Alt der er opslået af Therese
-
Er min træner god eller..
Men et halsbånd forhindrer altså ikke nødvendigvis hunden i at trække. Jeg har set mange hunde trække fremad, selvom de havde halsbånd på.
-
bare en tange men vad med agillty.
Jeg læste engang om noget, der hedder soft agility. Det skulle vist være lavet, så de fleste hunde kan være med. Jeg er ikke så meget inde i det, så jeg ved ikke om Tulle kan, men du kan jo prøve at læse op på det og se om det er noget for jer
-
Børn og hunde
Nej nemlig Det kan jeg slet ikke følge. Det er en naturlig del af hundens sprog at knurre og jeg forstår slet ikke, at du mener drifter kan modvirke dette. Uddyb venligst Ja i nogle tilfælde. Men trådstarters hund synes åbenbart, at det er virkelig ubehageligt at blive vækket, når hun er meget træt. Hvilket jeg egentlig synes er ret forståeligt. Og derfor knurrer hun. Mener du helt seriøst, at det er forkert adfærd, fordi trådstarters søn er et barn? Hvis ja, hvad så hvis de knurrer af en voksen? Igen kan jeg ikke følge sammenligningen. Hvad har nervefasthed og frygtløshed med knurren at gøre Kan en hund ikke være modig og selvsikker, fordi den knurrer? Eller hvad mener du?
-
Børn og hunde
For mig er du ikke upopulær, jeg kan stadig godt lide dig, selvom vi tit diskuterer Og som sædvanlig må jeg jo prostere, når du siger, at hunden ikke må knurre. Og jeg mener at du tager fejl når du antager, at hunde ikke knurrer af hvalpe i flokken. Jeg har tit set hunde knurre af hvalpe, når de blev trætte af dem. Det er deres eneste måde at sige fra på, hvis deres dæmpende signaler ikke respekteres uden at skulle gribe til bidmarkering. Jeg mener også det er forkert at du pådutter dine hunde en masse forventninger, som de måske/måske ikke kan leve op til. Hvis de rent faktisk har det overskud, som du efterlyser, er det jo bare fantastisk. Men jeg finder det ikke realistisk at tage det som en selvfølge at hunden besidder det overskud - egentlig er det vel nærmere et spørgsmål om hvor hundens grænse er, men det er jo et fortolkningsspørgsmål - og lader være med at sige fra, når den finder dens grænser overskredet. Hvorfor mener du ikke det er acceptabelt?
-
Bare lige et par af tøserne
Hvor er de smukke
-
Endnu et skridt tættere på verdensherredømmet!
Sød historie, kan lige se det for mig
-
Buddhas miljø- og socialiseringstråd! Wuuhuuu
Han er da for kær, synes det er fedt at læse dine opdateringer og oplevelser med ham :5up:
-
Børn og hunde
Det er også helt okay, du har selvfølgelig lov til din mening. Jeg kunne bare rigtig godt tænke mig at vide hvorfor du mener, at hunden ikke må sige "lad være." For det er jo reelt set bare det den gør.
-
Lørdag i brøndby
Nåh.. Troede det var i lørdags.. Men det ser da ud til at have været en god dag :5up:
-
Lørdag i brøndby
Rigtig gode nærbilleder :5up: Men ehm.. Hvad skete der lige i Brøndby i lørdags
-
Er min træner god eller..
Nej. Det synes jeg bestemt ikke. Jeg hentydede bare til at træneren havde gjort det uden at spørge ejeren om det var i orden, og at jeg, uanset om det er sele, almindeligt halsbånd eller kvælerhalsbånd, ikke mener at man bare sætter det på hunden uden ejerens samtykke. Og ja, det er ret hurtigt at bruge kvælerhalsbånd - I skal da lige have en chance for at lære det
-
Er min træner god eller..
Ejeren er selvfølgelig selv ansvarlig for at protestere, men jeg synes stadig det er flabet at sætte det på hunden uden at spørge om lov først Ikke bare fordi det er et kvælerhalsbånd, det kunne for min skyld være enhver anden ting, men mere fordi jeg ikke mener man bare skal tage det som en selvfølge at ejeren synes det er i orden.
-
Er min træner god eller..
Det kan jeg så slet ikke forstå. Jeg ville ikke synes om at min hunds grænser blev overtrådt eller skal den skulle trækkes hen af jorden. Og så synes jeg da det er fuldstændig langt ude at træneren sætter et kvælerhalsbånd på en hund uden ejerens samtykke.
-
Omfartsvej gennem dyreinternat?
Så er der skrevet under herfra også
-
Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)
Ja, det håber jeg for jer begge to. Det ville da være det rareste. Men flot af dig, at du tager hånd om det og er opmærksom på problemet så tidligt :5up:
-
Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)
Okay.. Hmm :hmm:Så har jeg ikke rigtig noget bud, andet end at gå stille og roligt frem, som Petrine siger, og så øve det forfra. Selvom det er noget møg
-
Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)
Rikke, jeg tænker at du måske skal lave et ritual, hvor han får noget rigtig, rigtig lækkert hundeguf eller noget andet han er rigtig glad for. Så han forbinder denne her ting med at du går ud af døren, så det bliver noget positivt for ham. Jeg ved ikke om det vil virke, jeg har aldrig trænet en hund i at være alene hjemme før, det er bare min umiddelbare tanke Jeg håber i hvert fald han med tiden vænner sig til det.
-
Lena - det er mig!
Nej, sådan opfattede jeg det heller ikke - mente bare at du selvfølgelig bestemt hvordan forsiden ser ud, når du er admin derinde
-
Lena - det er mig!
Ja der stod at I havde vundet i august, så nu må I nok snart overlade pladsen til en anden Okay, vidste ikke du var admin.. Men du har ret, det skal man da benytte sig af
-
Lena - det er mig!
Jeg var lige inde og kigge på siden, og så var du lige der på forsiden sammen med ham den flotte fyr :blink: Tillykke
-
Børn og hunde
Jeg synes det er super, at din søn har lært hvad knurren betyder - ros til dig for det :5up: Og så synes jeg bare, du skal lade Jodie vise hendes grænser ved at knurre, det er ganske normal adfærd. Og når din søn forstår betydningen af det så fint og deres forhold ellers er godt, kan jeg ikke se nogen grund til at forsøge at ændre på det. Hun viser jo reelt set bare, at hun helst vil sove alene og det skal hun vel have lov til
-
Børn og hunde
Nej selvfølgelig er hun ikke unormal. Hendes grænser er jo bare længere ude end jodies. Og det er der da intet unormalt i.
-
Børn og hunde
I mine øjne burde hunden ikke lægge nederst i hierakiet. Den burde være en ligeså stor del af familien som alle andre familiemedlemmer og have ligeså meget ret til at sige fra som resten af familien. Spørgsmålet går så bare på hvordan man skal løse problemet med at hunden føler ubehag ved omtalte situation. Og dét kan jeg ikke svare på
- Alonso mops billeder
-
Så har jeg ingen undskyldninger længere
God hund :5up: