Hop til indhold

Min dygtige, dejlige MIO!


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Gæst n1nna

Så voksede man lige en halv meter her til morgen! :mrgreen:

 

Efter at have konstateret at en eller anden (slet ikke mig :engel:) havde ladet Dværghamster Fridas toplåge i buret stå åben igår aftes, og at buret var tomt, gik der lidt panik i mig. :damn: :shock:

 

Vi har stadigvæk flyttekasser og løse ting stående på gulvet, så hun kunne jo gemme sig 1mio. steder - de er eksperter i gemmeleg de små uldtotter! :roll::(

Da hun er mest aktiv om natten, og generelt ikke kan lide at komme ud fra gemmesteder, så virkede det som en umulig opgave at finde hende - men jeg turde ikke lade hende være løs alene med Mio hele dagen, man ved jo aldrig hvad der kunne ske :???:

 

Lidt for sjov, gik jeg ned på alle 4, og sagde: "Finde Frida, hvor er Frida henne?" til Mio. Vi har aldrig trænet ham i markeringer, så det var lidt vovet, da de ting han leder efter normalt kan spises :mums: :scared:

 

Først kiggede han sådan lidt: "har du noget guf til mig?", men da jeg gentog min sætning og pegede på gulvet, var det somom der gik et lys op for ham :idea: og til min store forbavselse gik han i aktion! :eek:

 

Han begyndte at snuse voldsomt og heftigt rundt i stuen, og pludselig trækker han hovedet ud fra under en stol, og kigger på mig lidt ivrigt. :ivrig:

Jeg fjerner en kasse foran stolen, og han smutter ind og snuser videre - kort efter stikker han hovedet ud igen med det der ivrige look, og så kravler jeg selv ind hvor han kom ud.

Jeg når lige ind idet Frida kommer trippende hen ad gulvet, og jeg fanger hende hurtigt, hvorefter hun kommer sikkert op i sit bur igen. :klap2: Det hele tog ca. 2min., den hurtigste Dværghamster-jagt jeg nogensinde har deltaget i! :lol:

 

Både Storesøster Frida og Mio fik dejlige guffer som belønninger! :mums:

 

HURRAAA for MIO, min dygtige, dejlige vapse! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Ih hvor er I altså bare søde alle sammen!! :mrgreen:

 

Der er næsten ikke noget bedre, end når man kan dele gode historier og oplevelser med andre!

 

Mange tak til alle for :5up:!

 

Fra Mio, Frida og Mig :kys: :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh hvor fint. :lun::-)

 

Herhjemme er Smilla mester i at genne katten ind i huset igen, når den er sluppet forbi mig i døren ud i haven. (Det er sådan lidt med blandende følelser, for vi vil jo ikke have at hun løber efter kattene. :evil: Men praktisk er det. .. Katten synes nok hun er en forræder... en rigtig duks.

 

Glæder mig sådan til at få indhegnet have, som kattene også kan være ude i. :lun: Det er nu lidt synd de ikke kommer ret meget ud. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...