Alt der er opslået af Therese
-
Opdatering
Det er dejligt at høre at det går fremad Maja
-
Jeg har lige bedt om lønforhøjelse...
God bedring med hende :ae:
-
"Undervægtig" schæferhan
Jeg hører tit om hunde, der ikke spiser, fordi de ikke kan lide deres mad/synes den er kedelig. Jeg har ikke læst alle indlæg i tråden, men har du prøvet at blande lidt godt i tørfoderet? Og hvad med at sprede det ud på græsplænen, hvis I har sådan en? Mine egne hunde gad f.eks. ikke spise af madskålen, de ville hellere have det på græsplænen som fodersøg eller spor. Det er jo fint nok at han spiser, jeg tænker bare at det ville være bedre for jer alle sammen, hvis han ikke bare spiste fordi han skulle, men fordi han godt kunne lide hans mad Okay Men som nævnt før, er det jo ikke jeres mad han spiser, det skal tilpasses til at det er en hund, der skal have det. Nogle fodrer også med råt kød, for at efterligne hundens naturlige måde at spise på. Der er rigtig meget information om det rundt omkring på nettet, du kan garanteret finde en masse på google, hvis du en dag bliver interesseret i at lære lidt om det
-
igen bider en hund et barn
Jeg tror Petrine mener at hunden har bidt fast omkring hele lænden - altså bidt over lænden.. Men jeg er ikke sikker
-
"Undervægtig" schæferhan
En indbildning om hvad :hmm: Og hvorfor vil I ikke lave hjemmelavet mad til ham?
-
Avlshund... eller.....???
Joh, en tæve der avles på, må alene i kraft af ordets betydning være en avlstæve. At den så ikke nødvendigvis er avlsgodkendt, er så en anden sag. På den ene side bryder jeg mig heller ikke om ordet "familiehund." Jeg hører det tit i forbindelse med folk, som har fået en hund uden at sætte sig ind i dens behov og ikke har intentioner om at træne og aktivere den optimalt - fordi det jo "bare" er en familiehund. Alligevel synes jeg jo, at mine tidligere hunde sagtens kunne passe ind i den kategori. De var ikke købt med andet formål end at vi elskede hunde og vi havde heller ingen forventninger om at de skulle være konkurrencehunde eller skulle kunne noget bestemt. Men derfor blev de alligevel trænet og motioneret og ikke bare lagt hen i en krog. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg prøver at sige, andet end at jeg synes det er rigtig svært at definere hvad en familiehund er
-
Også ny herinde...
Hej og velkommen til - selvfølgelig er der plads til dig
-
Ny hundetosse
Ja, man bliver jo helt afhængig
-
Ny hundetosse
Hej, velkommen til Trist at høre om din gamle hund dejligt at du kunne få en ny hund at tage dig af :ae:
-
"Jeres" favotir foder
Det tror jeg du har ret i Hvis man har fundet noget hunden kan lide og trives med, behøver man jo ikke skifte igen :blink:
-
Hvilke metoder opdrager du efter?
Jeg tror faktisk vi er rimelige enige, vi taler bare forbi hinanden
-
Hvilke metoder opdrager du efter?
Nåh Ja, der kan jeg også godt sige nej. Men det var mere ift. indlæringen af øvelsen. Hvis jeg f.eks. vil have hunden til at bukke, bremser jeg den ikke med et nej, hvis den forsøger noget andet end at bukke først. Det er sådan jeg mener det
-
SADB skriver: DdB IKKE en kamphund
Hvad en SADB sådan helt præcist?
-
Wow, shit - jeg er snart nederst i hierakiet :´(
Så skal man heller ikke brokke sig
-
Hvilke metoder opdrager du efter?
Kan du uddybe hvad du mener med provokationer?
-
Wow, shit - jeg er snart nederst i hierakiet :´(
Du er for alvor fortabt - han har dig i hans hule pote.. :blink:
-
Wow, shit - jeg er snart nederst i hierakiet :´(
Jaa det ender med at I bliver smidt ned fra sengen og sofaen og må sove i hans hundekurv, så kongen kan sove blødt.. Har også hørt at lederulven sover højere end de andre, så det må være sådan det bliver
-
Hvilke metoder opdrager du efter?
Joh.. Men da også træne.. Jeg irettesætter ikke hunden under træning, hvis den ikke udfører øvelsen helt rigtigt. Så ignorere jeg det bare og forsøger igen. Men det kan selvfølgelig også bruges i nogle opdragende situationer.
-
Wow, shit - jeg er snart nederst i hierakiet :´(
Ja han lægger hårdt ud ham aslan.. Man skal åbenbart være på dupperne lige så snart de træder ind af døren
-
Luftning af naboen.....
Nåh.. Nej, men det skal man jo heller ikke nødvendigvis Hvis hun sagtens kan være alene, synes jeg du skal få naboen komme sidst på aftenen, så hunden ikke bliver "efterladt" to gange på samme aften.
-
Hvilke metoder opdrager du efter?
Jeg ved ikke, hvor du har fået at vide at man skal tage hundens mad fra den, men jeg synes det er yderst beklageligt.. Jeg er sikker på I har gjort det i den bedste mening, men det er bare helt forkert. I en flok ville hunde aldrig tage mad fra hinanden - heller ikke selvom den ene er psykisk stærkere end den anden. Derfor er det uforståeligt for hunden, og det har ingen effekt ift. lederskab. Jeg vil fraråde jer det en anden gang, da det som en anden nævner kan skabe vogtningsproblemer, hvilket ikke er særlig hensigstmæssigt. Når det så er sagt, synes jeg dit sidste afsnit er rigtig godt :5up: At ignorere og rose er en rigtig god måde at træne på
-
Luftning af naboen.....
Har hun ikke lært at være alene hjemme?
-
Om at markere og skrabe
Det kan jeg godt nikke genkendende til. To af vores tidligere hunde var meget usikre og skrabede tit, hvorimod den ældste, mere selvsikre hund stort set aldrig skrabede. Så det kan der måske være noget om.
-
Wow, shit - jeg er snart nederst i hierakiet :´(
Ja, det må være hårdt
-
Hvilke metoder opdrager du efter?
Lederskabsøvelser - altså sådan noget med at hunden ikke må gå ud af døren før mig, ikke må ligge i møblerne osv.?