Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Jeg synes altså det er en lille overreaktion at snakke om livskvalitet og om at hunden skal fjernes. Det er der jo slet ikke tale om og så forringet kan ens livskvalitet da ikke blive, fordi hunden er lukket i en halv time.
  2. Hvis du har et spørgeskema til folk, der ikke ejer en listehund, så skal du være velkommen til at sende det til mig
  3. Nej, hvor er det langt ude
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Jeg citerede en eller anden der skrev hvordan man kunne lære indkald i en snor, fordi hunden kunne jo ikke løbe væk. Læste det spørgsmål som ret generelt og ikke specifikt på nogens situation. Og det havde altså intet med dit indlæg at gøre, det var Hopsa der skrev, at man ikke burde slippe sin hund løs, før den kom på indkald og det reagerede Anne-Lise så på og det valgte jeg så at svare på. Men altså, lad os lade det ligge... Der er lidt for meget "du sagde, jeg sagde" over det hele...
  5. Bobo kan godt trække lidt i snoren og sige "mmmrrrff" hvis han gerne vil hilse, men han hopper og danser ikke rundt i snoren, så jeg synes egentligt ikke han reagerer kraftigt Så jeg har stemt, at han er en kat
  6. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Nogen kan sikkert, men hvis man bliver spurgt pænt om man ikke vil være sød at tage hunden i snor eller gøre noget andet, fordi den altså er i vejen og forhindrer at arbejdet bliver gjort, så tror jeg de fleste vil synes det er helt fint.
  7. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Men ville der gå skår af nogen, hvis de selv skulle prøve at finde ud af tingene først, inden der bliver lavet regler som rammer alle, fordi der er problemer nogle steder? Angående dem som ikke vil samarbejde om tingene, så kan man vel som sagt fortælle dem, at de så ikke kan få udført enkelte ting, fordi deres hund er i vejen. Og vil du virkelig mene, at det er for meget at forlange at folk selv beder borgere om at lukke hunde væk, hvis de er generende? Og at bruge deres egen tid på det - altså, de er der jo og de er på arbejde
  8. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Jeg prøvede også at lade det skinne igennem, at jeg var ganske ironisk Tror sgu heller ikke på det... Det er ligesom de der programmer med spøgelser, hvor strømmen tilfældigvis går lige i det øjeblik, hvor der dukker et spøgelse op
  9. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Stjæler deres sko Ej, men det er jo ikke en myte... Det har jeg selv set på animal planet... En familie (mor, far og barn) ville flygte over grænsen nede ved Mexico eller sådan noget og de var jo nødt til at gå om aftenen... Lige pludselig kom den bare ud af det blå og angreb moderen og faderen og drak alt deres blod Pigen gemte sig i en hule, hvor to betjente fandt hende, hvorefter chupacabra skræmte livet af dem, så de ræsede tilbage til stationen... Så det er faktisk ægte nok... Ligesom dem der fandt the missing link... Ved du godt, at det ligner en forvokset orangutang, når man ser den på afstand? Og det så SÅ ærgerligt at ingen nogensinde ser de der dyr... Satans...
  10. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Tisser de på dem :hmm:
  11. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Måske en lidt mere "dansk-venlig" hund også kunne gøre det? Findes der mon ikke hunde herhjemme, som godt kunne holde en ulv på afstand? Vi har jo ikke kæmpe flokke af dem herhjemme ligesom i andre lande
  12. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Helt ærligt, den snak tager man da bare, når man er ved borgeren? Skal man virkelig have penge for at snakke med en borger i minutter ekstra :hmm: Og så skal der vel ikke betales for at "tjekke" noget som helst - hvis plejeren har et problem med borgerens hund, så kan man vel snakke pænt med borgeren om det og så vil de fleste vel kunne forstå det. Og hvis de ikke kan/vil, så må de jo undvære hjemmehjælpen Og så er det jo altså voksne mennesker vi snakker om. Hvis een borger ikke kan forstå, at hendes hund er et problem, når den gør udfald mod hjælperen, men at hunden der gør af postbuddet ikke har en disse med sagen at gøre, så ved jeg sgu snart ikke. Måske er det bare mig, men jeg tvivler da på, at folk ikke kan skelne mellem de to ting. Ja, jeg forstår nok bare ikke den konfliktskyhed, der præger det forslag. Det er åbenbart blevet totalt umoderne at snakke med hinanden om tingene - der skal i stedet være regler om alting og jeg forstår det overhovedet ikke.
  13. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Jeg forstår måske ikke helt hvordan der skal være en fast regel om at ALLE hunde skal lukkes inde. Hvorfor kan man ikke bare snakke om tingene med borgeren, hvis hunden er et problem for at få arbejdet udført? Hvis borgeren så ikke vil det, kan man finde ud af hvad man så gør - evt. kan man meddele borgeren, at denne ikke kan få hjælp, hvis han/hun ikke vil lade plejeren udføre sit job ordentligt. For der er da garanteret plejere, der intet problem har med hunde og så er der vel ingen grund til at gøre et problem ud af det
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Snakker vi da om jagt? Når der bliver skrevet om hvordan man kan lære hunden indkald ved hjælp af den lange line, går jeg ud fra det er ganske almindeligt indkald, der ikke virker og ikke at det handler om at hunden stikker af efter et eller andet. Jeg ved godt, at nogen af jer diskuterede jagt på et tidspunkt, men det er altså ikke et af de indlæg jeg svarede på
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Jeg ville gå tilbage til det trin vi var på før Altså, ved ærlig talt ikke hvad jeg skal svare til det spørgsmål? Det er jo ekstremt individuelt alt efter hvor man er i sin træning, så "trinet før" er mit bedste svar, tror jeg. Og jeg orker altså ikke lige at skrive en lang smøre om hvordan jeg ville lære en hund at komme, når jeg kaldte. Men kort sagt handler det vel om at betinge hunden så meget på indkaldsordet og belønningen, så der sker en kobling mellem de to ting, som hunden ikke vil vælge fra. Jeg har faktisk stået med det problem. Jamen hvordan kommer du lige frem til, at jeg mener at jeg selv er perfekt? Jeg synes jeg er meget ærlig omkring hvilke problemer jeg tumler med ift. Bobo, så fordi indkaldet fungerer fantastisk, har jeg da aldrig udtalt mig om at alting fungerer perfekt for os og at jeg bare er en superduper hundeejer, som er meget bedre end alle jer andre. Og jeg synes sgu egentligt ikke det er fair at antyde det bare fordi jeg skriver noget om indkald, som du ikke er enig i.
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Jeg synes der er forskel på om jeg stopper hunden aktivt med snoren eller om den selv løber ud for enden af linen. Hvis hunden fortsætter med at løbe efter jeg har kaldt, så har indkaldet jo tydeligvis ikke virket og så må man vel gå et skridt tilbage. Jeg kan ikke se hvad det skulle hjælpe at jeg stopper hunden, det lærer den da ikke at komme af Derfor tænker jeg da, at det ikke ville virke, hvis man bruger snoren til at stoppe hunden. Hvis man ikke kan få hundens opmærksomhed uden at få den til at stoppe først, så må der være en fristelse der er for stor et eller andet sted og så har træningen ikke virket i mine øjne.
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Jo, jeg vil da bruge snoren som sikkerhed for at hunden ikke bare løb sin vej, men jeg ville ikke bruge snoren som "stopklods" eller et middel til at få hunden kaldt til mig. Den skal komme, fordi jeg kalder og ikke fordi jeg hiver den til mig. Så nej, jeg ville ikke bruge den som du åbenbart vil.
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Tja, sådan ville jeg nu ikke bruge det. Jeg synes bare det er rart at have den ekstra sikkerhed i form af snoren, hvis indkaldet ikke fungerer. Så ved man jo, at hunden ikke bare kan rende af helvedes til.
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Nej netop Det er smartest, hvis man skal til at træne indkald med forstyrrelser forskellige steder, så man er sikker på at hunden ikke bliver fristet og stikker af. Men det skal selvfølgelig ikke være den alm. korte gåtursline, men en noget længere en
  20. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Okay, må indrømme at jeg ikke lige havde tænkt over det med vikarer. Det kan der selvfølgelig være noget om, men jeg mener nu stadig, at hvis man er bange for hunde, bør det være muligt at bede om at komme i et hjem uden hunde. Men det kan godt være det er for omstændigt ift. planlægning?
  21. Men havde den ikke for meget jagtinstinkt? Eller hvordan var det med det?
  22. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Jeg er enig med de andre i, at man så bare kunne planlægge det, så man ikke behøvede komme i et hjem med hunde, hvis man ikke brød sig om det. Sværere er det vel heller ikke
  23. Nu er jeg da lidt spændt på hvordan Bobo reagerer på det... Har heldigvis fundet et sted, hvor man kan købe foderprøver, så behøver ikke købe en hel pose til at begynde med

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.