Hop til indhold

Din alder da du fik din første egen hund..?


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Og nedenfor et billede af min første hunde og 2 "hvalpe" fra mit første kuld (jow jow, havde mit første kuld hvalpe da jeg var 14, men igen, det var før nogen spurgte om alder....)

 

Min første hund fra 87 i midten, flankeret af hendes 2 hvalpe fra 90. Billedet må være taget omkring 92.:mrgreen:

newfs.jpg

 

Jamen er det ikke Newfer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har altid plaget om at få hund så længe jeg kan huske , så da jeg blev 12 kom min mor med en kongepuddel til mig , hun skulle så hjælpe med pasningen

 

Men hold da op hvor var den ridegal , hver gang jeg bevægede mig sprang den på mig , og når jeg lagde mig på gulvet voltog den mig næsten , jeg hadede den hund og blev altså bange for den

 

Den gjorde det også på min mor , så heldigvis blev den leveret tilbage

 

Selv om jeg stadig var helt vild med hunde , købte jeg først en da jeg var 24 , det var den dejligste Golden , han nåede at blive 13½ år

 

Jeg har haft hunde siden og elsker den alle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Jeg var 24.

 

Vi havde fået hund meget tidligere, hvis det var muligt, men da jeg ikke rigtig vidste hvor jeg skulle arbejde to år, af min elevtid, og vi gerne ville have hus og have først, så måtte vi altså vente.

 

Men er vokset op med hunde, og det samme er min kæreste - så vi blev indenfor de første 3 måneder af vores forhold (for 6 år siden) enige om at vi skulle have hund så hurtigt som muligt - Og så blev vi fornuftige, og ventede altså 6 år på Bamse:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må du da uddybe nermere , fortæl fortæl

 

Det er jo ikke mange år siden

 

Hvilket kennelnavn , fortæl så :-D

 

haha, ikke så mange år siden... det er sgu da snart 20....

 

Hunden i midten er fra Bjørnegrotten (Marianne Hoffmann), og efter Topsails Thunder Skipper og Nordbjørns Ginger Girl.

 

"hvalpenes" far var Ursulas Happy Hiawatha.

Link til indlæg
Del på andre sites

haha, ikke så mange år siden... det er sgu da snart 20....

 

Hunden i midten er fra Bjørnegrotten (Marianne Hoffmann), og efter Topsails Thunder Skipper og Nordbjørns Ginger Girl.

 

"hvalpenes" far var Ursulas Happy Hiawatha.

 

 

Ja det er da 20 år , der står jo 92 :oops: , jeg tænkte på 02 , ja man bliver vel gammel med ynde , så kan det ske der bliver læst forkert :mrgreen:

 

Det er inden jeg kom ind i Newferverdenen

 

Ursulas er vist de eneste der har været aktive mens jeg har været med , jeg syntes ikke jeg kan plasere de andre

 

Så kender du Ejner og Svend :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er da 20 år , der står jo 92 :oops: , jeg tænkte på 02 , ja man bliver vel gammel med ynde , så kan det ske der bliver læst forkert :mrgreen:

 

Det er inden jeg kom ind i Newferverdenen

 

Ursulas er vist de eneste der har været aktive mens jeg har været med , jeg syntes ikke jeg kan plasere de andre

 

Så kender du Ejner og Svend :-D

 

 

Ja dem kender jeg da :mrgreen:

 

Nordbjørn lå i Græsted og ophørte omkring 1990, Topsail ophørte vist omkring 85, men Thunder Skipper var ejet af kennel Topsy men de ophørte vidst i midt 90'erne da den ene døde.

 

Einar og Svend flyttede først til DK i starten af 90'erne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja dem kender jeg da :mrgreen:

 

Nordbjørn lå i Græsted og ophørte omkring 1990, Topsail ophørte vist omkring 85, men Thunder Skipper var ejet af kennel Topsy men de ophørte vidst i midt 90'erne da den ene døde.

 

Einar og Svend flyttede først til DK i starten af 90'erne.

 

Så er det derfor jeg ikke kan plasere dem :-)

 

Ja det gjorde de , men de bor hver for sig nu , Ejners ene hanhund er far til vores sidste kuld , og sikken dog et :shock:

 

Du må da skrive lidt mere , har du haft kennel , hvorfor stoppede du med Newfer , er du stadig lidt aktiv

 

Undskyld trådstarter , men jeg må høre om de Newfer

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det derfor jeg ikke kan plasere dem :-)

 

Ja det gjorde de , men de bor hver for sig nu , Ejners ene hanhund er far til vores sidste kuld , og sikken dog et :shock:

 

Du må da skrive lidt mere , har du haft kennel , hvorfor stoppede du med Newfer , er du stadig lidt aktiv

 

Undskyld trådstarter , men jeg må høre om de Newfer

 

Jeg har da stadig en newf ;) og jeg har da lige været 4 dage til Gold Cup, men ikke som udstiller ;-).

 

forklaring på mit raceskift finder du på min hjemmeside www.kennel-coruscant.com.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da stadig en newf ;) og jeg har da lige været 4 dage til Gold Cup, men ikke som udstiller ;-).

 

forklaring på mit raceskift finder du på min hjemmeside www.kennel-coruscant.com.

 

Kreds 12 ,hmmmmm , kan sku ikke huske hvor det er , men det skal jeg nok finde ud af

 

Og du har ret , der er blevet meget med Newferne , og det er svært at finde nogle der dur til noget , derfor har vi bla. sat avlen i bero , og laver sikkert ikke flere kuld

 

Alle tier med de fejl deres hunde har , og så avler de bare derudad

 

Vi har ikke været til Gold Cup de sidste 2 år , og kommer nok heller ikke mere , måske som gæst til næste år , det er jo her på sjælland , så er det lige at smutte en tur forbi og hilse på

 

Her har jeg troet jeg var helt ene om Newfer , og så dukker der en frem af mørket , hvor dejligt , kunne godt bruge lidt flere herinde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kreds 12 ,hmmmmm , kan sku ikke huske hvor det er , men det skal jeg nok finde ud af

 

Og du har ret , der er blevet meget med Newferne , og det er svært at finde nogle der dur til noget , derfor har vi bla. sat avlen i bero , og laver sikkert ikke flere kuld

 

Alle tier med de fejl deres hunde har , og så avler de bare derudad

 

Vi har ikke været til Gold Cup de sidste 2 år , og kommer nok heller ikke mere , måske som gæst til næste år , det er jo her på sjælland , så er det lige at smutte en tur forbi og hilse på

 

Her har jeg troet jeg var helt ene om Newfer , og så dukker der en frem af mørket , hvor dejligt , kunne godt bruge lidt flere herinde :-)

 

Kreds 12 er på Færøerne ;-) -men vi bor på Sjælland (min mand er færing).

 

Haha, ja nu må vi da i øvrigt se om jeg bliver inviteret igen næste år. :mrgreen:

 

Det er også min vurdering at racen har seriøs store problemer med sundhed, og som du kan læse er det en af grundene til jeg ikke satser på den race. Men jeg det er da ikke nogen hemmelighed at jeg altid orienterer mig på markedet, hvis nu jeg faldt over noget godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kreds 12 er på Færøerne ;-) -men vi bor på Sjælland (min mand er færing).

 

Haha, ja nu må vi da i øvrigt se om jeg bliver inviteret igen næste år. :mrgreen:

 

Det er også min vurdering at racen har seriøs store problemer med sundhed, og som du kan læse er det en af grundene til jeg ikke satser på den race. Men jeg det er da ikke nogen hemmelighed at jeg altid orienterer mig på markedet, hvis nu jeg faldt over noget godt.

 

Nå nå , der er nok en som er blandt de særlige udvalgte :mrgreen:

 

Jeg har en du kan falde over , men han er heller ikke god , ligner en feminin kælling og har en d hofte :megaked:

 

Så var det da dig der skulle have haft lille Big boy , han var så smuk , og sikken et dejligt sind han havde , så havde han været i live i dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er 20, og har fået min første hund jeg har ansvaret 100% for, for 8 uger siden i morgen ;D

 

Det er fordi jeg har muligheden for det, og altid gerne har villet have min egen hund som jeg kunne præge og opdrage lige præcis på den måde jeg ville! Har haft en cocker hos min mor siden jeg var 12, men opdragelsen var komplet fejlslagen, og jeg var ikke ansvarlig nok til at tage mig af Pluto, så det blev desværre ikke den fede hundeoplevelse.

Det ændrer ikke på at jeg elsker ham over alt på jorden og går i spåner når der er noget der er i vejen med ham. Ville ønske min bedste Pluto-ven kunne leve for evigt! Forhåbentligt har han stadig en del år endnu <3

Jeg var et år i Canada, og den jeg savnede mest, var faktisk min vovse! Glæden var stor da vi genforenedes!

 

Ellers er jeg af den opfattelse, at den holdning med, at man normalt er ældre når man får hund, er noget vås. Hvorfor fratages en af de største glæder i livet, blot fordi man er ung, og muligvis ikke fastsat. Det handler om at arbejde RUNDT om hunden med sit liv, altså at den er i centrum. Og hvis man er lidt bekymret for det hele, kan man ligesom jeg, få en lille hund, velvidende om at man en dag vil have en kæmpe eller to ! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
... Jeg startede de første spæde konkurrencer med den første grimme bastard da jeg var 8 :mrgreen: (Eller 9.... :hmm: )

 

 

 

 

Kom så... hvem underbyder lige dén :lol:

 

Sagen er jo så bare den, at jeg rent af princip ikke mener man kan have sin egen hund, før man er gammel nok til at sætte underskriften på et bindende dokument (købskontrakten, forsikringen, og registreringen)

Så hvornår havde jeg den første hund...... da jeg var 18.

 

 

Er det ikke noget nymodens noget?

 

Nu var der ikke tavle på min første hund (schæfer).

Men da jeg var 16 år købte jeg to hest, den ene med tavle, der skulle underskrives både ved køb og ved ejer ændring hos forbundet.

Købte igen da jeg var 17 år en hest med tavle og skulle igen gennem alt papir arbejdet.

Aldrig var der nogen der stillede spørgsmål, og er kun 27 nu, så, så længe siden er det heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var 28, og jeg kunne ikke have haft hund før, da jeg tog en krævende uddannelse, som ikke levnede tid til den slags. Efter den skulle jeg lige have fundet ud af, hvordan jeg præcis ville bruge uddannelsen. Heldigvis har jeg fundet en rigtig god balance, hvor jeg dels har mulighed for at have hunden med, og dels kan lave meget hjemmefra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nå , der er nok en som er blandt de særlige udvalgte :mrgreen:

 

Jeg har en du kan falde over , men han er heller ikke god , ligner en feminin kælling og har en d hofte :megaked:

 

Så var det da dig der skulle have haft lille Big boy , han var så smuk , og sikken et dejligt sind han havde , så havde han været i live i dag

 

 

Haha, ja jeg er en af de særligt udvalgte... De synes jeg er så god til at håndtere de besværlige udenlandske udstillere, så de bliver ved med at invitere mig :mrgreen:

 

Ja, det havde han nok :ae:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var 28, og jeg kunne ikke have haft hund før, da jeg tog en krævende uddannelse, som ikke levnede tid til den slags. Efter den skulle jeg lige have fundet ud af, hvordan jeg præcis ville bruge uddannelsen. Heldigvis har jeg fundet en rigtig god balance, hvor jeg dels har mulighed for at have hunden med, og dels kan lave meget hjemmefra.

 

Hvad arbejder du som? Jeg bliver lige lidt nysgerrig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

24 år gammel, men var i princippet 10 år, da jeg fik min første hund, den skulle jeg også have ansvar for mht. gåture. Det gik kun ca. 1 uge, så overtog far :pift:

 

Jeg er også opvokset med hund, flere af dem, så det har også altid været noget, jeg ville have som voksen.

Heldigvis var kæresten også meget glad for hunde, så han blev ikke så svær at overtale.

Vi ville dog have ventet, til vi fik købt hus, men så kom Frigg, så hun er flyttet med i lejligheden indtil videre. Så kommer huset inden så længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er min første egen hund, og ham fik jeg for 1 1/4 år siden, da jeg var 31. :-)

 

Jeg er glad for, at jeg ventede med at få egen hund, for da jeg var i 20'erne og studerede, ville jeg have haft svært ved at prioritere hunden nok. Jeg levede kollegielivet med fester, kollegiebar, udvalgsarbejde, køkkenhygge osv., og det ville jeg ikke have undværet, for det var sgu' en skæg tid. :-)

 

Da jeg var flyttet fra kollegiet, havde gjort studiet færdigt og fået fast arbejde, begyndte lysten til at få hund for alvor at melde sig. På min tidligere arbejdeplads måtte man dog ikke have hund med, og jeg syntes, at 8+ timers alenetid om dagen var for meget for en hund. Men så skiftede jeg arbejde, og hér fik jeg lov til at tage hund med, og 1-2-3 var Tyson købt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg var 25 da jeg fik Nura...

 

Ville meeeget gerne have haft hende mange år før, men jeg ville gerne have muligheden for et par lange udenlandsrejser - og det bliver altså meget svært når først man har ansvaret for en hund.

 

Så jeg ventede, utålmodigt, til min situation var stabil nok til at jeg syntes det var forsvarligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Næh. DU kan ikke underskrive et juridisk bindende dokument, medmindre du er myndig (og dermed strafbar, såfremt du bryder det aftalte.

 

Det har sådan set været lov i mange herrens år.

 

At mange ser gennem fingre med det, er så en anden sag. Ris til egen røv, den dag det går galt.

 

 

Det kan der være noget om.

Jeg var ung og vidste ikke bedre, når jeg kunne var det nok sådan det var.

 

Egentlig for dårligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...