Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jo jeg tror godt jeg forstår hvor du vil hen Og du har nok ret i, at vi har talt lidt forbi hinanden tidligere, for det er da nogenlunde det jeg har prøvet at sige. Ganske vist med få undtagelser, men vi er vist så enige som vi kan blive
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Tja, det er nok det tætteste vi kommer på at være enige Jeg mener bare stadig ikke, at Nala ved, at det hun gør er forkert. Hun ved, at du bliver vred og skælder ud, når hun ligger i sofaen, og derfor undgår hun det i dit nærvær, men hun vil aldrig få dårlig samvittighed over det på samme måde som et menneske ville kunne få dårlig samvittighed over at have gjort noget, de godt ved er forbudt. Min holdning underbygges jo også af, at Nala stadig hopper op i sofaen, når du ikke er hjemme og holder øje med hende. Det viser jo med al tydelighed, at hun ikke er klar over, at selve handlingen er forkert, men kun at hun ved, at du bliver sur, når du tager hende i det. Hvis hun virkelig vidste, at handlingen var forkert, ville hun slet ikke udføre den. Det er lidt kringlet for mig at forklare, men jeg håber du forstår hvor jeg vil hen.
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Efter min mening viser dine fortællinger mig bare, at hunden faktisk slet ikke er så dum endda. Hunde kan da sagtens lære af deres erfaringer og hvis de har oplevet at få skældud i en bestemt situation, vil de nemt kunne komme til at forvente det samme i en lignende situation en anden gang. Det er lidt ligesom de hunde, der reagerer med angst ved synet af sorte hunde, fordi de en gang er blevet overfaldet af en sort hund. De har erfaret, at sorte hunde ikke er til at stole på og dem skal man passe på med.
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Præcis
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Nej, det gør den altså ikke... Hunde har ikke moralske skrupler som mennesker har. Når Nala bider i dine sko, gør hun det ikke for at genere dig og hun får ikke dårlig samvittighed bagefter. Hun har intet begreb om hvad en sko skal bruges til og at du er afhængig af at have et par sko - for hende er det et sjovt tyggelegetøj og det benytter hun sig naturligvis af, når hun har chancen... Og det har hun, når du går fra det - for i hundenes verden ejer man ikke noget, når man er gået fra det. Hun skal først lære, at sko er forbudt område altid, det er ikke noget hun ved på forhånd. Som andre også nævner, er det du beskriver "bare" dæmpende signaler, som hun forsøger at formidle dig med, fordi hun kan mærke, du er vred. Det er intet andet, og det har overhovedet ingenting med skam at gøre.
  6. Jeg synes nr. 2.. Man kan tydeligt se at hun siger "jagt mig nu Tyson, koooom nuuuu!"
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Golden Retrievers
    Hvor er han dygtig :5up: Så ved du hvad du kan lave med ham på en regnvejrsdag - måske bare ikke lige med hamsteren :blink:
  8. Det er da skønt med sådan en selvsikker hund med stive poter
  9. Han tager jo bare det hele i stiv pote, den bette mand Ingen hjemve der :5up: Og så er det jo altid dejligt at opdrætter har gjort så meget ud af at ruste hvalpene til voksenlivet. Flere af dem, tak Hvad er han forresten for en race?
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Ja da, men man kan jo sagtens vænne hunden langsomt til det. Hunden lyder for mig som om at han synes det er rigtig, rigtig ubehageligt og i den situation hjælper det ikke at rykke ham i ørerne og tvinge ham til at svømme.
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Jamen det er jo netop ikke hyggetræning, når det er så tydeligt, at hunden finder det dødubehageligt og meget grænseoverskridende. Han forsøger på alle måder at komme væk fra det ubehagelige og viser med al tydelighed at han overhovedet ikke nyder det. Jeg kan ikke se det hyggelige aspekt i det? Jeg ville aldrig udsætte min hund for noget jeg ikke selv ville udsættes for og jeg ville ikke udsættes for den behandling.
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Jeg ville bruge metoderne, som hundemoderen bruger over for hvalpene - altså metoder, som hvalpen forstår og dermed er tryg ved. Selvfølgelig kan man ikke efterligne en hund 100 % men hvis man gør sig umage, kan man gøre det så hvalpen ikke er i tvivl om hensigten. Og på den måde kommer du ikke ud i at skulle forskrække hvalpen og dermed gøre den utryg over for dig. Når hvalpen bider, plejer hvalpenes mor enten at ignorere hvalpen eller gå væk fra den, hvis det bliver for meget for hende. Hvis du ved med dig selv, at du ikke ville kunne holde ud at ignorere den, så vil jeg foreslå dig at gå ind i et andet rum og lukke døren efter dig. Gå tilbage umiddelbart efter, hunde lever så meget i nuet, at den højst sandsynligt hurtigt vil glemme at bide dig. Så du behøver ikke sidde inde bag en lukket dør en halv time Det er vigtigt at huske på, at hvalpen sikkert gør det her i leg, så den vil sandsynligvis bare blive forskrækket og ikke helt forstå irettesættelsen, hvis den bliver skældt ud. Det vil virke unaturligt at blive skældt ud for at ville lege. Håber du kan bruge det til noget og velkommen til forresten
  13. Adele, jeg synes du skal vælge nummer 2, hvor de begge to står med tungen langt ud af halsen eller det sidste, hvor collien bokser den anden lige i fjæset :blink:
  14. Mht. hans "mor-syge" tror jeg det kunne være en god ide at lade ham lave lidt selvstændige øvelser, hvor han skal løse en opgave på egen hånd uden at du direkte er med i øvelsen. F.eks. søg, hvor hunden selv skal snuse sig frem til godbidderne, eller nogle problemløsningsopgaver. Jeg synes personligt, denne side er rigtig god som inspiration http://www.jettefuglsang.dk/9472/aktiveringstips Ellers har jeg ikke rigtig nogle forslag, ikke noget der ikke er nævnt i hvert fald Håber I finder ud af det...
  15. Ja, stort (forsinket) tillykke til Pelle :tillykke:
  16. en besked i et emne svarede på Therese i udstillinger, foredrag og kurser
    Tillykke til alle jer, der har klaret jer flot idag :5up:
  17. Tillykke med den bette, hun ser dejlig ud
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Aflivning af hunde med truende adfærd, ville også være et problem for dem, der truede af angst. Fordi de hunde har haft erfaringer med at det virker at knurre andre hunde væk. Og fordi de egentlig bare er frygtelige bange for at der skal ske dem noget. Men ikke er egentlige aggressive. Jeg har mødt en mand, der mente, at min hund var aggressiv og bestemt ikke måtte knurre af hans hund. Hvilket han slet ikke var, han var bare en bestemt herre, der ikke gad have fjollede unghunde hoppede rundt omkring ham. En situation, jeg opfattede som ganske naturlig, men som han opfattede som meget forkert. Et andet eksempel kunne være naboens unger, der driller hunden og dermed presser den til at knurre dem væk, fordi dens andre signaler ikke bliver respekteret. Den ville af nogle mennesker kunne opfattes som truende og potentiel farlig, mens andre mennesker ville opfatte det som et ganske harmløst forsøg på at få fred. Det jeg prøver at sige, er, som flere andre herinde, at det nok ville være formålsløst med en sådan lov, fordi folk ville have utrolig svært ved at blive enige om hvad truende adfærd består af. Og jeg ville være utrolig bekymret for, hvem der skulle fastsætte den lov og at den rammer de forkerte.
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det kan jeg ikke helt forstå. Eller jo, jeg kan godt forstå dit ønske om at kunne tage din hund med til flere aktiviteter og han var mere som "drømmehunden," men jeg synes da du skal forsøge at arbejde hen mod det mål sammen med ham i stedet for at anskaffe dig en ny hund, du ikke kam have helt osv. Det er ikke sikkert hunden bliver forvirret over det, men der er jo altid en risiko for at det sker. Og jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke helt forstår fornøjelsen ved at have hund på halv tid For mig vil det altid virke mest rigtigt, at det kun er mig og kæresten, der ejer hunden - og ikke sammen med en anden familie. Der må også komme nogle praktiske spørgsmål. Hvem skal stå som ejer af hunden? Hvem skal have den, hvis det slet ikke fungerer mellem jer eller hvis hunden ikke trives med ordningen? Og hvad med grænser og regler til hunden? Ja, jeg ville jo nok vente til jeg boede et sted, hvor jeg måtte have begge to og til din nuværende hund fungerede lidt bedre i dagligdagen.
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Stakkels hund, hvilken del vil du så helst have :blink:
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg er lidt forvirret... Har du en eller to hunde lige nu?
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Er helt vild med trejde billede - flyvende ziggi
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Haha, man må sige at hun forstår at lave en rigtig maveplasker
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Hehe ja, det er da lidt sjovt Synes bare hun lignede en rigtig dræber :blink:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.