Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i TV / Film
    Jeg tog et gensyn med Anne Frank... Selvom jeg godt nok hader den slutning helt forfærdeligt meget
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Hej, velkommen tilbage Har godt nok spekuleret lidt på hvad der blev af dig
  3. Hvad så med en dansk-svensk gårdhund? Jeg tror da godt, at den kan følge med Ninja, selvom den er lille + ingen pelspleje og ud fra hvad jeg lige kender til dem, lever de også op til jeres krav om aktivering
  4. Håber virkelig en dag at folk holder op med at købe der :-/
  5. I har sådan nogle fede skilte - tror jeg får overklistret en evt. kommende havelåge med diverse skilte
  6. Ja okay, jeg er bare ikke enig Men lad os lade det ligge
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Hanhunde listen
    Jeg synes ikke det er en svag begrundelse, at man er en erfaren opdrætter. Altså, i min verden behøver man egentligt ikke have opdrættet i mange, mange år for at have en holdning til hvornår avl er okay eller ej. Selvfølgelig skal man have sin grundviden på plads, men så længe det er okay at avle med c-hofter, så er og bliver det vel et holdningsspørgsmål om man vil være med til det eller ej. Og der kan erfaringen da være super. Desuden behøver man vel hverken have personlig erfaring med opdrættet eller kende opdrætterens navn for at finde frem til hunden. Når han skriver hundens DKK-nummer, er det da det nemmeste at finde den og se at det måske er noget skidt. Jeg har ikke kigget på hunden, så jeg ved det ikke, men det må nogen jo synes, siden der skrives som der gør. Jeg kan ærlig talt ikke helt se problemet. Jeg synes i hvert fald ikke det er en sviner. Hvis der løber noget sygdom i de linjer, så er det da bare at få det frem, så man undgår at avle videre på det. Hellere det end at tie stille, synes jeg. Så kan interesserede jo altid tjekke efter selv. Men det er hundene, der bliver taberne, hvis der avles på noget skidt, så sådan noget synes jeg virkelig man bør sige, hvis man har kendskab til det.
  8. en besked i et emne svarede på Therese i TV / Film
    Case 39... Den var godt nok klam... :scared:
  9. Men hvis du læser længere nede, står der, at formålet med demonstrationen er at få ændret noget i hundeloven. Så kan det godt være, at folkene bag demonstrationen har lavet en støttegruppe for ham, men jeg læser det ikke som om at demonstrationen er for ham. Jeg synes i hvert fald ikke det er dobbeltmoralsk
  10. Men det er vel egentligt ikke som sådan noget med ham at gøre. Han har måske været medvirkende til at demonstrationen finder sted, men det er jo ikke for at støtte ham, men for at få ændret i hundeloven. Eller læser jeg det helt forkert
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Tja, hvis det reelt er uvidenhed, så ville jeg da også sige noget. Men så ville det sikkert ikke være kommet ud på samme måde, som hvis jeg spurgte fordi jeg var bekymret. Men det er nok også fordi jeg synes at uvidenhed er én ting - vi kan alle sammen gøre et eller andet, fordi vi bare ikke ved bedre. Men noget andet er at være alt, alt for hård ved hunden. Jeg ville i hvert fald have personligt have det bedre med situationen, hvis hun gjorde sådan, fordi der var et eller andet problem og hunden var dråben, der fik bægeret til at flyde over lige i den situation end hvis hun vælger at gøre sådan med fuldt overlæg. Det ville jeg synes var rigtig grænseoverskridende på en eller anden måde. Hvis hun ellers ikke plejer at gøre sådan noget, så havde jeg nok spurgt hende hvor hun havde fået den ide fra og hvorfor hun mente det ville hjælpe. Og så ville jeg diske op med alle de argumenter jeg kunne for at få hende overbevist om, at det ikke var vejen frem.
  12. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Se, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det... Må jo nok give dig ret... Pis Jamen, jeg kan heller ikke helt forstå, hvorfor man ikke må anmelde på andres vegne i sådan en situation... Når man anmelder noget, er det jo fordi der er sket noget ubehageligt for en... Jeg er da ikke sikker på, at jeg ville tænke over at ringe, hvis jeg lige var blevet opsøgt af et par narkomaner.. Man bliver da forskrækket og bange og så er det da ikke sikkert, at det er det første man tænker på. Og det sidste er jo bare sørgeligt... Troede sgu egentligt det var standardprocedure, når man kom ud til sådan noget... Især hvis de begår indbrud et andet sted og de bliver taget... Så kan man jo se hvor meget de har lavet tidligere... Forstår det ikke helt... Det virker sgu useriøst... Og træls for dig... :ae: Man er vel også lidt nervøs for at de kommer igen...?
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg var nok først blevet så forbløffet, at jeg ikke ville få sagt noget. Hvis hun ellers plejer at være sød og kærlig overfor hunden, ville jeg nok blive ret paf over den voldsomme reaktion. Men som andre skriver, ville jeg nok også gå ud fra, at der må have været et eller andet i vejen - hun må næsten have været rigtig presset på en eller anden måde, ellers ville hun vel ikke reagere som hun gjorde :hmm: Så jeg ville nok bruge bekymring som udgangspunkt og så ikke hæfte mig så meget ved, at hun gjorde noget dumt. Det gør vi alle sammen og hunden tilgiver hende sgu nok, så jeg ville bare spørge hende om hvad søren der er galt.
  14. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    At de ikke vil gøre mere ud af at du har mistet de penge, forstår jeg måske på en måde godt. Det ER jo et ret lille beløb, selvom jeg egentligt principielt ikke synes det bør komme an på beløbet. Men set fra deres synspunkt er der måske vigtigere sager? Men at de ikke ikke tager en anmeldelse alvorligt, fordi det er dig, der ringer - det forstår jeg slet ikke. Altså, jeg går ud fra, at han var blevet syg på det tidspunkt, så han magtede det jo nok ikke. Ellers havde han vel selv ringet. Synes det er et virkelig uheldigt signal at sende, at han bare skulle leve med at få indbrud, hvis han ikke selv ringede. Og at de ikke vil prøve at finde ud af hvem der har begået indbrud i din lejlighed, er da også helt åndssvagt. Det er sgu da deres job Og jeg ved næsten ikke om jeg skal grine eller græde over at du endda må bede dem om at tage fingeraftryk... Altså, det burde da virkelig ikke være nødvendigt
  15. Ligesom andre herinde oplever jeg, at der har været en massiv stræben efter et helt bestemt ideal blandt hundeejerne. Som andre også har nævnt, så skulle man fodre med det helt rigtige foder, man skulle gå til den rigtige træner, købe det rigtige udstyr, have en kæmpe opsparing hvis hunden blev syg, gå til træning hver tirsdag og torsdag + aktivering derhjemme, hvor man helst skulle lægge et spor dagligt og bestemt ikke lege med bolde eller pinde! Jeg ved godt, at det nok er sat lidt på spidsen, men jeg synes der har været en tendens til, at hvis man ikke kunne leve op til det ideal, som blev fastsat af andre hundeejere, så var man en dum idiot, der ikke burde have hund, men burde nøjes med en tøjbamse. Det har i hvert fald været det indtryk man godt kunne blive efterladt med, tror jeg. Og det synes jeg faktisk er lidt ved at vende. Jeg ved ikke helt om det bare er mig, der synes det, men jeg oplever i hvert fald ikke i samme grad, at man bliver set ned på, fordi man ikke gør alt det rigtige. Man kan jo så også diskutere hvad det "rigtige" er. Jeg synes, der har været en tendens til, at når én hund fik stress af at lege med en bold, så burde stort set alle hundeejere holde sig fra at lege med bolde. Og hvis én hund kom til skade med en pind, så gik der jo nærmest en chokbølge gennem det danske land, hvor man næsten kan se for sig hvordan alle sidder hjemme i stuen og gisper forskrækket i kor og så kunne ingen hunde lege med pinde mere. Sådan synes jeg ikke det er mere. Selvfølgelig tager man nogle valg og nogle fravalg på sin hunds vegne, men jeg oplever mere og mere, at man følger sin egen (mave)fornemmelse og mærker efter hvad der virker rigtigt og forkert ift. ens egen hund i stedet for at lægge under for hvad andre mener og tænker.
  16. Det er det - tak
  17. Jeg har ikke, men overvejer det... Tror da nok ham gutten jeg gerne vil ud til er uddannet i det... :hmm: Glæder mig i hvert fald til at høre mere
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Hvis jeg var dig, ville jeg nok undgå de der tilfældige møder med hunde I ikke kender. Lad hendes mødes og lege med de hunde, som hun kender og er tryg ved - ud fra det du fortæller lyder det som om det er det hun vil få mest ud af. I mellemtiden kan du selvfølgelig godt prøve at finde en, der vil træne det sammen med jer, så hun måske kan lære at passere hunde på gaden eller i hvert fald blive mere tryg ved at de er der. Men jeg ville nu nok få vænnet hende til mundkurv og så som sagt undgå at sætte hende i en situation, hvor hun føler sig presset til at bide efter andre hunde.
  19. en besked i et emne svarede på Therese i TV / Film
    Half light... Starter SÅ godt - var helt opslugt af spænding - men slutter virkelig underligt... Alt for tam slutning...
  20. Men stadig... At opsøge en hund, som er derhjemme eller følges med sin ejer igennem skoven... Det tvivler jeg altså alligevel lidt på at de gør :hmm: Altså, selvfølgelig er det noget andet, hvis den er ved at dø af sult og måske ved jeg bare ikke noget om ulve, men jeg kunne altså ikke forestille mig, at den kommer hen til os for at æde min hund, mens jeg går lige ved siden af... Så jeg er altså ikke så bange...
  21. Jeg er ikke så nervøs. Men nu strejfer Bobo heller ikke og han fjanter ikke rundt langt inde i en skov langt væk fra mig. Så jeg tænker, at hvis vi lader en evt. ulv være i fred, så opsøger den heller ikke os. De er vel stadig sky dyr, som kun bevæger sig tæt på mennesker, hvis det er absolut nødvendigt.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.