de hunde der har gjort eller skriver artiklerne eller ikke laver statistikker ect.

Jeg forsøger IKKE at skyde skylden på nogle bestemmer "grupper"

Og jeg er i ental, ikke flertal.

Eller kalder nogle for racister.

 

Det kan godt være, at Ekstrabladet serverer en kamphundehistorie på en usmagelig måde, men du vil ofte kunne finde den samme historie i Politiken eller i en lokalavis præsenteret anderledes.

Ja det vil jeg ogskrevet på en pænere måde, sammen med andre hundeoverfald historier fra hunde der IKKE stemples som muskelhunde.

 

Til dine kommentarer til det andet, nu er det ikke mig der har defineret fordomme i den tekst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har på intet tidspunkt gjort mig til talsmand for at håne nogen, men blot sagt, at jeg ikke kan se det hånende i, at man går over på den anden side af fortovet.

 

Igen skudt forbi. Når man går over på den anden side af fortovet, skyldes det ikke en fantasi, men at der rent faktisk HAR været rigtig mange alvorlige ulykker med f.eks. amstaffs. At det så ikke lige er din amstaff, det kan jeg jo som forbipasserende ikke vide, vel?

 

jeg har intet imod andre folk går udenom med deres hund, men de når det sjældent fordi vi har skiftet fortov først. Og de få der skal udtale sig om ens hund kunne tie stille og nøjes med at tænke.

 

dog har jeg noget imod forældre der skal give deres børn forkert indtryk af hunde..

heldigvis sjældent jeg oplevet der, men det skete da i går.

en mor og barn kommer med en kælk bagfra, cujo opdager dem, nysgerrig som han er stopper han op, sitter og kigger på dem, de går over på den anden side af vejen

barnet "hvorfor går vi herover?"

moren "vi skal ikke hen til den hund"

Barnet"hvorfor må jeg ikke hen til den søde hund?"

moren "fordi den bider!"

barnet "okay mor"

 

hun var vel 5-6 år...

 

Kan godt være moren er bange for hunde, men hun kan da lyve for sit barn eller noget andet så barnet ikke skal have overført morens frygt...

 

Det er heldigvis ikke så tit man hører negativitet her omkring, det er oftest positivt.

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

nej det er jeg så ikke. Hvordan man lsæer historierne handler om ens "viden" omkring hvad der generelt rører sig i dagens Danmark, der er meget forskel på en engageret hundeejer og en der i forvejen ikke bryder sig om hunde. Det hedder at puste til ilden.

 

Jeg kan ikke se, at der er så mange muligheder for at tolke. Faktum er, at der er sket en lang række meget alvorlige ulykker, heraf mange med dødelig udgang for offeret.

 

Jeg er da nød til at "skyde" skylden på andre, da jeg ikke ejer de hunde der har gjort eller skriver artiklerne eller ikke laver statistikker ect.

Jeg forsøger IKKE at skyde skylden på nogle bestemmer "grupper"

Og jeg er i ental, ikke flertal.

 

Derfor tilhører din hund alligevel den gruppe, og ja det er da møgærgerligt for dig, hvis du er stensikker på, at han aldrig nogensinde kommer til at krumme et pelshår på en anden hund. Men hvordan skal man som forbipasserende afgøre det på et lille øjeblik?

 

Alle hundegrupper har et image, og så længe det bare er som "langsomme", "gøende" e.l., er det til at leve med. Jeg kan godt se, at det ikke er sjovt, at ens hundetype render rundt med mærkatet "morder", men det kan vel næppe komme som nogen overraskelse?

 

Eller kalder nogle for racister.

 

Hvorfor så bringe en forklaring på racisme? Jeg går ud fra, at du quoter det, fordi det understøtter din holdning?

 

Ja det vil jeg ogskrevet på en pænere måde, sammen med andre hundeoverfald historier fra hunde der IKKE stemples som muskelhunde.

 

Som sjældent har haft så alvorlige følger.

 

Til dine kommentarer til det andet, nu er det ikke mig der har defineret fordomme i den tekst...

 

Igen, jeg går ud fra, at du bringer det, fordi det understøtter din argumentation? Men hvis du vil gå foran med at undlade at feje andres forbehold over for kamphunde af bordet som værende fordomme, så skal du da have tak for det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se, at der er så mange muligheder for at tolke. Faktum er, at der er sket en lang række meget alvorlige ulykker, heraf mange med dødelig udgang for offeret.

Som sjældent har haft så alvorlige følger.

!

2 om måneden er ikke en lang række.

Jo det giver netop en forvrænget billed af virkeligheden.

 

Derfor tilhører din hund alligevel den gruppe, og ja det er da møgærgerligt for dig, hvis du er stensikker på, at han aldrig nogensinde kommer til at krumme et pelshår på en anden hund. Men hvordan skal man som forbipasserende afgøre det på et lille øjeblik? !

Det har jeg så hellere aldrig påstået.

IGEN har jeg intet problem med folk går over på den anden side, ved ikke hvor tit det skal skrives?

Alle hundegrupper har et image, og så længe det bare er som "langsomme", "gøende" e.l., er det til at leve med. Jeg kan godt se, at det ikke er sjovt, at ens hundetype render rundt med mærkatet "morder", men det kan vel næppe komme som nogen overraskelse?

Igen, det mærke er forstærket gennem medierne, kan ikke forstå du ikke mener det?

BT og EB er ikke danmark.

Hvorfor så bringe en forklaring på racisme? Jeg går ud fra, at du quoter det, fordi det understøtter din holdning?

Essen i definitation af fordomme mht. hunde handler vel ikke om racisme?

Det er altså dig der oftere bringer ordet racisme på bordet, ikke mig.

 

 

Igen, jeg går ud fra, at du bringer det, fordi det understøtter din argumentation? Men hvis du vil gå foran med at undlade at feje andres forbehold over for kamphunde af bordet som værende fordomme, så skal du da have tak for det!

Selv tak, men du fordrejer mine ord, igen igen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har intet imod andre folk går udenom med deres hund, men de når det sjældent fordi vi har skiftet fortov først. Og de få der skal udtale sig om ens hund kunne tie stille og nøjes med at tænke.

 

dog har jeg noget imod forældre der skal give deres børn forkert indtryk af hunde..

heldigvis sjældent jeg oplevet der, men det skete da i går.

en mor og barn kommer med en kælk bagfra, cujo opdager dem, nysgerrig som han er stopper han op, sitter og kigger på dem, de går over på den anden side af vejen

barnet "hvorfor går vi herover?"

moren "vi skal ikke hen til den hund"

Barnet"hvorfor må jeg ikke hen til den søde hund?"

moren "fordi den bider!"

barnet "okay mor"

 

hun var vel 5-6 år...

 

Kan godt være moren er bange for hunde, men hun kan da lyve for sit barn eller noget andet så barnet ikke skal have overført morens frygt...

 

Det er heldigvis ikke så tit man hører negativitet her omkring, det er oftest positivt.

 

Til gengæld bød dagen også på ros i går. En hund lænhere henne af vejen fra løbet væk, ejeren spurgte om jeg havde set, havde jeg ikke men ville kigge, da jeg kom hjem fra gå turen, tog jeg cyklen kørte hen til manden og sagde jeg ville cykle rundt og kigge efter hans hund også.

Så fik jeg ros og han var meget glad for nogen gad hjælpe, ingen han havde mødt på 1 time havde tilbudt det og han troede slet ikke en kamphund ejer ville det.

Men selvfølgelig, det er sku ikek sjovt at ens hund løber væk.

Han fandt den selv til sidst på dagen.

 

det behøver ma ikke være kamphundeejer for at opleve.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Nope.. også en bamse-berner ... her bliver børnene også trukket til side i en stor bue..

 

Men nu gør Bassil så også af dem og lyder jo meget farlig.. :engel:

 

Sådan en bamse er da også farlig :mrgreen:

 

Angående dumme bemærkninger og fordomme er det ikke kun dem med kamphunde der rammes. Jeg har så bare valgt at lukke ørerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Groa kan godt finde på at hoppe lidt frem fordi hun bliver glad, og det gør nogen bange. Gør alt for det ikke skal ske.

 

Ja, man kan jo blive overrasket hver dag...

 

Men folk kan selvfølgelig ikke gøre for at de er bange for hunde, men det bliver selvsagt et problem når de giver denne angst videre til deres børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør folk virkelig også det med pudler, det er da utroligt så hundeforskrækkede nogle mennesker er.

 

Jeg har ikke oplevet forældre, der ligefrem siger til deres børn, at hunden bider, men jeg har oplevet en del meget bange børn, der skriger og springer til side, når jeg kommer med lille Tyson (som jeg for øvrigt altid får til at gå tæt ved siden af mig på den modsatte side af barnet). Det undrer mig virkelig, at de er så angste for en lille hund i snor, der går helt tæt ved ejeren og ikke engang kigger på dem. :vedikke: Og tit synes jeg, at forældrene forstærker dem i reaktionen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke oplevet forældre, der ligefrem siger til deres børn, at hunden bider, men jeg har oplevet en del meget bange børn, der skriger og springer til side, når jeg kommer med lille Tyson (som jeg for øvrigt altid får til at gå tæt ved siden af mig på den modsatte side af barnet). Det undrer mig virkelig, at de er så angste for en lille hund i snor, der går helt tæt ved ejeren og ikke engang kigger på dem. :vedikke: Og tit synes jeg, at forældrene forstærker dem i reaktionen.

 

Jeg syntes det er forfærdeligt synd for børn der er blevet præget til at være så bange for hunde, jeg husker selv hvor meget glæde jeg havde af vores egen, samt bekendtes hunde da jeg var barn, og dette kunne jeg da godt ønske at disse børn også oplevede

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...