Hop til indhold

Der er noget galt


Amocca
 Share

Recommended Posts

iøvrigt ret sært og totalt udenfor nummer at hun får brystbetændelse 3.5 måned efter hendes løbetid :shock:

 

Jeg kan kun finde artikler på nettet der omtaler bryst/yver-betændelse hos hunde i forbindelse med hvalpefødsler :hmm: enkelte artikler nævner, at det kan opstå i forbindelse med falsk drægtighed, hvis tæver ligger mælk ned...

 

Karla har ikke været drægtig, ikke født nogen hvalpe og ikke været falsk drægtig heller... Hun har ikke lagt mælk ned eller vist andre tegn på falsk drægtighed...

 

Hvordan filan kan hun pludselig få brystbetændelse? Og er der noget jeg kan gøre, for at undgå at det sker igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jackpots mor er veterinær sygeplejerske hos vores lokale dyrehospital, så der var et rart kendt ansigt for lillefisen at støde ind i... og hun donerede lige 2 gange prescription diet vådfoder til den lille, jeg har blandet en lille spiseskefud af det op med 30 ml vand - så det blev en klam tynd vælling, det har hun netop slubret i sig :5up: så det går fremad! Det er første interesse for mad / væske / selv at indtage noget som helst, hun har vist i dag....

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig god bedring til Karla :ae: :ae:

 

Rigtig heldigt, at du arbejdede hjemmefra idag, så du kunne så handle hurtigt, som du gjorde :5up:

 

Ja, dte var sgu heldigt! Tænk hvis jeg var kommet hjem til en syg syg lille hund, med feber der var dehydreret og ikke ville spise eller drikke :megaked: Jeg er også hjemme imorgen, så må jeg overveje på onsdag om jeg (og hun) er klar til at tage afsted der eller ej...

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmål: Bulen er vokset! Jeg har en tid imorgen formiddag klokken 10 til kontrol. Hun virker mere frisk end tidligere og feberen er faldet... Vi har endda været ude at trisse en lille tur, fordi hun så gerne ville ud... Men bulen er altså vokset!

 

Hun har jo fået antibiotika x 2 - så der er vel ikke meget mere de kan gøre lige nu? Eller bør jeg søge dyrlæge nu? Eller kan det vente til kontrollen imorgen?

 

puha, jeg er sikkert totalt pylremor, men synes det er så trist at se hende så syg og mat... Har dog fået sneget endnu en spiseskefuld vådfoder blendet op med vand, i hende

Link til indlæg
Del på andre sites

kan det være en byld fra en gammel betændt rift eller lignende, og ikke brystbetændelse som sådan?

 

Jeg har lige snakket med dyrlægen fra idag - kender jo veterinærsygeplejersken derude, så fik hende til at ringe - og hun ringede så til mig... Hun vil tage en prøve imorgen for at tjekke om det er en byld - for brystbetændelse burde ikke vokse....

 

Heldigvis er feberen faldet, og så længe den ikke begynder at stige igen, kan det godt vente til imorgen siger hun. Jeg har dog fået nummeret, så jeg bare kan ringe hvis der sker ændringer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Uf god bedring, håber det bare er en byld og at den forsvinder helt af sig selv!

 

Håber også bare dte er en byld - gik liiiiige lidt i selvsving og tænkte brystkræft, men dyrlægen siger at hun er alt for ung plus, den burde slet slet slet ikke vokse så hurtigt så....

 

Den dukkede jo frem i løbet af meget få timer, efter vi kom hjem fra første besøg og nu er den så vokset til næsten dobbelt af oprindelig størrelse siden vi kom hjem fra sidste besøg klokken fire ca.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Rigtig god bedring til lille Karla :ae: og godt at du kan ringe til din dyrlæge hvis der sker yderlige med feberen - det er altså bare forfærdteligt når ens vovse er syg og sløj, og man bare slet ikke ved hvad der sker og hvad man kan gøre for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det med hende i dag?

 

Og dig? Har du fået sovet bare lidt?

 

Puha... sikke en nat - jeg er godt nok ikke lige lavet til det her :rolleyes:

 

Karla ville KUN være i sit bur, så jeg flyttede en skummadras ned i køkkenet og lå med en hånd inde i buret - men jeg kunne jo overhovedet ikke sove, fordi jeg var sikker på, at hun ville dø imens jeg sov :oops:

 

Jeg må alligevel være faldet i søvn, for vågnede kl. 4 ved at hun sagde en lyd, snakkede lidt med hende, fik lidt væske i hende og tog hendes temperatur, som var nede omkring de 39, så hun var altså mere eller mindre feberfri...

 

Hun kom endda selv ud af kassen og op og lagde sig ved mig på madrassen :lun: Men da vi vågnede igen kl.6 ville hun ikke rejse sig :( og da hun endelig kom op at stå ville hun ikke støtte på det ene bagben, men hun ville ud...

 

Jeg ville bære hende ned af trappen, men da jeg tog fat omkring rumpen på hende hylede hun af smerte :megaked: mig fat i dyrlægen igen...

Og endnu en tur forbi...

 

Hun har reageret på injektionerne med antibiotika og har nu en stor øm bule i baglåret, hvor de to sprøjter er blevet givet :( så dyrlægen ville IKKE give hende en sprøjte mere idag. Vi har istedet fået en kur med hjem i pilleform, som hun skal være på i 10 dage samt smertestillende til idag og de næste 2 dage...

 

De gode nyehder er, at hun er feberfri, hævelsen ved brystvorterne er faldet markant, så den nu er mindre end den var i går eftermiddags og hun ser generelt mere årvågen ud. Hendes ører er blevet rejst og halen også af og til...

 

Vi bankede mine bedsteforældre op efter vores tidlige dyrlægebesøg :oops: fordi vi lige trængte til, at der skete noget hyggeligt forbundet med en biltur - eftersom de tre sidste bilture er endt hos dyrlægen... de var lidt forbavsede, men glade for besøg trods det tidlige tidspunkt:lol:

 

Karla blev meget glad for at se dem, og logrede en hel masse :lun: hun fik sine smertestillende og sin første antibiotikatablet og hun lå næsten ikke ned i al den tid vi var hos dem... Hun var rundt at snuse alle steder og ude at hygge sig i haven :5up:

 

Så alt i alt går det rigtigt godt fremad. Hun bevæger sig langt mere frit - men om det er de smertestillende der gør det ved jeg ikke... Hun har lagt sig i sofaen efter vi kom hjem, istedetfor at søge tilbage i kassen...

 

Det eneste seriøse problem er, at hun stadig ikke viser synderlig interesse i at drikke selv :neutral: så indtil videre har jeg købt 4 dåser af det klamme vådfoder, som jeg mixer op half / half med vand, så hun får noget væske ned... det vil hun nemlig gerne spise en skefuld af nu og da...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder bare rigtigt dejligt at det går en lille smule fremad med den bette :ae: Stakkels Karla!

Så kan det også være du kan få lidt søvn i nat - det er da hårdt sådan at være på dupperne hele tiden!

 

On the bright side, så har du alligevel fået gjort noget rigtigt med det bur :lol::mrgreen:

 

Asta spørger hvornår hun får lov til at give Karla en god bedring roulade og lover næsten ikke at spise af den selv :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder bare rigtigt dejligt at det går en lille smule fremad med den bette :ae: Stakkels Karla!

Så kan det også være du kan få lidt søvn i nat - det er da hårdt sådan at være på dupperne hele tiden!

 

On the bright side, så har du alligevel fået gjort noget rigtigt med det bur :lol::mrgreen:

 

Asta spørger hvornår hun får lov til at give Karla en god bedring roulade og lover næsten ikke at spise af den selv :engel:

 

:lol: hun har nu altid været glad for buret herhjemme! Det er kun ude i verden hun nægter at gå idet - tænk hvis man gik glip af noget! ;-)

 

Karlas mor husker med gru søen af bæ og peger skrappe fingre af Astas roulade-ide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...