Alt der er opslået af Therese
- Kan det passe at en race kan have tendens til at spise lort?.
-
Lopper?
Jeg brugte frontline til 2 behandlinger; altså i to måneder. Det virkede aldrig rigtigt, selvom jeg vaskede alle tæpper, smed børster i fryseren, vaskede hunden (katten gik fri ) og støvsugede flittigt. Da jeg brugte advantage, virkede det ret hurtigt og han har indtil videre kun fået en behandling af det. Vi har ikke rigtig mærket noget til det siden. De får nok lige en kur igen til d. 1 for at være helt sikker, men vil i hvert fald anbefale det mærke.
-
Er det ikke ok at knurre?
I den situation mener jeg overhovedet ikke det lyder som et problem! Jeg synes faktisk det lyder som en rigtig sund reaktion at han lige knurrer ganske kort og så selv fjerner sig fra situationen. Altså, hun vælter jo ned ovenpå ham - det kan da få de fleste hunde til at reagere på en eller anden måde. Og når det nu skal være, så er den reaktion da langt at foretrække frem for en mere voldsom reaktion. Så bare rolig, synes bestemt ikke han lyder som et monster :5up:
-
"Tvangstræning"?
... Og husk at kigge dig omkring og se om der er andre i nærheden inden du begynder
-
Den svære ballancegang ved at tage hensyn.
Jeg forstår udmærket hvad du mener. Jeg står lidt i det samme dilemma, for hver eneste gang Bobo får succes med at kaste sig frem i selen og forsøge at trække mig afsted vil det jo forstærke sig selv. Og det er sgu svært at vænne sin hund af med det, når man ikke får mulighed for at vælge det fra. Jeg er efterhånden kommet dertil, at jeg overvejer at lade være med at komme i hundeskoven. Det er en skam, for han elsker det virkelig. Men det er frustrerende at have en hund, der ikke kan gå forbi en anden hund uden at hænge ude for enden af linen. Selv hvis jeg tager hans bold frem og får hans opmærksomhed 100 %, kommer fremmede hunde rendende hen og snuser ham i røven - og så bliver han igen bekræftet i, at man ikke kan passere en anden hund uden at skulle hilse på den. Men jeg går godt nok lidt og overvejer at finde en almindelig skov at lufte ham i. De ligger bare ikke lige i nærheden og så er der jo det der med, at han skal have snor på hele tiden. Men jeg læser lige med her i stedet for at blive ved med at brokke mig
-
Hvad skal opdrætter Socialisere?
Jeg tænker, at jeg ville se på om de prægede hundene på de mest almindelige ting, som de med stor sandsynlighed ville støde på hos deres nye familie. F.eks. en tur i skoven eller ved stranden, en køretur i bil, en gåtur i gågaden og sådan nogle ting. Der vil nok altid dukke ting op, som opdrætter ikke lige havde tænkt over at præge hvalpene på, men hvis de bare har haft gode oplevelser med forskellige ting, vil de også nemmere kunne tackle det, hvis de pludselig bliver udsat for noget nyt. Tror jeg
-
"Tvangstræning"?
Jeg tænker umiddelbart, at man ikke får så meget ud af træningen, hvis hunden konsekvent vælger det fra lige den dag. Hvis man skal have det optimale ud af det, skal hunden vel være på og have lyst til det. Personligt ville jeg i hvert fald gerne have, at hunden har det sjovt, når vi træner, så det bliver en god oplevelse. Og det tror jeg ikke det er, hvis man "presser" hunden til at være med, når den egentligt ikke gider. Så hellere lave noget andet og vente med pågældende træning til en anden dag, hvor hunden er mere motiveret for at samarbejde.
-
Oktober billedtråd 2013
Smukke Caia :hjerte: :hjerte: Hvem der bare kunne bade sin hund i håndvasken :hjerte: Tror det bliver verdens længste 1,5 uge! :banan:
-
Den svære ballancegang ved at tage hensyn.
Jeg oplever tit det samme, når jeg er i hundeskoven. Eller i det hele taget også andre steder, hvor vi går. Bobo stresser nemt over andre hunde og derfor kalder jeg ham altid ind og får ham i snor, så han ikke ved et uheld kommer til at træde på en lille hund eller forskrække den. Men det ER jo ikke nemt, når de andre hundeejere ikke også får fat i deres hund. Jeg kan blive frygtelig irriteret over det, fordi jeg både gerne vil passe på min egen hund og prøve at undgå alt det stressen rundt, men også fordi jeg gerne vil skærme andres hunde for dårlige oplevelser. Jeg ved jo godt, at det ikke er mit ansvar, men når jeg nu kender min hunds reaktion, vil jeg selvfølgelig gerne prøve at vise det hensyn til andre hundeejere. Jeg ville i hvert fald selv synes det var træls, hvis jeg ejede en lille hund og folk bare lod deres legesyge hunde løbe op til os og risikere at forskrække den. Men ja, jeg ved ikke hvad du skal gøre. Bare gøre som du gør nu, tror jeg Man KAN jo ikke vise hensyn til nogen, der ikke vil lytte til hvad du siger og selv gøre en indsats for at passe på deres hund. Dit ansvar kan ikke blive større end det ejeren selv er villig til at udvise. Og hvis de ikke vil samarbejde lidt om at passe på deres egen hund, kan du jo ikke gøre så meget ved det.
-
Pomeranian tilbydes til avl !
Jeg kan godt se, at jeres hund er rigtig sød og jeg kan godt forstå, hvorfor I gerne vil have hvalpe efter ham. Men desværre må jeg give de andre ret. Når I ved, at han tidligere er blevet opereret for en arvelig sygdom, ville jeg nok vælge at lade være, hvis jeg var jer. I har jo et ansvar for de hvalpe I sætter i verden og et ansvar overfor de mennesker, der køber hvalpene. Der er i min verden ikke rigtig nogen god grund til at avle på en hund, der er syg. Jeg ved godt, at det er rigtig træls at høre og det virker også som om, at du har besluttet dig. Men jeg måtte alligevel lige give mit besyv med.
-
Hjælp til at tolke træls oplevelse med jaloux hund og baby :-( (langt)
Godt, at I er mere trygge ved det nu :5up:
-
Hvor tit børster i jeres hundes tænder?
Jeg gør det ikke. Han får tyggeting i stedet for.
-
Oktober billedtråd 2013
Synes det er lidt sødt at Halfdan slet ikke kan lade være med at gø lidt af begejstring
-
Hvad mener I om dette internat?.
Jeg synes ikke det lyder ret godt. Det er ikke optimalt, at man ikke kan læse mere om dyrene end at det er gode og kærlige hunde. Det ville i hvert fald ikke få mig til at rette henvendelse! Jeg vil gerne have flere informationer inden jeg henvender mig om en hund, f.eks. om den kan være alene hjemme, om den er renlig, hvordan den har det med andre hunde, katte, børn osv. osv. Jeg vil vide, om hunden passer nogenlunde til det liv jeg kan tilbyde, inden jeg overhovedet overvejer at købe den. Desuden gad jeg da også godt vide, hvordan man vurderer om en hund har alene-hjemme problemer bare ved at kigge på den Og så har jeg lidt ondt af de hunde, der står der. Det ser ud til, at de har stået der siden marts og april måned? Det er længe, synes jeg.
-
Hjælp til at tolke træls oplevelse med jaloux hund og baby :-( (langt)
Er det rigtigt forstået, at han først blev gal, da hun ville kravle under maven på ham? For så tror jeg ikke, at det handler om jalousi, men mere om, at han "bare" blev gal over at hun rørte hans mave. Og så skal I nok forsøge at undgå at de er på gulvet sammen, indtil hun er blevet lidt større.
- Beagelou's A....?
-
Man ved man er hundemenneske, når
Jeg tror faktisk man ved det allerbedst, når man ikke kan forestille sig et liv uden hund!
-
Man ved man er hundemenneske, når
Når man ikke længere ejer et eneste par hvide strømper, fordi de bare bliver beskidte i løbet af ingen tid.
- Kaloriefattigt og kornfrit?
-
Adr! Nogen har tisset i MIN have!
Okay, på den måde. Jamen, så ville jeg nok prøve at flytte hvalpen lidt væk fra døren, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Hvad med have? Kan hvalpen måske tisse der, så det ikke er ved yderdøren længere?
-
Adr! Nogen har tisset i MIN have!
Men er det rigtigt forstået, at I lufter hvalpen om morgenen? For i så fald ville jeg da bare tage dem begge to med på en gang Så behøver I heller ikke stå tidligere op :blink:
-
Man ved man er hundemenneske, når
Har der været en person på vej ind gennem dit vindue
-
Dyreværnet på TV3
Jeg er i gang med at se det, men ellers tak
-
Dyreværnet på TV3
Kom lige til at se, at det nyeste afsnit allerede ligger på viaplay, hvis nogen har det og er ligeså nysgerrige som mig, der ikke kan vente til i næste uge med at se hvad der sker med hvalpene
-
Dyreværnet på TV3
Det sagde han vist først, da de fortalte ham om loven. Og synes han virkede så overrasket over at de måske skulle aflives, at det godt kunne lyde som om, at han ikke vidste det. Om det er uansvarligt ved jeg ikke rigtigt. Jeg tror da, at der er en del, der har hund på den måde. Men nej, selvfølgelig skal hundene ikke gå sammen, når tæven er i løbetid, medmindre man gerne vil have hvalpe.