Hop til indhold

Hundeforsikring


Gæst IreneSH
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

 

Er der nogen herinde der har et godt råd om forsikringsselskab i forhold til hundeforsikring både ansvars og sygeforsikring?

Jeg har kigget lidt på JUNO der tilbyder en kombineret ansvars- sygeforsikring for 175/md.

Er der nogen der har erfaringer med dette forsikringsselskab?

 

Hilsen

Irene

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok... mange tak for den hurtige respons allesammen :-) Det lyder som om, at alm. brand må være det rette sted...

 

Hilsen Irene

 

jeg tror godt du kan finde det billigere - men fordelen ved alm brand er, at de dækker hele hundens levetid (sygeforsikring) ... rigtigt mange af selskaberne dækker kun indtil hundens 10 leveår... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heldigvis aldrig prøvet at sende noget ind til forsikring før, så er der ikke én der er sød at forklare, hvordan det foregår?

 

Jeg har to regninger fra da dyrlægen mistænkte Louie for at have hjerteorm. Der står henholdsvis konsultation og den der hjerteormeprøve (boerboel, eller lignende). Dækker Alm. Brand det?

 

Og hvor skal man sende det til? Skal man udskrive noget som man skal sende med, eller hvordan fungerer det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heldigvis aldrig prøvet at sende noget ind til forsikring før, så er der ikke én der er sød at forklare, hvordan det foregår?

 

Jeg har to regninger fra da dyrlægen mistænkte Louie for at have hjerteorm. Der står henholdsvis konsultation og den der hjerteormeprøve (boerboel, eller lignende). Dækker Alm. Brand det?

 

Og hvor skal man sende det til? Skal man udskrive noget som man skal sende med, eller hvordan fungerer det?

 

Jeps, det gør de :5up:

 

Du skriver bare dit policenr. samt dit bank konto nr. på regningen og sender til:

 

Alm. Brand

Midtermolen 7

2100 København Ø

Att.: Dyreforsikring

 

eller

 

[email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det gør de :5up:

 

Du skriver bare dit policenr. samt dit bank konto nr. på regningen og sender til:

 

Alm. Brand

Midtermolen 7

2100 København Ø

Att.: Dyreforsikring

 

eller

 

[email protected]

 

Nå, det lyder da nemt.. Troede der skulle en meget mere kompliceret procedure til for at få udbetalt noget som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, det lyder da nemt.. Troede der skulle en meget mere kompliceret procedure til for at få udbetalt noget som helst.

 

har man en nem-konto kyler de bare pengene ind på den ;-)

 

Det ér også meget nemt.

 

Eneste "ulempe" er, at de tillader op til 3 ugers intern ekspeditionstid, ofte kommer pengene dog ret hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige sige at jeg ikke har læst alle tråde her.

Jeg har også alm. Brand og fik for en uge siden en forsikringsopgørelse, hus , indbo, hunde asv.

Min ældste hund, 9 år, oprindelig tegnet i Provinzial, kostede med udvidet ansvar og sygesikring = 1958 kr årlig.

Næstældste ligeledes overført fra provenzial = 1960 kr

Midtereste nu snart 5 årige =1488 kr.

Næstyngste =1426 kr.

Yngste mand på Skansen nu 1 1/2 årige =1488 kr.

Ok, jeg ringede for at få en udddybende forklaring og ja de ældste havde en bedre dækning, som oprindelig kommer fra Provenzial, men de 3 yngste er da på samme dækning.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt fattede deres begrundelse, men de lovede at sætte de dyre hunde ned og give mig en hvis????? kennelrabat og stadig samme dækning.

De 2 stk dyre hundetæver har aldrig haft store dyrlægeregninger.

Jeg venter så de nye policer i de kommende dage???????

Sidste år fik jeg god dækning da min gamle avlshan fik hudproblemer der blev dyre, da det viste mistanke vedr hudcancer og desværre var diagnosen så korrekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ér også meget nemt.

 

Eneste "ulempe" er, at de tillader op til 3 ugers intern ekspeditionstid, ofte kommer pengene dog ret hurtigt.

 

Jeg kan godt vente de tre uger - regningerne er nemlig fra i sommers. For der er vist noget med, at hvis hunden skal til dyrlægen flere gange ang. samme sygdom indenfor en periode på 60 dage ca., så skal man kun betale selvrisikoen én gang. Men nu er de 60 dage vist også for længst gået, har bare ikke lige fået taget mig sammen til at få dem sendt ind. Men fik da samlet to stk. (det er også rigeligt...).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Kan se i betaler dyredomme for jeres hundesyge forsikring og vil derfor gerne dele informationen at jeg kun giver 850 kr. om året. Den dækker fuldt ud som de dyre forsikringer og man kan ligeledes forsikre alle sine husdyr.

 

Ved ikke om jeg må reklamere for selskabet herinde, så hvis det har interesse send mig en besked og jeg svarer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja høj selvrisiko. men den skulle så også dække mere. Jeg mener så forøvrigt at jeg har ca 800kr i selvrisiko på den jeg har nu, men det kommer altid som en overraskelse for der står et på policen og noget andet når opgørelsen kommer for så bliver der lagt moms og gebyrer og meget andet sjovt på. men det er jo nok ens ligegyldigt hvilket selskab man vælger.

men bortset fra det så skal jeg prøve agria næste gang.

Redigeret af Dinah
en Dinah-fejl ;-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...