Alt der er opslået af Therese
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Nu har jeg ændret det, der egentligt er essensen af det hele, men som mange nogle åbenbart undlader at læse, til kursiv og så håber jeg du får noget andet ud af det :blink: Her: Det er min oplevelse med de hunde jeg har haft at alene-hjemme træningen er gået nemt, fordi der aldrig har været gjort noget særligt ud af det"
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Håber godt nok alle ville se det som et problem
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Jeg synes ikke det er helt rimeligt at du fortsætter med at holde fast i det du opfattede i det oprindelige indlæg, når jeg flere gange har forklaret at det ikke var det jeg mente. Jeg har åbenbart skrevet noget der blev misforstået, men når jeg så efterfølgende forklarer mig, så synes jeg altså ikke det er fair at blive ved med at påstå, at jeg mener noget andet end det jeg mener. Hvorfor ikke bare acceptere at det blev misforstået og så læse hvad jeg efterfølgende skriver Og så tror jeg da godt at jeg forstår hvad du mener? At jeg ikke kan konkluderer at min afslappethed omkring det har været afgørende, når jeg ikke har prøvet andet. Er det ikke det du mener?
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Men det føler jeg bare lidt jeg gør, for det virker som om du ikke rigtig forstår hvad jeg mener
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Jeg konkluderede, at det virkede for os. Jeg konkluderede ikke at det ville virke for alle Jeg beklager, hvis det blev skrevet, så det blev misforstået, men nu kan jeg snart ikke forklare det tydeligere
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Jeg synes ellers jeg har gjort så meget ud af at skrive at det er min oplevelse og noget jeg tror, som jeg skriver om... Og at jeg godt ved, at det ikke nødvendigvis virker i alle hjem... Jeg kan ikke helt se hvad jeg mere skulle have skrevet, så det ikke kunne opfattes som om, at jeg bare lige har tricket til at lære en hund at være alene... Og nu er jeg jo ikke den eneste, der har skrevet om at afslappethed har fungeret godt, så hvorfor det lige skulle være mig, der fik nye hundeejere "vildledt," kan jeg ikke helt forstå, når andre har konkluderet præcis det samme. Men så lad mig skrive det nu, så er der forhåbentligt ingen der misforstår. Jeg skriver om MIN opfattelse og hvad jeg TROR har fungeret godt under alene-hjemme træningen. Jeg har aldrig nogensinde konkluderet, at det ville virke fint for alle, men jeg TROR at det fungerede bedst for mine hunde. Men alle bør selvfølgelig kigge på deres egen hund og vurderer hvad der virker bedst i stedet for at tro, at den hellige grav er velforvaret, fordi de gør det der virkede for os. Så... Nu håber jeg ikke der kommer nogle nye ind og misforstår det
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Det er fint med mig, jeg forstår godt hvad du mener
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Nej, det kan jeg ikke, men jeg skriver jo også kun at det er noget jeg tror Selvfølgelig kan jeg ikke vide det, for jeg har jo af gode grunde ikke prøvet andet. Men det påstår jeg jo heller ikke at jeg gør
-
Månedens hund februar 2013 - "Ikke røre jorden"
Okay
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Jeg er stadig ikke helt med. Hvorfor kan jeg ikke konkludere at træningen var succesfuld på baggrund af det jeg gjorde, når der nu ikke var et problem? Og at andre har oplevet det på en anden måde... Ja, jeg kan altså stadig ikke helt se hvad det har med mig at gøre. Altså, træningen fungerede jo fint for mig og mine hunde, selvom det ikke gjorde det for andre. Jeg mener desuden ikke, at man først vil få et problem, hvis man træner alene-hjemme Selvfølgelig skal man vænne hunden gradvist til det - jeg tror bare ikke det ville have fungeret for mine hunde, hvis jeg havde trænet det mange gange om dagen og gjort en hel masse ud af det hver gang jeg gik. Tror det ville have været mere stressende for dem end det ville have været gavnligt, når jeg tænker på hvad for nogle typer hunde det var. Andre hunde kan have brug for noget andet, det er jeg klar over. Så jeg konkluderer egentligt ikke rigtig noget, jeg prøver bare at beskrive min oplevelse.
-
Gave til fødevareministeren
Jeg tror heller ikke det er det eneste, der har været medvirkerne til det og jeg synes måske også det er en lidt spøjs måde at få sit synspunkt frem på. Men jeg synes også der er forskel på at sende aske og så på at gøre ingenting
-
Gave til fødevareministeren
Men skade sagen? Nu vil de jo kigge på det igen med henblik på at få ændret det, så hunde ikke bare bliver aflivet. Det kan da ikke være at skade sagen eller?
-
Gave til fødevareministeren
Jeg har lige hørt i nyhederne at der vil blive kigget på skambidsparagraffen og på mark og vejfredsloven.
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Hvad mener du? Altså, det er min oplevelse af mine hunde og som jeg skrev, er det noget jeg tror. Jeg kan jo ikke vide det, for jeg har af gode grunde ikke forsøgt mig med andet :blink: Men jeg kan ikke helt forstå hvad det har med andres oplevelse at gøre
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Det er min oplevelse med de hunde jeg har haft at alene-hjemme træningen er gået nemt, fordi der aldrig har været gjort noget særligt ud af det. Jeg tror på, at problemet ville være værre, hvis jeg havde gjort en masse ud af det. Det kan godt være jeg ændrer mening en dag, hvis jeg står med en hund med et massivt alene-hjemme problem, men lige nu er jeg da nødt til at tage udgangspunkt i mine egne oplevelser og den er altså at det ikke ville have gavnet situationen, hvis jeg var gået mange gange om dagen. Mine hunde har trives med en fast rutine, hvor de var helt klar over hvad der skulle ske og det fungerede så for os. Og den fremgangsmåde har fungeret for en del andre hundeejere jeg kender. Jeg siger ikke, at du eller nogle andre har gjort noget galt og jeg forsøger ikke at bagatellisere jeres oplevelse - jeg skriver egentligt bare om min egen. Og det er der ingen der behøver tage personligt
-
Månedens hund februar 2013 - "Ikke røre jorden"
Det er jo lige meget nu
-
Skraver jeres hunde efter de har tisset eller lavet stort ?
Bobo gør det ikke Og nej, jeg kunne aldrig drømme om at blive sur, hvis en hund skrabede jord ud på "mit" fortov. Jeg går sgu ikke så meget op i sådan noget. Hvis det skete flere gange om dagen, kunne jeg måske godt finde på at gøre et eller andet, men umiddelbart er jeg ligeglad. Går ud fra at de fleste mennesker standser deres hund, når de opdager det og så kan det altså ikke hidse mig op
- Bødestraf for knivdrab på schæferhund.
- Bødestraf for knivdrab på schæferhund.
-
Hvad var den sidste film du så???
Neeej, man ser den jo pga. romantikken! Det er ikke så romantisk at blive skilt og ende som prostitueret
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Jeg tror ikke nogen mener, at alene-hjemme problemer skyldes ejeren alene. Der skal selvfølgelig være flere forskellige faktorer til stede for at hunden får et problem med det og det tror jeg godt de fleste ved. Så jeg læser bare, at nogen mener, at ejeren kan påvirke det en hel del. Og at det slet ikke bliver skrevet for at pege fingre af dem, der har rent faktisk har en hund med problemet.
-
Alene-hjemme problemer - hvorfor har nogen og andre ikke?
Jeg har indtil videre haft to hunde, som ikke kunne være alene hjemme hos deres forrige ejer. Den ene bed alting i stykker og den anden var tydeligvis frustreret, for han hentede en hel masse af vores ting, som han kunne ligge med. De to andre hunde er vokset op hos os og ingen af dem har haft særlige problemer her hos os. I starten bed Charlie en kurv i stykker og Bobo hentede et par sko at ligge med, men vi har egentligt aldrig trænet det rigtigt. Selvfølgelig er vi ikke startet ud med en alene tid på 8 timer, men vi har aldrig rigtig tænkt så meget over at træne det. Vi har bare haft en fast rutine, hvor hundene får et eller andet at tygge i, får et lille klap og bliver sagt farvel til og det har altid fungeret fint. Jeg tror at de ved hvad der skal ske på den måde og det er de trygge ved. Vi har aldrig taget tid på hvor længe hunden kunne være alene eller noget andet i den stil. Vi er måske startet med at gå ud med skraldeposen eller ud efter posten og så bliver tiden bare øget lige så stille. Men jeg har aldrig tænkt over at planlægge det som sådan - det kommer bare helt naturligt i hverdagen. Og jeg tror egentligt ikke at jeg vil gøre det anderledes med den næste hund :hmm:
-
Til minde om de hunde vi har haft
:ae: R.I.P Isa
-
Roser du din hund, når...
Gammeldagsmetoder? Synes da bestemt ikke det du beskriver virker gammeldags Altså, det er jo et eller andet sted bedøvende ligegyldigt hvilket ord man bruger, bare det virker
-
ihhh hvor kan nogle hundeejere gøre mig vred.!!
Jeg synes bare ikke, at man kan sige, at det kun er den enes fejl. Ja, schæfer ejeren burde have fået fat på hans hund, men man kan også diskutere om det set i bakspejlet ikke var lidt usmart at kaste pind med en i forvejen stresset schæfer i nærheden. Og det er såmænd ikke for at lange ud efter nogen, for det er så nemt at være klog på andres vegne. Men helt objektivt set synes jeg altså bare ikke at man kun skal pege fingre den ene vej.