Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Enig med Lusen. Og så synes jeg iøvrigt, at det ofte kommer til at lyde som om, at os der er imod et forbud, lukker øjnene for problemet og ikke anerkender, at der er et problem. Og det opfatter jeg ikke er tilfældet. Bare fordi man er imod et forbud, kan man jo godt ønske, at der kom en løsning på problemet.
  2. Jeg vil gerne være med, men kan simpelthen ikke komme i tanke om et argument, der overbeviser mig om, at et forbud er en holdbar løsning. Måske husker jeg bare dårligt
  3. Ren hundehygge :hjerte:
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Præcis :5up:
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, det er mit indtryk, at ejeren er det største problem. Jeg har hørt om mange, der tilsyneladende kun har anskaffet sig hunden, fordi de dermed vil fremstå som sejere overfor deres venner og omgivelser. Men det ændrer vel ikke på, at overfald stadig er et problem, hvis disse racer bliver valgt som de næste "potensforlængere." En Schæfer kan altså også forårsage nogle rimelige alvorlige skader, er jeg overbevist om. Det er ikke sikkert de bevidst går efter det, men når man ikke ved, hvad man har mellem hænderne, er risikoen for overfald større.
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men hvad gør man så, hvis forbuddet medfører, at "problem-ejerne" (i mangel af bedre ord) anskaffer sig andre racer og gør dem aggressive - det kunne f.eks. være Schæfer, Rottweiler eller andre vogtende racer. Skal de så også forbydes? Og hvad med deres efterfølgere?
  7. Jeg tror da helt bestemt, at du stadig godt kan bruge dem. Hunden tænker måske ikke så meget over hvordan den skal løse opgaven mere, men den skal vel stadig bruge næsen? Og det er vel altid godt
  8. Hvor er han dejlig
  9. Jeg har ikke selv en hanhund, men et godt råd ville nok være, at skrive lidt mere om jeres hund, så den rigtige hanhundeejer kontakter jer. F.eks hvilke sygdomme I forventer, at hannen skal være undersøgt og testet fri for samt hvad jeres egen tæve er testet for. Oplysninger om stamtavle er også godt at få med. Desuden vil det nok være en god ide at fortælle lidt om jeres tæve. Held og lykke med det
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hmm.. Jeg tror du er kommet det forkerte sted hen og give skideballe. Jeg tror ikke ret mange herinde smider poser rundt omkring - jeg vil i hvert fald ikke have den siddende på mig. Og har ikke læst om andre herinde fra, der undlader at samle op eller smider deres affald. Men ja, håber da det hjalp på dit humør..
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Muskelhunde
    Han ser dejlig ud
  12. Ja ellers var det da helt umuligt at vælge
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg læser intet sted i artiklen, at det kun drejer sig om overfladiske skrammer. Så ja, jeg gik ud fra, at han var kommet på hospitalet, fordi han var blevet bidt. Altså, at der er gået hul. Men som du selv siger, behøver det jo ikke nødvendigvis være sandheden.
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg kan godt se din pointe. Og så er jeg måske alligevel ikke helt enig. Personligt ville jeg også have aflivet min pudel, hvis den havde bidt et barn umotiveret. Da jeg var mindre og legede fangeleg, kunne vores hunde da også løbe efter os og evt. nappe lidt i os, men de har aldrig bidt hul. Og jeg ville nok blive ret bekymret, hvis min hund bed et barn så voldsomt, at barnet skulle på hospitalet - uanset om det var en pudel eller en amstaff. Men vil da godt give dig ret i, at timingen er rigtig dårlig.
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nåh. Troede du mente, at du ikke kunne tage det seriøst at hun havde det dårligt over at hendes hund havde reageret sådan Nu forstår jeg :blink: Og selvfølgelig kunne hun godt være kommet frem til den konklusion, uanset om et forbud var lige om hjørnet eller ej.
  16. topic svarede på Therese's Lonny i Debat
    Opbakning kan jeg også godt bidrage med :blink:
  17. topic svarede på Therese's Lonny i Debat
    Okay så har jeg ikke lige nogle gode ideer Men du havde også fundet en metode du ville prøve ikk?
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det tror jeg bestemt heller ikke man har det godt med. Jeg ville i hvert fald have det rigtig dårligt, hvis min hund havde gjort noget lignende. Bl.a. fordi man ikke havde regnet med det og fordi man netop ikke kan stole på den mere.
  19. topic svarede på Therese's Lonny i Debat
    Når jeg har skulle lære hunde at gå pænt, har jeg aldrig brugt godbidder. Jeg har benyttet mig af deres motivation for at gå frem og brugt stemmen som ros. Når hunden trak/snoren blev stram, og gerne lidt inden det sker, så timingen bliver perfekt, standsede jeg og ventede til hunden af sig selv tog kontakt til mig. Både fordi det gav hunden mulighed for at stresse lidt ned, men også fordi jeg havde på fornemmelsen, at de var mere "til stede" i øvelsen end hvis jeg kaldte på dem og fortalte dem hvad jeg forventede. Altså, de traf selv beslutningen om at tage kontakt til mig og det tror jeg giver en helt anden effekt på sigt. Håber det giver mening
  20. Jeg tror da, det har noget med de andre hundes adfærd at gøre. Der er måske bare nogle hunde, han ikke "svinger" så godt sammen med, og andre, som han sagtens kan sammen med. Sådan er det jo også med mennesker og tror ikke, det er så meget anderledes med hunde. Men ved det selvfølgelig ikke
  21. Selvfølgelig - så kan han rigtig passe på at alt går ordentligt til :5up:
  22. Han ser sød ud Kan han godt lide at stå og følge med i hvad der sker udenfor?
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Altså, når du skriver, at han logrer lidt mere "forsigtigt" end normalt, tænker jeg, at det er et dæmpende signal. Men det er jo svært, når man ikke har set hunden Også fordi han knurrer imens, men tænker, at det måske er pga. usikkerhed.
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Næh :hmm: Nogle ting husker de måske bare

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.