Hop til indhold

Der er noget galt


Amocca
 Share

Recommended Posts

men hvad?...

 

hun vil ligge for sig selv, jeg synes hun er ret varm i det - men har intet termometer, så kan ikke tage hendes temperatur, hun kryber omkring - så hun har helt sikkert ondt eller ubehag et eller andet sted... :(

 

Hun vil ikke spise og kom ikke ud da jeg tændte støvsugeren - det er ellers en af hendes yndlingsting...

 

Jeg har haft ringet til gudrun, men hun er inde ved en patient - så hun ringer tilbage...

 

Jeg hader at de ikke kan fortælle hvad der er galt...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Håber Amoccas manglende tilstedeværelse betyder at hun er hos dyrlægen. Jeg krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt.

 

jeps, jeg snakkede med Gudrun på vej til min lokale dyrlæge. Hun var helt enig i, at det var en god ide at køre forbi..

 

Karla har 39,6 i feber og kvalme, så umiddelbart ser der ud til at der er en infektion et eller andet sted... men hun reagerer ikke med ømhed på at blive trykket på nogensteder .... hun kan strækkes og bukkes på alle leder og kanter, så heller intet tyder på ledbetændelse...

 

Vi har fået et termometer med hjem, samt nogle engangs-sprøjter, så jeg kan få noget vand i hende, hvis hun ikke vil drikke selv.... Hvis feberen stiger til 40 skal jeg komme igen med det samme...

 

Hun har fået et skud antibiotika i låret, så forhåbentlig har hun det allerede bedre imorgen, hvor vi skal til kontrol igen...

 

sikke noget lille pige, godt jeg arbejdede hjemmefra idag

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har intet drukket siden imorges, så nu har jeg tvunget 10 ml i hende via sprøjten - det var hun bestemt ikke særligt tilfreds med, men hun drak det da...

 

Hvor meget vand skal en hund have om dagen? Hun plejer jo selv at regulere, så jeg aner faktisk ikke hvor meget hun normalt drikker :oops: gudsektakoglov det ikke er så varmt i dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har intet drukket siden imorges, så nu har jeg tvunget 10 ml i hende via sprøjten - det var hun bestemt ikke særligt tilfreds med, men hun drak det da...

 

Hvor meget vand skal en hund have om dagen? Hun plejer jo selv at regulere, så jeg aner faktisk ikke hvor meget hun normalt drikker :oops: gudsektakoglov det ikke er så varmt i dag

 

Jeg har lige googlet lidt, og umiddelbart finder jeg resultater ala 50ml pr kg pr dag. Selvfølgelig mere når der er varmt osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige googlet lidt, og umiddelbart finder jeg resultater ala 50ml pr kg pr dag. Selvfølgelig mere når der er varmt osv...

 

hun vejer 8.7 kg, så altså omkring 400-500 ml. Gad vidst hvor meget hun selv drak imorges :confused: Jeg må give hende en af de sprøjter hver halve time, med mindre hun selv begynder at drikke...

 

nej altså jeg duer slet ikke til at hun er syg :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

hun vejer 8.7 kg, så altså omkring 400-500 ml. Gad vidst hvor meget hun selv drak imorges :confused: Jeg må give hende en af de sprøjter hver halve time, med mindre hun selv begynder at drikke...

 

nej altså jeg duer slet ikke til at hun er syg :megaked:

 

Det lyder meget fornuftigt!

 

Åh, nej det er altså heller ikke sjovt når de er syge. Husker med gru da Oscar havde slugt en skrue, hvor det stod på opkastninger hver halve time om natten. Og da Sveske have forstoppelse og skreg af smerte hver gang tarmen lavede peristaltiske bevægelser :megaked:

Hun skal nok få det bedre :ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst NinaLab
hun vejer 8.7 kg, så altså omkring 400-500 ml. Gad vidst hvor meget hun selv drak imorges :confused: Jeg må give hende en af de sprøjter hver halve time, med mindre hun selv begynder at drikke...

 

nej altså jeg duer slet ikke til at hun er syg :megaked:

 

Nåårrhh :ae: håber hun snart får det bedre :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

hun vejer 8.7 kg, så altså omkring 400-500 ml. Gad vidst hvor meget hun selv drak imorges :confused: Jeg må give hende en af de sprøjter hver halve time, med mindre hun selv begynder at drikke...

 

nej altså jeg duer slet ikke til at hun er syg :megaked:

 

Dehydrering er heller ikke noget at spøge med. Når man har feber skal man faktisk have tilført mere væske end normalt. Du kan holde øje med om hun er i farezonen ved at hive lidt op i huden i nakken. Hvis huden ikke glatter sig ud med det samme, mangler hun væske.

 

God bedring til dit lille pus. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så smuttede vi lige endnu en tur til dyrlægen :roll: Hun synes ellers at være lidt friskere, ikke at hun løber rundt eller noget, men hun føles bare som om hun har det lidt bedre...

 

Men da jeg lå og hyggede lidt med hende kunne jeg pludselig mærke en stor bule under en af hendes brystvorter, så fik ringet til dyrlægen, de bad mig om at komme tilbage, så vi kunne give noget antibiotika rettet mod brystbetændelse...

 

Det har hun nu fået, feberen er faldet en lille bitte smule og jeg har fået lidt vand i hende - stadig ved hjælp af sprøjter dog... Da vi kom hjem fra dyrlægen anden gang ville hun endda ligge i sofaen for en kort bemærkning, men nu er hun dog gået tilbage til sit bur...

 

Vi skal derud imorgen og have endnu en sprøjte med antibiotika, og hvis hun har det ok imorgen, så kan vi bare fortsætte med det herhjemme, istedetfor at blive ved med at skulle have sprøjter :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...