Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Jamen det kan da også være det går super godt så vi bliver der en time, nu må vi se Jeg ved bare King godt kan blive lidt usikker hvis andre hanhunde virker truende og i hans øjne skal der ikke altid så meget til Og nogle gange er der overhovedet ikke noget, så man kan aldrig vide. Jeg er nødt til at tage med og se hvordan det går. Skovfogedboligen ved jeg ikke hvor ligger, men mon ikke det kan slås op Skal hundene løbe løse dernede?
  2. Jamen jeg tror godt jeg kan på lørdag. Men det er ikke sikkert vi bliver der en hel time. Det kommer an på hvordan det går med King Men jeg regner med at møde op i hvert fald Hvor er det I planlægger at mødes henne?
  3. Jeg kunne også godt tænke mig at være med en gang imellem, hvis det stadig er aktuelt?
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Hanhunde listen
    Jeg vil forslå dig at læse denne tråd http://www.hunde-forum.dk/hanhunde-listen/4195-laes-her-du-soger-avlshan-taeve.html Og evt. søge på "avl" herinde, der er mange der har lavet samme tråd som dig og har fået en masse gode råd om avl
  5. Det må vi bestemt :blink:
  6. Nej jeg læste det godt i den anden tråd og det skal du ikke tænke på :ae: Bare koncentrer dig om at få det bedre, så du ikke skal have alt for ondt juleaften... Jeg har selv dårligt knæ og jeg ved hvor ondt det kan gøre, så ønsker dig bare god bedring og en god jul
  7. Præcis Samme tid, samme sted
  8. Han er egentlig ikke utryg ved fremmede, tvært i mod Han tror alle er til for at lege med ham og hilse på ham og stresser fuldstændig ligeså snart han ser en hund og det er det mønster jeg gerne vil ændre. Men kan da overveje at tage med, måske virker det også hvis han får mulighed for at hilse på nogle hunde fast
  9. Selvfølgelig Jo flere, jo bedre :blink:
  10. Det tror jeg ikke der sker noget ved. Der går lige et par år før det begynder at knibe Han har tit mødt unghunde, og der var ingen problemer. Så jeg tror sagtens det kan gå
  11. topic svarede på Therese's Aslan i Adfærd
    Jeg vil erklære mig enig med koret og sige mange tak til Ninjamor for at bruge så meget tid herinde og rådgive os alle sammen. Og som Sonja77 siger, er det ikke kun vores egne spørgsmål vi kan blive klogere af. Tit kan vi også lære noget af at læse andres spørgsmål og de svar der kommer Og eftersom det nu er en takke-tråd, vil jeg gribe muligheden og sige tak til alle brugere herinde, som jeg også har lært meget af i løbet af året. Jeg har nydt at læse jeres fortællinger og se jeres billeder af jeres dejlige hunde, det har været en fornøjelse God jul
  12. Kan det være hendes unghunde periode, der er gået i gang? I den alder kan de jo godt få lidt selektiv hørelse :blink: Og zaz-zaz siger, så skældte du jo kun ud af ren frustration over at hun ikke ville komme og samtidig løb så tæt på vejen.. Jeg er også nogen gange kommet til at råbe af min hund, når den har gjort noget farligt for den selv. Det er ikke optimalt, men meget naturligt, tror jeg. Og heldigvis bærer hunde ikke nag, så det er sikkert snart glemt igen :ae: Det vigtigste er jo også at hun er hjemme igen og at der ikke skete noget. :5up:
  13. Jeg tror især det er spændende, når det er en hvalp man selv har avlet Hvad er Mikkel for en?
  14. Okay... Bare i orden :blink: Kan vi mødes søndag i stedet for? Jeg havde glemt jeg havde en gammel aftale om at tage ud og købe julegaver med min mor
  15. Super :5up: Så ses vi - det bliver hyggeligt Er der bænke dernede, så vi kan nyde et stykke kage :blink:
  16. Jeg tror også det er bedst vi holder lidt afstand de første par minutter. Jeg vil gerne have en smule kontakt til king inden de får lov til at hilse. Så han lærer at han først må hilse, når han har fokus på mig og har fået lov Jeg tænkte på vi kunne mødes ved 10 tiden? Bare nede ved kirken
  17. Jeg glæder mig også, håber det virker Vi kan måske mødes lørdag formiddag? Er det ikke noget med at Groa ikke er så vild med store hunde? Bare så jeg er forberedt
  18. Vi kan godt aftale at de bliver holdt i snor. Han stresser også for meget til at jeg vil slippe ham. Så det er helt fint Tænker på at vi kan gå en tur sammen, hvis det var? Min erfaring siger mig at King bedre kan håndtere det, når vi går rundt i stedet for at stå stille. Hvad siger du til det?
  19. Jeg kunne godt tænke mig at alliere mig med en eller flere herinde fra, som kunne hjælpe mig med at få lidt styr på Kings stress, når han ser andre hunde. Han er meget svær at få kontakt med, når han ser andre hunde, han ikke må hilse på. ¨ Derfor kunne jeg godt tænke mig at lære ham at tage kontakt til mig, inden han får lov til at hilse. Det er bare svært med hundeejer vi møder i skoven, de har som regel ikke tid eller interesse i at vente på at King falder til ro og så lade hundene hilse. Og så fortsætter frustrationerne bare for King; han får aldrig tilfredsstillet hans behov for at være sociale med andre hunde, fordi jeg ikke har lyst til at slippe en hund, der er så stresset, at jeg ikke kan få kontakt til ham de første ti minutter og desuden ser han ikke altid de andre hundes signaler, hvilket ikke er holdbart. Det er en ond cirkel Så.. Jeg kunne godt tænke mig at lære King at tage kontakt til mig (og holde den!) og først derefter få lov til at hilse. Jeg vil gerne have ændret hans mønster til noget mere afdæmpet. King kan med alle, undtagen kønsmodne hanhunde. Så det vi søger er tæver, unge hanhunde eller kastrerede hanhunde. Størrelsen er underordnet for vores vedkommende, han er vant til at lege med både små og store, så han ved godt at man ikke leger voldsomt med små hunde. Vi bor ved Randers og er villige til at køre lidt efter det. Hvis nogen er friske på det, giver vi selvfølgelig kaffe og kage :blink:
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Beagle
    Det lyder da super :5up: Bare klø på, så skal det nok løse sig på et tidspunkt. Evt. kunne I prøve med noget hjernegymnastik for hunde. Det kan måske hjælpe endnu mere på hans gø-problem. I kan købe masser af aktiveringslegetøj i forskellige dyrehandlere eller på nettet. I kan også søge på google og lade jer inspirere. Held og lykke
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nu har jeg læst tråden igennem, og det er blevet nævnt en del gange at det er meget risikabelt at avle på angste hunde. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke tanker du/I har gjort jer omkring det?
  22. Ja, jeg kunne også godt tænke mig at lære lidt mere om hundens roller i hverdagen - det lyder spændende Ninjamor kan du lokkes til at lave en tråd om emnet? :blink:
  23. Hvor er Milo sød og dygtig :5up:
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Det skal nemlig være sjovt at være hund! Set i bakspejlet er han blevet forsømt, fordi Charlie har taget så meget af min tid, hvilket har været en kilde til rigtig dårlig samvittighed. Nu har jeg heldigvis fået tid og overskud til igen at tage mig af King. Og det er dejligt, for han er en skøn hund, der kun fortjener det bedste

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.