Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Hej og velkommen til - igen :blink:
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Okay Jeg synes så godt man kan bruge det til noget - om ikke andet så for hundens skyld. Vores første hund blev aldrig aktiveret udover gåturerne og det, sammen med nogle andre faktorer som jeg ikke vil komme ind på her, tror jeg gjorde ham til en utrolig stresset hund. Da jeg fandt et andet hundeforum og lærte at gå spor med ham, gav det en helt anden tilfredshed og gjorde ham mindre stresset. Så det kan godt være at vi mennesker ikke kan bruge det til noget, men det kan hunden helt sikkert godt. Og jeg ser det absolut ikke som en unaturlig måde at bruge hunden på - tværtimod Måske havde man også andre betingelser at holde hunden under da du var barn? Når du har den holdning - at hunden er et rovdyr - hvordan kan du så være imod, at man aktiverer den og bruger den i overensstemmelse med dens natur? Enig i at træning alene ikke giver hunden en tilfredsstillende hverdag. Men sammenholdt med anden aktivering osv. synes jeg bestemt godt træning kan være en god måde at aktivere hunden på. Tit kan man jo melde sig til træning, der relaterer til hundens oprindelige arbejdsområde og dermed bruge hunden til det, den er skabt til. Ellers giver det jo altid hund og ejer mulighed for at lave noget sjovt sammen - tror da de fleste hunde, hvis træningen er baseret på metoder der er i overensstemmelse med hundens måde at lære på, synes træning er fedt. Det er da meget muligt
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Dine holdninger støder mig ikke - jeg er bare ikke enig i, at hunde ikke kan lære at vi kommer hjem igen, selvom vi forlader dem dagligt. Masser af hunde lærer det. Og jeg har selvfølgelig respekt for at du har valgt at holde hund under andre forhold end jeg ville kunne tilbyde. Hvad får dig til at tro at langt de fleste hundeejere herinde ikke baserer deres hundehold på deres instinkter og den viden de besidder? Det har jeg i hvert fald indtryk af, at langt de fleste gør. Det er jo også okay at du ikke ville det. Og jeg ville da heller ikke lade min hund være alene i ti timer dagligt. Men jeg vil enormt gerne have hund, og jeg ville på ingen måde kunne blive hjemmegående, fordi jeg havde en hund. Både af hensyn til mit psykiske velbefindende - jeg trives ikke særlig godt med at gå hjemme uden at snakke med andre mennesker og få andre input - og jeg skal jo også have penge at leve for. Så derfor må min kommende hund lære at vænne sig til, at den skal være alene hjemme og så må jeg bruge min fritid på aktivering, træning og hyggeligt samvær. Hvis den skal være for længe alene, vil jeg naturligvis sørge for at få den passet. Og sådan tror jeg det ser ud for rigtig mange mennesker. Den her del forstår jeg ikke. Mener du at træning og aktivering ikke er en naturlig måde at være sammen med hunden på?
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tror altså godt hunde kan lære at vi kommer tilbage, når vi går. Er det ikke netop derfor man øver alene-hjemme med hunden?
  5. topic svarede på Therese's Aslan i Diverse
    Er det ikke der, hvor der står tilfældige artikler? For det står da stadig væk ved mig
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Måske skal du starte med at lokke ham til at udføre det du gerne vil lære ham. F.eks. kan du føre hånden med godbidden ind over hans hoved, når han skal sitte - det plejer nogle gange at virke. Måske bakker han i stedet, men så gør han da i det mindste noget han kan roses for Når han har lært en øvelse, og du har fået sat kommando på, kan du jo altid præsentere ham for klikkeren igen og klikke, når han udfører øvelsen rigtigt. Så er du jo igang
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Velkommen til
  8. topic svarede på Therese's Aslan i Diverse
    Jeg kan godt følge dig, men når der kommer en hel masse nye medlemmer, der allesammen spørger om det samme, kan jeg godt blive lidt træt af at gentage mig selv. Derfor lader jeg tit være med at svare i sådan nogle tråde, fordi jeg som sagt føler jeg har sagt det hele tusind gange før. Og det er da lidt synd for dem, der gerne vil have svar på deres spørgsmål. Og så kunne det da være fint at henvise til en artikel, der måske kan beskrive nogle af problemerne og komme med løsningsforslag. Hvis man så ikke føler, at det passer på ens hund, kan man jo altid vende tilbage til tråden og spørge igen.
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Velkommen til
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Ja det håber jeg da også
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Selvfølgelig. Men jeg synes stadig ikke det lød som om de havde været ved dyrlæge
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Ja, det vil jeg da også håbe, men det lyder ikke sådan, synes jeg
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    De har da ikke været til dyrlæge
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Hej og velkommen til
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jo - men jeg mener også at det fremgår ret tydeligt at Lusen har forståelse for HVORFOR nogle mennesker er blevet skræmt af mediernes historier uden egentligt at have kendskab til det. At du vælger at opfatte det som fordomsfuldt og mener at hun skærer alle over en kam, er selvfølgelig dit eget valg. Jeg kan bare ikke se det.
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Eller også er det et indlæg, der prøver at belyse sagen fra flere sider. Når du tager sætningen og piller den ud af dens rette sammenhæng på den måde, er det klart det lyder fordomsfuldt. Men hvis man læser hele indlægget, synes jeg absolut ikke, at indlægget er særlig fordomsfuldt.
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Hvid Schæfer
    Hvis du vil have en schæfer, der ser pæn ud, men ikke nødvendigvis er fra Dkk, kan du prøve at kigge her: kennelkaos.dk Hun er opdrætter hos DHL, dansk hundeejers landsforening.
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg ved det faktisk ikke, hvis det ikke rigtig ser ud til at virke :hmm:
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg tror godt, man kan lære en hund at respektere andre hundes grænser - det er jo bl.a. det de lærer som helt små Men lige i det her tilfælde, tror jeg det handler meget om de andre hundes reaktion, når Mille tager deres ben. Hvis de knurrer og forsøger at sige fra, ville jeg nok bede Mille om at skrubbe af og støtte de andre i deres grænser samt vise Mille at det ikke er okay. Hvis de andre ikke knurrer eller vise andre afstandssøgende signaler, tror jeg ikke jeg ville gøre så meget. Medmindre de er usikre overfor Mille, men det har jeg ikke indtryk af
  20. Nej, fik vist ikke skrevet det helt tydeligt. Selvfølgelig er der en forsklel i og med at man kan se hundens aner, men hvis man bare kan snyde, tror jeg altså ikke det vil hjælpe ret meget. Så kan man jo ikke vide om forældrerne virkelig er den race de er registreret som - og så kan DHR vel fungere ligeså godt.
  21. Jeg aner ikke noget om kontrollen indenfor DKK, har aldrig haft en hund med tavle. Jeg forstår måske ikke helt meningen med at lave endnu en forening, der fungerer på samme måde som DHR, når en sådan allerede findes.
  22. Okay. Det giver jo meget god mening, hvis folk altså registrere forældrerne som det de rent faktisk er. Og det tror jeg måske nogle vil have lidt svært ved. Derfor burde der vel være en eller anden form for kontrol.
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Muskelhunde
    Synes godt nok ikke det giver nogen mening at lave et forbud uden nogen til at håndhæve det. Det virker ret tåbeligt.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.