Hop til indhold

Hvormange og hvorlange gåture pr. dag?


Dinah
 Share

Recommended Posts

Går du ALDRIG tur med dem? :shock:

 

Det er da synd, for dem OG for dig. Alle de dejlige nye dufte de oplever på turen, de fremmede hunde og andre sjove ting. Og som menneske får man det jo også godt, sundhedsmæssigt og fordi man kommer i snak med så mange mennesker.

 

Jeg synes altså du snyder dig selv og hundene, den daglige avislæsning er da essentiel :confused:

 

Og alle de ting kan man ikke få dækket, når man er ude at bruge kræene til det de essentielt er skabt til, eller?

 

Og så lige den med fremmede hunde. Det er så én af de ting jeg ikke nødvendigvis ser som hverken essentielt eller positivt. Men skidt med dét.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Går du ALDRIG tur med dem? :shock:

 

Det er da synd, for dem OG for dig. Alle de dejlige nye dufte de oplever på turen, de fremmede hunde og andre sjove ting. Og som menneske får man det jo også godt, sundhedsmæssigt og fordi man kommer i snak med så mange mennesker.

 

Jeg synes altså du snyder dig selv og hundene, den daglige avislæsning er da essentiel :confused:

 

Synd for dem? Njae, hvis jeg mente det var det, så gik jeg såmænd hellere end gerne 4 timer om dagen.

 

Har såmænd gået det meste af østjylland tyndt, men har 2 hunde som ikke gider stikke snuden i jorden, og som hellere ville ligge i en trækvogn bag mig! :evil:

 

Til gengæld elsker de at gå spor, og er faktisk pænt ferme til det begge to. Og siger jeg ordet "træne", sidder de ved døren og venter på at få lov til at hoppe i bilen så vi kan komme afsted.

 

Min nærmeste nabo bor små 500m væk, så det er såmænd heller ikke fordi jeg går glip af den vilde snak, og hundene går aldrig glip af at hilse på nogen, for der er ingen! Desuden er jeg ikke den store "lade-hundene-hilse-pænt-på-hinanden-type", mine hunde har kun behov for at hilse på andre når de er hvalpe, ikke når de er voksne. De har nok i sig selv.

 

Og med hensyn til at det skulle være godt for mig, så er jeg af den overbevisning, at at være i kageform er også at være i form!

 

Så nej, jeg er ved at blive en tyk, ensom gammel mand, med 2 generte, sære og dovne hunde! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen baseret på alt det jeg hører rundt omkring, hvor meget man skal gå med en hund, og hvor længe en hund maks må være alene hjemme, og hvor laaang tid en simpelt morgentissetur minimum skal tage....

 

 

Så ligger kræet sgu og rådner i hjørnet af stuen.

 

 

 

Det giver for mig slet ingen mening at sige x minutters gåtur om morgenen, og mindst xx time om eftermiddagen. Og så 2 mindre ture på y minutter i løbet af aftenen.

 

Hvorfor lige x, xx, og y? Og er det kun gåture og tisseture?

 

For mit vedkommende står jeg op om morgenen, stopper et par skåle gryn og mysli og en halv spand kaffe indenbords, så får jeg vækket kræet, for den sover mageligt igen i kurven, åbner døren og stiller mig på trappen med en kop kaffe. Kræet går ud, tisser af, og lunter ind i kurven igen, og lægger sig til at sove (igen!)

SÅ tager jeg afsted på arbejde.

 

Når jeg så engang kommer hjem igen, går jeg ind og vækker kræet, åbner døren, og lader hunden tisse af mens jeg lige får stoppet noget mad indenbords og læst mails.

Når så kræet dukker op inde ved mig og siger "hej", så tager jeg støvlerne på, og lister afsted en tur ud over markerne eller hvad jeg nu finder på.

Træner lidt med hunden, og lister hjemad igen, for at gå igang med dagens dont i hjemmet, hvor hunden naturligvis er en del af dette også.

 

Om aftenen ryger hunden ud igen og tisser af, og så er det egentlig sengetid.

 

Hvor lang tid? Tja. Så lang tid det nu tager. Men noget egentligt minuttal med et label der står "gåture" på, kan være forsvindende lille, hvis ikke helt og aldeles ikke eksistent.

 

 

Så ja. Kræet ligger og rådner op i et eller andet hjørne. Det gør det også for mange af mine bekendte og venner, Og dét i sig selv må være noget af nogle bedrifter, taget i betragtning hvor højt gearede sådanne brugshunde er. De burde jo kravle på væggene, istedet for bare at sove.

 

:blink:

 

Har du fået hund da?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synd for dem? Njae, hvis jeg mente det var det, så gik jeg såmænd hellere end gerne 4 timer om dagen.

 

Har såmænd gået det meste af østjylland tyndt, men har 2 hunde som ikke gider stikke snuden i jorden, og som hellere ville ligge i en trækvogn bag mig! :evil:

 

Til gengæld elsker de at gå spor, og er faktisk pænt ferme til det begge to. Og siger jeg ordet "træne", sidder de ved døren og venter på at få lov til at hoppe i bilen så vi kan komme afsted.

 

Min nærmeste nabo bor små 500m væk, så det er såmænd heller ikke fordi jeg går glip af den vilde snak, og hundene går aldrig glip af at hilse på nogen, for der er ingen! Desuden er jeg ikke den store "lade-hundene-hilse-pænt-på-hinanden-type", mine hunde har kun behov for at hilse på andre når de er hvalpe, ikke når de er voksne. De har nok i sig selv.

 

Og med hensyn til at det skulle være godt for mig, så er jeg af den overbevisning, at at være i kageform er også at være i form!

 

Så nej, jeg er ved at blive en tyk, ensom gammel mand, med 2 generte, sære og dovne hunde! :5up:

 

I taler forbi hinanden. Du skriver at du træner helt op til 6 gange om ugen. Det svarer jo til gåture. Hunden kommer ud at opleve andet end den hjemmelige matrikel og det er jo nok det væssentligste;-)

 

Så behøver du jo ikke gå tur som sådan, når du Kører ud og laver noget med dem...

 

Måske man skulle spørge hvor meget folk er udenfor døren sammen med vovse hver dag?:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ih jo, efter et par år og efter et par år mere, så har folk glemt hvordan det egentlig var da hunden var ung:lol:

 

Nej... Ikke efter et par år.

 

Et par af de hunde jeg følger rundt i retrieververdenen, er såmænd ikke så gamle endnu.

 

Og så er jeg ikke én af dem der har tendens til at glemme hvordan det egentlig var. Jeg husker det så ganske udemærket. Både mine egne, såvel som andres.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I taler forbi hinanden. Du skriver at du træner helt op til 6 gange om ugen. Det svarer jo til gåture. Hunden kommer ud at opleve andet end den hjemmelige matrikel og det er jo nok det væssentligste;-)

 

Så behøver du jo ikke gå tur som sådan, når du Kører ud og laver noget med dem...

 

Måske man skulle spørge hvor meget folk er udenfor døren sammen med vovse hver dag?:mrgreen:

 

 

Du har da ret :engel: havde ikke forstået det på dén måde :rolleyes:

 

Jeg kan bare ikke forstå at nogen kan have hunde uden at have LYST til at gå tur. Jeg synes det er noget af det hyggeligste der findes. Også er det dejligt afslappende for hunden og menneske. Hvor jeg tænker træning er ret intensivt.

 

Men hver sin lyst ik :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har da ret :engel: havde ikke forstået det på dén måde :rolleyes:

 

Jeg kan bare ikke forstå at nogen kan have hunde uden at have LYST til at gå tur. Jeg synes det er noget af det hyggeligste der findes. Også er det dejligt afslappende for hunden og menneske. Hvor jeg tænker træning er ret intensivt.

 

Men hver sin lyst ik :blink:

 

Jo, jeg vil også hellere gå tur end træne intensivt. Men det er nok fordi jeg bruger turene til selv at stresse af også:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...