Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Diverse
    Hej og velkommen til
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ja.. Måske skal jeg lade være med at diskutere, når jeg er træt - for det var da noget vrøvl
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Nej Jeg betragter det ikke som blødsødenhed, jeg betragter det som hensynstagen til hundens grænser. For mig er det ikke en ubetydelig bagatel at hunden er utryg ved nogle af de ting jeg udsætter den for.
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Klart. Hunde er jo domesticerede gennem mange år. I mine øjne har det intet med dominans at gøre.
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ja. Det er fordi der er mere fokus på hundens velfærd end der før har været. Når hunden knurrer, når den bliver børstet eller når den har mad, så er det jo et tegn på at der er noget galt. Og det må man jo arbejde med - ikke ved at skælde ud, men ved at gøre hunden tryg ved disse ting. Hvis hunden straffes når den knurrer, forhindrer den ikke hunden i at synes det er træls. Det forhindrer den bare i at reagere. Og det synes jeg personligt er synd. Jeg ville selv føle det undertrykkende, hvis jeg ikke kunne sige fra og jeg kan kun forestille mig at hunden på en eller anden måde synes det samme.
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jaa. Hunde er alvet til at varetage forskellige opgaver, men det ændrer ikke synderligt på sprog og adfærd. Hvordan vurderer du at hunde har mere dominans og selvsikkerhed end ulve? Det afhænger vel af hundens personlighed - miljø og arv spiller som bekendt en stor rolle ift. hvordan hunden (eller ulven) ender med at være. Foder vil jeg ikke komme ind på her, men du har nok lidt ret
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Okay. Det tror jeg kommer meget an på hvilken relation hunden har til den person/hund den knurrer af. Min erfaring er at hunde, der bor sammen, vil gøre meget for at undgå en konflikt. Og derfor skal de presses langt for at bide.
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Nej, vores hunde er ikke ulve, men deres sprog og adfærd minder så meget om ulvens at det ikke kan nytte noget at se bort fra det. Og jeg synes netop ikke at hundene udelukkende skal tilpasse sig os, det burde gå begge veje. Der er lavet en undersøgelse omkring hvor meget ulve og hundes sprog minder om hinanden. Undersøgelsen viste at omkring 80 % af en kongepudels sprog er det samme som en ulvs. Eftersom der er temmelig stor forskel på en kongepudel og en ulv, må jeg konkludere at sproget og adfærden ikke har ændret sig voldsomt meget og at der dermed ikke er voldsomt stor forskel på hunde og ulve. Jeg forstår ikke hvad du mener her - dine hundes reaktioner viser at der ikke er langt fra knurren til bid, men de ville aldrig gå skridet videre? Der må være noget jeg har misforstået her
  9. Velkommen til og tillykke med hvalpen
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Okay det havde jeg ikke lige gennemskuet :blink:
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Præcis. De fortæller hvad de ikke vil have - de knurrer. Men det betyder vel ikke at en anden ulv kommer og blander sig og irettesætter fordi en ulv sætter en grænse overfor en anden ulv. Jeg har haft tre hunde sammen, hvilket næppe kan betegnes som en flok, men det minder om det, og jeg har da set det ske. Fordi den ene hund knurrer af den anden, betyder det ikke at den trejde hund kommer og blander sig. Han sender allerhøjeste dæmpende signaler for at glatte lidt ud. Hvorfor skulle det være anderledes for ulveflokke?
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Men dine regler er fuldstændig uforståelige for hundene. Hierakiet i en hundeflok er meget dynamisk og fleksibelt. Alles evner bliver udnyttet - én er måske god til at finde byttedyr, en anden er god til at passe hvalpe, en trejde er god til noget andet. Det eneste lederparret overordnet set gør er at sætte aktiviteter i gang og sørge for at der er styr på tropperne. De irettesætter ikke hunde, der sætter en grænse og knurrer.
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Hej og velkommen til Dejligt at I kunne give Fie et godt hjem :5up:
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Helt i orden Jeg kan ikke helt følge dig i det sidste du skriver. Fordi I bruger mange timer sammen med ham om dagen, er det ikke ensbetydende med at han kan klare at være alene om natten. Nu kommer det måske til at føles som om du skal stå mig til regnskab for dine beslutninger, men det skal du overhovedet ikke. Jeg synes bare det er virkelig hyggeligt med hund i soveværelset og når dyret nu har det bedst med at have muligheden for at sove sammen med jer, så forstår jeg ikke at man vil nægte den det og begrunde det med at man bruger mange timer på hunden om dagen. Men det er som sagt dit eget valg, jeg synes bare du skulle have mulighed for at se det fra en anden vinkel
  15. topic svarede på Therese's Gryn i Foder
    Så må vi se om hun ofrer sig for flertallet :blink:
  16. topic svarede på Therese's Gryn i Foder
    :5up: Du kan jo aflægge rapport bagefter :blink:
  17. topic svarede på Therese's Gryn i Foder
    Og så ser vi en masse hundeejere stå og klaske æg ud i håret
  18. topic svarede på Therese's Gryn i Foder
    Det har jeg også hørt, men tror bare det er noget fedtet stads Men det kan selvfølgelig være at det er det hun gør og at hun har virkelig smukt hår :blink:
  19. Det tror jeg heller ikke ulven synes om
  20. topic svarede på Therese's Gryn i Foder
    Bare det ikke kommer i håret så
  21. topic svarede på Therese's Gryn i Foder
    Ja også mig Jeg forestiller mig Zarina stå og slå æg ud mod kantstenen, mens stacia kommer susende
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    TS = trådstarter Det kan sagtens være frustrende at sove alene velvidende at "flokken" ligger i rummet ved siden af uden at man kan komme ind til dem. Okay. Hvem snakker om ar på sjælen?? Hvilken reaktion er du målløs over? Undskyld, men jeg kan altså ikke lade være med at føle at du tager tingene lidt for personligt. Jeg tror bestemt ikke at nogen mener det er mishandling - der findes alt for mange værre tilfælde, så jeg tror slet ikke nogen sidesætter dette med mishandling. Men jeg tror til gengæld at rigtig mange tænker på hvad hunden ville synes var bedst, hvis den selv kunne vælge. Og dét tager folk ikke udgangspunkt i. Det er ikke for at antyde at du mishandler din hund. Hvis han ikke vågner, når hun går ud, skal hun selvfølgelig heller ikke sætte sig hos ham. Hvis han derimod vågner og står op, skal han muligvis hjælpes til at falde til ro igen. Og der tror jeg det er en rigtig god ide at hun lige viser ham til rette og får ham til at falde til ro.
  23. topic svarede på Therese's Gryn i Foder
    ja det har jeg heller aldrig hørt

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.