Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
En arrogant hund ;-)
Jeg har da hørt en opdrætter af en Löwchen sige at den her er desværre ikke renlig..Löwchen kan ikke gøres renlige! De kan heller ikke tåle at blive vaccineret før folk henter dem... Og så kan de ikke gå sammen med andre tæver der har hvalpe...Forkert! Mine er da renlige.. Og dem jeg har solgt har jeg da fået tilbagemelding om at de hurtigt blev renlige.. Mine bliver vaccineret inden de rejser..Godt ok er de 10 uger gamle når det sker..Og så bytter de gladeligt hvalpe, eller hugger fra hinanden..PT har terry en hvalp..Så stjal jeg en hvalp fra en anden som fik 5 hvalpe og gav hende..Men det meste af dagen ligger de enten smmen alle sammen eller Terry har napset dem..Nu har Dicke så også 3 på under en uge..Og Terry forsøger troligt at overtale Dicke til at aflevere dem, hver gang hun ser Dicke..Dicke afleverer ikk, men Terry må da godt besøge dem i kurven.. Det må de andre tæver også gerne..
-
Sne spiseri!
:hmm:så må vi høre hvad Galle mener med slim.. Hvis det er slim som i :hmm: snot? ja så lyder det som noget maveonde.. Men hvis det er slim som i at når man tørrer det op så hænger der slimede trevler fra kluden/moppen..SÅ er det bare for meget vand/for vild efter at drikke...Det gør løverne meget..Men det er skidesvært at vide hvad han mener når man ikke ser det
-
Sne spiseri!
Jeg tror de skal æde meget sne før de får dårlig mave..Sneen smelter jo på vej ind i munden og ned gennem halsen.:Jeg ville være mere nervøs for kulde ude fra..ALtså at maven blev kold fordi hunden var for meget udenfor evt stod for meget stille...Børn får da heller ikke sådan dårlig mave af at æde sne..Og de kan da ellers æde meget.. mmmmm sne... og vi har lige fået nyt igen
-
Sne spiseri!
På mig lyder det som om hun har drukket for meget vand, eller været lidt vild lige efter hun har drukket..
-
Luna skal til kontrol i morgen
Ok.. Men det er jo også dit valg om det er godt nok for dig..Sådan er vi jo så forskellige Jeg gør det bare ikke! Men så gør jeg sikkert noget andet som du aldrig ville gøre:mrgreen:
-
Sne spiseri!
Alle mine spiser sne hver gang vi er ude.. De hverken kaster op eller tisser mere..Der skal alligevel meget sne til før det bliver til en slurk vand..Men hun kan måske have fået kulde?? Eller sneen kan have været "forurenet" af et eller andet?
-
Luna skal til kontrol i morgen
Det er jeg sikker på..Jeg er overbevist om at de kan mærke det selvom de er helt væk.. Jeg fatter slet ikke dem der afleverer deres hund til operation i løbet af dagen og henter den senere.. Stakkels små pus.. Jeg har endnu ikke oplevet en operation hvor dyrlægen har sagt at vi ikke må være derinde.Hun har engang sagt til Isabella at hun skulle gå ud hvis hun blev dårlig..Men aldrig til mig jeg ser nok sejere ud Jeg håber hun kommer over det uden at få tilbagefald så i skal træne endnu mere
-
Hvor sover din hund?
Hvor de har lyst Om natten ligger de fleste i sengene..Nogle ligger i kurvene tror jeg.. om dagen ligger de i sofaen, i sengen, oppe på burene eller indeni.. på gulvet hvor der er gulvvarme
-
Luna skal til kontrol i morgen
Sidst jeg var oppe med en af hundene (hende der fik skedefremfald efter en stor hvalp), brugte durlægen en anden bedøvelse end ellers.. Hun var ikke helt bedøvet...eller :hmm: det er sq svært at forklare.. Hun kunne høre og dyrlægen mente også hun kunne lugte..Altså hun lå stille, men nogle af sanserne virkede.. Jeg er jo altid med til det hele..Så hun faldt i søvn mens jeg nussede hende..Og jeg nussede videre mens hun "sov"..Hun kunne høre vi snakkede og mærke jeg nussede hende. Så hun har slet ikke efterfølgende været nervøs for at komme derop.. Det vil da være ærgerligt at hun bliver bange for dyrlægen igen
-
Det er vigtigt at lære at stave!
:mrgreen::klap::banan:
-
Hvorfor skal alle avle på alt?
Hvis man kun har en tæve eller måske 2-3 stk..Lader dem få hvalpe tit og har en race som får flere end bare 2-3 stk.. Ikke giver hvalpene noget med.. Holder udgifterne på et minimum og sparer vaccinationerne osv væk, bruger det billigste foder..Sparer øjenlysninger, hd/ad undersøgelser, scanninger og røngten væk. Og ikke udstiller..Holder kæft overfor skattevæsenet og told/skat også..Lader være med at forsikre hundene (det glemte jeg som en udgift)..Så kan man da godt tjene nogle penge..Hvad der er sparet er tjent, ikk? Men jeg har fx ikke kun 2 tæver, og jeg sparer ikke noget væk... Og hvis jeg kun regnede KULDET ud så har jeg da et mindre overskud på kuldene med 4-5 hvalpe, især hvis jeg har brugt min egen hanhund også.. Men på årsbasis når jeg regner underskuddet for alle de andre hundes udstillinger, foder, forsikringer, dyrlægeregninger osv ud og lægger indtægterne på hvalpene sammen, og trækker fra..SÅ er der et rygende underskud. Og det er det jeg mener med at man ikke skal kigge så meget på indtjeningen eller vel nærmere det modsatte.. MAn skal opdrætte med hjertet og for racens skyld..Ikke for pengenes
-
Ihhh NEJ altså!
Nej dem der bliver registreret under 100 af om året har nogle andre regler..De må bare ikke lave indavlsparringer over 6.25 % .. Men igen DKK skal gøres opmærksom på at indavlsgrænsen overstiger 6.25 eller at en given hanhund har oversteget matadoravlsgrænsen..De opdager det ikke selv.
-
Hurtig hjælp
Panodil indeholder paracetamol.det må hunde ikke få
-
Hurtig hjælp
men man får da ikk feber af en diskus, gør man??
-
Hurtig hjælp
39.8 Ved du hvad hendes normaltemperatur er? Jeg spørger fordi hun er en bichon ligesom løverne..Min dyrlæge sagde længe (og jeg troede på det) at hundens normaltemperatur er 38.5 og op til 39 er det endda også normaltemperatur, men løvernes normaltemperatur ligger mellem 37.3-37.6..Hvis de andre bichoner følger den temperatur har Cleo jo megameget feber..Men jeg aner intet om de andre bichoners temperatur..
-
Korthårs løver
Ja det er den eneste forskel..Så prøver jeg at finde ud af om de fælder, det må de næsten gøre. Men Fridas mor siger at der ikke kommer ret meget mere af end på Petra (Frida er korthåret, Petra langhåret)
-
Korthårs løver
Findes der kærester der giver mening?? :slem:Hvis man skal have en korthåret skal man være hurtigt... Dem vil nogle folk meget geren have..Temperamentet er jo det samme som de pelsede af slagsen
-
Ihhh NEJ altså!
Men det er jo fordi at lyve er et uregelmæssigt verbum ligesom at flyve..Løgn er tilgengæld et navneord.. Det eneste man kan sige der binder de to ord sammen er at en løgnhals altid lyver altså sådan sagt i få ord
-
Hvorfor skal alle avle på alt?
Jo de fleste besøger vi efter de er blevet hentet..Og en del bliver også besøgt inden, hvis vi mangler en lang tur i bilen med hvalpene..Så er der nogel som får leveret hvalpen gratis..Fordi vi alligevel skal den vej den dag...
-
Hvorfor skal alle avle på alt?
Næææ.. jeg læste det hvertfald som skat...Sammar skrev et eller med "skat hvor meget betyder det? I kan vel trække alt muligt fra" Så svarede du "Nej, jeg kan ihvertfald ikke. Jeg laver for få kuld :-D" ..Så troede jeg at du mente at du solgte for lidt til at skulle betale skat..Nok mig der ikke koncentrerede mig nok :stupid:
-
Erstatning
Mht til alderen; Rigtig mange dyrlæger, opdrættere og endda også kennel klubben, siger man skal vente med at vurdere om stenene aldrig kommer ned til hunden er 1 år..
-
Hvorfor skal alle avle på alt?
Nå ja :stupid: og mange tak
-
Hvorfor skal alle avle på alt?
Nå ja og så glemte jeg forresten at pive over alle de rengøringsmidler, lokumsruller (fyldte) og moppehoveder vi bruger..Fordi vores koncept er at hvalpene er alle vejne..Ikke i hvalpegårde eller bure men i hele huset..Der er altså lige nogen uger hvor de skider og pisser alle vejne indtil de fatter man skal ud..Og så løber man i fast rutefart frem og tilbage hver time (mindst)
-
Hvorfor skal alle avle på alt?
Uanset hvor få kuld du laver skal du reelt betale skat af indtjeningen..Det er kun momsen du kan undlade hvis du har en omsætning på under 50 k om året..Men skat skal betales af hvalpe, parringsindtægte, de penge du tjener på at slå græs for naboen osv...
-
Hvorfor skal alle avle på alt?
Ja præcis... men der skal heller ikke mere end 4-5 hvalpe til