Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Vi har lige været ude og lege lidt med bolden og nu kan Bobo (næsten) bukke Han kan dog KUN ude i haven, da jeg prøvede indenfor forsøgte han sig med alt muligt andet. Han er vist meget firkantet med sådan noget; for at han kan lave et trick, skal omgivelserne helst være præcis de samme, som da han gjorde det første gang. I hvert fald indtil den sidder der helt, ellers kan han slet ikke finde ud af det Men er ret imponeret over hvor hurtigt han egentligt lærer ting. Vi har aldrig prøvet den øvelse før, men han gik i legebuk af sig selv og fik så bolden og en masse ros. Så prøvede jeg at få ham til at dække, fordi han altid lægger sig ret modvilligt og med forkroppen først, når vi leger med bolden og så kunne jeg nå at belønne ham, inden han fik lagt sig helt. Efter tre forsøg på den måde, virkede det som om han begyndte at forstå det lidt. Jeg har ikke rigtig trænet så meget med vores tidligere hunde, så jeg synes sgu det er lidt sejt hvor hurtigt de kan lære, hvis vi bare timer vores belønning rigtigt. Bliver ret tit imponeret over det
  2. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Omkring Silkeborg? Fuck, den kommer nærmere :scared:
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tænkte også aktive hundevenner Men sikke en trist situation Beouf :ae:
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg hader simpelthen de sætninger der. Så kan man sidde og spekulere over om man er en del af "vi" og om man bør føle sig ramt. Kunne du tænke dig at putte nogle navne på dem du mener pudser glorie, for vi har jo alle sammen skrevet et eller andet om hvad vi mener andre burde gøre? Det er selvfølgelig i orden, hvis du ikke har lyst. Synes som sagt bare, at de sætninger er så irriterende, for det kan være ret svært at gennemskue hvem der hentydes til.
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg er egentligt enig med dig - det er lidt skørt at opsøge balladen, hvis man ved, at ens hund bliver utryg ved andre hunde eller bare ikke gider dem og derfor snapper eller bider dem. Så er der ingen grund til at gå et sted, hvor man ved at det er svært at undgå en konfrontation. Men jeg tænker at stranden er et fint sted, hvis man gerne vil give sin hund lidt frihed - det synes jeg nemlig også de skal have engang imellem. På stranden kan man jo se langt og dermed nå at gå en anden vej, hvis man spotter en løs hund. Det må være mere optimalt end at gå i et lille indelukke eller lignende.
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Det kommer vel an på størrelsen af indhegningen, om det er hensigtsmæssigt eller ej. Jeg forestillede mig, at det var en ret stor mark, hvor man med fordel kunne lufte sin hund i den ene ende, hvis den af en eller anden grund ikke kunne være løs sammen med andre. Men hvis området er så lille, at det er umuligt at gå i hver sin ende, så kan man selvfølgelig diskutere om det var klogt at gå derind med en hund, som så ikke kan slippes. Hvis hunden alligevel skal være i snor, kunne man jo sagtens lufte den et andet sted.
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Det synes jeg ikke. Jeg tager altid Bobo i snor, hvis vi ser en anden hund, fordi jeg ikke mener, at det er hensigtsmæssigt at lade sin hund drøne op til fremmede hunde, som måske ikke har lyst til at hilse. Jeg synes, at der skal være plads til, at vi alle sammen kan lufte vores hund på fritløbsområder uden at risikere at blive opsøgt af løse hunde. Jeg mener ikke man kan forvente, at alle hunde skal kunne med hinanden bare fordi der bliver luftet i en hundeskov eller et fritløbsområde, så derfor bør man i mine øjne kalde sin hund til sig, inden de evt. hilser. Så har man haft en chance for at spørge og ikke bare gå ud fra, at alle hunde er lige venligsindede overfor alle hunde de møder.
  8. Ja, jeg undrer mig nu også over hvorfor hvalpene både skal byttes væk (og for hvad? :hmm:) og hvorfor det lige skal være en ulovlig race...
  9. Næh, hunden er uskyldig og det er møg uretfærdigt, at den skal betale prisen... Men i mine øjne er det ikke desto mindre opdrætterens og ejerens skyld... Lad være med at avle hunden og lad være med at købe den... Så undgik man den situation og ingen behøvede blive aflivet...
  10. Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at opbakningen er væk, for det tror jeg sgu egentligt ikke den er :hmm: Men selvfølgelig kan man da ikke gå ud og købe en hund, som er ulovlig. Selvfølgelig bliver det straffet, hvis det opdages. Så kan man diskutere om aflivning er den rigtige straf, men når hensigten er at vi slet ikke skal have de hunde i landet, så er det jo en fin fremgangsmåde. Jeg er jo ikke tilhænger af loven overhovedet, men man skal bare ikke købe en ulovlig hund, medmindre man er klar til at sige farvel til den før tid, hvis den bliver opdaget. Jeg kan ikke se, at den er så meget længere. Og det handler ikke om at jeg ikke bakker op om at den hundelov skal ændres, men så længe den er som den er, så er det altså hul i hovedet at købe en ulovlig hund. Alt, alt for dumt.
  11. Som tråden startede, var der intet, der indikerede, at hunden var en ulovlig blanding. Den eneste info man fik var at hunden var stukket af og at politiet havde pålagt ejeren at dokumentere at hunden var lovlig. Når det er det eneste man ved, så er det besynderligt at forlange sådan noget af ejeren, for ud fra udseendet kan man ikke vurdere det, synes jeg. Efterhånden kom der flere informationer og det viser sig, at ejeren har været dum og selv været skyld i hendes situation. Jeg siger ikke, at politiet er klaphatte, men jeg mener helt klart, at der skal være begrundet mistanke om at hunden er ulovlig, før man pålægger ejeren at dokumentere det og ellers aflive hendes hund. Og det synes jeg bare ikke, at der var i første omgang, så derfor undrer jeg mig og skriver som jeg gør. Hvis hunden tydeligvis havde været en amstaff, ville jeg personligt ikke have skrevet andet end at ejeren var et fjols og burde have købt en anden hund. Så kan man argumentere for at man måske bør stikke en finger i jorden, inden man farer frem og bliver forarget, for det sker jo at der kommer mere info og det vil jeg da give dig ret i. Men HVIS hunden havde været lovlig, ville jeg være glad for, at jeg havde sagt noget og jeg vil nok gøre det igen, hvis det virker helt hen i vejret. Men vil nok også have den her sag i baghovedet og tænke, om der mon ikke lægger andet bag, siden en hund der ikke ligner noget ulovligt bliver vurderet til at være det.
  12. Hehe nej, det var godt nok ikke særlig smart... Men jeg ved det jo heller ikke, det er svært når man ikke hørte samtalen, men kun læste hvad der blev sagt. Det lød bare sådan, når hun siger "jamen, han er jo ikke ægte." Men kan da godt være det bare er skuespil.
  13. På den samtale synes jeg faktisk, at det lyder som om hun ikke ved, at blandinger også er ulovlige.
  14. Ja, det tror jeg også. Det var også det jeg undrede mig over, for normalt ville man jo ikke bare sige sådan noget - som jeg skrev, ville jeg jo aldrig sige, at Bobo var blandet med noget ulovligt, når jeg er overbevist om, at han ikke er det. Så sådan noget siger man vel kun, hvis der er noget om snakken Omend jeg ikke helt forstår hvordan hun kan undgå at have hørt det :hmm:
  15. topic svarede på Therese's Ulla H i Debat
    Nej... Hvad? Fortæl?
  16. Det giver da heller ingen mening at "slynge" sådan noget ud. Hvorfor vil man dog påstå, at ens hund er en blanding af noget, som man er sikker på, at den ikke er blandet af? :hmm: Jeg ville i hvert fald aldrig erkende, at Bobo var blandet med en amstaff, hvis politiet spørger, fordi det er der ikke noget der indikerer at han er - det giver overhovedet ingen mening
  17. topic svarede på Therese's Dogue1 i Debat
    Ups Tak
  18. topic svarede på Therese's Dogue1 i Debat
    Men hvad skete der med Lexus? Troede han døde under en operation, men måske blander jeg nogle ting sammen, så det slet ikke var ham?
  19. Jeg kan da godt ærgre mig lidt over at have "forsvaret" dem, hvis de så bare løj Ved godt jeg i princippet kan være ligeglad, når jeg ikke engang kender dem, men det virker bare så åndssvagt at have været lidt småforarget på deres vegne, hvis det i virkeligheden var rigtigt hele tiden...
  20. topic svarede på Therese's Ulla H i Debat
    Nu behøver det ene jo ikke udelukke det andet :blink: Bobo er da min lille guldklump og han bliver da røvforkælet, men han er stadig en hund og han bliver behandlet som en hund. Han har bare lidt flere privilegier end hunde havde førhen Men det betyder bestemt ikke, at jeg betragter ham som andet end en hund - han får stadig fodersøg, gode gåture med indlagte hundevenlige aktiviteter og andet der giver et godt og tilfredsstillende hundeliv. Og det er i øvrigt også i den grad tilfredsstillende at sove i smørhullet, hvis du spørger ham
  21. Suk... Nu ligner jeg en efteraber...
  22. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Og over knæhøjde eller hvad? :blink:
  23. Tror det er fordi det er så grotesk, at en slædehund nu kan blive beskyldt for at være en listehund, at man slet ikke ved hvad man ellers skal sige... Det og så en blanding af frustrationer. Det er i hvert fald derfor jeg selv kan finde på at være ret ironisk omkring det - fordi jeg slet ikke ved om jeg skal grine eller græde. Og jeg kan selvfølgelig kun snakke for mig selv, men jeg tror nu ikke, at der er nogen, der bare stamper i jorden og er på tværs. De fleste vil vel gerne bare have, at det går en lille smule den anden vej, så de (eller vi, er det måske rettere nu) ikke behøver være nervøse for at det en dag er os, der står i samme situation. Og tror ikke nogen forventer, at det bliver præcis på deres præmisser uden at man må gå en smule på kompromis med nogle ting.
  24. Set i bakspejlet er det nok temmelig dumt ikke at få det dokumenteret. Men omvendt regner man nok ikke med, at ens slædehundeblanding ville blive beskyldt for at være på listen. Jeg har heller ikke noget dokumentation på Bobo, men han er heldigvis over tre år, så hvis han bare lader være med at bide hul i nogen, så går vi nok fri. Men i princippet kunne de godt komme og sige, at de formodede, at der var listehund i ham og så er jeg da mega meget på røven. Ja, det er da virkelig dumt ikke at få noget dokumentation med, men tror bare det kommer bag på en masse mennesker, at deres hund også bliver ramt, selvom den slet ikke ligner en listehund. Det kom da i hvert fald bag på mig.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.