Alt der er opslået af Therese
-
Sådan undgår du HD
Hm... Det giver sgu ikke mening, hvis man forsøger at avle sunde hunde... Altså, jeg kan forstå det, hvis hundens familie har fået lutter A-hofter, så er der nok ret stor sandsynlighed for hvalpene også får ret fine hofter.. Men personligt ville jeg nok ikke turde avle på en hund med så dårlig hoftestatus... Der må jo være en grund til, at den har fået sygdommen til at starte med... Og det behøver man da ikke avle videre på... Ej, så er det alligevel bedre med reglen, som den var førhen Da brugte man da i det mindste ikke hunde med E-hofter...
- Sådan undgår du HD
- Hvilke hunde er du bange for?
-
Jeg har fundet et navn
Ej, han er simpelthen bare så køn... Det er helt vildt Kan slet ikke komme mig over det... Hehe
-
Billedtråd maj 2012
Hun er altså bare så smuk, det er helt vildt :hjerte: Må jeg spørge hvor du har købt hende henne, hvis hun er med tavle?
- Genetik-tråden
- Genetik-tråden
- Genetik-tråden
- Genetik-tråden
- Genetik-tråden
-
Genetik-tråden
Det er svært at læse din tegning Men tak fordi du gad :5up: Og det er lidt volapyk Men tror jeg forstår... Hvis en rask og en bærer bliver parret, vil hvalpene så bare være bærere eller vil de være syge? Og hvordan regner man det så nøjagtigt ud? Kan det ikke ligeså godt give 100 % syge hvalpe, hvis to bærere parrer - eller 100 % raske hvalpe for den sags skyld?
- Genetik-tråden
-
Hvilke hunde er du bange for?
Du er da ikke langsom Det ER da svært at forestille sig - og det kan også være svært at få det beskrevet, så andre kan det se for sig, som man selv har et helt klart billede af inde i hovedet Og det ville heller ikke røre mig, hvis omtalte ejer havde ladet sin hund blive ved med at gå løs, hvis den ikke opsøgte os uden at jeg havde sagt god for det... Man skal bare have styr på hunden, så er jeg lidt ligeglad...
-
Honey søger nyt hjem..
Ja, så må du hellere holde fast i det
-
Hvilke hunde er du bange for?
Det virker måske også lidt forvirrende, men vi kommer gående på stien, bliver opsøgt af en løs hund og spørger så, om det er okay vi slipper ham... Og jeg synes ikke det er helt optimalt at lade sin hund rende uden overhovedet at forsøge at kalde den tilbage, når jeg kommer gående med min i snor... Og endda opfordrer mig til at slippe min egen hund næste gang, så hendes kan rende op til min uden at der opstår en konflikt over det... Det synes jeg altså ikke er i orden.. Og min hund skal ikke lære, at han bare kan løbe hen til andre hunde fordi vi går i hundeskoven... Så risikerer jeg også at han gør det alle andre steder, hvor han går løs og det gider jeg bare ikke... Been there, done that - never buying that T-shirt again!
-
Honey søger nyt hjem..
Men der tager han fejl eller?
- Genetik-tråden
- Genetik-tråden
-
Genetik-tråden
Jeg vidste ikke hvad jeg skulle kalde tråden, men jeg er lige stødt på noget, som jeg er nødt til at få opklaret... Håber nogle kloge hoveder kan svare eller har lyst til at diskutere det... Men jeg er kommet til at tænke lidt over det her med genetik og det er jeg altså ikke helt skarp i Det er fordi jeg har set et kommende kuld, hvor begge forældre hunde er bærer af en gendefekt... Og så er jeg kommet til at tænke over, hvad det kan betyde for hvalpene? Umiddelbart tænker jeg, at når begge forældre er bærere, vil der være stor risiko for at hvalpene også får det? Omvendt skal der vel være nogle helt bestemt faktorer til stede, før en hund kommer til at fejle noget arveligt? Jeg har altså forvirret mig selv lidt med alle mine tanker Og hvad så, hvis en forældre er bærer og den anden forældre ikke er? Er det så ikke lidt ligesom at lege russisk roulette med sine hvalpes helbred? Er det ikke et eller andet sted bedre at lade være med at avle, hvis en af forældrene bærer rundt på en sygdom, som hvalpene kan risikere at få? Hvis jeg var opdrætter, ville jeg personligt ikke bryde mig om at bruge sådan nogle hunde i avl. Men som sagt ved jeg ikke ret meget om den slags og min holdning kan sagtens bunde i uvidenhed Ej, jeg ved godt, at man kan give et endegyldigt svar på sådan nogle spørgsmål - genetik er sgu en svær størrelse, men jeg synes bare det er vildt spændende... Så kom... Lad os snakke genetik :klap:
-
Han bliver ved og ved med at ...
Du er da ulækker... Ikke sådan en 2'er sgu da :stupid:
-
Hvilke hunde er du bange for?
Nu kommer der ikke voldsomt mange hunde i "vores" hundeskov, så det er ikke så stort et problem lige her. Nogle dage møder jeg kun et menneske med hund og andre dage møder jeg slet ingen. Det kan selvfølgelig være anderledes andre steder, men lige her ser jeg det ikke som et særlig stort problem Men det burde bare ikke være en dårlig ide, synes jeg... Man burde kunne gå tur med sin hund i fred, selvom man går i en hundeskov. For sådan en som mig ville det være det eneste sted min hund kunne rende frit lovligt... Og det synes jeg altså, der skal være mulighed, selvom hunden måske ikke gider andre hunde... Det var den heller ikke... Men det kunne min jo have været Især når den har et legetøj i kæften...
-
Han bliver ved og ved med at ...
Så er jeg nr. 3! Vil fandeme ikke være sidst... Hehe
-
Hvorfor bliver nogen hunde ikke glade når de skal på gåtur?
Jeg tror faktisk alle hunde bliver glade, når de skal ud.. Nogle viser det bare på en lidt mere afdæmpet måde end andre (Bella :pift:) Om det så skyldes opdragelsen eller racen/sindet er svært at sige.. Det er sgu nok tit en blanding
-
Tricks tråden
Faktisk har jeg ikke arbejdet længe med det... Tre dage eller sådan noget Men mange tusind tak :kys:
-
Tricks tråden
Håber du kan vente lidt endnu Og det er jo ikke fordi det er noget vildt fancy... Han slikker sig bare om munden... Du skal ikke have for høje forhåbninger :blink: