Hop til indhold

TV2 øst : Omstridt kennel fortsætter under nyt navn


Administrator
 Share

Recommended Posts

Den kritiserede kennel Hof-Joy fortsætter nu under nyt navn. Men ejeren har slet ikke tilladelse til at sælge hunde.

 

Den omstridte kennel Hof-Joy fra Bråby Stationsby ved Haslev fortsætter med at avle hunde.

 

Kennelen har været kraftigt kritiseret af købere, der har købt aggressive og syge hunde. Dansk Kennel Klub, der er hundeejernes forening, har sammen med Dansk Racehunde Union og Dansk Hovawart Klub smidt kennelen ud efter henvendelser om blandt andet indavl og salg af aggressive hunde.

 

Ifølge ejeren af kennelen, Torben Weiss, havde han dog selv meldt sig ud af Dansk Kennel Klub, før de nåede at smide ham ud.

 

Torben Thorsøe har før ejet kennelen. Da gik den under navnet Kennel Hirsholmen, men den blev ekskluderet fra Dansk Kennel Klub ifølge organisationen.

 

Så overtog Torbens steddatter Christina kennelen og omdøbte den til Kennel Hof-Joy. Efter massiv kritik i medierne og afsløringer af kennelens salg af syge og aggressive hunde, har Christina nu valgt at give forretningen tilbage til sin stedfar - og endnu en gang har den altså fået et nyt navn: Kennel Hovawart.

 

Kilde tv2 øst - læs hele artiklen her

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nordlys_dk

Det er utroligt at han kan få lov til at blive ved. Mine forældre købte engang en hvalp der for snart mange år siden. En lille stakkel, der ikke blev ret gammel fordi mine forældre fandt ud af, at den havde haft brækket ryggen og den måtte aflives. HOLD JER VÆK.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har også lavet golden retrievere engang. De stod stablet i bure ovenpå hinanden da politi og dyreværn besøgte kennelen efter en anmeldelse. Det er utrolig at de kan få lov at fortsætte. Man burde have hundepoliti som man kender det fra USA. De skulle have myndighed til at fjerne hunde øjeblikkelig og sætte hundeforbrydere i fængsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er også, at flere opdrættere i DRU og CKC bruger avlshunde, som er fra deres linier. Men det tænker ingen lige på. Jeg kan kun sige, at det er nogle elendige hunde de opdrætter, psykisk og fysisk. Skal man have en hof, skal det være med DKK tavle :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lucy6år

de burde stoppes med det samme , hva fanden bilder de sig ind og avle hunde uden tilladelse...

men desværre er der altid en eller anden der køber hund der også selvom de har været i nyhederne flere gange...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, det er utroligt!!

 

Men, hundekøbere er meget ukritiske, kender selv en der har købt cairnhvalp fra en nordjydsk kennel med mange racer, der har et dårligt ry, og hun troede at hun havde hvalp med DKK tavle, hun opdagede heller ikke alle de andre racer :shock:

 

Iøvrigt kunne hun ikke se hvalpens mor hun var nemlig på hyggebesøg hos en nabo :wink:

 

Men disse her, de har været meget i medierne, i tv, og alligevel kan de fortsætte og folk køber der.

 

Det skulle forbydes, men det bliver det ikke medmindre der lægges et stærkt pres på politikerne, SF og DF er de partier der er mest dyrevenlige i folketinget, pres de andre partier, skriv til dem, skriv til Lene Epspersen, skriv til TV stationerne få dem til at bringe sagerne frem, det er det bedste vi kan gøre :)

 

Politikere elsker at komme i tv på en følelelsesmæssig sag hvor de er de gode, og det kan få dem til at gøre noget :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hej Herinde,

 

Vi mig og min kæreste har lige købt en golden retriever :D netop fra denne kennel :?: :? den er nu lige blevet 9 uger gammel dejlig lille en,

Vi både så moren (liva) og faren (baby boy Peter) både sammen og hver for sig og de virkede meget søde og slet ikke agressive overfor os,

så vi besluttede os for at købe en tævehvalp og vi fik hende som vi ville have :D alt så godt og dejligt ud, inden vi købte vores hvalp var jeg på google og kigge lidt på hvad der stod noget om denne kennel

http://www.golden-retriever.dk fandt ikke noget som var dårligt omkring denne kennel,

 

MEN

 

så nu her en uge efter vi har fået den hjem er den blevet en del aggrasiv bider hele tiden i min kæreste sjældent i mig, men vi kan ikke få den til at holde op med og bide i alt og så ved et tilfælde idag på job så jeg denne forumside og så at der har været meget kritik omkring denne kennel under div. ejere samt i tv, hmm det er vist ikke blevet vist i Rødovre :evil:

så nu tror jeg at vi har et LIDT større problem end bare en dejlig lille hvalp

nogen der har lyst til og hjælpe os med om det bare er fordi den er hvalp eller fordi den er indavl og derfor forbliver aggrasiv...

 

Venlig hilsen

Allan og Anette

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du siger din hvalp er aggrassiv hvad mener du så?

 

Hvordan er det anderledes end en hvalps normale legebid?

Jeg tænker bare at hvalpe normalt ikke bider særlig meget det første stykke tid. Da skal de lære deres nye ejer(e) at kende og de nye omgivelser. Først derefter begynder de at blive lige så kække som normale hvalpe skal være og tør begynde at udforske verden.

 

Hvordan kan det være at hvalpen bider mere i din kæreste end i dig, tror du?

Jeg tænker om kæresten leger vildt med hvalpen og den derfor ikke i lige så høj grad som overfor dig begrænser det at bide.

Nu er hvalpebideri jo ganske normalt omend meget irriterende og pinefuldt så hvordan reagerer I?

 

Jeg spørger fordi jeg ved at det er svært for hvalpen at styre det at bide. Det har den slet ikke lært. Jeg har aldrig mødt en aggrassiv hvalp, så jeg prøver at forstå hvad det indebærer. Måske der er hjælp at hente her i hunde-forum hvis I ønsker det.

 

Velkommen til og tillykke med den lille ny :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej Herinde,

 

Vi mig og min kæreste har lige købt en golden retriever :D netop fra denne kennel :?: :? den er nu lige blevet 9 uger gammel dejlig lille en,

Vi både så moren (liva) og faren (baby boy Peter) både sammen og hver for sig og de virkede meget søde og slet ikke agressive overfor os,

så vi besluttede os for at købe en tævehvalp og vi fik hende som vi ville have :D alt så godt og dejligt ud, inden vi købte vores hvalp var jeg på google og kigge lidt på hvad der stod noget om denne kennel

http://www.golden-retriever.dk fandt ikke noget som var dårligt omkring denne kennel,

 

MEN

 

så nu her en uge efter vi har fået den hjem er den blevet en del aggrasiv bider hele tiden i min kæreste sjældent i mig, men vi kan ikke få den til at holde op med og bide i alt og så ved et tilfælde idag på job så jeg denne forumside og så at der har været meget kritik omkring denne kennel under div. ejere samt i tv, hmm det er vist ikke blevet vist i Rødovre :evil:

så nu tror jeg at vi har et LIDT større problem end bare en dejlig lille hvalp

nogen der har lyst til og hjælpe os med om det bare er fordi den er hvalp eller fordi den er indavl og derfor forbliver aggrasiv...

 

Venlig hilsen

Allan og Anette

Alle hvalpe på 9 uger bider, det er helt naturligt :)

 

Hvad gør i ved hvalpen når hun bidder jer?

 

Det er vigtigt at gøre det rigtige, derer intet ondt i den lille hvalp og det er vigtigt at i ikke skælder ud og er hårde, for så skaber i let selv aggressivitet!

 

Jeg vil rigtigt gerne anbefale dig nogle bøger, fx Lone Greva, Hvalpen, Christina Bruun, Hundeliv og hverdagstræning, Anders Hallgren, Forstår du din hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne Marie,

 

Vi er godt klar over at hvalpe på 9 uger bider og det er også fint nok, vi skælder den aldrig ud hvis den bider os eller i noget, et bestemt NEJ og så

sætter vi den ned på gulv igen, vi har lånt div. bøger på bibliotek omkring vores hund og de vildt gode alle sammen, så der begynder vi og træne lidt lydighed,

 

Vi er nu mere nervøs for vores hund overfor de ting såsom aggressivitet og specielt sygdom som der står i deres artikel,

 

vi kan bare ikke finde ud af om den hund vi har købt er god eller dårlig hvis i forstår, den er jo dyrelæge kontrolleret med egen sundhedsattest chipmærkning og tilmeldt dansk hunderegister,

 

Venlig hilsen

Allan

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej Anne Marie,

 

Vi er godt klar over at hvalpe på 9 uger bider og det er også fint nok, vi skælder den aldrig ud hvis den bider os eller i noget, et bestemt NEJ og så

sætter vi den ned på gulv igen, vi har lånt div. bøger på bibliotek omkring vores hund og de vildt gode alle sammen, så der begynder vi og træne lidt lydighed,

 

Vi er nu mere nervøs for vores hund overfor de ting såsom aggressivitet og specielt sygdom som der står i deres artikel,

 

vi kan bare ikke finde ud af om den hund vi har købt er god eller dårlig hvis i forstår, den er jo dyrelæge kontrolleret med egen sundhedsattest chipmærkning og tilmeldt dansk hunderegister,

 

Venlig hilsen

Allan

 

Altså du skrev at hun (hun, det er en tæve ikke?) bider :)

 

Men det gør hun altså kun som hvalpe gør?

 

Et nej virker kun rigtigt efter hensigten hvis det er lært med ja/nej øvelser, har i gjort det?

 

Et hyl virker som regel bedre, mange hvalpe tror de hedder nej, og det er ikke så godt :)

Husk at hvalpen kun husker få sekunder tilbage, så at ignore den virker ikke rigtigt :)

 

Jeg ved ikke, hvor stammer forældredyrene fra?

 

Der er ikke stamtavle vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej Anne Marie,

 

Vi er godt klar over at hvalpe på 9 uger bider og det er også fint nok, vi skælder den aldrig ud hvis den bider os eller i noget, et bestemt NEJ og så

sætter vi den ned på gulv igen, vi har lånt div. bøger på bibliotek omkring vores hund og de vildt gode alle sammen, så der begynder vi og træne lidt lydighed,

 

 

Når du skriver, at I sætter hende ned på gulvet igen, når hun har bidt, hvordan skal dette så forstås?

Som at hun bider, når I løfter hende op eller som at I løfter hende op efter et bid og siger NEJ, og derefter sætter hende ned igen?

 

Vi er nu mere nervøs for vores hund overfor de ting såsom aggressivitet og specielt sygdom som der står i deres artikel,

 

vi kan bare ikke finde ud af om den hund vi har købt er god eller dårlig hvis i forstår, den er jo dyrelæge kontrolleret med egen sundhedsattest chipmærkning og tilmeldt dansk hunderegister,

 

Dsse ting har desværre intet med temperament og evt. aggressivitet at gøre.

Det er de færreste hunde som reelt er aggressive. Men hvis I er i tvivl, så er der muligheden for at levere hende tilbage (en hund er en ting ift. købeloven) eller få en adfærdsbehandler til at teste hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Herinde,

 

Vi mig og min kæreste har lige købt en golden retriever :D netop fra denne kennel :?: :? den er nu lige blevet 9 uger gammel dejlig lille en,

Vi både så moren (liva) og faren (baby boy Peter) både sammen og hver for sig og de virkede meget søde og slet ikke agressive overfor os,

så vi besluttede os for at købe en tævehvalp og vi fik hende som vi ville have :D alt så godt og dejligt ud, inden vi købte vores hvalp var jeg på google og kigge lidt på hvad der stod noget om denne kennel

http://www.golden-retriever.dk fandt ikke noget som var dårligt omkring denne kennel,

 

MEN

 

så nu her en uge efter vi har fået den hjem er den blevet en del aggrasiv bider hele tiden i min kæreste sjældent i mig, men vi kan ikke få den til at holde op med og bide i alt og så ved et tilfælde idag på job så jeg denne forumside og så at der har været meget kritik omkring denne kennel under div. ejere samt i tv, hmm det er vist ikke blevet vist i Rødovre :evil:

så nu tror jeg at vi har et LIDT større problem end bare en dejlig lille hvalp

nogen der har lyst til og hjælpe os med om det bare er fordi den er hvalp eller fordi den er indavl og derfor forbliver aggrasiv...

 

Venlig hilsen

Allan og Anette

 

Jeg kan umiddelbart godt forstå at I bliver lidt bekymrede for om der "skulle være noget", når det nu er netop den kennel der er tale om.

 

Og den mistanke kan måske komme til at præge jeres samvær med hvalpen. Så jeg synes det lyder som en god idé at få hvalpen testet, så I kan få ro i sindet.

Hvad koster sådan en test mon cirka?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det ville være en god idé at få hvalpen tjekket. Men husk også, at i ikke skal blive hysteriske over hvad i har læst :wink: Det er normalt at hvalpe er meget bidefikseret, specielt hvis man ikke får det trænet væk på korrekt vis.

 

Jeg har haft to Hovawarter fra samme sted ( den ene omplaceringshund fra privat og den anden købt hos en DRU opdrætter som bare brugte avlshunde fra HJ). Det var de mest kærlige Hovawarter på jorden, men møgsyge og lidt nervøse. Men de bed aldrig nogen, i den tid de levede. Personligt ville jeg være mere nervøs for fx. jeres hunds hofter :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en golden retriever tæve hvalp og TRO MIG! hun bider også!!! a1252.gif Det har dog, som de andre siger, intet med aggression at gøre.

 

Jeg kan godt forstå at I er blevet utrygge ved at have købt det sted, så hvis jeg var jer, ville jeg skynde mig ned til dyrlægen og få hende tjekket i hoved og m57.gif og få en adfærdsbehandler til at vurdere hende (kan anbefale Ninjamor herfra! :D ).

 

Pøj pøj med hende! Lad os vide hvordan det går ik'? :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne Marie,

 

Vi er godt klar over at hvalpe på 9 uger bider og det er også fint nok, vi skælder den aldrig ud hvis den bider os eller i noget, et bestemt NEJ og så

sætter vi den ned på gulv igen, vi har lånt div. bøger på bibliotek omkring vores hund og de vildt gode alle sammen, så der begynder vi og træne lidt lydighed,

 

Vi er nu mere nervøs for vores hund overfor de ting såsom aggressivitet og specielt sygdom som der står i deres artikel,

 

vi kan bare ikke finde ud af om den hund vi har købt er god eller dårlig hvis i forstår, den er jo dyrelæge kontrolleret med egen sundhedsattest chipmærkning og tilmeldt dansk hunderegister,

 

Venlig hilsen

Allan

 

Det er smadder ærgerligt at I har købt hund hos den "opdrætter" men jeg vil ønske for jer, at I ikke lader andres dårlige erfaringer ødelægge noget for jeres hvalp. Alle hvalpe bider (nogle gange så meget at man skulle tro at folk havde fået kat, når man ser på deres hænder) så det betyder ikke at I har fået en hund, der er arveligt disponeret for at være aggressiv.

 

Jeg kendte en hovawart fra Kennel Hirsholmen (det hed det dengang) og hun fejlede aldrig noget og var en rolig, afballanceret hund. Så selv fra skodkenneler kan der komme små perler.

 

Spørg jeres dyrlæge hvordan I bedst forebygger HD og meld hende til noget træning (jeg foretrækker bløde metoder), f.eks. klikkertræning. Og glem så den artikkel, for den gør jo alligevel ingen forskel for jeres hvalp.

 

Jeg har selv haft en retriever og de elsker at have ting i munden, så måske det kunne hjælpe at give hende (jeg formoder at hun hedder Molly) en bamse som hun kan bide i, når I vil kæle eller lege med hende. Så er tænderne ihvertfald optaget af andet end jeres fingre.

 

Held og lykke med hende. Jeg håber I vil holde os opdaterede mht. hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne Marie,

 

Vi er godt klar over at hvalpe på 9 uger bider og det er også fint nok, vi skælder den aldrig ud hvis den bider os eller i noget, et bestemt NEJ og så

sætter vi den ned på gulv igen, vi har lånt div. bøger på bibliotek omkring vores hund og de vildt gode alle sammen, så der begynder vi og træne lidt lydighed,

 

Vi er nu mere nervøs for vores hund overfor de ting såsom aggressivitet og specielt sygdom som der står i deres artikel,

 

vi kan bare ikke finde ud af om den hund vi har købt er god eller dårlig hvis i forstår, den er jo dyrelæge kontrolleret med egen sundhedsattest chipmærkning og tilmeldt dansk hunderegister,

 

Venlig hilsen

Allan

 

Det er smadder ærgerligt at I har købt hund hos den "opdrætter" men jeg vil ønske for jer, at I ikke lader andres dårlige erfaringer ødelægge noget for jeres hvalp. Alle hvalpe bider (nogle gange så meget at man skulle tro at folk havde fået kat, når man ser på deres hænder) så det betyder ikke at I har fået en hund, der er arveligt disponeret for at være aggressiv.

 

Jeg kendte en hovawart fra Kennel Hirsholmen (det hed det dengang) og hun fejlede aldrig noget og var en rolig, afballanceret hund. Så selv fra skodkenneler kan der komme små perler.

 

Spørg jeres dyrlæge hvordan I bedst forebygger HD og meld hende til noget træning (jeg foretrækker bløde metoder), f.eks. klikkertræning. Og glem så den artikkel, for den gør jo alligevel ingen forskel for jeres hvalp.

 

Jeg har selv haft en retriever og de elsker at have ting i munden, så måske det kunne hjælpe at give hende (jeg formoder at hun hedder Molly) en bamse som hun kan bide i, når I vil kæle eller lege med hende. Så er tænderne ihvertfald optaget af andet end jeres fingre.

Held og lykke med hende. Jeg håber I vil holde os opdaterede mht. hvordan det går.

 

Rigtig god idé!

Da jeg havde newf, ville han ikke børstes, bed hele tiden ud after børsten. Løsningen var en meget tør franskbrødshumpel, for det kunne han ikke stå for, og så kunne jeg børste i fred og ro. (Måske kan I finde noget der er lidt sundere end franskbrød :oops: )

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så nu har vi lige fået Molly chekket på Greve dyrhospital iflg. 12 uger vaccinationen, OG der var ikke noget i vejen med Molly :D så indtil vider er hun en sund og dejlig hund, leger hygger spiser og alt det der.. :)

så hun kan blive en rigtig artig hund :D

Nu skal vi bare have hende tilmeldt en hvalpetræning i nærheden af Rødovre (har i nogen gode ideer :?: ) da vi ikke er meget for at skulle have hvalpetræning hos denne kennel selvom det var med i prisen, vi vil helst bare glemme den kennel,

dog har vi lidt problemer med hendes bid stadigvæk men er ved og få hende vænnet fra det, men nogen gange så er hun seriøt gal og så jumper hun på os og bider ret kraftigt mest er dette om aftenen. har i nogen ideer om det er normalt eller.

 

Venlig hilsen

Allan

Link til indlæg
Del på andre sites

dog har vi lidt problemer med hendes bid stadigvæk men er ved og få hende vænnet fra det, men nogen gange så er hun seriøt gal og så jumper hun på os og bider ret kraftigt mest er dette om aftenen. har i nogen ideer om det er normalt eller.

 

Venlig hilsen

Allan

Jeg tvivler på at hun er gal den lille - det kan godt se og virke(og føles :lol: ) voldsomt når hvalpe bider.

 

Mange oplever den berømte ulvetime med deres hvalpe lige ved aftentid -men hvad gør I ellers når hun bider og hvordan forebygger I det? Med hvalpe er forebyggelse af hvalpebid jo ret vigtigt. Ved at forudse at hvalpen bliver "vild" kan vi hjælpe hvalpen. Give den andre muligheder - tilbyde rolige aktiviteter - gumle tyggepind men vi holder mens vi nusser.

 

Men hvad sker der? - det lyder meget normalt om end jeg sagtens kan forstå at det er meget irriterende.

 

Har I læst Lone Grevas "hvalpen"? Den er super god til at svare på en masse spørgsmål synes jeg(men jeg har dog ikke læst den mens jeg havde en hvalp, der bed i mine bukseben)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 11 months later...
Gæst Slippers

Admin Skrev !!!!!!

 

Den kritiserede kennel Hof-Joy fortsætter nu under nyt navn. Men ejeren har slet ikke tilladelse til at sælge hunde.

 

Den omstridte kennel Hof-Joy fra Bråby Stationsby ved Haslev fortsætter med at avle hunde.

 

Kennelen har været kraftigt kritiseret af købere, der har købt aggressive og syge hunde. Dansk Kennel Klub, der er hundeejernes forening, har sammen med Dansk Racehunde Union og Dansk Hovawart Klub smidt kennelen ud efter henvendelser om blandt andet indavl og salg af aggressive hunde.

 

Ifølge ejeren af kennelen, Torben Weiss, havde han dog selv meldt sig ud af Dansk Kennel Klub, før de nåede at smide ham ud.

 

Torben Thorsøe har før ejet kennelen. Da gik den under navnet Kennel Hirsholmen, men den blev ekskluderet fra Dansk Kennel Klub ifølge organisationen.

 

Så overtog Torbens steddatter Christina kennelen og omdøbte den til Kennel Hof-Joy. Efter massiv kritik i medierne og afsløringer af kennelens salg af syge og aggressive hunde, har Christina nu valgt at give forretningen tilbage til sin stedfar - og endnu en gang har den altså fået et nyt navn: Kennel Hovawart.

 

 

 

Så skal vi huske hvad emne er ikke snakke om alt muligt andet !!

 

Jeg er ved at en Vendatta mod den hunde kennel !!

 

indlæg :

 

Ja så kom vi i samme båd som nogle andre har været I ;(.

Vi købte en Golden Retrivere for ca. 9 uger siden en Han (Arthur hedder han i dag).

Vi kæmper med OCD & Ledmus håber han bliver rask inden de næste 3 uger da vi skal til dyrelæge igen og der får vi så den endelig dom, Vi ved godt at det er svært at sætte denne sygedom for deres regning men man tænker jo lidt. ;(

Vi søgte på nettet efter vores drømme hund & søgte info på den kennel og kunne ikke finde noget at sætte på dem da de haved skifted navn.

Men i dag søgte jeg på deres vejnavn + kennel, Øv en gang møg at læse om de folk fatter ikke at man kan få sig selv til at behandle dyr på den måde.

Vi ved ikke hvordan en kennel ser ud og hvordan ting skal gøres men i dag kan jeg godt se at vi missede de røde lamper som skulle havede fået os til at sige nej tak.

Jeg ønsker alle som har haft problemer med hunde derfra all Held & Lykke.

 

 

 

 

Indlæg nr.2

 

 

 

Ja så er jeg tilbage har søgt på nettet & kan se at de har div. tilladelser men er de rigtige ?

Har ringet til politiet og de kunne ikke sige om man skulle have en tilladelse for at sælge hunde, men skal ringe i morgen til politiets særlov sektion som så vil kunne give mig svar.

For at sælge hunde skal man have et CVR-nr. som kennel.

 

 

 

 

Dette er taget fra deres egen hjemme side:

 

 

Opdræt af Golden Retriever , Skuderløsevej 20, Bråby St. By, 4690 Haslev

Vi har Politilladelse, landzonetilladelse, miljøtilladelse, vi har fast dyrlægetilsyn.Telefon: 31601890

Vores hvalpe er dyrlægekonrollerede med egen sundhedsattest, chipmærkning tilmeldt til Dansk Hunderegister, og er vac. senest ved 12 ugers alderen og st.bogsført. E-mail:

 

det link jeg vil ligge må jeg ikke ligge '';(

 

 

Her er osse folk som heller ikke er glade.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har også lavet golden retrievere engang. De stod stablet i bure ovenpå hinanden da politi og dyreværn besøgte kennelen efter en anmeldelse. Det er utrolig at de kan få lov at fortsætte. Man burde have hundepoliti som man kender det fra USA. De skulle have myndighed til at fjerne hunde øjeblikkelig og sætte hundeforbrydere i fængsel.

 

Husk det kun er køberne til deres hvalpe som får deres forretning til at løbe rundt. Hvis man ikke gider undersøge den opdrætter man overvejer at købe fra, det være sig racehund eller ej, så er man efter min mening præsis lige så ansvarlig som "opdrætteren".

Men det er da et fint eksempel på at man som køber ikke kan tillade sig at stole på NOGEN, heller ikke når det gælder racehunde med tavle..

Uhyggeligt og meget sørgeligt, især for hundene som for mig at se er de eneste uskyldige som lider under det. Som køber har man et kæmpe ansvar for hvilken forretning man vælger at støtte med sine penge, og det er ikke nemt, men altså.. der sker jo ikke noget ved at bruge hovedet lidt, når man skal ud og lave en investering for de næste måske 15 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Slippers

Tak for at komme her ;)

 

Men hvad sker der for jer som skriver herinde ?

 

Jeg skriver for at hjælpe andre og bliver bobmet med negative ting med det samme ???

 

Flot Sammar ????? (husk du er ikke gud)

 

Husk det kun er køberne til deres hvalpe som får deres forretning til at løbe rundt. Hvis man ikke gider undersøge den opdrætter man overvejer at købe fra, det være sig racehund eller ej, så er man efter min mening præsis lige så ansvarlig som "opdrætteren".

 

Nu er det sådan at de skiftede navn og der var ikke noget dårligt at finde om dem på nettet !!!!!

 

Så kommer mesteren af dem alle .

 

DKWiechert FTW.

 

Utroligt så mange mænd uden nogen som helst info om dem selv, der dukker op med kraftige posteringer som deres allerførste gerning.

 

Meget muligt at det er en offentligt kendt sag man kommenterer på, men jeg må ærligt erkende at jeg kan være lidt træt af anonyme skriblerier.

 

Hvad kan jeg sige til det han skriver ??

 

Kun at jeg oprettede en profil for at ytre min harme ?

 

Men tak for at i høre på folk i stedet for at stemple dem for det de skriver ? or not !!

 

Ja DKWiechert jeg oprettede en profil som jeg kunne bedst så ikke lige den dag at der var flere felter som skulle fyldes ud, Men var bare harm over den kennel.

 

Da jeg har ondt af de folk som osse har købt en hund af dem !!!!!

 

Hilsen Thomas Rosenberg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita
Tak for at komme her ;)

 

Men hvad sker der for jer som skriver herinde ?

 

Jeg skriver for at hjælpe andre og bliver bobmet med negative ting med det samme ???

 

Flot Sammar ????? (husk du er ikke gud)

 

Husk det kun er køberne til deres hvalpe som får deres forretning til at løbe rundt. Hvis man ikke gider undersøge den opdrætter man overvejer at købe fra, det være sig racehund eller ej, så er man efter min mening præsis lige så ansvarlig som "opdrætteren".

 

Nu er det sådan at de skiftede navn og der var ikke noget dårligt at finde om dem på nettet !!!!!

 

Så kommer mesteren af dem alle .

 

DKWiechert FTW.

 

Utroligt så mange mænd uden nogen som helst info om dem selv, der dukker op med kraftige posteringer som deres allerførste gerning.

 

Meget muligt at det er en offentligt kendt sag man kommenterer på, men jeg må ærligt erkende at jeg kan være lidt træt af anonyme skriblerier.

 

Hvad kan jeg sige til det han skriver ??

 

Kun at jeg oprettede en profil for at ytre min harme ?

 

Men tak for at i høre på folk i stedet for at stemple dem for det de skriver ? or not !!

 

Ja DKWiechert jeg oprettede en profil som jeg kunne bedst så ikke lige den dag at der var flere felter som skulle fyldes ud, Men var bare harm over den kennel.

 

Da jeg har ondt af de folk som osse har købt en hund af dem !!!!!

 

Hilsen Thomas Rosenberg

 

Hej Thomas og velkommen til :vinken:

 

Kan godt forstå du blev lidt overrumblet af DKW... men der følger en baghistorie til... vi har på det sidste haft en mand, der vist nok er på 4-5 profiler nu, som kom ind og havde en meget stærk mening om visse emner, og entelig bare gjorde det for at provokere og irritere altså ikke var saglig.

Denne person har nu gjort at vi bliver lidt mistroiske, desværre, og måske derfor glemmer at man skal tage godt imod nye.

Håber du forstår og ikke bære nag.

For det du siger er da yders fornuftigt og folk herinde pleger at hører fornuft :mrgreen:

Det er kun fordi at der er købere til stæde, at de kan blive ved.

 

Jeg håber du vil lave en præsentation af dig og evt. hund/e hvis du har det så vi kan lære dig at kende :-D

 

Hilse Tanita

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...