Alt der er opslået af Therese
-
Er det for nemt at købe/lave hunde
Kender jeg ikke noget til.
-
Er det for nemt at købe/lave hunde
Okay. Det må du jo selvom. Hvis du synes det er fair at dømme alle, fordi enkelte har begået et fejltrin, så okay.
-
Er det for nemt at købe/lave hunde
Ikke en skid. Pointen er også bare, at du ikke kan gå udfra at alle automatisk ville lave så meget rav i den som de kunne, bare fordi du har mødt nogen (en, to, tre, mange) der tilfældigvis har gjort det.
-
Er det for nemt at købe/lave hunde
Det er sgu da ikke sikkert. Du kan da ikke skære alt politi over en kam, bare fordi du har haft en dårlig oplevelse.
-
Til jer der vil støtte op om at Luna ikke skal bære mundkurv
Jeg synes heller ikke det behøver være så dyrt. Jeg tror bare det ville afholde nogen, der ikke burde have hund, fra at få hund, hvis de skulle betale lidt ekstra for at have den.
-
Gæt en blanding!
Hmm, det er sgu svært.. Noget terrier, måske?
-
Jeg sagte det jo til dig
Det kan du selvfølgelig have ret i. Synes bare ikke umiddelbart det burde være svært at forstå at man helst ikke skal røre hunden på hovedet og sætte sig på hug.
-
Jeg sagte det jo til dig
Jeg kan godt følge dig. Man kan ikke forvente at alle andre ved en masse om hundesprog. Men når man bliver bedt om at hilse på hunden på en bestemt måde, synes jeg det er respektløst at overhøre det og gøre det stik modsatte.
-
Hjælpetråd til juli månedshund
2,3,4,8,9 eller 11
-
Muskel/kamphunde... Link tråd
Der er en tråd her, der handler om.. Ja en mundkurvs betydning ved overfald http://www.hunde-forum.dk/debat/16727-en-mundkurvs-betydning-ved-overfald-langt.html Den er måske mere relevant for dig, da denne tråd jo er lavet for at få links om kamphunde på bordet
-
Hjælpetråd til juli månedshund
1, 4 eller 5..
-
At opdrage en cocker..
Det var da utroligt. Hvis min mand havde behandlet vores hund sådan, havde vi godt nok fået nogle diskussioner om det. Ville jeg slet ikke kunne holde ud at se på.
-
At opdrage en cocker..
Har de opdraget den sådan også? Synes bestemt heller ikke du ikke skal prøve. Har bare oplevet mange, der går fuldstændig i baglås og slet ikke kan lytte - de kan slet ikke se hvor forkert det er, selvom man kommer med en masse gode argumenter. For sådan har deres forældre, bedsteforældre osv. trænet hund, og sådan gør de måske også på træningspladsen. Synes det er rigtig svært ift. at man jo heller ikke skal pådutte andre ens holdning, men bare forsøge at trænge igennem med ens argumenter
-
At opdrage en cocker..
Ingen hunde fortjener den behandling. Som en anden nævnte er det ikke engang sikkert, at hun forstår hvad hun skal og når hun så endelig gør det rigtige, bliver han vred og straffer hende. Den stakkels hund må da blive fuldstændig forvirret. Man kan da ikke lære en hund at komme når man kalder ved at straffe den Jeg kan slet ikke følge den tankegang, det virker ulogisk og synes det er enormt synd for den hund Men det er svært at "omvende" sådan nogle personer - de tror selvfølgelig at det de gør, er det rigtige. Kender ikke så meget til racen, men ved da at det er en jagthund, der skulle arbejde tæt sammen med jægeren på jagter. Så at han kan komme frem til at det er en selvstændig og egenrådig hund, fatter jeg ikke. Har han haft hund før?
-
Luffe og Buddy
Sikke de hygger Hvad er det for nogen?
-
Bør opdeling af hundegrupper ændres ??
Men de er jo begge gårdhunde?
-
Bør opdeling af hundegrupper ændres ??
Jo jo, men selvom standarden siger sådan, er nogle af dem stadig meget lyse. Okay. Hvorfor, og hvad skulle de så kaldes? Tror det ville være ret forvirrende, hvis racerne lige pludselig fik nye navne også Måske er deres naven ikke så tidssvarende, men det er jo det de hedder og har heddet altid - jeg kan slet ikke forestille mig, at de lige pludselig skulle hedde noget andet
-
Bør opdeling af hundegrupper ændres ??
Nej, men nogen af dem er tæt på at være det alligevel Hvilke hunde burde have navneforandring, mener du?
-
De dumme ulvehunde.
Sådan en labyrint vil jeg sgu også have engang
-
Den store badedag
Det ser ud til at have været en rigtig hyggelig dag
- Ny herinde
-
Go eftermiddag
Hej og velkommen til Ved slet ikke hvordan den race ser ud, har du billeder?
-
Bør opdeling af hundegrupper ændres ??
Hvad er det du finder forvirrende i opdelingen som den er nu?
-
Bør opdeling af hundegrupper ændres ??
Jagthunde er f.eks. også samarbejdende, men alligevel en del anderledes end hyrdehunde. Så jeg tror ikke man bare skal skære dem alle over en kam og putte dem i den samme gruppe, bare fordi de er selvstændige eller samarbejdende. Personligt synes jeg grupperne fungerer rigtig fint og var rimelig ligetil dengang jeg kiggede på hund. Jeg kunne sagtens finde ud af systemet, og synes egentligt de fleste hundeleksikoner er ganske overskuelige.
-
Hundelov brydes fra dag 1
Ja det er jo et tolkningsspørgsmål Ja, det var jo derfor jeg synes det var ret dumt Kan godt forstå hvad du mener, men jeg ville nok bare ikke turde