Alt der er opslået af Therese
-
Hvad vejer din labrador?
Okay, tror Bobo skal veje lidt mere alene i kraft af hans køn og at han er lidt for tung til at være jagtlinje. Men nu skulle den her tråd jo heller ikke handle om jagt vs. udstilling, så lad os holde det ude af tråden, ikk? :blink:
-
Hvad vejer din labrador?
Jo, god ide. Det må blive i morgen dog. Herren er gået i seng og er ikke sikker på han synes det er en god ide at vække ham for at tage billeder
-
fuldtidsarbejde og hund?
Hvad er det egentligt for nogle hunde du har?
-
Hvad vejer din labrador?
Jeg er ikke i tvivl om, at han skal tabe sig. Jeg er i tvivl om, om der er belæg for at komme med kommentarer om at han nok får sukkersyge og at vægten belaster hans organer og krop rigtig meget; om han virkelig er så fed. For jeg kan ikke se det, men jeg bliver selvfølgelig nervøs, når folk siger sådan noget til mig og derfor ville jeg gerne høre hvad andre labradorer vejer for at sammenligne lidt. Han er på slankekur, så jeg har ikke lavet tråden, fordi jeg er i tvivl om, at han bør tabe sig.
-
Hvad vejer din labrador?
Alt det der ved jeg godt og jeg er faktisk enig med dig, så det er ikke rigtig det spørgsmålet går på
-
Hvad vejer din labrador?
I know Jeg har selvfølgelig heller ikke tænkt mig at låse mig fast på en bestemt vægt, hvis han stadig er tyk. Man kan bare godt have en fornemmelse af hvilken vægt der ville være passende. Synes jeg i hvert fald. En mellemting, tror jeg. Han er ikke specielt stor, men han er en smule kraftig. Og har vist altid været det, selvom han var noget slankere, da jeg overtog ham Det er der jeg gerne vil ned igen, tror det vil være passende og tror det ligger omkring 35 kg. Men det er jo svært at sige.
-
Hvad vejer din labrador?
Testen? Altså, om jeg kan mærke ribbene? Tror i øvrigt du har ret i 35. Tænkte selv mellem 32-35 og han vejer 38 nu - eller sidste gang jeg vejede ham. Det er bare svært, når folk siger noget andet. Så kan jeg altså godt blive i tvivl!
-
Frk "ingen navn endnu" og hendes brødre
Arj, jeg smelter!
-
Hvad vejer din labrador?
... Og hvordan er den bygget? Bobo er jo på slankekur og har allerede tabt sig, men alligevel bliver folk ved med at kommentere på hans vægt og om at han skal tabe sig. Det skal han også, men de får det til at lyde som om at han er vildt stor og jeg tænker kun, at det drejer sig om 2-3 kg. endnu. Måske 4. Jeg kan godt se, at han ser tyk ud når man ser ham, men man kan godt mærke hans ribben - man skal godt nok lige trykke lidt, men de er tydeligere end før - og han er meget mere fri i hans bevægelser, løber mere, har fået mere talje og virker gladere. Alligevel bliver jeg i tvivl om, om det er mig, der bare ikke kan se det, fordi jeg går sammen med ham hver dag! Måske er han i virkeligheden større end jeg tror Så nu kunne jeg godt tænke mig noget at sammenligne med og høre hvad jeres vejer og hvordan de er bygget - hvis I har et billede, er det også fint som dokumentation Jeg får selv lige taget et sprit nyt billede senere i dag.
-
Grosser med irriterende vane
Måske skal du sætte ind med noget aktivering til hovedet? Er det noget I også laver eller?
-
Lopper eller andet småkravl
Nu ved jeg ikke lige hvorfor du snakker om myregift, men det er ikke nødvendigvis nok at støvsuge. Min hund har lige været angrebet af lopper og for os har det ikke været nok at støvsuge. Det er først begyndt at virke rigtig godt nu, efter vi har vasket alle hans tæpper, lagt hans børste i fryseren, givet ham loppemiddel og vasket ham. Det kan være ret omfattende, de kan være et helvede at slippe af med, når de først er i huset!
- Så blev Maya steriliseret
-
Dyreværnet på TV3
Vi opfatter det nok bare forskelligt Jeg har slet ikke opfattet det som om hun mente, at det kun var et problem for terriere at blive rørt på poterne Men pyt... Det sidste er vi i hvert fald enige om.
-
Dyreværnet på TV3
Jeg tror ikke, det skulle forstås sådan, at det kun var terriere, der ikke kunne lide at blive rørt under poterne. Ifølge hende er det vist bare generelt et følsomt sted for hunde at blive rørt Men jeg tror nu heller ikke, at alle hunde der reagerer på den behandling er blandet af nogle forbudte racer. Der er garanteret flere racer, der ville reagere på det. Selvom det sikkert er rigtigt, at nogle af de forbudte racer også ville gøre det, så må man tage en vurdering ud fra andre ting end det. Og så var jeg også forbavset over hvor overbevist hun var om racerne i hunden - det kan jo kun blive et gæt! Hun kan da godt finde lighedstegn mellem nogle racer og den pågældende hund, men der er jo tit flere karaktertræk, der minder om hinanden i flere racer, så man kan jo aldrig sige det 100 % Håber lidt der er blevet klippet i den del af programmet, så det kommer til at fremstå anderledes end hun oprindeligt mente det :hmm:
-
Legekammerater søges i Randers!
Det er ikke sikkert vi kan på søndag, men en anden dag er vi friske
-
Dyreværnet på TV3
Hvor er det dog trist, at nogle hunde skal aflives bare fordi de er af en forkert race Det er da næsten ikke til at bære, fatter virkelig ikke Kentos ejer!
-
fuldtidsarbejde og hund?
Tror sådan noget kommer meget an på hunden. Bobo giver sig f.eks. til at hyle, hvis man går fra ham igen. Jeg har været henne og handle i tyve minutter og kom hjem til en grædende hund - så gør man ikke det igen :blink: Og jeg tror egentligt heller ikke jeg ville nyde en biograftur eller en tur på cafe, når jeg vidste, at hunden var alene hjemme igen :hmm: Ville få alt for dårlig samvittighed... Men ja, sådan er vi jo så forskellige.
-
Jeg forstår ikke min hvalp
Sådan er hvalpe nogle gange. De har selvfølgelig ikke en forståelse for, at det gør ondt på os, når de bider og kradser - det skal de lære. Så jeg ville stoppe legen ved enten at lægge en hånd på brystet af ham og bremse ham lidt. Ikke skubbe eller noget, bare et ganske let tryk. Eller også ville jeg selv fjerne mig fra legen. Du skal nok undgå at skælde ud. Når han ikke kan finde ud af de lege du præsenterer ham for, skyldes det nok, at han ikke bliver guidet. Jeg ville opmuntre ham, når han gør det rigtige (eller noget der ligner) og stoppe ham, når han flænser håndklædet eller hvad I nu leger med. Mht. godbidssøg ville jeg begynde med at lægge dem, mens han kigger på. Når du så sætter ham i gang, kan du sige "søge" eller hvilket ord du nu vil bruge og så efterhånden øge sværhedsgraden ganske langsomt i takt med, at han finder ud af hvad det handler om.
- Beagelou's A....?
-
Kennel og Pris
Okay, men så prøv at uddybe dit spørgsmål engang? Hvis du har sat dig ind i hvad man skal være opmærksom på, er der så noget specifikt du gerne vil have svar på eller?
- Beagelou's A....?
- Dominans eller ?
-
Endnu en trist historie om en syg hvalp købt på nettet.
Ja, men det var heller ikke lige sådan noget jeg mente Nej, men det er jo det. Hvis man nu kan avle på de hunde, som før ikke ville blive avlsgodkendt, bør nogle af hundene jo nødvendigvis blive dårligere. Forhåbentligt vil DKK så bare få noget positivt ud af det i sidste ende. Jeg vidste ikke, at de gjorde sådan noget. Jeg troede kun, at de havde boder/stande ved hunde relaterede arrangementer, hvor de fleste i forvejen godt ved hvad det er, fordi de dyrker konkurrencer, udstiller og lign. Det er da en super måde at gøre opmærksom på sig selv og jeg vil give dig ret i, at det kan være svært at nå bredere ud, hvis det er noget de gør jævnligt.
-
Endnu en trist historie om en syg hvalp købt på nettet.
Med oplysning mente jeg, at de kunne være mere synlige. Måske tager jeg fejl, men det er mit indtryk, at rigtig mange mennesker ikke ved hvad DKK er for noget og at man ikke kun betaler for at kunne udstille sin hund. Jeg ser i hvert fald jævnligt, at folk bruger dét som argument for at vælge en tavleløs hund. Jeg fik nok formuleret det lidt forkert, men det kunne nok være fint at nå ud til den mere "almindelige" hundeejer, hvor hunden ikke er en hobby, men mere "bare" skal være et familiemedlem. Og hvor man ikke helt har fået sat sig ind i alt det der. For det er sikkert en jungle - det syntes jeg i hvert fald, da jeg begyndte at interessere mig lidt mere for hunde. Jeg var heldig at have et godt hundeforum i ryggen, der kunne fortælle mig alt det jeg ikke vidste, men det er jo ikke alle, der har det. Jeg kan også godt se, at det er uheldigt, når DKK-hunde laver hvalpe uden tavle. Men mon ikke folk kun gør det, hvis de enten ikke kunne få avlsgodkendt hunden eller ikke er interesseret i at forsøge at få den godkendt? Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om andre grunde til at man skulle vælge at gå udenom DKK. Og så er man vel egentligt lige vidt? Men ja, lad os snakkes ved om ti år. Så håber jeg for en gangs skyld, at jeg tog helt fejl
- Ny Broholmer ejer