Hop til indhold

Akita -En hund bliver gammel...


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Så er det konstateret at hendes lever er forst¢rret, den eksakte grund kendes ikke :neutral:

Hun blev ultralydsskannet i dag, og der er ingen tumor, men det udelukker ikke kræft, bare at det ikke er en knude. Men det er ikke vildt sansyneligt at det er så slemt.

Så nu er hun på antibiotika for at se om det hjælper lidt, og hvis hun er bedre om et par uger, er det skånekost osv fremover. Er ikke meget for at give hende hills produkter, så dyrlægen lovede at finde en opskrift på hjemmelavet kost til hende + noget tilskud.

 

Image034.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hun holder sig godt af en 12 årig af være, når man ser på at hun er en stor hund, lidt gråsprængt jow jow...

 

Men hvad sagde dyrelægen til levren var det noget der kunne holdes i skak eller forværre hendes "tilstand"???

 

Sidder her og tænker på at til oktober så bliver Emma selv 12 år, og så er det 2 år siden hun var ved at stille træskoene på grund af en omgang underlivsbetændelse og knude i underlivet...

Link til indlæg
Del på andre sites

p.s. til Agnete, Akita havde underlivsbetændelse som 3 årig, dog ikke akut. Men blev alligevel steriliseret dengang, og det er jeg nu glad for i dag!

Men nu er det jo også mere sikkert at lade en 3 årig tæve gennemgå sådan en operation, end en 10 årig. Vi fik ihvertfald 50/50% overlevelse da Emma skulle under kniven grundet hendes høje alder...

 

Skal i til dyrlægen igen eller har i fået alle resultaterne??? der må vel være noget kontrol og opfølgning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Øv - dejlige Akita kan da ikke blive syg :(

 

Jeg krydser finger for Jer og sender et par :ae: :ae:

 

Er også så småt begyndt at tænke på at det tiden begynder at indhente min gamle tøs. Hendes tante døde af kræft i den alder hun har nu :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde skulle kunne blive ligeså gamle som mennesker. Jeg føler med jer. :cry:

 

God bedring til Akita og I får lige nogle af disse med på vejen. :ae: :ae: Og lad os lige høre hvordan det går, for hun skal vel have taget nogle blodprøver...

Det var blodpr¢verne igår, der afsl¢rede lever problemet, så ja, jeg regner med at de skal gentages om et par uger, for at se om tallene er blevet bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor må det da bare være hårdt for jer i øjeblikket :ae: Først Lex og så Akita, det er da bare ikke retfærdigt :cry: :ae::ae::ae:

 

:cry: Det er ikke nemt at være jer i øjeblikket :ae: Jeg håber at Akita følger Lexi's eksempel og snyder jer på den gode måde :ae:

 

Dette giver også udtryk for mine tanker :ae: :ae:

 

Lucki, min første og arvet schæfer, fik alvorlige leverproblemer som 5 årig, sandsynligvis pga. at have drukket noget (alge) forurenet vand, han kom med eksperimentel behandling over det, og opnåede at holde hans 11. fødselsdag :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette giver også udtryk for mine tanker :ae: :ae:

 

Lucki, min første og arvet schæfer, fik alvorlige leverproblemer som 5 årig, sandsynligvis pga. at have drukket noget (alge) forurenet vand, han kom med eksperimentel behandling over det, og opnåede at holde hans 11. fødselsdag :lun:

Det var dejligt for Lucki at han var heldig at få noget god medicin :hjerte: :blink:

 

Jeg kan godt mærke at hun virker mere træt. I morgen skal vi hente nogle flere antibiotikatabletter, og også lige h¢re lidt mere om det tilskud dyrlægen ville sælge os. Jeg har fundet ud af at der er en plante der hedder "milk thistle" som er rigtig god til nyreproblemer, ved ikke lige hvad den hedder på dansk. Så må forh¢re mig hvad styrke tabletter og hvor mange etc... de ser dog halvdyre ud når man kigger omkring på nettet :???: Men det skulle g¢re underværker for leveren, så det skal da pr¢ves.

Leverproblemer er vel ikke så unormalt hos gamle hunde, det er mere det at man skal vænne sig til at ens hund bliver gammel der er underligt... Synes jo lige det var den anden dag, jeg hentede denne lille ufatteligt smukke, inteligente, selvstændige 8 ugers t¢sepige :hjerte:

AnnesFloppies2002-2003-2004210.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...