Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Jo da Men nu skrev Sus&Suki om ulovligt importerede hunde - og det er noget lort
  2. Nå, må hellere lige svare lidt konstruktivt på det her. Det vil som sagt være meget svært at snyde med, selvom det er fra et andet land. Jeg ved ikke hvordan de holder styr på det i de andre kennel klubber, men hos DKK bliver alle hvalpe registreret i deres respektive kennelklub med et nummer. Hvis du så står og overvejer at købe en hvalp fra et andet land, kan du søge på det registreringsnummer og dermed finde ud af en hel masse om forældrene - f.eks. om de er registrerede i pågældende klub Og nej, det er ikke kun listehunde, der bliver importeret, men det er stadig trist, når det sker
  3. Det er nok det klogeste jeg har hørt i dag :5up:
  4. Men hvis forældrene er registrerede i en avlsklub, så vil det jo være muligt at finde frem til dem. Det tror jeg bliver meget svært at snyde med.
  5. Nej, det siger jeg jo heller ikke Sætter ikke lighedstegn mellem blandinger og aggressiv adfærd. På mange måder vil det bare kunne gøre en forskel. Man kan se hvilke kombinationer der giver et dårligt/mindre godt temperament hos hvalpene. Man undgår impulskøb af hvalpe, som man ikke kender noget til. Man kan benytte sig af mentaltest og hvalpetest i sit opdræt. Ja, det kan opdrættere, der avler tavleløst også, men det gør de bare ikke. Og så er der jo også bare det faktum, at opdrættere der elsker racen ikke avler amstaffer som vil kunne bruges som kamphunde. Det er jo noget helt andet, der er i fokus, når man avler seriøst. Ja, jeg ved det ikke... Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved alting, men umiddelbart synes jeg ikke ideen er så dum
  6. Faktisk synes jeg egentligt heller ikke, at det burde være nødvendigt, for selvfølgelig er der velfungerende amstaffblandinger. Jeg kan tage Charlie som eksempel, som faktisk er den mest harmoniske hund jeg har haft ift. andre hunde. Hans eneste "problem" var ressourceforsvar, men han var også blevet sultet det første halve år af hans liv - så det skyldes nok mere det end noget genetisk. Så selvfølgelig kan det være et problem at skære alle over en kam igen, men omvendt så synes jeg det er bedre end det vi ser nu. I dag kan man jo købe en listehund fra den ene dag til den anden, men hvis man pludselig skal til at betale +5000 kroner for den, tænker man sig nok lidt mere om. Men er da glad for at du til dels er enig
  7. Jamen præcis. Hvis nogle skal påbydes noget, så vil jeg egentligt hellere have, at det bliver et stamtavle påbud. Ikke fordi jeg normalt synes at der skal være regler om alt muligt, men så sikrer man sig da, at der ikke render en masse mere eller mindre fornuftige blandinger og tavleløse kræ fra Polen rundt, som ingen ved hvor stammer fra. Og ingen opdrættere avler jo efter at få hunde, der kan slås. Men det er du nok ikke helt enig i, kunne jeg forestille mig Tænker bare det er et ret godt alternativ.
  8. Og det indlæg er forøvrigt ikke specielt henvendt til dig, Sus&Siku... Du fik bare lige trykket på en knap
  9. Politikerne har vel udvalgt de racer, fordi der var et problem med nogle af dem eller fordi man mente, at der potentielt kunne blive problemer med andre af dem. Og der HAR jo også været et problem med nogle bestemte racer, men det hjælper bare ikke at forbyde dem. Jeg har gået i skole med en, der hængte ud sammen med nogle kriminelle og kom en del i det miljø. Hun havde haft en pittbull og ville have en mere, da hun måtte aflive den første. Og en del af hendes venner havde pittbulls. Fordi det var nemt, billigt og bekvemt. Jeg ved ikke hvad hendes venner gjorde, men hun købte begge hendes i Polen. De blev så kørt herop og hun kunne hente dem på en rasteplads. Hund og penge udveksles og så er man færdig der. Der blev ikke stillet nogle spørgsmål, forældrene havde hun set på et billede og andet vidste hun egentligt ikke. Og sælgeren spurgte da heller ikke om noget! Og jeg har set flere tilfælde blandt min brors venner, da han også kom lidt i et skidt miljø, hvor hunden blev dasket til og råbt af. Og generelt var ret misforstået. Opdragelse var en by i Rusland og det var da bare sejt, hvis hunden var lidt "macho" og truende. Jeg har selv haft en amstaff blanding og de har det vogtende og temperamentsfulde i sig - man behøver ikke fremelske det hos hunden. Hvis man gør det og tilmed slår den jævnligt, så skal det jo gå galt. For god ordens skyld vil jeg godt lige sige, at jeg godt ved, at det ikke altid nødvendigvis kun er hos de købere, hvor det går galt. Men det er det jeg oplever. Og når man tænker over, at det er de typer, der køber hundene, så kan jeg godt undre mig, for det er jo ikke hundens skyld, at menneskerne er dumme. Men det er alligevel dem, der betaler prisen. Det handler mere om personen i den anden ende af snoren, som ikke tænker sig om end det handler om hunden.
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Standarden for labber siger 56-57 cm for hanner og 54-56 cm for tæver. Ift. vægt aner jeg det faktisk ikke, men jeg oplever at de svinger ret meget i bygning. Nogle labber er ret store og kraftige, mens andre er lette, spinkle hunde. Så vægten svinger jo nok også en del.
  11. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Nej, det er til grin, at det reelt set hele tiden har været Thor, der bed den anden hund så voldsomt og det først kommer frem nu. Føler mig bare så dum hver gang jeg forsvarer en eller anden handling for derefter at finde ud af at det i virkeligheden er deres fejl alligevel. I virkeligheden burde den hund nok aldrig være blevet stjålet, hvis den reagerer så voldsomt på en forskrækkelse, at den bider tre store huller i en anden hund :hmm: Men så kan man jo lære at lade være med at tage den første historie som sandheden, for der kommer jo ALTID et eller andet et par uger senere...
  12. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Årh, hvor er det til grin... Det er da sådan noget der får en til at fortryde, at man overhovedet har forsvaret det på nogen måde...
  13. Men... Det er slet ikke det jeg snakker om... Tror du misser pointen fuldstændig, hvis du læser at jeg skriver, at loven er dum og træls. Det synes jeg også den er, men det er slet ikke det jeg snakker om her Jeg skriver bare, at jeg er uenig i, at det ikke er lovgivningen, der betyder at hunde bliver aflivet.
  14. Lige pt. er jeg på kontanthjælp og når jeg er færdig med det, skal jeg studere og leve af en SU. Det er, undskyld mit sprog, fandeme ikke ret mange penge og hvis jeg kan spare noget på foder i Tyskland, så gør jeg det. Hvor usolidarisk det så end måtte virke på andre. Jeg vil hjertens gerne støtte dansk produceret foder, men når man ikke har ret mange penge, bliver det en prioriteringssag, hvor jeg er nødt til at vælge mellem prisen og kvaliteten. Og der vinder kvaliteten altså. Førhen fik min hund Markus Mûhle, hvor jeg kunne få købe 15 kg. for omkring 300 kroner i Tyskland. Jeg har endnu ikke fundet et dansk foder, der matcher det i pris. Ikke hvis hunden også skal fungere på det. Til sammenligning koster det billigste kingsmoor produkt, som passer til min hund 459 kr. Det er mange penge at spare for en fattigrøv
  15. Men kan du så ikke forstå, hvorfor der er nogle hunde, som man helst ikke vil støde på? Men ja, vi er da enige i, at det er ejerens ansvar at der ikke sker uheld I nogle tilfælde synes jeg dog også, at det er at friste skæbnen lige rigeligt, hvis man indfører den type hund i Danmark. Tror at nogle racer er så vogtende og er avlet til at beskytte så stort et område, at det vil være rigtig uhensigtsmæssigt at have dem her i landet. For ikke at snakke om, om hunden mon vil trives her :hmm:
  16. Men som jeg forstår det, er Komondoren avlet til at beskytte fåreflokke mod ulveangreb, tyveknægte osv. Det tænker jeg umiddelbart må give en lidt anden mentalitet end en schæferen eller andre af de vogtende racer vi har herhjemme? Det ligger vel i den, at andre mennesker er en potentiel trussel og det kan da ikke være godt i Danmark. Eller tager jeg helt fejl af hunden?
  17. Nå ja, moralske fremskridt Men et eller andet sted bliver et land vel også bedømt på dens lovgivning, tænker jeg :hmm: Men ja, det bliver vi nok ikke enige om
  18. Åh ja, jeg græd af grin
  19. Men nu snakker vogtende racer jo også om lovgivningen. Jeg læser det i hvert fald ikke som om at hun dømmer et helt land, men blot regeringen, der har lavet loven
  20. Karoline :hjerte:
  21. Årh hvor er jeg dog enig :5up:
  22. Ej, jeg synes simpelthen ikke Chresten er særligt god
  23. Jeg siger jo heller ikke, at opdrætteren og køberen er super smarte. Jeg siger bare, at i min verden er det lige slemt og tåbeligt, at der er blevet lavet sådan en lov som det er dumt og tåbeligt at opdrætte og købe ulovlige hunde.
  24. Men igen; ingen lovgivning, ingen aflivning.
  25. I dag er faktisk også første dag, hvor Amanda virkelig fangede mig. Ikke pga. tøjet dog

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.