Hop til indhold

Hvalp med på fly?


Gæst arander
 Share

Recommended Posts

Gæst arander

Hej! Vi overvejer at købe en hundehvalp i USA. En Labradoodle... Men jeg er naturligvis bekymret for transporten hjem. I og med at vi gerne vil have hvalpen, som helt lille, hedder reglerne, at hvis hvalpen er 8-9 uger gammel (og ikke Rabies vaccineret) - så skal man ledsage hvalpen på rejsen. Det er fint nok - men jeg vil gerne have hvalpen hos mig i kabinen, istedet for i fragtrummet. Er der nogen, som har erfaring med det (for / imod)?? Jeg har snakket med SAS, som siger (men det skal man nok have på skrift), at jeg godt kan have den med, bare tasken overholder nogle specifikke mål. Hvilket leder mig til mit næste spørgsmål: Er der nogen, som har et godt råd til køb af taske til fly - og andre nyttige tips?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har intet at bidrage med mht. taske, bortset fra at du skal være meget påpasselig med ikke at overskride flyselskabets mål. Og da hvalpen sandsynligvis vokser en del efter hjemkomsten (er de ikke normalt på størrelse med, eller lidt mindre end en Labrador?), behøver du nok ikke købe den dyreste og smarteste taske, du kan få fat i - hunden kan alligevel ikke blive ved med at bruge den, så det er nok det mindste problem. I øvrigt kan en hvalp ikke holde sig i de 7 - 8 timer turen tager, så der vil blive tisset og måske andet i kassen. Man kan købe nogle specielle absorberende underlag til hvalpe. Det vil nok være en god idé med sådan et i kassen/tasken og måske et par ekstra til at skifte med undervejs ;-)

 

Men ellers info om import af hunde her: http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/Rejse_til_Danmark/forside.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst arander

Tak for hurtigt svar! Er ny bruger her, og er sikker på, at jeg skal kommer til at hente hjælp med mere, når først hunden er i hus!! Jo, en Labradoodle er på størrelse med en Labrador..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Indy's mor

Jeg har lige hentet en hvid schæfer hvalp i Düsseldorf og det med fly.

Jeg købte denne taske :

arnolds-dogfashion.dk/list.action?categoryId=4&filterCategoryId=-1&offset=0&priceId=199 (bare kopier linket ind i din browser og skriv www foran).

Den overholder de mål der er for at have taske og hund med i kabinen hos SAS.

Hund og taske må ikke veje mere end 8 kg tilsammen. Vores vejede dog 8.5 meeen vi fik lov alligevel :roll:.

Det er også den eneste håndbagage du må have med dig. Så pung, pas og lign skal også være i tasken til hunden.

Tasken var fin stor til Vores hund.

Tasken er med hård bund og kan åbnes både foroven og i den ene ende.

Jeg kan ikke finde ud af vhordan jeg indsætter et billede. Men hvis nogen kan fortælle mig hvordan, så har jeg et billede af hunden sovende i tasken.

 

Held og lykke med afhentningen:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Indy's mor

Forresten kan du læse her hvordan man forholder sig med import af ledsagede hvalpe :

foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/forside.htm

( også her bare kopier og sæt www foran ).

Man kan jo også være heldig :-D at man kan få dyrlægen til at tilbagedatere vaccinationen..... så den passer med de 21 dage.

Ellers skulle de ikke være så besværligt at få en tilladelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hurtigt svar! Er ny bruger her, og er sikker på, at jeg skal kommer til at hente hjælp med mere, når først hunden er i hus!! Jo, en Labradoodle er på størrelse med en Labrador..

 

Det kommer da helt an på, hvad størrelse puddel, der bliver brugt, for en kongepuddel er da en del større end en labrador..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor købe sådan en i usa?

 

Der er vist kun en enkelt "opdrætter" her i DK, som så vidt jeg ved tager 15.000 gode danske kroner pr hvalp :shock: det er sgu noget af en pris for en blandingshund ....

 

men jo du hra ret i, at mixet pudel/lab burde være til at finde i den blå avis el. lign... i mit hoved ihvertfald... ;-) men på den anden side, så tager mit hoved ofte fejl :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vist kun en enkelt "opdrætter" her i DK, som så vidt jeg ved tager 15.000 gode danske kroner pr hvalp :shock: det er sgu noget af en pris for en blandingshund ....

 

men jo du hra ret i, at mixet pudel/lab burde være til at finde i den blå avis el. lign... i mit hoved ihvertfald... ;-) men på den anden side, så tager mit hoved ofte fejl :lol:

 

 

præcis min pointe.

 

Og inden man får hunden hjem fra USA, så har den også kostet godt deropaf med både køb, vacc, tilladelse, tid, fly osv osv osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Der er vist kun en enkelt "opdrætter" her i DK, som så vidt jeg ved tager 15.000 gode danske kroner pr hvalp :shock: det er sgu noget af en pris for en blandingshund ....

 

men jo du hra ret i, at mixet pudel/lab burde være til at finde i den blå avis el. lign... i mit hoved ihvertfald... ;-) men på den anden side, så tager mit hoved ofte fejl :lol:

 

Denne her koster et 0 mindre ;-)

 

http://www.gipote.dk/racehunde/Labradoodle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst arander

Hej, tak for tippet. Dejligt med så meget respons på mit indlæg, det er jo en god start for mig som begynder i dette forum. Jeg kigger fluks på det link, som du har sendt. Det må da være den rette størrelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst arander

Ja, det er en lang vej at rejse. Nu er det sådan, at jeg er faldet over nogle kenneler i USA, hvor de bare "laver" nogle super skønne hunde. Nu må vi se, om det lykkedes :-) Der er kun en opdrætter i DK, og hun har lang ventetid på sine hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst arander

Jo, man kan sagtens bare tage og krydse en puddel og en labrador - men det er ikke den hund, som vi ønsker - selvom det klart vil være en billigere løsning :-) Vi ønsker en Australian Labradoodle, hvor der ligger adskillige års seriøs avl bag. Selvom det stadig ikke er en anerkendt race, er jeg sikker på, at den med tiden nok skal blive det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst arander
---Man skal vist have lavet en vis mængde indlæg før man kan indsætte billeder og links...

 

http://arnolds-dogfashion.dk/list.action?categoryId=4&filterCategoryId=-1&offset=0&priceId=199

 

 

 

Hvornår er hvalpen rejseklar? :-P

 

Har du nogen billeder???:ivrig:

 

Hvalpen er slet ikke født endnu, ventes 2. august :vinken: Så den er rejseklar omkring i starten af oktober... Så ingen billeder endnu. Men hvis det lykkedes, så skal jeg klart lægge et billede ind - så tror jeg, at alle vil forstå, at man kan rejse så langt for at få en hvalp :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst arander
Jeg har lige hentet en hvid schæfer hvalp i Düsseldorf og det med fly.

Jeg købte denne taske :

arnolds-dogfashion.dk/list.action?categoryId=4&filterCategoryId=-1&offset=0&priceId=199 (bare kopier linket ind i din browser og skriv www foran).

Den overholder de mål der er for at have taske og hund med i kabinen hos SAS.

Hund og taske må ikke veje mere end 8 kg tilsammen. Vores vejede dog 8.5 meeen vi fik lov alligevel :roll:.

Det er også den eneste håndbagage du må have med dig. Så pung' date=' pas og lign skal også være i tasken til hunden.

Tasken var fin stor til Vores hund.

Tasken er med hård bund og kan åbnes både foroven og i den ene ende.

Jeg kan ikke finde ud af vhordan jeg indsætter et billede. Men hvis nogen kan fortælle mig hvordan, så har jeg et billede af hunden sovende i tasken.

 

Held og lykke med afhentningen:vinken:[/quote']

 

Hej igen,

 

prøvede lige at kigge på tasken. Er lidt i tvivl om målene; da jeg snakkede med SAS, som du også har fløjet med, så hed maximum størrelse 40 x 25 x 23 :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk må vel selv bestemme hvad de vil bruge deres penge til :confused:

 

Hvis der kommer en og stiller spørgsmål om at importere en "fin" racehund, skal vedkommende så også redegøre for sit valg?

 

Selvfølgelig må de det, men derfor vil jeg da gerne undre mig når man vælger at importere en blandingshund når man kan få tilsvarende i DK (og til 1500 ifølge Tantens link).

 

Men Ja, jeg kunne også sagtens finde på at være nysgerrig hvis en købte en fin racehund, og specielt hvis det var "min egen" race. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Såvidt jeg har forstået, så arbejdes der på at få labradoodlen anerkendt som en race.

 

Det er IKKE et kryds mellem en labradortæve og en puddelhanhund. --De hvalpe kan jo ligne labradorer på en prik, som linket til 1500kroners hvalpen på Gipote. Eller det kan blive en megastor kraftig pudel, hvis pudelforælderen er stor.

 

Der er tale om at avle sig frem til en stabil race, hvor alle hundene har samme racepræg. Man har gennem adskillige generationer parret hunde, der allerede HAR både labrador-gener og pudelgener.

 

Resultatet skulle så meget gerne blive en mellemstørrelse hund med en pels, der minder om pudlens, men med en kraftigere bygning. :-PDet lyder bestemt som en spændende og tiltalende race.

 

---Og selvfølgelig er en hvalp af sådan en eftertragtet og helt ny race også dyr.

 

---Jeg håber, at arander ikke bare falder for fristelsen og lader hunden parre med en labrador eller en pudel når den bliver gammel nok? Den korrekte vej vil være at parre hunden med en anden, --men ikke nært beslægtet-- labradoodle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...