Hop til indhold

Hvormange og hvorlange gåture pr. dag?


Dinah
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Tessa&Molly

Jamen, jeg skal da gerne være ærlig.. Og jeg ved godt at det slet ikke er optimalt..

 

Vi går ikke hver dag.. Vi går nogen gange om ugen.. Og så går jeg i ca 45-60 minutter pr hund..

 

Jeg kan af flere årsager ikke gøre det oftere for tiden.. Men det vil komme i fremtiden.. Jeg aktiverer dem dog i haven flere timer dagligt.. Jeg ved godt at det ikke er det samme, men det var bare for at slå fast at det ikke er sådan at de bare ligger inde i stuen hele dagen.. Det gør de langt fra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine har ingen have så hun får 4-6 tisseture der tager cirka et kvarter afhængigt af hvor meget spænende hun finder og så får hun 1-2 lange ture af varierende kvalitet, undtagen når hun skal til træning (for det er SÅ udmattende at en lang tur er overflødig)

 

Det er det samme her :engel: Izzie er først lige livet op igen efter træningen i formiddags :lol: og nu er det for mørkt til at jeg gider rende rundt derude i lang tid (bor på landet og er mørkeræd :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie får en lang eftermiddags tur på 1-2 timer om dagen, som regel.

Om morgen er der ingen af os der gider gå ture, så der går vi ud og ordner det der skal ordnes og går ind og putter noget mere :mrgreen:

 

om eftermiddagen går vi ud 4-5 gange af 5-10 minutters varighed alt afhængig af hvad der sker udenfor på de tidspunkter :engel::lol:

Nogengange hvis hun virkelig vil ud hele tiden, så går vi en tur rundt om søen eller igennem kollegiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Dinah, hvad var det, din far sagde, der fik dig til at starte tråden? :-)

 

nårh ja:blink:

 

Jeg sagde i en samtale med min mor, at jeg kun nåede at gå i 45 minutter inden vi kom derned, så om aftenen måtte hun få 1½ time i stedet for.

 

Min far sagde så HOLD DA OP, jeg går da MAX 30 minutter pr dag:shock: og derfor ville jeg lige høre, om det var mig der var alt for voldsom i gåtur-tid:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

nårh ja:blink:

 

Jeg sagde i en samtale med min mor, at jeg kun nåede at gå i 45 minutter inden vi kom derned, så om aftenen måtte hun få 1½ time i stedet for.

 

Min far sagde så HOLD DA OP, jeg går da MAX 30 minutter pr dag:shock: og derfor ville jeg lige høre, om det var mig der var alt for voldsom i gåtur-tid:blink:

 

Altså 30 min. i alt på en hel dag? :shock: Fordelt over hvor mange ture?

 

Nu er deres hund jo selvfølgelig også stadig hvalp. Men sådan en sheltie har da brug for en del aktivering, når den bliver ældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså 30 min. i alt på en hel dag? :shock: Fordelt over hvor mange ture?

 

Nu er deres hund jo selvfølgelig også stadig hvalp. Men sådan en sheltie har da brug for en del aktivering, når den bliver ældre.

 

på 1 tur.

 

skal siges, at min far går UTROLIG meget op i træning og hun er en hel cirkushund og 1. plads i lydighed.

 

Jeg drillede ham lidt med det:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, LUR mig - det tænkte jeg nok:evil::mrgreen:

 

Jamen baseret på alt det jeg hører rundt omkring, hvor meget man skal gå med en hund, og hvor længe en hund maks må være alene hjemme, og hvor laaang tid en simpelt morgentissetur minimum skal tage....

 

 

Så ligger kræet sgu og rådner i hjørnet af stuen.

 

 

 

Det giver for mig slet ingen mening at sige x minutters gåtur om morgenen, og mindst xx time om eftermiddagen. Og så 2 mindre ture på y minutter i løbet af aftenen.

 

Hvorfor lige x, xx, og y? Og er det kun gåture og tisseture?

 

For mit vedkommende står jeg op om morgenen, stopper et par skåle gryn og mysli og en halv spand kaffe indenbords, så får jeg vækket kræet, for den sover mageligt igen i kurven, åbner døren og stiller mig på trappen med en kop kaffe. Kræet går ud, tisser af, og lunter ind i kurven igen, og lægger sig til at sove (igen!)

SÅ tager jeg afsted på arbejde.

 

Når jeg så engang kommer hjem igen, går jeg ind og vækker kræet, åbner døren, og lader hunden tisse af mens jeg lige får stoppet noget mad indenbords og læst mails.

Når så kræet dukker op inde ved mig og siger "hej", så tager jeg støvlerne på, og lister afsted en tur ud over markerne eller hvad jeg nu finder på.

Træner lidt med hunden, og lister hjemad igen, for at gå igang med dagens dont i hjemmet, hvor hunden naturligvis er en del af dette også.

 

Om aftenen ryger hunden ud igen og tisser af, og så er det egentlig sengetid.

 

Hvor lang tid? Tja. Så lang tid det nu tager. Men noget egentligt minuttal med et label der står "gåture" på, kan være forsvindende lille, hvis ikke helt og aldeles ikke eksistent.

 

 

Så ja. Kræet ligger og rådner op i et eller andet hjørne. Det gør det også for mange af mine bekendte og venner, Og dét i sig selv må være noget af nogle bedrifter, taget i betragtning hvor højt gearede sådanne brugshunde er. De burde jo kravle på væggene, istedet for bare at sove.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla får 15- 30 minutter om morgen og en ½ time of aftenen i snor rundt i byen. Midt på dagen får hun en tur på 1-2 timer ud i det grønne (lige nu sidder vi mest bare på en bænk eller i en park..). Sidst på eftermiddagen er hun med i bilen (ude og handle, på café eller i hundeskov eller sådan noget). Og så træner/ leger vi lidt i haven indimellem.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor lange ture går I så, jer der skriver, at I ikke går så meget? Det kan jo være, at det viser sig, at der er mange flere, der går samme længde ture, men bare ikke tør skrive det. :-)

 

Sherlock får et par gåture hver dage rundt om marken, for at tisse af m.m, af min far. Omkring 7-12 minutter...

 

Min bror og jeg skiftes egentlig til at gå lang tur med Sherlock. Det vil sige, jeg ender alligevel med at gå 3/5 gange... Når min bror går er det omkring 30 minutter. Så plejer jeg alligevel at ende med at gå med ham en halv time hen af aften, da jeg ellers savner det sådan ;-)

Når jeg går, går jeg i 50-60 minutter. Ned i skoven og løbe frit, og så træner vi lidt.

 

I weekenden er det ofte en halv time mere, der går jeg altid med ham.

 

Jeg vil heller ikke sige at han får lidt gåtur. Han virker jo trodsalt rimelig glad.

 

Jeg har bare svært ved at forstå hvordan i andre kan få tid til at gå 2-3 timer hver dag, jer der gør det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har bare svært ved at forstå hvordan i andre kan få tid til at gå 2-3 timer hver dag, jer der gør det :blink:

 

Det er nu nemt nok... Står bare det tidligere op, tager en tur efter arbejde, og så igen inden sengetid... Det eneste det går ud over er min egen magelighed og sofatid :-) (måske er eftermiddagsturen lige undtagelsen på det punkt, men den kan jeg jo korte lidt ned, hvis jeg har travlt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan faktisk ikke mindes hvornår jeg sidst har gået tur med dem. De bliver bare lukket ud i haven når de skal besørge. Har tidligere gået tur med dem, men det var kun for min egen skyld, hundene er fuldstændig ligeglade, de vil hellere ligge i sofaen. I stedet træner jeg mellem 2-6 gange om ugen, og det er hvad der tænder dem. Så ja, brugshunde og i særdeleshed dobere kravler jo på væggene!

Link til indlæg
Del på andre sites

6:45 morgentur20-30 min,

14:45 eftermiddagstur hvorlang turen bliver afhænger meget af hvilke og hvormange hunde vi møder, men en time går da hurtigt.

Ca 21:30 nattur 20-30min.

 

Så er der selvfølgelig også de hundejere som har bedt om lexus' hjælp, de ture kommer jo oveni

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg ser sådan nogle tråde her, så tænker jeg altid at jeg går alt for lidt :cry:

 

Folk skriver ofte at de går en eftermiddagstur på 1,5 - 2 timer, men hvor lang en tur er det? Jeg mener vi går 5 km, men det tager altså kun 45-60 minutter, betyder det så at I andre går 10 km?

Ja tænkte jeg også på :-)

 

1 time for os er 5-6 km uden problemer.

 

Vi går 30 min morgen

30-40 eftermiddag (hvis vi kan nå det)

30-60 min aften, afhænger af om der er gået om eftermiddagen.

 

Lidt længere i weekend lidt længere.

 

Vi giver ham hvad han har brug for, ikke mere eller mindre :-)

 

Får dog ikke dårlig samvittighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare svært ved at forstå hvordan i andre kan få tid til at gå 2-3 timer hver dag, jer der gør det :blink:

Jeg står tidligt op, og arbejder kun 4 dage om ugen :blink:

Mine hundes dage svinger meget mht aktivitet. I weekenden havde Martin dem med i klubben både l¢r/s¢ndag. Så er de væk fra kl 9-16 ca, og i den tid kommer de ud af bilen med jævne mellemrum, og f¢r og efter lektionerne l¢ber de rundt med de andre træneres hunde.

Det er oftest mig der går morgenturen, og er jeg meget træt/kommet for sent op/det styrt regner, er det en hurtig tur på 15-20 minutter. Går alt efter planen er det ca en time.

mine hunde slapper lige godt af i l¢bet af dagen om det har været lange eller korte ture.

til middag er det enten 10 minutter rundt om hj¢rnet, eller jeg tager dem med tilbage ned til arbejdet, det er 15-20 minutters gå-tur, og hvis de er dernede bliver de for det meste sat ud i en indhegning en eller to gange i l¢bet af eftermiddagen.

Om aftenen er det igen alt fra 20 minutter til halvanden time.. det svinger.

Der bliver indlagt træning, dog mest de dage jeg ikke arbejder, eller om aftenen efter arbejde (sammen med Martin).

Jeg har ikke dårlig samvittighed hvis de en dag ikke kommer meget ud, men mere end et par dage skal der ikke gå, så begynder jeg selv at blive lidt irritabel og mangler mine ture over markerne :engel:

 

Jeg har dog planer om rigtig at komme igang med min træning nu! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

tja jeg har aldrig rigtig taget tid :-D

Men om morgene går vi bare en runde, måske 10 min eller sådan:blink:

jeg er hjemme fra middag hver dag, der går vi i omgang og så træner vi lidt, måske et spor lidt frit søg og sådan, hele min eftermiddag går med hundene, kl halv 5 får de fred så kommer de en lille runde igen ved sengetid, resten af tiden står døren åben hvis vejeret er bare nogenlunde så går de ud og ind som de vil:engel:

så egentlige gå ture måske 1/2 time dagligt:-)

Men keder sig det tror jeg ikke de gør:5up:

 

nåhh ja så er der jo træning tirsdag og torsdag aften og søndag formiddag i klubben

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan faktisk ikke mindes hvornår jeg sidst har gået tur med dem. De bliver bare lukket ud i haven når de skal besørge. Har tidligere gået tur med dem, men det var kun for min egen skyld, hundene er fuldstændig ligeglade, de vil hellere ligge i sofaen. I stedet træner jeg mellem 2-6 gange om ugen, og det er hvad der tænder dem. Så ja, brugshunde og i særdeleshed dobere kravler jo på væggene!

 

Går du ALDRIG tur med dem? :shock:

 

Det er da synd, for dem OG for dig. Alle de dejlige nye dufte de oplever på turen, de fremmede hunde og andre sjove ting. Og som menneske får man det jo også godt, sundhedsmæssigt og fordi man kommer i snak med så mange mennesker.

 

Jeg synes altså du snyder dig selv og hundene, den daglige avislæsning er da essentiel :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg ser sådan nogle tråde her, så tænker jeg altid at jeg går alt for lidt :cry:

 

Folk skriver ofte at de går en eftermiddagstur på 1,5 - 2 timer, men hvor lang en tur er det? Jeg mener vi går 5 km, men det tager altså kun 45-60 minutter, betyder det så at I andre går 10 km?

 

Det var det jeg mente med varierende kvalitet, nogle gange er det shoppingtur i Magasin andre gange er det marcher, som selv DKWiechert ville blive imponeret over :lol: hvor vi begge har mudder til op over ørerne - før vi tog til Norge på sommerferie trænede vi hårdt til bjergvandringer, var oppe over 15 km hver anden dag, men jeg er for doven (og tror heller ikke det er vildt sundt for Petrines små ben) så straks vi kom hjem trappede jeg ned igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...