Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. topic svarede på Therese's NickiA i Adfærd
    Jeg mødes tit med hundevenner og ville have det ret underligt med, hvis jeg ikke måtte/kunne klappe de hunde, fordi han maser sig ind imellem. Så ja, det er et valg, der er nødvendigt i min hverdag med ham. Og igen kan jeg kun sige, at han ikke er mindre hund af den grund :blink:
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Arh... Troede lige Petrine var tilbage, fordi hun har liket her i tråden... Og så ser jeg, at den er 1 år gammel :stupid: Øv!
  3. topic svarede på Therese's NickiA i Adfærd
    Min hund får bestemt lov til at være hund, jeg behandler ham hverken som et barn eller et tøjdyr. Man kan slet ikke sidestille de to ting i min verden. Han får lov til at være hund på alle tænkelige måder, men jeg vil have lov til at klappe andre hunde alligevel. Det ene udelukker ikke det andet Men okay, for mig er det så også en del af opdragelsen, at Bobo ikke skubber andre hunde væk, når jeg kæler med dem.
  4. topic svarede på Therese's Maaariiieee i Hvalpe
    Lyder som et af de bedre steder at købe en blanding!
  5. Det ved jeg da ikke. Jeg kender dem jo ikke. Det kan da godt være det er en fjer, der er blevet til fem høns, men jeg synes da ikke, at man skal sige, at en historie er usand, fordi den ikke har været i medierne.
  6. Kunne det ikke tænkes, at han rent faktisk havde sagt, at han var politimand?
  7. topic svarede på Therese's NickiA i Adfærd
    Følger lige med her - Bobo gør præcis det samme!
  8. topic svarede på Therese's AnneMangetal i Træning
    Jeg ved godt, at jeg har sagt det før, men det er simpelthen så sejt hvad I har opnået. Da jeg læste en af dine første tråde, hvor du skrev om jeres fremskridt, tænkte jeg, at det var helt vildt fedt at han kunne tackle hundemøder på gaden så fint - jeg havde ikke troet, at du nogensinde ville komme til konkurrencer med ham og slet ikke sådan nogle store nogle som DM! Uh, bliver altså lidt stolt, når alle I HF'ere klarer jer så godt på trods af dårlig ryg, dårlige baneforhold osv. I er sgu gode :5up:
  9. Nå ja Det var ikke noget i den anmeldelse, dyrene havde det fint
  10. De var ude ved en hund, der havde stået alene i et hus i LANG tid uden mad og vand. Så var der en masse killinger, der vist var blevet indleveret fra en gård. De skulle bare tjekkes hos dyrlægen og nogle skulle behandles for øjenbetændelse. Nogle af kattene kom i pleje Og så var der et par hunde, der fik et nyt hjem. Faktisk et meget stille og roligt afsnit
  11. Jeg er ikke sikker på jeg ved hvad du mener med at de er i kontrol? Jeg snakker helt generelt og ikke om nogen specifik situation, så om hunden er under kontrol er jo meget forskelligt afhængig af situationen. Altså, prøver bare at sige, at det for nogle racer ER ønskeligt at hunden skal være lidt skarp og at det for langt de fleste hunde er naturligt at hjælpe med at passe på flokken
  12. Nej okay, men det var overhovedet heller ikke det jeg svarede på Jeg svarede på, at det ikke var naturlig og ønskelig adfærd. Og jeg mener, at det er meget naturligt og for nogle racer også ønskeligt, at hunde reagerer på en trussel ved at gå frem.
  13. Men det er der nogle hunde der har. Nogle hunde reagerer bare sådan, hvis de selv eller ejeren føler sig truet. Det er nok ikke ønskeligt, nej. Men for at ændre på det, skal man vel ind og pille i avlen og ændre standarden, fordi nogle racer bare er mere vagtsomme end andre. Man skal selvfølgelig ikke opfordre til det, men for nogle hunde er det bare genetisk bestemt, at de skal "gå til" en evt. trussel, hvor nogle hunde (f.eks. Bobo) bare gøer og laver larm. Det handler ikke om hvem der beskytter hvem, tror jeg. Men om at det ligger i deres natur.
  14. Jeg forstår dig faktisk godt. Jeg er ikke enig i raceforbuddet, men jeg forstår godt hvorfor du er bange. Rigtig mange mennesker køber hund uden at sætte sig ind i hvad det er de køber og eftersom det suverænt er ejerens ansvar at passe på sin hund og sørge for at undgå uheld, så kan jeg da godt forstå, at man bliver bange, når man ved hvilken type hund det er og at nogle af dem ikke kommer fra de bedste vilkår. Ja, jeg stemmer altså stadig for stambog på de hunde. Så ved man da hvor de kommer fra og at der er avlet udfra nogle andre værdier og målsætninger end hvis man henter en hund et eller andet tilfældigt sted. Og så slipper man også for de der køb, hvor folk ikke tænker sig om inden.
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Hvad mener du? Det er der da folk, der støtter. Det er da derfor der stadig findes hundehandlere Man får nok aldrig folk til at indrømme, at det er det de gør, men når man køber hund hos en hundehandler støtter man det. Uanset om man vil være ved det eller ej.
  16. Men hvorfor er hurtighed vigtig på en jagt? Er der virkelig så stor forskel på tiderne racerne imellem, at det har en betydning på en jagt?
  17. topic svarede på Therese's Maaariiieee i Hvalpe
    Hvis du overvejer en labrador til agility (og gerne vil klare dig godt) skal du nok kigge efter en af jagtlinjer. De er oftest lidt lettere end udstillingslinjer og det tænker jeg er en fordel på en agilitybane
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Nej nej, ikke noget chat... Kun citater
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Det er det også - mente bare en ny Du har gjort det helt rigtigt Og et tip: hvis du gerne vil svare en bestemt person, kan du trykke på "besvar med citat" nede i højre hjørne. Så citerer du det indlæg du gerne vil kommentere på og så bliver det nemmere at se hvem du svarer
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Det kan i hvert fald være god aktivering Hvis du skriver hvor du bor henne, kan det være, at der er nogen, der kender et godt sted Måske hvis du laver en tråd om det, så er der flere der ser det.
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Aldrig! Nogle hunde bliver ved med at træne det meste af deres liv. Hvalpetræning ved jeg dog ikke om han kan komme på, men ellers er der måske unghundehold eller noget lignende?
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    En halti er en sele, der skal sidde omkring snuden. Når presset ligger på snuden, vil hunden ikke kunne trække med hele kroppen og bliver derfor nemmere at holde. Det er dog ikke et redskab man skal bruge resten af hundens liv, synes jeg. Men det kan være godt til at få brudt et træls mønster, når jeres hvalp er svær at holde. Og nej, jeg har ikke rigtig noget bud på hvorfor han kun gør det ved dig. Det er svært at sige, når man ikke har set jer sammen og ved mere om jeres relation til hvalpen. Men i bund og grund er der jo ikke noget i vejen med et kort og kontant nej, så længe det bliver serveret med et alternativ. Det er fint at sige av, men det lyder ikke til, at det virker for jeres hund. Og nogle gange tror jeg altså bare det gør mere gavn at skære igennem og signalere, at man ikke vil acceptere en bestemt adfærd. Det kan sagtens gøres uden at have fat i hunden og lægge den ned på siden. Det bliver også ret træls at skulle gøre det, når hunden bliver voksen Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve at stoppe legen ved at give hvalpen et alternativ. Hvis det ikke virker, ville jeg sige nej i et bestemt tonefald og rejse mig og gå. Hvalpen vil måske følge efter og så kan man jo starte forfra med at tilbyde et alternativ. Det skal selvfølgelig være et spændende et, som han gerne vil lege med. Og så, som andre har nævnt, kunne det være en god ide at tilbyde ham noget aktivering for "hovedet," som måske kan hjælpe ham til at komme lidt ned i gear.
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Allerførst vil jeg anbefale jer at læse nogle bøger om at have hvalp, for det lyder som om I har misforstået hvordan man opdrager en hvalp en smule. Du kan f.eks. læse Hvalpen af Lone Greva (tror jeg hun hedder?) og Fra hvalp til hund af Irene Jarnved. Derudover ville jeg nok aflede ham, når han bider. Tag legetøjet og leg med det i stedet for. Hvis han stadig bider i dine fingre, kan du rejse dig stille og roligt og gå ud af rummet. Så lærer han på et tidspunkt, at alt det sjove stopper, hvis man bider i menneskerne, men at I leger videre, hvis han nøjes med at bide i sit legetøj. Lad være med at lukke ham væk dog. Det lærer ham ikke at gøre noget andet - han får ikke et alternativ til at bide jer. Og lad også være med at lægge ham ned og holde ham fast. Igen oplever han ikke at få et alternativ og ved derfor ikke hvad han skal gøre i stedet for. Angående at hoppe op af fremmede mennesker, så skal du måske overveje at købe en halti, så du kan træne at gå pænt. Det er jo lidt nødvendigt, at han lærer det, når du allerede har problemer med at holde ham nu. Man kan jo ikke rigtig lære en hund at lade være med at hoppe op, hvis man ikke kan holde den tilbage Hvordan ser jeres hverdag ellers ud? Hvordan bliver han aktiveret?
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg kan godt nikke genkendende til nogen af de ting du beskriver og Bobo har jo netop nedsat syn pga. en skade i det ene øje. Så det kan måske godt være. Omvendt kan det jo også sagtens være, at hun BARE er klodset og ikke får set sig for altid Jeg tror i hvert fald det er en god ide at få det tjekket. Så er du da sikker på om der er noget eller ej
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    I hundekurven

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.