Alt der er opslået af Therese
-
Chihuahua og kattebakker, why the hate?
Det er det sikkert også - unødvendigt for de fleste hunde, altså. Men jeg mener så heller ikke, at man skal lære sin hund en hel masse, som ikke er relevant for ens hverdag. Heller ikke at bruge en kattebakke. Jeg tog bare udgangspunkt i det indlæg, hvor en skriver, at han oplever, at det kan være svært at nå ned med hvalpen hver gang den skal tisse. Hvis man ikke kan det af en eller anden grund, så må man jo prøve noget andet for at få en renlig hund. Helt generelt har jeg bare virkelig svært ved at se problemet. Jeg forstår det, hvis man bruger en kattebakke for at slippe for at lufte hunden - det er selvfølgelig et problem. Men hvis hunden ellers er aktiveret og har det godt, kan det så ikke være ligemeget? Jeg ville ikke selv vælge det. Jeg har haft indekat og det kommer til at stinke forfærdeligt, hvis det ikke bliver fjernet ret hurtigt, men hvis andre har det fint med det og godt kan lide tanken om, at deres hund kan tisse i løbet af dagen, så kan jeg slet følge hvad problemet er. Jeg har læst alle jeres indlæg, men jeg kan virkelig ikke følge det. Beklager.
-
Tude tråd og brug for råd..
Jeg har kun prøvet en enkelt gang, hvor den efterladte hund var ked af det bagefter. Han var vokset op med den hund, der blev aflivet og det var selvfølgelig en omvæltning. Han kunne tydeligvis ikke forstå, hvorfor den gamle hund ikke kom hjem igen, så han ville gerne ligge ude i indkørslen og kigge efter ham Jeg tror det kunne have hjulpet en del, hvis han havde været med til aflivningen, så han kunne se, hvad der skete. Jeg ved det selvfølgelig ikke, for jeg har ikke prøvet det, men jeg tænker, at det kan hjælpe, hvis de får lov til at se, at den anden hund er død. Og så ville jeg ellers bare sørge for at hverdagen var mest muligt som normalt, tror jeg :hmm:
-
HJÆLP!! Mine hunde tvinger mig til at gå i hundegården med dem!!
Jeg prøver også altid at svare folk pænt i første omgang, men nu har jeg lige været inde på hans profil og fandt en tråd om navneændring, hvor man skulle stemme på om han skulle kalde hans hund tissemis, lille-fis og sådan nogle andre sære navne. Det kan man da ikke tage alvorligt og jeg tænker da også troll, når jeg læser den tråd - og også efterfølgende, som nu. Jeg kunne så ikke huske, at det var Herman, der havde lavet den tråd, så jeg svarede jo alvorligt. Det eneste jeg fik ud af det, var da at jeg føler mig ret dum lige nu Og det ender da med, at jeg slet ikke gider svare på tråde, hvis nye medlemmer ikke laver en præsentationstråd først. Jeg gider i hvert fald ikke være til grin, fordi jeg gerne vil tage folks spørgsmål alvorligt og nogen synes det er sjovt at latterliggøre os, der svarer seriøst. Men okay, skal måske bare blive bedre til at spotte de der trolde Det ER jo ret gennemskueligt, når det bliver påpeget.
-
HJÆLP!! Mine hunde tvinger mig til at gå i hundegården med dem!!
Fatter ikke jeg aldrig lærer at spotte de trolde!
-
Chihuahua og kattebakker, why the hate?
Ja, men jeg skriver jo netop også at det kunne være en mulighed, hvis hunden endnu ikke er renlig.
-
HJÆLP!! Mine hunde tvinger mig til at gå i hundegården med dem!!
Jeg tænker straks, om det kunne have noget med den mentale aktivering at gøre? Hvad laver I med ham, som udfordrer ham mentalt og ikke kun fysisk?
-
Chihuahua og kattebakker, why the hate?
Nå ja, men nu snakker jeg om det nyeste indlæg, der har sat gang i debatten igen. Der blev skevet et eller andet med, at så længe man sørgede for at lufte hunden, gjorde det ikke så meget, at der var den ekstra mulighed for hunden, hvis det blev nødvendigt for den at komme af med noget "før tid."
-
Chihuahua og kattebakker, why the hate?
Nå, det er ikke lige sådan jeg opfattede det. Jeg må have læst det indlæg der startede debatten igen helt anderledes end dig, for jeg læste det slet ikke som et spørgsmål om bekvemmelighed, men om at det måtte være rart for en hund at kunne tisse, hvis den skal det i stedet for at vente på at ejeren kommer hjem. Og det kan jeg da godt følge. Især hvis det er en hvalp.
-
Chihuahua og kattebakker, why the hate?
Men igen... Hvis man af en eller anden grund ikke kan komme ud med hunden ofte nok, er det så ikke bedre at den tisser i en kattebakke, hvor den kan lære, at det er okay end at den skal tisse på gulvet. De fleste hunde bryder sig nok ikke om at gøre noget, som de godt ved, at de ikke må. Og så synes jeg bare, at det er lidt... ja, unødvendigt at den skal tvinges til at tisse på gulvet, når man har et alternativ.
-
Chihuahua og kattebakker, why the hate?
Fordi det måske i nogle situationer kan være nødvendigt Jeg kan i hvert fald ikke afvise, at jeg ville benytte mig af det, hvis det blev nødvendigt af en eller anden grund. I min verden er det trods alt bedre at hunden tisser i en kattebakke end på gulvtæppet, hvis det er de to alternativer man står med.
-
Chihuahua og kattebakker, why the hate?
Men hvad gør det uacceptabelt? Hvis hund og ejer trives med det, er det så så slemt?
-
Fornærmet
Jeg tror, at hunde rent følelsesmæssigt har mere tilfælles med mennesker end man har troet hidtil. Jeg kan ikke dokumentere det med noget videnskabeligt, men det er bestemt mit indtryk, at deres følelser ligger tæt op af vores. Det er selvfølgelig ikke så dybe følelser eller så langvarige følelser, som dem vi føler, men jeg tror stadig, at hunde sagtens kan være ensomme/savne nogle, være trætte af noget, være forvirrede og misundelige forstået på den måde, at de vil have noget andre har. Vi ved jo, at de kan være glade og forventningsfulde. Så jeg har lidt svært ved at forstå, at man kategorisk kan afvise, at de kan føle andre ting.
-
Chihuahua og kattebakker, why the hate?
Nu er jeg ikke ligefrem tilhænger - er mest af alt ret ligeglad - men nej, jeg ville nok ikke vælge, at min kæmpe hund skulle skide i gangen. Jeg ville i det hele taget ikke vælge den løsning, medmindre det af en eller anden grund var virkelig, virkelig nødvendigt. Men hvis andre vælger det rager mig en papand. Så længe hunden bliver aktiveret ordentligt, kunne jeg virkelig ikke være mere ligeglad.
-
Chihuahua og kattebakker, why the hate?
Det behøver da ikke være dovenskab. Det kan være noget så simpelt som en hund, der ikke er renlig, når man skal tilbage på arbejdet. Hvis man så har lært hvalpen at tisse i en kattebakke/på en avis/what ever, så er man fri for at stresse over, at hvalpen SKAL nå at blive renlig til en bestemt dato. Eller voksne, syge hunde, der kan have svært ved at holde sig en hel dag. For dem må det da også være rart at have et sted at tisse, hvor det er "lovligt" i stedet for at de er nødt til at tisse et sted, hvor de godt ved, at de ikke må. Eller i det hele taget bare hunde, der skal tisse midt på dagen. For dem må det da være rart at kunne gøre det når de skal i stedet for at skulle vente til ejeren kom hjem og kunne lukke dem ud. Det er ikke noget jeg selv bruger, men jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være et problem, hvis man lærer sin hund at tisse i en kattebakke eller på en avis.
-
Chihuahua og kattebakker, why the hate?
Er glad for at jeg ikke er den eneste med den holdning
- Så er hvalpen bestilt!
-
? til opdrætter: 8 vs 10 uger
Startvanskeligheder er måske også et forkert ord. Tænker på at hvalpe ofte vil være lidt utrygge/usikre ved at være blevet flyttet et helt nyt sted hen uden mor og søskende. At de lige skal falde til.
-
? til opdrætter: 8 vs 10 uger
Men er det ikke meget forskelligt? Jeg har i hvert mødt hvalpe, der var fulde af gå-på-mod og nysgerrige på verden og de tog flytningen rigtig pænt efter de startvanskeligheder, der vel næsten altid vil være. Og så har jeg mødt hvalpe, der var noget mere tilbageholdende og de kunne måske godt have haft gavn af lidt længere tid ved moderen nogle af dem. For andre igen ville det nok ikke have gjort nogen forskel. Men ja... Prøver egentligt bare at sige, at jeg tror det er meget forskelligt alt efter hvad for en type hund man har med at gøre.
-
? til opdrætter: 8 vs 10 uger
Aner det ikke Jeg har ikke haft hvalp siden jeg var 14 og dengang gik jeg ikke så meget op i sådan noget. Det klarede mine forældre. Jeg har bare fået forståelsen af, at man vaccinere dem hos opdrætter, men det gør man nok ikke så
-
? til opdrætter: 8 vs 10 uger
Tidsmæssigt tænker jeg umiddelbart, at det må blive mindre. Forudsat at nogle af hvalpene bliver solgt som 8-ugers, selvfølgelig. Men jeg går også udfra, at det er et ret realistisk scenarie Økonomisk tror jeg egentligt heller ikke, at det gør den store forskel. Jeg ved det selvfølgelig ikke, men jeg tænker bare, at to hvalpe vel ikke kan komme til at koste det helt vilde. I den alder er hvalpene vel færdigvaccinerede og har fået alle deres dyrelægetjek og hvad man nu ellers betaler for som opdrætter - og så er det vel kun foder man skal betale for. Eller hvad?
-
Bidepisode i Norge.
Hold nu kæft Stakkels, stakkels dame! De har godt nok bidt mange gange!
- Alt og Intet - om foder!
-
Hvad skal opdrætter Socialisere?
Det siger bare en del om hvor vigtigt det er at grundlaget er i orden!
- Hvad skal opdrætter Socialisere?
-
Er det ikke ok at knurre?
Han er altså skøn, ham Aslan :hjerte: