Hop til indhold

Hundeinstruktør Marianne Bløndal : En hund er en hund


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 504
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var da dejligt, for vi er vist i undertal. :blink:

 

Gad vide om alle de der i øjeblikket synes det er okay at hunde til stadighed skal føres i snor også har tænkt sig at følge reglerne selv,... hele tiden og altid?. :hmm:

 

Mine hunde er ALTID (medmindre de er i vores indhegnede have) i snor, så jeg har ingen problemer med at overholde denne regel, idet jeg allerede gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da dejligt, for vi er vist i undertal. :blink:

 

Gad vide om alle de der i øjeblikket synes det er okay at hunde til stadighed skal føres i snor også har tænkt sig at følge reglerne selv,... hele tiden og altid?. :hmm:

 

Det er jeg vant til at være :mrgreen::mrgreen:

 

Jeg er blankt uforstående overfor en god portion af denne tråd, så jeg må svare pas til dit spørgsmål :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er ALTID (medmindre de er i vores indhegnede have) i snor, så jeg har ingen problemer med at overholde denne regl, idet jeg allerede gør det.

 

Mjah... Men det hører jo med til at have ansvarsfuldt hundehold af kamphunde :-)

 

Os der har valgt andre hundetyper som er venligere instillede overfor artsfælles og som har godt styr over disse, skal vel ikke tvinges til også at have snor på overalt? Så længe vi formår ikke at være til gene for andre vel og mærke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du glemte hvist denne her: :engel:

 

Ej, spøg til side. Jeg forventer heller ikke ejere af beagler eller mynder har et meget anderledes svar.

 

Altså hvis man ikke har været god nok til at træne indkald, så må man jo indrømme sin egen utilstrækkelighed, og altid have hundene i snor :oops:

 

Og ja, det afhænger nok meget af hvilken type hund man har, og hvor stort et jagtinstinkt de har. Så de hunde du nævner ville jeg også altid have i snor, og da både Luna og Baldur også syntes at fasaner og rådyr bare er det sjoveste, så holdes de også i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det mig der er helt galt på kareten, men det er godt nok sjældent at jeg i en tråd hører så mange besynderlige synspunkter jeg slet ikke forstår formålet med. :shock:

 

Jeg er med her :lol:

 

Kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg får sat et 2 meter højt hegn rundt om min lejlighed på 3. sal :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis man ikke har været god nok til at træne indkald, så må man jo indrømme sin egen utilstrækkelighed, og altid have hundene i snor :oops:

Eller gøre lidt mere ud af træningen. Ellers helt enig.

 

Og ja, det afhænger nok meget af hvilken type hund man har, og hvor stort et jagtinstinkt de har. Så de hunde du nævner ville jeg også altid have i snor, og da både Luna og Baldur også syntes at fasaner og rådyr bare er det sjoveste, så holdes de også i snor.

 

Det er de samme racer jeg sikkert også ville blive nødt til at have i snor og derfor har jeg valgt noget andet. Forskellen er dog at flexliner er tilladt idag og det vil de jo ikke være hvis der indføres et generelt påbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fuldstændig ligemeget Gryn. Så må du lade være med at holde hund.

 

Håber du kan høre sarkasmen. :blink:

 

:lol: Ja, man er da en vildt dårlig hundeejer, hvis man ikke er parat til at tage bus og tog 3 gange om dagen, når man lufter hund :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg nu i indtil flere indlæg har beklaget og undskyldt for min formulering i et indlæg overfor Ascha, og hun fortsætter med at påpege fejlen hopper jeg bare ud af denne tråd, da det ikke længere er argumenter for eller imod line og mundkurv der debateres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne jo også køre hen til en indhegning hvor du godt må slippe din hund, og så lade den løbe løs her?

 

 

Ja, JEG kan, men skal man så have bil for at "måtte" holde hund?

 

(Der er iøvrigt dage hvor jeg ikke kan køre bil pga. smerter og sådan må der jo være andre der har det?)

 

Indhegning hvor?

 

Hundeskovene er ofte overrendt af hunde uden kontrol og det har jeg ikke den store lyst til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I bund og grund har vi vel sundhedsvæsenet og medicinalindustrien til at varetage disse opgaver!!

Ellers kan hunden jo skiftes ud med fisk, katte eller fugle. Fugle må man jo godt holde i små bure og indenfor 24/7/365....

 

Forbud skal man altid passe på med jo, og det eneste jeg har villet med mine 2 indlæg er såmænd at prøve at vende den lidt om, og se "problemet" fra lidt andre sider.

 

De varetager ikke den almindelige livskvalitet et kæledyr giver.

 

Jeg synes det er fint at komme godt rundt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med bus og tog, så vidt jeg ved må hunden da gerne medbringes her?

 

Vi fik et par med hund for sent til træning i lørdags fordi buschaufføren nægtede af tage hunden med, selvom han var i en (stor:shock:) taske, så jeg forstår din tanke, men buskørsel afhænger af hvor man bor, tilsyneladende også chaufførens dagsform og om der i forvejen er hund i bussen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det så i det mindste på eget ansvar, og man ved at man vil møde løse hunde, og hvis man ikke ønsker det, så kan man undgå det ved at undlade at tage i hundeskov eller lignende.
Men så er man jo lige vidt :-D Hvis man gerne vil undgå løse kamphunde, men samtidig lade sin hund løbe løs og der kun er hundeskove at gøre dette i, og alle andre (inkl. kamphundeejere) lufter deres hunde i hundeskovene, kan man jo alligevel ikke lufte hunden der.
Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne jo også køre hen til en indhegning hvor du godt må slippe din hund, og så lade den løbe løs her?

 

Ikke på vilkår om jeg kunne drømme om at tage til et indhegnet område og gå tur med kræet.

 

Jeg kender adskillige fremragende hundeskove.... Ligesåvel som jeg kender indholdet i dem..

 

det er IKKE steder jeg vil udsætte min hund for, andet end på mærkelige tidspunkter af døgnet, hvis jeg tilfældigvis har fri sådan et tidspunkt.

 

Og det vil fortsat ikke ændre på at jeg ikke ville kunne træne min hund, hvisa et linepåbud var gældende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, JEG kan, men skal man så have bil for at "måtte" holde hund?

 

(Der er iøvrigt dage hvor jeg ikke kan køre bil pga. smerter og sådan må der jo være andre der har det?)

 

Indhegning hvor?

 

Hundeskovene er ofte overrendt af hunde uden kontrol og det har jeg ikke den store lyst til :-D

 

Det kan godt være at det er mig der altid har været forkælet der hvor jeg bor, men både i Ishøj og her i Ringsted har jeg kunne finde indhegninger inden for 3 km radius af hvor jeg bor. Nogen gange har det ganske vist krævet at jeg lige spurgte bonde/ejer om lov til at bruge den, men det har som regel ikke været noget problem, og her var der aldrig andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at det er mig der altid har været forkælet der hvor jeg bor, men både i Ishøj og her i Ringsted har jeg kunne finde indhegninger inden for 3 km radius af hvor jeg bor. Nogen gange har det ganske vist krævet at jeg lige spurgte bonde/ejer om lov til at bruge den, men det har som regel ikke været noget problem, og her var der aldrig andre hunde.

 

Så tror jeg nok du er forkælet og det er da dejligt.

 

Hvis vi skal køre den helt ud bare for diskussionens skyld, så vil der være perioder hvor personer ikke kan køre bil/ikke har bil og ikke kan gå disse 3 km til sådan et område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...